بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک با هوش مصنوعی

    0
    46
    بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک

    زمانه دیگر عوض شده و برندهایی که خودشان را با این تغییرات هماهنگ نکنند، خیلی زود کارشان به جاهای باریک خواهد کشید. درست به همین خاطر ما قصد داریم بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک را با فناوری هوش مصنوعی ترکیب کنیم.

    راه اندازی یک کسب و کار شاید در اولین نگاه بی نهایت ساده به نظر برسد، اما وقتی کمی دقیق تر اوضاع را بررسی کنیم، چالش ها یکی پس از دیگری از راه می رسند. خب شما اولین نفر در دنیا نیستید که ایده خارق العاده راه اندازی کسب و کار به سرش زده است. با این حساب باید خودتان را برای یک رقابت نفسگیر آماده کنید. جالب اینکه خیلی وقت ها برندهایی با ایده های طلایی برای تعامل با مخاطب هدف و ارائه محصولات طلایی فقط به دلیل نقاط ضعف بی نهایت در عرصه بازاریابی از اثرگذاری بر روی مخاطب باز می مانند.

    بازاریابی عرصه ای نیست که همینطور الکی آن را پشت گوش بیندازیم. احتمالا برای شما هم پیش آمده خیلی وقت ها فقط به خاطر کمپین های بازاریابی ترغیب به خرید شده اید. این نکته ای است که بسیاری از مشتریان نیز به آن حساس هستند بنابراین یک کمپین بازاریابی خوب توانایی اثرگذاری بر روی مخاطب به شیوه ای حرفه ای را خواهد داشت.

    بی شک بازاریابی کار ساده ای نیست، اما وقتی با شرایط کسب و کارهای کوچک ترکیب می شود، اوضاع حسابی به هم می ریزد. این نکته ای است که برای بسیاری از بازاریاب ها به معنای پایان فرآیند کاری شان خواهد بود. خب چه کسی دوست دارد علاوه بر دردسرهای حوزه مارکتینگ، خودش را برای جهان کسب و کارهای کوچک نیز درگیر کند؟

    بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک با فناوری های روز

    اگر به دنبال جوابی برای سوال بالا هستید، ما آماده ایم تا به این سوال جواب درست و حسابی دهیم. خب اگر بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک بی نهایت سخت بود، امروزه حتی یک برند کوچک هم نباید به چشم می خورد. به علاوه، تمام برندهای بزرگ دنیا که از همان روز اول یک غول مولتی میلیاردی نبودند در عوض هر برندی ابتدا کارش را در سطح خرد شروع کرده است.

    ما در این مقاله قصد داریم بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک را با فناوری روز هماهنگ کنیم. خب زمانه دیگر عوض شده و برندهایی که خودشان را با این تغییرات هماهنگ نکنند، خیلی زود کارشان به جاهای باریک خواهد کشید. درست به همین خاطر ما قصد داریم بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک را با فناوری هوش مصنوعی ترکیب کنیم.

    بی شک در طول سال های اخیر حرف و حدیث های زیادی درباره هوش مصنوعی به گوش همه ما خورده است. از مزایای عجیب این فناوری گرفته تا اغراق هایی که بیشتر شبیه فیلم های علمی- تخیلی است، همه و همه گوش آدم را پر کرده است. ما در این مقاله قصد نداریم شما را وارد دنیایی خیالی کنیم. در عوض همه هدف ما کمک به شما برای بازاریابی بهتر و پروموت کردن کسب و کارهای کوچک است. پس با ما همراه باشید تا شیوه تحقق این هدف با کمک هوش مصنوعی را یاد بگیرید.

