با گسترش ویروس کرونا، بازاریابی دیجیتال (Digital marketing) از هر زمان دیگری اهمیت بیشتری پیدا میکند. همانطور که کرونا ویروس به سرعت در سرتاسر جهان حرکت میکند، تمامی دنیا در معرض خطر قرار دارند و برای مقابله با بیماری همهگیر تلاش میکنند. مطمئناً زندگی انسان و امنیت عمومی نگرانکنندهترین مسئله در حال حاضر است و مشاغل و سازمانهای دولتی با تشویق مردم برای جلوگیری از شلوغی – که به هر حال در همهجا وجود دارد – واکنش نشان دادهاند.
ما در حال حاضر شاهد تغییر رفتاری هستیم، زیرا افراد نه تنها از رفتن به محل کار خودداری می کنند، بلکه از رفتن به رستوران ها، فروشگاه ها و سایر مکان های عمومی که ممکن است پول خود را در آنجا خرج کنند نیز اجتناب می کنند. با ماندن مشتری در خانه و حضور یافتن او در بازار دیجیتال و آنلاین، ممکن است بهترین دفاع از برند در برابر ویروس کرونا رخ دهد.
شرایط موجود و به حداقل رسیدن تردد در مجامع عمومی به معنای این است که شرکت ها باید هزینه های زیادی را متحمل شوند که در وضعیت راکد بودن بازار به ضرر تعبیر می شود، با تمام این تفاسیر هنوز برای بسیاری از آن ها راهی برای بازاریابی دیجیتالی وجود دارد.
نظر به اینکه با کم شدن مسافرت ها، تابلوهای تبلیغاتی و انواع تبلیغات بسیار کمتر دیده می شوند؛ در پاسخ، برندها باید در نظر داشته باشند که هر گونه رویداد یا تبلیغات غیرخطی را در آینده کاهش دهند.
از آنجا که تعداد بیشتری از مردم از سفرها و جلسات حضوری اجتناب می کنند، برندها باید استراتژی بازاریابی حضوری را به استراتژیهای بازاریابی دیجیتال و تبلیغات آنلاین تغییر دهند و در مورد تحول دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی دیجیتال طولانی و به صورت جدی فکر کنند. در این وضعیت بسیاری مجبورند در مورد چگونگی ادامه کار و یا تولید خود تصمیم بگیرند. برخی از کارخانهها برای مدت طولانی بسته شدهاند، برخی دیگر با ظرفیت محدود فعالیت میکنند و بیشتر مردم در خانه میمانند.
آنها در طول روز از راه دور کار میکنند و احتمالاً در زمان تعطیل نیز سر کار خود باقی میمانند و همواره در خانه گذران اوقات میکنند. چه از نظر سررفتن حوصله و چه از لحاظ ضرورت خرید باید دانست که میزان مصرف مردم از اینترنت و بازارهای دیجیتالی و آنلاین افزایش خواهد یافت. این بدان معناست که بر شمار خریداران آنلاین اضافه شده و آنهایی که پیشتر با این بازار آشنا بودهاند نیز مدت زمان بیشتری را پای موبایل هوشمند و لپتاپ خود میگذرانند.
قابلتوجه است که پس از فروکش تهدید و بازگشت به حالت عادی، عادات جدید ممکن است سودهای درازمدت قابلتوجهی را برای خردهفروشان آنلاین و همچنین تبلیغکنندگان دیجیتال و بازاریابان وابسته به آن ایجاد کند که ترافیک جدیدی را به همراه دارد.
نظر به اینکه بازبینی های آنلاین کم هزینه و بی خطر هستند، توسعه تجارت الکترونیکی در بسیاری از برنامههای بزرگ تجاری بهطور گسترده مورداستفاده قرار گرفته است. باید اذعان کرد که هماکنون بررسی های آنلاین و بازاریابی دیجیتال، منابع مهمی برای تصمیم گیری در مورد خرید شدهاند. با توجه به اینکه نظرات مشتریان ممکن است بر مصرفکنندگان یا دیگر خریداران تأثیر بگذارد، با این تفسیر، روشهای ترغیب موجود در بررسی آنلاین عامل مهمی است که بر متقاعد کردن، تأثیر میگذارد.
میتوان برای موفقیت و ماندن در کورس رقابت، راهکارهای به دست آمده از بررسی های آنلاین را اینگونه شرح داد:
– شناسایی روش های ترغیب موجود در بررسی های آنلاین و تعریف این روشها؛
– باید کلمات کلیدی استفاده شده توسط هر روش متقاعدکننده را مشخص کرده و یک مرجع مؤثر ایجاد کرد؛
– روش های ترغیب را در بررسیهای آنلاین تعیین کرد (تعیین کنید فرکانس کلمات کلیدی روشهای مختلف متقاعدکننده در هر بررسی آنلاین چگونه است)؛
– و در نهایت تأیید اینکه آیا توسعه فناوری استخراج از اهمیت مهمی برخوردار است یا خیر؟ که در صورت منفی بودن پاسخ باید این روند را از ابتدا و بر اساس شاخصهای دیگری بررسی کرد.
در این فرآیند، تصمیمگیری برای خرید آنلاین در کارهای ساده، بر اساس انتخاب وبسایتها، محصولات و برندها رمزگشایی شده است.
آیا شما آمادهاید تا اولین قدم را در سفر تجارت الکترونیک خود بردارید؟ این برههی زمانی بهترین وقت برای راهاندازی فروشگاه اینترنتی است. فروشگاه آنلاین بهترین راه برای فروش آنلاین (بازاریابی دیجیتال) است زیرا شما روی آن کنترل کاملی دارید و میتوانید در هر زمان میزان موجودی و فروش خود را اندازهگیری کنید. شما میتوانید از نظر ظاهر و احساسی که کار آنلاین شما منتقل میکند، در مورد شیوه عمل فروشگاه خود و نحوه ارائه محصولاتتان تصمیم بگیرید. سازندگان فروشگاه آنلاین به شما امکان میدهند تا محصولات خود را به نمایش بگذارید و فروش را به روشی سریعتر و آسانتر از گذشته انجام دهید.
بیشتر بخوانید: سئو و بازاریابی محتوایی