بازاریابی در شبکه های اجتماعی همیشه همراه با احساس خطر نسبت به بارگذاری محتوای نامناسب است. امروزه سطح رقابت در شبکه های اجتماعی به شدت افزایش یافته است. حضور شمار بالایی از برندها در این فضا به خوبی بیانگر ضرورت بهبود مهارت و توانایی بازاریابی برندهاست. یکی از نکات مهم در این میان توانایی بازاریاب ها برای ویرایش محتوا پیش از انتشارشان است. بسیاری از اوقات برندها محتوای خام و اولیه شان را بدون هرگونه بازنگری در شبکه های اجتماعی بارگذاری می کنند. این امر اغلب مشکلات قابل توجهی برای برندها به همراه دارد.
اگر شما تجربه همکاری با بازاریاب های حرفه ای را داشته باشید ، اغلب آنها پیش از انتشار محتوای شان اقدام به ویرایش دقیق آن خواهند کرد. این امر اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر برند شما توانایی تولید محتوای جذاب را نداشته باشد، بدون تردید خبری از تعامل سازنده مشتریان با شما نخواهد بود. ما در این مقاله نگاهی کوتاه به مهمترین تکنیک های ویرایش محتوای بازاریابی پیش از انتشارشان در شبکه های اجتماعی خواهیم داشت.
ویرایش محتوا در چند نوبت
ویرایش محتوا یک فرآیند چند بخشی است. اغلب بازاریاب ها پس از مشاهده نهایی محتوا اقدام به بارگذاری آن می کنند. این امر گرایشی نامناسب از سوی برندها محسوب می شود. ذهنیت خالق یک محتوای بازاریابی با نظر و سلیقه دیگران تفاوت زیادی دارد. توصیه ما در این بخش استفاده از نظرات دیگران برای ویرایش محتوای بازاریابی است. این امر اهمیت بسیار زیادی برای برندها دارد بنابراین شما در صورت همکاری با اعضای بخش های دیگر برند برای ارزیابی و ویرایش محتوای موردنظرتان نتیجه بسیار بهتری دریافت خواهید کرد.
ضرورت تعدیل شوخی ها
استفاده از عنصر طنز در فرآیند بازاریابی اهمیت بالایی دارد. بسیاری از برندها با استفاده از همین نکته دست به خلق محتوای جذاب و تعاملی می زنند. مهمترین مسئله در این میان خطرهای ناشی از شوخی های نامناسب است. اگر شوخی برند شما حساسیت برانگیز باشد، به احتمال فراوان واکنش شدید مخاطب هدف را به همراه دارد. برخی از برندها در طول سال های اخیر به دلیل استفاده از شوخی های نامناسب با شرایط نامطلوبی مواجه می شوند.
یکی از نکات مهم در زمینه استفاده از شوخی ها در محتوای بازاریابی اطمینان از عدم حساسیت گروه های مختلف نسبت به آن است. بسیاری از برندها در عمل توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف بدون استفاده از شوخی های جذاب را ندارند. توصیه ما در این بخش مرور کمپین های ناموفق در زمینه استفاده از شوخی های مختلف است. شما به این ترتیب آگاهی وسیعی از نکات حساسیت برانگیز پیدا خواهید کرد.
مشاهده محتوا در قابی وسیع
محتوای بازاریابی یک برند هویت آن را مشخص می سازد. شما با استفاده از ابزار بازاریابی نحوه حضورتان در شبکه های اجتماعی و تعامل با مخاطب هدف را مشخص می سازید. این امر اهمیت بسیار زیادی برای برندها دارد. امروزه برخی از کسب و کارها فقط به دنبال تولید محتوا، بدون توجه به تاثیر آن بر روی ماهیت کسب و کارشان هستند. این امر خطرهای بسیار زیادی به همراه دارد. شما باید همیشه وضعیت کمپین بازاریابی تان را در ارتباط با کل برندتان ارزیابی کنید.
اگر یک محتوای بازاریابی با شعارهای اساسی برند شما در تضاد است، باید نسبت به ویرایش آن اقدام کرد. در غیر این صورت شما به سرعت توانایی تان برای ادامه تعامل با مخاطب هدف را از دست می دهید.
ایجاد سبک منحصر به فرد بازاریابی
ایجاد سبک بازاریابی کمک قابل توجهی به پیش بینی وضعیت برندها می کند. برخی از کسب و کارها در عمل توانایی تاثیرگذاری قابل توجهی بر روی مخاطب هدف ندارند. این امر به دلیل تغییر مداوم الگوی بازاریابی آنها در رابطه با مخاطب هدف است. اگر شما در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف هستید، باید آنها را نسبت به مشاهده محتوای برندتان عادت دهید. این نکته اهمیت بسیار زیادی برای برندها دارد. اگر شما موفق به ایجاد چنین فرآیندی نشوید، نتیجه الگوی بازاریابی تان همراه با تردیدهای بسیار زیادی خواهد بود.
منبع: فرصت امروز
بیشتر بخوانید: ۴ گام اصلی برای برندسازی در شبکه های اجتماعی