    چرا هوش مصنوعی؟

    اولین سوالی که در این بخش باید جواب درست و حسابی به آن بدهیم، چرایی استفاده از هوش مصنوعی است. خب تا حالا پیش خودتان فکر کرده اید چرا باید از بین این همه فناوری سراغ هوش مصنوعی بروید؟ اصلا بر فرض که هوش مصنوعی فناوری خیلی خوب باشد، چه کاربردی در دنیای بازاریابی دارد؟

    ما در این بخش سعی می کنیم به شما نشان دهیم هوش مصنوعی همان قطعه گمشده پازل بازاریابی تان است. این کار را هم نه با زور و اجبار، بلکه مرور مزایای هوش منصوعی در دنیای بازاریابی دنبال خواهیم کرد. این مزایا به طور ویژه ای برای شما در دنیای کسب و کارهای کوچک به درد بخور خواهد بود. خب اجازه دهید یک راست برویم سراغ اصل ماجرا. این شما و این هم کاربردهای هوش مصنوعی در عرصه بازاریابی.

    اتوماسیون برای کارهای تکراری

    خیلی از کارها در دنیای بازاریابی دائما تکرار می شود. مثلا اینکه به دایرکت های برند جواب دهیم، یکی از کارهای تکراری قلمداد می شود. نکته کلیدی در این میان ضرورت پیگیری مداوم این کارهای تکراری است. شاید فکر کنید بازاریاب ها در این فرآیند مهارت های تازه ای پیدا می کنند، اما راستش را بخواهید، ماجرا اصلا اینطوری نیست؛ چراکه کارهای تکراری فقط اعصاب آدم را خرد می کند. نکته کلیدی در این میان تلاش برای استفاده از فناوری های تازه به منظور اثرگذاری بهتر بر روی مخاطب است. اینطوری شما می توانید خیلی راحت و سریع تر کارتان را پیش ببرید. در نتیجه صرفه جویی خوبی در زمان تان نیز خواهید داشت.

    همانطور که می بینید، بازاریابی پر از کارهای تکراری است که گاهی اوقات اعصاب آدم را به هم می ریزد. درست به همین خاطر شما باید خودتان را برای برون سپاری این کارها آماده کنید. وگرنه هیچ وقت فرصت کافی برای تعامل با مخاطب هدف پیدا نمی کنید. یکی از نکات کلیدی در این میان استفاده از هوش مصنوعی است. هوش مصنوعی به شما کمک می کند تا کارهای تکراری را در یک چشم به هم زدن انجام دهید، آن هم با بالاترین دقت ممکن!

    ایده پردازی

    یافتن ایده های تازه برای بازاریابی کاری نیست که به این سادگی ها انجام شود. این نکته درباره کسب و کارهای کوچک با بودجه های محدود بیشتر به چشم می خورد. خب اگر قرار بود بازاریاب ها به سادگی ایده های طلایی به ذهن شان برسد، امروزه کلی برند بزرگ در دنیا داشتیم که پول شان از پارو بالا می رفت.

    نکته کلیدی که شما در این میان باید مدنظر داشته باشید، استفاده از تمام ابزارهای در دسترس برای یافتن ایده های تازه است. این امر به شما کمک می کند تا به بهترین شکل ممکن کارتان را جلو ببرید.

    یادتان باشد، شما نمی توانید همینطور بی مقدمه سراغ یک ایده رفته و دست به تولید محتوا بزنید. اگر ایده موردنظر شما تکراری باشد، حسابی سنگ روی یخ خواهید شد. این در حالی است که رقبای شما با ایده های تازه حسابی مشتریان را میخکوب خواهند کرد.

    امروزه هوش مصنوعی به بازاریاب ها برای یافتن ایده های تازه کمک های شایانی می کند. این امر به شما برای تعامل هرچه بهتر با مخاطب هدف کمک کرده و کارتان را نیز ساده تر می سازد. یادتان باشد، شما همیشه نمی توانید اوضاع بازار را به تنهایی از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار دهید. در این میان هوش مصنوعی به شما برای تعامل بهتر با مخاطب هدف کمک ویژه ای خواهد کرد. اینطوری بدون هیچ دردسری فرصت اثرگذاری بر روی مخاطب تان را پیدا می کنید.

