درس های خدمات مشتری از باشگاه لیورپول
باشگاه لیورپول در طول سال های اخیر محبوبیت بسیار زیادی در میان نسل جوان پیدا کرده است. نکته مهم اینکه شما برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف می توانید از تجربه موفق باشگاه لیورپول به مثابه یک تیم فوتبال استفاده کنید.
به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از فرصت امروز، باشگاه لیورپول در طول سال های اخیر محبوبیت بسیار زیادی در میان نسل جوان پیدا کرده و به غیر از طرفدارهای قدیمی اش، حالا میلیون ها نفر دیگر در سراسر دنیا بازی های آن را دنبال می کنند. نکته مهم در این میان موفقیت باشگاه لیورپول برای جلب رضایت طرفداران (همان مشتریان در ادبیات تجاری) است.
این امر یک استراتژی و نمونه موفق برای برندها به همراه داشته و به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب کمک می کند. نکته مهم اینکه شما برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف می توانید از تجربه موفق باشگاه لیورپول به مثابه یک تیم فوتبال استفاده کنید. شاید این امر اندکی عجیب به نظر برسد، اما وقتی با تکنیک های مورد استفاده این تیم آشنا شوید، نظرتان به طور کامل عوض خواهد شد.
استفاده از استعدادهای برتر
وقتی صحبت از استعدادهای برتر می شود، بسیاری از کارآفرینان فکر می کنند فقط باید افراد جوان و دارای تحصیلات بسیار عالی را در رادار قرار دهند. این امر هیچ منطقی نداشته و برای شما نیز امری غیر قابل درک محسوب می شود. درست به همین دلیل اگر به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در دنیای امروز کسب و کار هستید، باید معنای استعدادهای کاری را به طور چشمگیری توسعه دهید. باشگاه لیورپول در سال ۲۰۱۵ با جذب یکی از بهترین استعدادهای سرمربی گیری دنیا به نام یورگن کلوپ سنگ بنای موفقیت امروزش را گذاشت.
شما در استفاده از استعدادهای برتر در بازار باید دقیقا مثل لیورپول عمل کنید. در این میان وضعیت سنی افراد اهمیتی ندارد. نکته مهم توانایی شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف است. به عبارت بهتر، شما هر کارآفرینی که عملکرد خوبی در بازار دارد را باید جذب کنید، در غیر این صورت شاید کارتان مدت زمانی طولانی ادامه پیدا کرده و شاید در نهایت نیز توانایی تاثیرگذاری بر روی آنها را نداشته باشید.
طراحی یک برنامه عالی و ادامه آن
شما قرار نیست در دنیای کسب و کار به طور مداوم ایده ها و طرح های تان را ادامه دهید. این امر می تواند برای شما دردسرهای زیادی به همراه داشته و حتی توانایی تان را نیز از بین ببرد. درست به همین خاطر شما اگر به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به بهترین شکل ممکن هستید، باید اول از همه یک برنامه عالی طراحی کرده و در تمام مدت زمان فعالیت تان از آن به خوبی استفاده کنید، در غیر این صورت شاید در میانه راه با تغییرات مداوم برنامه ها مشتریان در عمل از دست تان خسته شوند.
بیشتر بخوانید: عدم تداوم در حوزه بازاریابی و کابوس از دست رفتن سرمایه
این امر به خوبی درباره تیم لیورپول قابل مشاهده است. این تیم در طول زمان تغییرات زیادی در برنامه اش انجام نداده است. آنها در طول سال های متمادی همیشه به دنبال بهترین روش برای جذب استعدادهای برتر بوده اند. در نهایت نیز این امر موجب موفقیت آنها در بازار شده است. بنابراین اگر شما هم به دنبال اثرگذاری بر روی مشتریان هستید، باید یک برنامه مشخص برای طولانی مدت داشته باشید و از همه مهمتر اینکه بدان وفادار باقی بمانید.
یک برنامه مشخص برای خارج از زمین
تیم لیورپول همیشه در خارج از زمین مسابقه یک چهره مردمی و نوع دوست دارد. این امر می تواند ایده خوبی برای برند شما نیز محسوب شود. اینکه شما چطور در خارج از محیط کار با مشتریان یا حتی مردم عادی رفتار می کنید، اهمیت بسیار زیادی دارد. بنابراین باید همیشه یک رفتار دوستانه همراه با توجه بسیار زیاد به شرایط آنها داشته باشید، در غیر این صورت شاید هرگز فرصتی برای بهینه سازی شرایط تان به دست نیاورید.