به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از دنیای اقتصاد؛ روزهایی که متخصصان بازاریابی با یادگیری چهار P بازاریابی در دانشگاه، حرفه بلندمدتی را آغاز می کردند، به پایان رسیده و تحصیلات تکمیلی در تقلایند که بتوانند همگام با تغییرات صنعت بازاریابی حرکت کنند و کسب و کارهای کوچک و بزرگ فعال در صنایع مختلف نیز این مسئله را درک کرده اند. اما کارشناسان توسعه استعدادها و مدیران بازاریابی با سرمایه گذاری بر دوره های آموزشی بازاریابی آنلاین و یا دیجیتال رایج و دوره های بازاریابی آنلاین معتبر می توانند بر این چالش غلبه کنند.
ایجاد بازاریاب های چندوظیفه با دوره های آموزشی بازاریابی آنلاین
شیوه سنتی تحصیلات بازاریابی، دانشجویان را به سمت مهارت های عمومی هدایت می کرد. مجموعه خاصی از مهارت ها و اعمال وجود داشت که در شرکت ها به کار گرفته می شد. اما با انفجار بازاریابی دیجیتال، آموزش تخصصی به امری عادی تبدیل شد. حالا بازاریاب ها مسئول همه چیز هستند از برندینگ، روابط عمومی و تجربه مشتری تا سئو، شبکه های اجتماعی، بازاریابی محتوایی، تبلیغات کلیکی و بسیاری امور دیگر.
بهتر است به جای اینکه به دنبال نوابغ خاص این حوزه که در همه این امور متخصص هستند باشید، به استخدام افرادی با توانایی یادگیری چند رشتهای روی بیاورید. کلید ایجاد بازاریاب های چند رشته ای این است که گروه را به مجموعه ای از مهارت ها و دانش و در کنار آن درک عمیق و تجربه در تنها یک یا دو رشته بیشتر مورد نیاز برسانید.
مثلا شما می توانید یک متخصص سئو تولید محتوا داشته باشید که در مواردی مانند ویدئو و UX صرفا اطلاعاتی عمومی داشته باشد. فراهم کردن دسترسی به دوره های آموزشی بازاریابی آنلاین باکیفیت به شما کمک می کند گروه بازاریابیتان از متخصصان جزیره ای به متخصصانی مشارکتی و چند رشتهای تبدیل شوند.
اهمیت یادگیری و توسعه در ایجاد بازاریاب های چندرشتهای
انگیزه درونی
دادن فضایی به بازاریاب ها برای پیشرفت – مثلا تسلط بر بازاریابی دیجیتال از طریق آموزش – نیاز درونی به کار معنادار را برآورده می کند.
تفکر انتقادی
حضور بازاریاب های جزیره ای منجر به حل مسئله ضعیف و ناکارآمد خواهد شد. ایجاد طیف وسیعی از دانش و حضور هم گروهی هایی با درجات مختلف تخصص تفکر انتقادی را بهبود می بخشد و به واحد بازاریابی کمک می کند برای مسائل کسبو کار پاسخ های بهتری پیدا کند.
چابکی گروه
یافتن یک شخص چند رشتهای برای استخدام لزوما مشکل شکاف مهارتی را حل نمی کند. اگر برای توسعه عملکردهای چندگانه بازاریابی بیش از حد بر یک فرد تکیه کنید، کسب و کارتان در اختیار یک فرد واحد قرار خواهد گرفت. با حمایت از توسعه چند رشتهای بازاریابی به صورت سازمان یافته و با استفاده از دوره های آموزشی بازاریابی آنلاین به موقعیتی دست خواهید یافت که حتی اگر شخصی در تعطیلات باشد یا گروه را ترک کند هم کسبوکارتان با موفقیت روند عملیات را ادامه خواهد داد.
اهمیت آموزش بازاریابی
اگر بازاریاب ها می دانند که تغییر به یک مجموعه مهارت چند رشتهای بسیار مهم است، چرا هنوز این شکاف مهارتی در صنعت وجود دارد؟ افراد به راحتی درک می کنند که دوره های آموزشی بازاریابی آنلاین می تواند به آنها در درک مفاهیم جدیدی مانند بازاریابی محتوایی کمک کند اما تکمیل دورهها و استفاده از آن مفاهیم در عمل بحث دیگری است.
به همین دلیل است که رهبران کسبوکار باید بر ایجاد یک برنامه رسمی برای یادگیری مستمر – با تمرکز بر دوره های آموزشی بازاریابی آنلاین که میتوانند بلافاصله در عمل به کار گرفته شوند – تمرکز کنند. هنگامی که کارکنان بتوانند آنچه در دوره های آموزشی فرا می گیرند را به سرعت عملی کنند به شکل مداوم در فرآیند یادگیری مشارکت خواهند کرد.