    بازاریابی برای کسب و کارهای کوچکتحلیل سریع داده ها

    دنیای کسب و کار پر از داده های کاربردی است که درد هر تیم بازاریابی را دوا می کند. البته در این میان شما باید توانایی پردازش داده ها را نیز داشته باشید. وگرنه کلاه تان پس معرکه خواهد بود. نکته کلیدی که در این میان باید بدان توجه کنید، استفاده از ابزار مناسب برای پردازش داده هاست.

    یادتان باشد، شما نمی توانید خودتان را به عنوان یک بازاریاب تک و تنها مسئول پردازش ابرداده ها کنید. خب این کار نه تنها هزینه زیادی به همراه دارد، بلکه سال ها وقت از شما می گیرد. نکته کلیدی در این میان پتانسیل هوش مصنوعی برای تعامل بهتر با داده هاست. به طوری که هر حجمی از داده ها را در کوتاه ترین زمان ممکن پردازش خواهد کرد. این امر به شما کمک می کند تا خیلی راحت کارتان برای اثرگذاری بر روی مخاطب را به نتیجه برسانید.

    کسب و کارهای کوچکی که با محدودیت نیروی کار رو به رو هستند، همیشه از مزایای هوش مصنوعی بهره مند می شوند. اگر شما تا حالا سراغی از این فناوری نگرفته اید، حالا دیگر نوبتی هم باشد باید سراغ این کار بروید؛ چراکه خیلی زود از رقبا جا می مانید. پس منتظر چه هستید؟ همین حالا دست به کار شده و اوضاع را به سود خود تغییر دهید. وگرنه رقبا به سرعت گوی سبقت را از شما می ربایند و آن وقت دیگر رسیدن به آنها امری غیرممکن خواهد بود.

    آموزش بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک با هوش مصنوعی

    حالا که برخی از مزایای هوش مصنوعی برای بازاریابی را بررسی کردیم، نوبتی هم باشد باید سراغ کاربردهای این فناوری در دنیای کسب و کارهای کوچک برویم. خب شرایط چنین کسب و کارهایی حسابی با برندهای دیگر فرق دارد. درست به همین خاطر ما در این بخش برخی از ایده ها و نکات شخصی سازی شده برای این برندها را زیر ذره بین خواهیم برد. اجازه دهید با همین مقدمه کوتاه برویم سراغ اصل ماجرا.

    توسعه ربات سایت

    کاربران در دنیای آنلاین عاشق گپ و گفت با برندها هستند. البته این به معنای استفاده از کارشناس های خبره از سوی برندها نیست؛ چراکه کاربران وقت و حوصله زیادی ندارند. کافی است شما چند دقیقه دیر کنید تا حساب تان کاملا پیچیده شود. قبول دارم این نکته خیلی عجیب به نظر می رسد، اما هرچه باشد ما در دنیای بی نهایت سریعی زندگی می کنیم. این امر به شما کمک می کند تا خودتان را با شرایط تازه هماهنگ سازید.

    نکته کلیدی که در این بخش باید به هر قیمتی رعایت کنید، مسئله مربوط به استفاده از هوش مصنوعی است. ربات های چت در طول سال های اخیر توسعه زیادی داشته اند. به طوری که امروزه خیلی بهتر از انسان های واقعی به نیازهای کاربران جواب می دهند. درست به همین خاطر شما هم باید از این ابزار برای تعامل با مخاطب هدف تانسود ببرید؛ وگرنه کلاه تان پس معرکه خواهد بود.

    جنبه مثبت ربات چت ضریب خطای بی نهایت پایین آن است. این امر به شما کمک خواهد کرد تا خیلی راحت تر اوضاع را به سود خودتان تغییر دهید. خب چه کسی حوصله دارد دائما با مشتریان چت کند؟ آن هم در حالی که یک ربات ساده همه این سوال و جواب ها را با دقت بی نهایت بالا ساماندهی خواهد کرد.

