در حال حاضر، اینستاگرام محبوب ترین شبکه اجتماعی میان بازاریابان اینترنتی است. میزان مشارکت و تعامل در اینستاگرام در این پلتفرم ۱۰ برابر فیس بوک، ۵۴ برابر پینترست و ۸۴ برابر بیشتر از توییتر است. اما جدا از این ارقام بزرگ، چالش هایی همانند تیک تاک در حال ظهور است که به کاهش بازاریابی اینستاگرام می انجامد.
بنابراین بازاریابان به دنبال راههایی مثل خرید فالوور اینستاگرام هستند تا به این ترتیب مشارکت و تعامل مشتری ها را افزایش دهند. به همین دلیل است که ما این ۸ روش موثر برای بالا بردن تعامل در اینستاگرام را برای شما گردآوری کرده ایم تا با استفاده از آن ها، عملکرد حساب تجاری خود را بهبود ببخشید.
به طور مداوم پست بگذارید
کسب و کارها و برندهای شخصی برای جذب دنبال کننده و افزایش نرخ مشارکت، باید فعال باشند. اما چقدر فعال؟
طبق مطالعات انجام شده، بهتر است روزی ۱ الی ۲ پست بگذارید. بدین ترتیب، فید اینستاگرام شما تازه و مرتبط باقی مانده و فرصت بیشتری برای جلب توجه کاربران خواهید داشت. انتخاب زمان مناسب برای ارسال پست نیز اهمیت زیادی دارد.
این زمان می تواند برای هر نفر فرق کند. شما باید با آزمایش و بررسی حساب خود، این زمان طلایی را برای خود تعیین کرده و در آن ساعت ها پست هایتان را به اشتراک بگذارید. توجه داشته باشید که در کنار این کار با خرید لایک و کامنت می توانید پای پستهایتان را به اکسپلور اینستاگرام هم باز کنید.
بررسی اینسایت به شما کمک میکند تا بفهمید که دنبالکنندگان شما در چه روزها و چه ساعت هایی بیشترین فعالیت را دارند. بنابراین با ارسال پست در آن زمانها، میتوانید اطمینان حاصل کنید که پست های شما همچنان در بالای فید آن ها ظاهر می شود.
هشتگ های مناسب انتخاب کنید
انتخاب هشتگ های مناسب برای پست های اینستاگرام می تواند به اندازه ظاهر شدن به عنوان یک پست برتر یا سقوط کردن در انتهای فید، سرنوشتساز باشد!
بهجای استفاده کردن از هشتگ هایی با میلیون ها پست و استوری، از هشتگ های اختصاصی تر استفاده کنید و شانس دیده شدن خود را بالا ببرید. برای کسب بهترین نتایج، بهتر است در مورد هر هشتگ خوب تحقیق کنید؛ مثلاً به نوع محتوای مربوط به هشتگ و همین طور تعداد لایک های تصاویر حتماً دقت داشته باشید. اگر تمامی این موارد با محتوای شما مطابقت داشته باشد، می توانید بهترین هشتگ را انتخاب کنید.
تعداد هشتگ هایی که استفاده می کنید نیز اهمیت زیادی دارد. اگرچه اینستاگرام اجازه می دهد تا حداکثر از ۳۰ هشتگ در پست های خودتان استفاده کنید، اما وجود انبوهی از آن ها در زیر پست شما، می تواند بی هدف و غیر حرفه ای به نظر برسد. برای اینکه تصمیم بگیرید تا چند هشتگ در هر پست استفاده کنید، بهتر است رقبای خودتان را بررسی کنید. ببینید آن ها معمولاً از چند هشتگ استفاده می کنند؛ سپس، تعداد مختلف را در پست های خود آزمایش کنید تا به بهترین نتیجه ممکن دست یابید.
فراموش نکنید که الگوریتم اینستاگرام روی رفتارهای اسپم حساسیت زیادی دارد. بنابراین به تعداد و نوع هشتگ هایی که استفاده می کنید، برای جلوگیری از مجازات شدن توسط اینستاگرام تنوع بدهید.
از ترافیک اینستاگرام برای بالابردن ترافیک وبسایت خود استفاده کنید
ترافیک اینستاگرام می تواند به افزایش بازدید وبسایت شما کمک کند؛ چراکه این پلتفرم، امکان ایجاد یک لینک قابل کلیک در بایوی شما را فراهم می کند. با پیشنهادات، اقدامات ویژه و …، دنبالکنندگان خود را به کلیک کردن تشویق کنید.
