پلتفرم ها و تبلیغات

    0
    44
    پلتفرم

    کدام پلتفرم ها می توانند در امر تبیغات موثر باشند. تبلیغات فرآیندی نیست که شما یک شبه درباره اش تصمیم گرفته و بعد هم موفقیت های بی نظیری را تجربه کنید. خیلی وقت ها تبلیغات حاصل زحمات طولانی مدت یک تیم حرفه ای است که شبانه روز مشغول تلاش هستند.

    متاسفانه اغلب مردم فقط به نتیجه نهایی یک کمپین تبلیغاتی توجه می کنند. به همین خاطر اگر شما نتوانید نتیجه خوبی را رقم بزنید، در نهایت فراموش خواهید شد. اصلا هم فرقی ندارد چقدر برای کارتان زحمت کشیده باشید.

    همانطور که هر نوجوانی باید از سنین پایین برای آینده اش تصمیم بگیرد، طراحان تبلیغات هم باید از همان ابتدا درباره آینده کمپین شان تصمیم های جدی بگیرند. متاسفانه برخی از افراد در این راستا همیشه کار امروز را به فردا موکول می کنند. اینطوری دائما کارشان کلیشه ای دنبال شده و نظر هیچ کس را نیز جلب نمی کند. نکته کلیدی در این میان انتخاب پلتفرم های مناسب برای تبلیغات است.

    وقتی درباره پلتفرم حرف می زنیم، در واقع هر کانال واسطه میان برندها و مخاطب را مدنظر داریم. مثلا شبکه های اجتماعی، یکی از پلتفرم های مناسب محسوب می شود. البته در این میان وضعیت هر پلتفرم اجتماعی با دیگری فرق دارد. یک نمونه دیگر در این میان ابزارهای تبلیغاتی مثل گوگل ادز یا سرویس تبلیغات مایکروسافت است. این ابزارها به بازاریاب ها برای طراحی کمپین و نمایش تبلیغات درست و حسابی کمک خواهد کرد. نکته کلیدی در این میان تلاش برای اثرگذاری بهینه بر روی مخاطب هدف است. این امر فقط و فقط در صورت استفاده از پلتفرم های درست صورت می گیرد.

    قبول دارم وضعیت هر کسب و کار با دیگری متفاوت است و به همین خاطر اوضاع پلتفرم ها نیز با هم فرق خواهد داشت. با این حال شما نمی توانید به این سادگی ها کارتان در زمینه پلتفرم های تبلیغاتی را به این مدل تنوع ها حواله دهید. نکته کلیدی در این میان تلاش برای استفاده از توصیه های عمومی در این زمینه است.

    ما در این مقاله قصد داریم شما را با برخی از بهترین پلتفرم های طراحی تبلیغات در دنیای دیجیتال آشنا کنیم. این امر به شما کمک می کند تا فرآیند اثرگذاری بر روی مخاطب را بسیار راحت تر دنبال کرده و هیچ مشکلی از این بابت نداشته باشید. اگر شما هم دوست دارید در زمینه تبلیغات دیجیتال اوضاع بهتری داشته باشید، بد نیست در ادامه با ما همراه باشید. این امر به شما کمک خواهد کرد تا تصمیم گیری بهتری در رابطه با برندتان تجربه کنید.

    بهترین پلتفرم های تبلیغات دنیا

    وقتی درباره عنوان «بهترین» حرف می زنیم، خیلی ها تصورات عجیب و غریبی در این رابطه پیدا می کنند. قبول دارم این عنوان برای هر برند یا حتی کارآفرین فرق دارد، اما گاهی اوقات براساس معیارهای مشخص امکان رتبه بندی ابزارها یا پلتفرم ها وجود دارد. این نکته ای است که در بسیاری از حوزه ها مورد توجه قرار می گیرد. اجازه دهید از یک مثال ساده استفاده کنیم؛ وقتی گوشی های هوشمند در طول سال روانه بازار می شود، معمولا کارشناس ها در پایان سال به بررسی بهترین گوشی دنیا می پردازند. این امر به آنها کمک می کند تا رتبه بندی درستی از گوشی ها به دست داده و کار مشتریان را ساده کنند.

