استراتژی ارائه پیشنهادات محدود از نظر زمانی انواع بسیار مختلفی دارد. ما در این مقاله قصد نداریم گونه های مختلف آن را با شما زیر ذره بین برده و بررسی کنیم. در عوض سعی می کنیم یک چارچوب دقیق و کاربردی برای تقویت این هنر برایتان ترسیم کنیم. اینطوری میزان فروشتان در بازه های زمانی کوتاه به طور حیرت انگیزی افزایش خواهد یافت. خب اجازه دهید بدون مقدمه چینی بیشتر برویم سراغ اصل ماجرا.
آیا تا حالا برای تان پیش آمده با پیشنهاد یک برند برای خرید همراه با تخفیف ویژه رو به رو شوید، اما محدودیت زمانی آن نیازمند تصمیم گیری فوری شما باشد؟ اینطور وقت ها آدم باید شرایط خرید محصول مورد نظر را با دقت کم نظیری ارزیابی کرده و در نهایت دست به تصمیم گیری بزند. این مسئله ای است که می تواند نقش مهمی در تصمیم گیری سریع شما برای خرید یا حتی تقویت انگیزه تان در این میان داشته باشد. این در حالی است که وقتی اوضاع عادی است، معمولا آدم برای خرید یک محصول حسابی مته به خشخاش نمی گذارد.
استراتژی ارائه پیشنهادات محدود از نظر زمانی انواع بسیار مختلفی دارد. ما در این مقاله قصد نداریم گونه های مختلف آن را با شما زیر ذره بین برده و بررسی کنیم. در عوض سعی می کنیم یک چارچوب دقیق و کاربردی برای تقویت این هنر برایتان ترسیم کنیم. اینطوری میزان فروشتان در بازه های زمانی کوتاه به طور حیرت انگیزی افزایش خواهد یافت. خب اجازه دهید بدون مقدمه چینی بیشتر برویم سراغ اصل ماجرا.
ترکیب تخفیف و محدودیت زمانی
مهمترین ویژگی پیشنهادات محدود در مسئله قیمت پایین تر و زمانبندی دقیق است. این امر به شما اجازه می دهد کارتان را به ساده ترین شکل ممکن مدیریت کرده و نگران از دست رفتن مشتریان هم نباشید.
معمولا مشتریان برای یافتن ارزان ترین محصول بازار کلی از وقت شان را صرف می کنند. حالا اگر شما شرایطی را ایجاد کنید که مشتریان امکان خرید ارزان در محدوده زمانی خاصی را داشته باشند، غافلگیر خواهند شد. این پدیده در اغلب موارد موجب خرید فوری مشتریان می شود. البته به شرطی که هدف گذاری شما بر روی مخاطب درستی صورت گرفته باشد وگرنه شاید تمام هزینه ها و تلاش تان همراه با بی توجهی محض مخاطب شود.
کاری که شما در این بخش باید به طور درست انجام دهید، تلاش برای ترکیب تخفیف ها و محدودیت زمانی به طور جذاب است. مثلا کمپین تان را با ۲۰ درصد تخفیف برای پنج روز شروع کنید. یک نکته طلایی اینکه هرچه میزان تخفیف بیشتر می شود، بازه زمانی باید محدودتر گردد. اینطوری می توانید اثرگذاری خوبی بر روی مخاطب داشته و شانس تان برای افزایش فروش را تقویت کنید. خب هرچه زمان بیشتری در دسترس مشتریان باشد، احساس فوریت برای خرید نخواهد کرد.
تشکیل زنجیره ای از محصولات
یکی از راهبردهای جذاب برای ترغیب مخاطب به خرید ایجاد زنجیره محصولات است. این امر می تواند به طور سلسله مراتبی میزان تخفیف را در صورت سفارش محصولات به هم مرتبط افزایش دهد. مثلا اگر شما لوازم خانگی می فروشید، در ازای خرید یخچال در بازه زمانی مشخص ۱۰ درصد تخفیف، اضافه کردن تلویزیون ۳۰ و در نهایت با خرید سرویس آشپزخانه ۴۵ درصد تخفیف به مشتری تان بدهید. این امر موجب می شود مشتری مورد نظر انگیزه ای بی نهایت بالا برای خرید بیشتر از شما پیدا کند. اینطوری می توانید بدون هیچ دردسری کلی از محصولات تان را یکجا به فروش برسانید.
اگر شما همیشه جذابیت پیشنهادات تان برای مشتریان را بیشتر کنید، در نهایت شانس خوبی برای فروش خواهید داشت. اینطوری از رقبا هم عملکرد بهتری در بازار داشته و موفق به ثبت رکوردهای فروش تازه می شوید.