اگر بیشتر از ۱۰ هزار دنبالکننده داشته باشید، میتوانید گزینه CTA را برای خود فعال کنید تا دنبالکنندگان با بالا کشیدن استوری، به صفحۀ لندینگ موردنظر شما بروند؛ اگر هم ندارید میتوانید با خرید فالوور واقعی اینستاگرام به این امکان دسترسی پیدا کنید. اگر با اینفلوئنسرها همکاری میکنید، URL خودتان را از طریق آنها تبلیغ کنید. در نهایت برای بررسی و مشاهدۀ آمار مربوط به ترافیک، از نرمافزارهای مناسب تجزیه و تحلیل استفاده کنید.
سئو همه چیز است!
ایجاد یک استراتژی سئو برای حساب تجاری خود، در بستر رقابتی رو به افزایش اینستاگرام ضروری است. نام حساب خود را کوتاه، شیرین و بهیادماندنی کنید. بایوی خود را با کلمه کلیدیهای مربوط به کسب و کارتان پر کنید. به کلماتی فکر کنید که مردم در هنگام جستجو در اینستاگرام استفاده میکنند.
برای اعتباربخشی به برند، با اینفلوئنسرها همکاری کنید
بازاریابی اینفلوئنسرها در اینستاگرام، بهطور فزاینده ای اهمیت یافته است. این کار به بازاریابان اجازه می دهد تا با همکاری آنها، مخاطبان بیشتری را به سمت برند خود هدایت کنند. ازآنجایی که اینفلوئنسرها مستقل و جدا از کمپانی ها تلقی می شوند، همسویی نام تجاری شما با آن ها می تواند اصالت واقعی را به پیامی که می خواهید برسانید اضافه کند.
هر چند نحوه انتخاب اینفلوئنسر می تواند چالش برانگیز باشد، بازاریابان می توانند به جذابیت کار با یک شخص مشهور توجه کنند. ضروری است که در ابتدا تعریف اینفلوئنسر را بدانید و یک استراتژی برای آن طراحی کنید. سپس باید یک دوره کمپین آزمایش کوتاه داشته باشید تا ببینید که شبکه دنبالکنندگان اینفلوئنسر، تا چه اندازه از برند شما استقبال می کنند. البته بهتر است قبل از همکاری با اینفلوئنسرها با خرید فالوور اینستاگرام اعتبار پیجتان را برای مخاطب تازهوارد بالا ببرید تا بهتر نتیجه بگیرید.
استوری های اینستاگرام را با آغوش باز پذیرا باشید
روزانه ۵۰۰ میلیون کاربر از استوری های اینستاگرام دیدن می کنند. بنابراین استوری ها به محبوب ترین ویژگی در اینستاگرام تبدیل شده اند. استوری ها به شما امکان به اشتراک گذاری محتوایی را می دهند که پس از ۲۴ ساعت ناپدید میشود. مزایای آنها میتواند برای مدت زمان دسترسی و تعامل شما، بسیار طولانیتر باشد و شانستان برای حضور در اکسپلور را افزایش دهد.
استفاده از استوری ها می تواند برند شما را معتبرتر نشان داده و احساس فوریتی را ایجاد کند که به بالا بردن تعامل در اینستاگرام و افزایش فالوور در اینستاگرام ختم شود.
از اموجی ها به طور موثر استفاده کنید
قدرت ایموجی ها در اینستاگرام رو به افزایش است. با وجود هزاران ایموجی، ایجاد یک استراتژی در مورد نحوه استفاده از آن ها بدون ایجاد ظاهری غیر رسمی ضروری است. اگر ایموجی ها به درستی استفاده شوند، می توانند به شما در برندسازی، سرگرمی و همچنین ارتباط احساسی بیشتر با مخاطبان کمک کنند.
اکانت اینستاگرام خود را در سایر شبکه های اجتماعی تبلیغ کنید
هر چقدر که می توانید در مورد اکانت اینستاگرام خود اطلاع رسانی کنید. مثلاً می توانید لینک حساب خود را در فیس بوک یا توییتر خود گذاشته و مخاطبانتان را دعوت به دنبال کردن شما در اینستاگرام کنید.
همچنین شما می توانید از ابزارهای ارسال خودکار و تبلیغات متقابل اینستاگرام استفاده کنید. این ابزارها به شما امکان می دهند که فوراً از اینستاگرام در فیسبوک، توییتر، تامبلر و … پست کرده و دنبالکنندگان خود را از سراسر شبکه های اجتماعی جمع کنید. البته تحت تاثیر قرار دادن مخاطب های دیگر شبکه های اجتماعی به میزان فالوور و لایک پست های شما هم بستگی دارد؛ اگر تازه شروع کردهاید بهتر است با خرید لایک و خرید فالوور قدم قدرتمندی را بردارید.