    ماموریت ما در این بخش دقیقا مثل سناریوی بالاست. ما در ادامه به شما کمک می کنیم تا بهترین پلتفرم های تبلیغات دنیا را شناسایی کرده و براساس نیازتان از هر کدام استفاده کنید. این امر به مثابه میانبری سریع برای کسب و کار شما عمل خواهد کرد. پس بد نیست با ما همراه باشید تا اوضاع را به سود خود تغییر دهید.

    گوگل ادز: گزینه ای آشنا

    گوگل در هر جا که وارد می شود، بهترین عملکرد ممکن را به نمایش می گذارد. نکته کلیدی در این میان تلاش برای استفاده از این ابزار به طور منطقی است. مثلا همین گوگل ادز در بسیاری از جاهای دنیا شهرت فوق العاده زیادی دارد، اما خیلی از بازاریاب ها به شیوه ای کاملا اشتباه از آن استفاده می کنند.

    یادتان باشد، این ابزار به شما برای طراحی تبلیغات از صفر کمکی نخواهد کرد. در عوض سیستمی برای انطباق بهتر با اکوسیستم تبلیغاتی گوگل است بنابراین اگر فکر کرده اید کارتان در این حوزه به این سادگی ها دنبال خواهد شد، سخت در اشتباه هستید.

    شاید یکی از بزرگ ترین مزایای گوگل ادز کمک آن به بازاریاب ها برای تبلیغات کلیکی (PPC) در گوگل باشد. البته این امر فقط محدود به موتور جست وجوی این برند نیست. در عوض تبلیغات درون اپ های مختلف نیز در این راستا قرار دارد. خب یادتان که نرفته، اندروید محصول ارزنده همین برند گوگل است!

    این روزها آموزش های بسیار زیادی درباره نحوه استفاده درست از گوگل ادز در سراسر دنیا منتشر شده و حتی یک جست وجوی ساده در گوگل نیز کلی مطلب برای تان بالا می آورد. نکته کلیدی در این میان استفاده از هر محتوا براساس نیازتان است. ما در روزنامه فرصت امروز نیز درباره این مسئله مقالات متعددی داریم بنابراین بد نیست یکبار به آرشیو ما سری بزنید.

    به عنوان یک جمع بندی نهایی باید گفت گوگل ادز به عنوان یک سرویس تبلیغاتی کاربرد بسیار خوبی برای فضای خودِ گوگل دارد بنابراین اگر فکر کرده اید با استفاده از این پلتفرم امکان یکپارچه سازی سراسری تبلیغات تان را دارید، سخت در اشتباهید.

    از آنجایی که این روزها خیلی از مردم دنیای تبلیغات را با گوگل می شناسند، استفاده از آن برای تعامل بهتر با مخاطب هدف امری طبیعی محسوب می شود. درست به همین خاطر شما باید خودتان را به بهترین شکل ممکن با مخاطب تان سازگار کنید.

    پلتفرم تبلیغاتی مایکروسافت: گزینه ای نوستالژیک

    مایکروسافت یکی از مشهورترین برندهای دنیای دیجیتال است. همه ما نسل امروزی رایانه های شخصی را مدیون این برند و مدیر محبوب آن یعنی بیل گیتس هستیم. این روزها بسیاری از لپ تاپ ها از سیستم عامل ویندوز استفاده می کنند که آن هم اثر حیرت انگیز مایکروسافت محسوب می شود.