همچنین هنگامی که کل گروه چنین برنامهای را دنبال میکنند و کلاس های مربوطه را می گذرانند، همه افراد سطح قابل قبولی از اطلاعات نسبت به نقش های خارج از تخصص خود را توسعه می دهند. این سطح از دانش باعث می شود خاصیت جزیرهای را – که بسیاری از گروه های بازاریابی را از انطباق سریع با تغییرات سریع بازارشان باز میدارد – از بین ببرد.
دورههای آموزشی بازاریابی
برای ایجاد یک برنامه بازاریابی که از افراد چندرشتهای – که آماده جلب مشتریان هستند – پشتیبانی می کند، لازم است متخصصان و رهبران بازاریابی بر این چند مهارت اصلی تمرکز کنند.
بازاریابی محتوایی
در بازاریابی هنوز هم محتوا سلطنت میکند و زمانی که گروه بازاریابی شما بداند چطور محتوایی باکیفیت تهیه کند، می تواند بهتر با مشتریان ارتباط برقرار کند. توجه به محتوا به معنای توجه مخاطب به کسبوکار شماست. فارغ از اینکه چه تغییراتی در صنعت رخ می دهد برخی از اشکال محتوا همیشه سودمند است.
تجزیه و تحلیل دادهها
بازاریابی بهطور فزایندهای یک فعالیت دادهمحور است. با وجود اینکه بسیاری از بازاریابهای سنتی زمینهای از خلاقیت دارند اما مسلح کردن آنها به سطحی از قابلیتهای تحلیلی به پیشبرد اهداف کمک میکند.
استراتژی
نرخ ترک خدمت کارکنان در حوزه بازاریابی بالاست؛ اما متخصصان توسعه استعداد و رهبران بازاریابی میتوانند با ارائه پایهای از دانش در استراتژی به هر بازاریاب با این موضوع مقابله کنند. نکته کلیدی اینکه به جای تمرکز بر تاکتیکهای خاص، توانایی سازگاری سریع را تقویت کنید.
شبکههای اجتماعی
گفتوگوهای مصرفکنندگان به شبکههای اجتماعی منتقل شده و مشارکت برندها در آن ضروری است. اما برای این کار راه صحیح و غلط وجود دارد. با استفاده از دورههای بازاریابی آنلاین، متخصصان توسعه استعداد و رهبران بازاریابی میتوانند به کل گروه کمک کنند که با مخاطبان برند در شبکههای اجتماعی تعامل داشته باشند.
برند
برندینگ به معنای اندیشیدن درباره هر آنچه کسبوکار شما را از سایرین متمایز میکند و گنجاندن آن در هر نقطه از تماس تجاری -طراحی، پیامرسانی، بازاریابی و روابط عمومی و چشمانداز شرکت – است. درباره برندینگ، نحوه کارکرد آن و اینکه چگونه میتوانید یک برند رقابتیتر بسازید و آن را حفظ کنید، بیاموزید.
رسانه پولی
به نقل از استاد برجسته ارتباطات، مارشال مک لوهان، «رسانه، خودِ پیام است». این نظریه به ویژه در چشمانداز پیچیده رسانهای امروزی صادق است. برای افزایش دامنه انتقال پیام خود، باید از تبلیغات پولی استفاده کنید. تعداد زیادی کانال پولی در دسترسند تا بتوانید با پیام اثرگذار، در زمان و مکان مناسب به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنید.
بیشتر بخوانید: تاثیرگذاری فروشندگان در شرایط بی ثباتی بازار
ازاریابی آنلاین
مدیران بازاریابی آنلاین نقش مهمی در توسعه و اجرای استراتژی بازاریابی دیجیتال سازمان دارند. آنها با مهارت های حیاتی و دانش تاکتیکی خود، استراتژی هایی را توسعه و پیاده سازی می کنند که می تواند به ارتقای سازمان ها به سطوح بعدی کمک کند.
اینها تنها تعدادی از مهارت های بسیاری است که متخصصان توسعه استعداد و رهبران بازاریابی باید از آنها برای ایجاد یک برنامه آموزشی بازاریابی دیجیتال استفاده کنند. به دورههای آموزشی بازاریابی مقطعی نگاه نکنید و مسیرهای یادگیریای بسازید که بازاریابها بهطور مداوم از آنها ارزش بگیرند.