    شخصی سازی ایمیل ها

    ارسال ایمیل یکی از روش های بازاریابی قدیمی و در عین حال کاربردی محسوب می شود. بسیاری از بازاریاب ها برای تعامل با مخاطب هدف نیاز به استفاده از روش های بی نهایت گوناگونی دارند. درست به همین خاطر دائما شیوه های تازه بازاریابی در دنیا به چشم می خورد. اگر شما هم دوست دارید در حوزه بازاریابی دائما در صدر جدول باشید، بد نیست سراغ تنوع شیوه ها بروید. البته این به معنای کنار گذاشتن روش های قدیمی مثل ایمیل مارکتینگ نیست.

    ایمیل مارکتینگ روش بی نهایت جذاب و همراه با بازگشت سرمایه خوبی است، البته به شرط اینکه بلد باشید چطور هر ایمیل را برای مخاطب تان شخصی سازی کنید. وگرنه کلاه تان پس معرکه خواهد بود. درست در چنین شرایطی هوش مصنوعی در کنار شماست تا کارتان را به بهترین شکل ممکن جلو ببرد. خب هوش مصنوعی می تواند هر پیام را به شیوه های مختلف شخصی سازی کند. کافی است کمی درباره مخاطب تان به این ابزارها اطلاعات دهید تا بهترین شخصی سازی دنیا دم دست تان باشد.

    یادتان نرود، مهارت یک برند در شخصی سازی محتوا هیچ ربطی به توانایی بازاریاب های آن ندارد. شما می توانید بدترین گزینه در شخصی سازی پیام ها باشید، اما به لطف هوش مصنوعی این مسئولیت را به خوبی پشت سر بگذارید. درست به همین دلیل ما در روزنامه فرصت امروز دیگر هیچ عذر و بهانه ای از سوی برندها پذیرا نیستیم. این نکته ای است که شما باید به خوبی از پس آن برآیید وگرنه هیچ وقت بدل به بازاریاب بزرگی نخواهید شد.

    بازاریابی برای کسب و کارهای کوچکبازاریابی در شبکه های اجتماعی

    شبکه های اجتماعی فرصت بی نهایت خوبی برای رقابت کسب و کارهای کوچک با برندهای بزرگ فراهم کرده است. فرقی ندارد شما چقدر بودجه دم دست دارید، اگر ایده خوبی برای تولید محتوا داشته باشید، همه کاربران شیفته برندتان خواهند شد. این در حالی است که برخی از برندها هنوز هم اهمیت فضای آنلاین را درک نکرده اند.

    شما را نمی دانم، ولی برای من که تولید محتوای بازاریابی گاهی اوقات سخت ترین کار دنیا می شود. درست در چنین شرایطی استفاده از ابزاری که کار آدم را ساده تر کند، آرزوی نهایی هر کس خواهد بود. شاید این نکته تا همین چند سال قبل رویای خامی بیش نبود، اما امروزه بدل به واقعیتی گریزناپذیر شده است.

    هوش مصنوعی توانایی کمک به بازاریاب ها برای ساماندهی خیلی از کارها را دارد. اینطوری شما دیگر لازم نیست دائما استرس رقابت با گزینه های بزرگ در پلتفرم های اجتماعی را داشته باشید. البته این به معنای بی خیالی بیش از اندازه بازاریاب ها نیز نیست. پس باید طوری کارتان را مدیریت کنید که یک وقت به بن بست نرسید. این امر به شما کمک می کند تا ترکیب خوبی از پتانسیل هوش مصنوعی و توانایی های خودتان را در قالب اثر بازاریابی به نمایش بگذارید.

    کسب و کارهای کوچک همیشه مشکل بودجه دارند. این امر به آنها فرصت رقابت منطقی در بازار را نمی دهد. درست به همین دلیل اگر شما در عرصه شبکه های اجتماعی سرمایه گذاری کرده اید، باید همیشه سراغ ابزارهای کمکی را نیز بگیرید. منظور ما مثل همیشه هوش مصنوعی است. خب تنها ابزاری که به شما در این مسیر کمک خواهد کرد، هوش مصنوعی است؛ چراکه با هزینه‎ای بی نهایت اندک به شما فرصت تعامل با مخاطب هدف تانرا خواهد داد.

