فرصت ها و چالش های بازاریابی متاورس برای برندهای گوناگون
هدف اصلی در این مقاله مروری بر فرصت ها و چالش های بازاریابی متاورس برای برندهای گوناگون است. در ادامه برخی از مهمترین نکات در این راستا را مورد ارزیابی قرار می دهیم.
به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از فرصت امروز، اگر شما علاقه زیادی به دنیای دیجیتال داشته باشید، به خوبی از اهمیت بازاریابی متاورس به عنوان یک حوزه جدید از دنیای آنلاین برای کسب و کارها و همچنین کاربران عادی خبر دارید. این امر در طول ماه های اخیر بسیاری از برندها را به برنامه ریزی دوباره در حوزه کسب و کار ترغیب کرده است. استفاده از فرصت های بازاریابی متاورس برای بسیاری از برندها اهمیت بالایی دارد. با این حال دنیای دیجیتال متاورس چالش های زیادی هم پیش روی بازاریاب ها و برندها قرار می دهد.
مزیت اولین بودن
وقتی شما به عنوان اولین برند در یک پلتفرم یا فضای تازه اقدام به بازاریابی می کنید، همیشه مزیت اولین برند بودن را در کنارتان خواهید داشت. این امر برای بسیاری از برندها بی نهایت مهم و تاثیرگذار محسوب می شود.
درست به همین خاطر شما باید همیشه از بازاریابی متاورس به عنوان یک مزیت مهم به بهترین شکل بهره ببرید، در غیر این صورت شاید هرگز توانایی و فرصت لازم برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان را به دست نیاورید. این امر به طور ویژه ای در دنیای کنونی با حضور ده ها برند بزرگ با ارزش چندین میلیارد دلاری در هر حوزه مصداق دارد. بنابراین شما می توانید حضور به عنوان اولین برند در حوزه بازاریابی متاورس را نوعی مزیت مهم برای کسب و کارتان تلقی کنید.
بازاریابی چندکاناله
بازاریابی در متاورس محدود به الگویی خاص نیست. شما در بازاریابی متاورس امکان انتشار محتوا به هر شکلی را خواهید داشت. همچنین ایجاد ارتباط میان متاورس با شبکه های اجتماعی نیز امکان افزایش سطح محتوای تعاملی را به همراه دارد. این امر یکی از موانع قدیمی پیش روی بازاریاب ها برای افزایش جذابیت محتوای تعاملی را از بین می برد. بنابراین شما می توانید به ساده ترین شکل ممکن در این فضا اقدام به تولید محتوای جذاب کرده و از حمایت مشتریان نیز بهره مند شوید.
بی تردید فضای متاورس نه تنها برای برندها، بلکه مشتریان نیز تازه خواهد بود. درست به همین خاطر حضور به موقع شما در این پلتفرم و بازاریابی چند کاناله می تواند شرایط تان در مدت زمانی اندک تغییر دهد.
وقتی قواعد فیزیک دیگر کاربرد ندارد!
قواعد فیزیک در دنیای کنونی ما کاربرد دقیقی دارند. با این حال در دنیای متاورس تقریبا هیچ کدام از قوانین موردنظر به طور خدشه ناپذیر مورد قبول نیست. کاربران در این پلتفرم می توانند تجربه معلق بودن در فضا را به طور شبیه سازی شده پشت سر بگذارند. این امر برای فعالیت برندها در متاورس مشکلات زیادی به همراه خواهد داشت. نوآوری های گسترده در متاورس برای برندها چالش سنگینی خواهد بود. دلیل آن هم عدم آشنایی بسیاری از تیم های بازاریابی با شرایط تازه این فضاست. بنابراین شما باید اندکی احتیاط را هم در فعالیت و حضور در این فضا در دستور کار قرار دهید.
فقدان هدست های واقعیت مجازی و افزوده کافی
دنیای متاورس به طور کامل به دوربین های واقعیت افزوده و مجازی متکی است. بنابراین کاربرانی که چنین دوربین هایی را نداشته باشند، هرگز امکان تجربه حضور در چنین فضایی را نخواهند داشت. این امر شرایط شما را به طور قابل ملاحظه ای دشوار ساخته و امکان تاثیرگذاری بر روی دامنه وسیعی از کاربران را بدل به امری غیرممکن خواهد کرد.
دنیای متاورس برای تثبیت موقعیتش در میان کاربران و برندها باید سطح بالاتری از دسترسی عمومی به دوربین های واقعیت مجازی و افزوده را پشت سر بگذارد، در غیر این صورت شاید تا چند سال آینده موقعیت خاصی برای برندها به منظور بازاریابی در این فضا ایجاد نشود.
بیشتر بخوانید: بهره مندی از کلیدهای شادی در کسب و کار
دشواری اندازه گیری میزان موفقیت
دسترسی به اطلاعات دقیق بازاریابی در دنیای کنونی امری عادی و حتی ضروری برای برندها محسوب می شود. درست به همین خاطر شما امکان توسعه برنامه های بازاریابی و تاثیرگذاری بهینه بر روی مخاطب هدف تان را دارید. با این حال در دنیای بازاریابی متاورس هنوز امکان پیگیری وضعیت بازاریابی برندها وجود ندارد. این امر نوعی سردرگمی برای برندها در زمینه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به همراه خواهد داشت.