یادتان باشد، زنجیره محصولات باید ارتباط مفهومی با هم داشته باشد. خب شما نمی توانید زنجیره ای از لپ تاپ و مبلمان خانه را شکل دهید؛ چراکه انگیزه ای در میان مخاطب برای خرید ایجاد نخواهد کرد. در عوض بهتر است کمی هوشمندانه تر عمل کرده و نشان دهید تا چه اندازه پتانسیل ارائه پیشنهادات اجتناب ناپذیر به مخاطب را دارید.
اضافه کردن ارسال رایگان به کمپین
یکی از سختی های خرید آنلاین مربوط به هزینه های ارسال محصولات است. این امر می تواند برای شما حسابی دردسرساز شده و حتی گاهی اوقات مشتریان را از خرید نهایی منصرف سازد. به همین خاطر ما معتقدیم مانور بر روی مسئله هزینه ارسال حسابی اثرگذار است.
کاری که شما در این بخش باید انجام دهید، رایگان کردن ارسال سفارشات برای مشتریان است. این امر در یک بازه زمانی محدود طوری مخاطب را نسبت به خرید ترغیب می کند که فکرش را نمی کنید. خب کافی است فرض کنید یک روز آمازون برای مشتریانش سیاست ارسال رایگان در نظر بگیرد. آن وقت احتمالا خیلی از خرده فروشی های سنتی دیگر رنگ مشتری را هم نخواهند دید.
هنر شما در این بخش تلاش برای جذاب جلوه دادن پیشنهادتان است. یعنی باید طوری ارسال رایگان محصولات را ترسیم کنید که مخاطب انگیزه ای غیرقابل مقاومت برای ثبت سفارش پیدا کند. این مسئله می تواند نقش کلیدی در موفقیت های بعدی شما ایفا کند. به علاوه، به مرور مشتریان را نیز طرفدار پر و پاقرص شما خواهد کرد. پیشنهادات محدود
استفاده از مزیت بلک فرایدی
بلک فرایدی یکی از روزهای دیوانه وار در عرصه کسب و کار است. زمانی که مشتریان دست به نقد بوده و انتظار دارند محصولات مختلف را با ارزان ترین قیمت بخرند. خب بسیاری از برندها نیز به این درخواست مشتریان پاسخ داده و چنین شرایطی را فراهم می کنند. با این حال نباید خیال کنید ماجرا خیلی ساده پیش می رود.
بلک فرایدی روزی است که رقابت میان کسب و کارها به اوج خودش می رسد. درست به همین خاطر باید از کمی قبل خودتان را برای این رقابت آماده سازید. این مسئله ای است که اهمیت زیادی دارد. خب جمعه سیاه اگر برای تان خوب پیش نرود، بعید نیست ذهنیت بدی در میان مشتریان ایجاد کند.
توصیه ما در این بخش تلاش برای ترسیم یک چارچوب دقیق است. برای این کار باید کمی هم که شده خودتان را جای مشتریان قرار دهید. اینطوری اطلاعات بسیار خوبی درباره نحوه عملکرد مناسب در این رابطه به دست می آورید. پس منتظر چه هستید؟ بد نیست همین حالا خودتان را جای مشتریان قرار داده و ایده های تان برای بلک فرایدی را به بوته نقد بگذارید. قول می دهم از نتایج چنین ارزیابی شگفت زده خواهید شد.
فراموش نکنید، رابطه مستقیم با مشتریان گاهی اوقات به سودتان خواهد بود. به این ترتیب که می توانید بدون هیچ مشکل اضافه ای سطح تعامل تان با مشتریان را افزایش داده و سلیقه شان را متوجه شوید. خب وقتی سلیقه آنها دست تان باشد، دیگر چالش زیادی برای تعامل با مخاطب پیش روی تان نخواهد بود. این مسئله ای است که بدل به مزیت برند شما در رقابت با دیگران شده و اوضاع را به سودتان تغییر خواهد داد. البته نباید در این رابطه زیاده روی کنید. چراکه بخشی از موفقیت به خلاقیت تان برای طراحی پیشنهادات نوآورانه نیز بستگی دارد. پس سعی کنید نوعی تعادل میان این دو حوزه ایجاد کنید.
بیشتر بخوانید: راه هایی برای بازاریابی بلک فرایدی
سخن پایانی
استفاده از الگوی پیشنهادات محدود و تعیین زمان بندی خاص برای تخفیف ها همیشه ایده جذابی محسوب می شود. ما در این مقاله سعی کردیم برخی از نکات کلیدی برای افزایش بهره وری این استراتژی را با شما در میان بگذاریم. بی شک راهبردهای دیگری نیز در این میان موجود است، اما اگر همین نکات محدود و ابتدایی این مقاله را رعایت کنید، شانس تان برای تعامل با مخاطب و فروش بی نهایت افزایش خواهد یافت. خب بد نیست دیگر کم کم دست به کار شده و شانس تان در این حوزه را آزمایش کنید.
منبع: روزنامه فرصت امروز