    یادتان باشد، شما قرار نیست حساب بسیار ویژه یا به عبارت بهتر غیرواقعی بر روی هوش مصنوعی بکنید. نکته کلیدی در این میان تلاش برای تولید محتوا براساس شیوه مرسوم و گرفتن ایرادات کار با استفاده از هوش مصنوعی است.

    خیلی وقت ها بازاریاب ها دوست دارند مسئولیت خودشان را به دیگران واگذار کنند. بی شک همه ما بارها و بارها از زیر کار در رفته ایم، اما این دلیل نمی شود دائما این کار را در جاهای حساس انجام دهیم. پس سعی کنید در این رابطه کمی از خودتان مایه بگذارید.

    گوش دادن به حرف مشتریان

    مشتریان همیشه در ارتباط با برندها حرف برای گفتن دارند. این نکته ای است که به شما برای تعامل با مخاطب هدف کمک ویژه ای خواهد کرد. فرمول اصلی در این میان ساده است: برندهایی که بیشتر به حرف مشتری گوش دهند، موفق تر خواهند بود!

    اگرچه فرمول بالا ساده به نظر می رسد، اما در عمل مشکلات زیادی برای برندها به همراه خواهد داشت؛ چراکه اول از همه بازاریاب ها یا حتی کارآفرینان کمتر زمانی یک جفت گوش شنوا دارند. به همین دلیل دائما مشتریان کلافه خواهند شد. نکته جالب اینکه هوش مصنوعی می تواند به شما برای گوش دادن به حرف حساب مشتریان نیز کمک کند.

    قبل از اینکه سراغ بقیه ماجرا برویم، باید کمی درباره شیوه اثرگذاری گوش دادن به مخاطب بر روی آینده برند صحبت کنیم. همه نکات جانبی را که کنار بگذاریم، این فرآیند به مشتریان حس ارزشمندی می دهد. به زبان ساده، مشتریان با شنیده شدن حرف های شان حس بهتری پیدا کرده و خیال می کنند برند مورد نظر برای آنها ارزش قائل است. درست به همین دلیل شما باید خودتان را برای اثرگذاری بهتر بر روی مخاطب تان با استفاده از این شیوه آماده کنید.

    هوش مصنوعی در دنیای آنلاین به شما کمک خواهد کرد تا خیلی ساده تر بر روی مخاطب تان اثر بگذارید. فرآیند کار در این بخش بی نهایت ساده است. بر این اساس که هوش مصنوعی به سادگی حرف های مخاطب تان را گوش داده و آنها را گردآوری می کند. اینطوری شما فرصت بی نهایت خوبی برای تعامل با مخاطب هدف تانخواهید داشت. این نکته ای است که خیلی وقت ها تکلیف برندهای برنده از بازنده را روشن خواهد کرد.

    یادتان نرود، شما نمی توانید در دنیای کسب و کار فقط روی حرف خودتان پافشاری کنید. نکته کلیدی در این میان تلاش برای استفاده از ظرفیت برندتان به عنوان یک همراه خوب برای مشتریان است. به بیانی ساده تر، شما باید همیشه به صحبت های دیگران گوش دهید. چه بسا ایده های بی نهایت خوبی از دل همین صحبت های ساده بیرون بیاورید. آن وقت می توانید بدون دردسر کارتان در دنیای بازاریابی را دنبال کرده و نگران هیچ چیز هم نباشید. پس منتظر چه هستید؟ همین حالا کارتان را شروع کرده و کمی به مشتریان تان گوش دهید. اینطوری کارتان بی نهایت ساده تر خواهد شد.

    اتوماسیون سئو

    امروزه تا اسم سئو می آید، خیلی ها فکر می کنند با کاری بی نهایت سخت یا پیچیده رو به رو هستند. این در حالی است که خیلی وقت ها فرآیند سئو ساده تر از این حرف هاست. ما در روزنامه فرصت امروز ورود فناوری هوش مصنوعی به عرصه سئو را یکی از مهمترین اتفاقات این حوزه می دانیم. اینطوری شما می توانید بدون هیچ دردسری کارتان را جلو برده و مشکلات عرصه سئو را نیز به سادگی حل کنید.

    وقتی صحبت از اتوماسیون می شود، در واقع محور اصلی بحث استفاده از ظرفیت هوش مصنوعی است. این امر به شما کمک خواهد کرد تا خیلی ساده تر کارها را دنبال کنید. مثلا گردآوری کلیدواژه های محبوب را در نظر بگیرید؛ این کار به طور سنتی بی نهایت زمانبر خواهد بود. با این حال استفاده از هوش مصنوعی به شما کمک خواهد کرد تا این فرآیند را به ساده ترین شکل ممکن ساماندهی کنید. پس دیگر عذر و بهانه ای برای بی توجهی به هوش مصنوعی باقی نخواهد ماند.

    یکی دیگر از کاربردهای هوش مصنوعی توانایی اش در یافتن ایرادات صفحات سایت است. به زبان خودمانی، هوش مصنوعی در این مواقع مثل یک منتقد بی رحم عمل می کند. نتیجه مثبت این فرآیند بی نیازی شما از رسیدگی بیشتر به حوزه سئو خواهد بود. به علاوه، هر مشکلی در رابطه با سایت تان باشد، خیلی زود از سوی سئو حل و فصل خواهد شد. به طوری که دیگر شما نیازی به استفاده از فرآیند سئو نخواهید داشت.

    بی شک بسیاری از بازاریاب ها یا حتی کارشناس ها استفاده از هوش مصنوعی در حوزه های تکنیکال را توصیه نمی کنند. با این حال ما در روزنامه فرصت امروز به روی توانایی های هوش مصنوعی در نسل جدید باور داریم بنابراین لازم نیست خودتان را خیلی اذیت کنید. کافی است کمی هم که شده به توانایی هوش مصنوعی ایمان آورده و از آن در جهت بهبود کارتان سود ببرید. اینطوری خیلی راحت تر در فضای کسب و کار خودنمایی خواهید کرد.

    این روزها همه کسب و کارها دنبال توسعه بازارهای خود هستند. در این میان بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک براساس رعایت مو به موی نکات سئو کار سختی به نظر می رسد. درست به همین خاطر هوش مصنوعی اینجاست تا به شما برای رقابتی هرچه برابرتر مقابل برندهای بزرگ دنیا کمک کند.

    بیشتر بخوانید: انقلاب در دنیای بازاریابی با هوش مصنوعی

    سخن پایانی

    تولید محتوا و بازاریابی به طور طبیعی نیازمند حوصله و صدالبته ایده های تازه است. در این میان گاهی اوقات کسب و کارهای کوچک مشکلات زیادی برای مارکتینگ دارند. این مسئله ای بود که ما در این مقاله سراغ بررسی راهکارهایش رفتیم. البته ما در این میان از اصول مربوط به فناوری های تازه استفاده کردیم. حالا دیگر شما دلیل اهمیت و جذابیت هوش مصنوعی در دنیای کسب و کار را به خوبی درک می کنید. از اینجا به بعد همه چیز برای خودنمایی شما در بازار کسب و کار آماده است. کافی است بهانه تراشی را کنار گذاشته و وارد گود شوید. اینطوری کارتان خیلی راحت تر جلو می رود.

    منبع: روزنامه فرصت امروز

    مقاله قبلیحمایت تشکل‌ های صنفی از سومین نمایشگاه آینده چاپ ایران
    مقاله بعدیاصلاح قانون صنفی انتخابات اتحادیه ها و مدت مسئولیت اعضای هیئت مدیره صنوف

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.