    اگر در زمینه خدمات نرم افزاری دو تا برند بزرگ در دنیا وجود داشته باشند، بی شک مایکروسافت یکی از آنها خواهد بود (گزینه دیگر را به سلیقه خودتان انتخاب کنید!). همین امر موجب شده مایکروسافت در زمینه تبلیغات نیز تنوع بسیار زیادی برای خودش در نظر بگیرد. خب وقتی یک برند این همه مخاطب دارد، چرا نباید سراغ ارائه خدمات تبلیغاتی برود؟ این سوالی است که برای بسیاری از بازاریاب ها مطرح شده بود و مایکروسافت خیلی زود به آن جواب روشنی داد. به طوری که امروزه بسیاری از برندها برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف دائما به دنبال تعامل با این پلتفرم هستند.

    اگر شما میانه خوبی با سرویس های مایکروسافت دارید و از طرف دیگر مطمئن هستید مخاطب تان نیز میانه خوبی با این برند دارد، بد نیست روی این سرویس سرمایه گذاری هنگفتی انجام دهید. این امر به شما کمک خواهد کرد تا خیلی راحت تر فرآیند بازاریابی و تبلیغات را دنبال کنید. خب هرچه باشد، شما باید دقیقا همان جایی حضور داشته باشید که مخاطب تان نیز حضور دارد. به همین خاطر اگر نتوانید در کنار آنها تبلیغات‎تان را نمایش دهید، کلاه تان پس معرکه خواهد بود. این نکته ای است که بسیاری از مسئولان حوزه تبلیغات توجه زیادی به آن ندارند. به همین خاطر دائما با مشکلات اساسی در زمینه بازاریابی رو به رو می شوند.

    در یک جمع بندی کلی، شما به خوبی فرصت استفاده از سرویس مایکروسافت برای تبلیغات را دارید. البته این امر بستگی به میزان استفاده مخاطب هدف تان از سرویس های این برند دارد. برخلاف گوگل که در همه حوزه‎ها خدمات ارائه می دهد، مایکروسافت حوزه های تخصصی تری دارد. به همین دلیل شاید در اولین نگاه استفاده از آن چندان منطقی به نظر نرسد. این نکته باید همیشه از سوی شما مورد ارزیابی دقیق قرار گیرد وگرنه اوضاع تان اصلا تعریفی نخواهد داشت.

    نکته دیگری که باید مدنظر داشته باشید، سطح پایین تر مخاطب یا کاربران مایکروسافت است. به همین خاطر اگر دنبال اثرگذاری بر روی دامنه وسیع تری از کاربران هستید، گوگل گزینه بهتری برای شما خواهد بود. اگر بخواهیم شرایط را ساده کنیم، در این بخش شما باید میان کیفیت و کمیت دست به تصمیم گیری بزنید. کاربران مایکروسافت معمولا آدم هایی هستند که میانه خوبی با ابزارهای این برند داشته و از آن استفاده تخصصی می کنند. پس اگر فکر کرده اید همینطور بی مقدمه می توانید از ابزارهای این برند استفاده کرده و هیچ اتفاقی هم نمی افتد، کمی در اشتباه هستید.

    لینکدین: انتخابی تخصصی

    لینکدین از آن دست پلتفرم هایی است که همینطور ساده موردپسند افراد قرار نمی گیرد. خیلی وقت ها شما نیاز دارید تا مدت ها با این ابزار کار کرده و سپس آن را به عنوان یک گزینه نهایی مورد توجه قرار دهید. این در حالی است که امروزه بسیاری از برندها برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف نیاز به استفاده از یک گزینه به ظاهر تخصصی ندارند.

    لینکدین در طول سال های اخیر وجهه بسیار خوبی از خود در میان کارآفرینان ساخته است. درست به همین خاطر در طول سال های اخیر شمار زیادی از افراد به دنبال عضویت در آن بوده‎اند. همین امر مدیران لینکدین را ترعیب کرده تا سرویس تبلیغات خودشان را راه اندازی کنند.

    شما در لینکدین فرصت پروموت محتوا به ساده ترین شکل ممکن را دارید. از آنجایی که این پلتفرم به طور ویژه برای کارآفرینان طراحی شده، امکاناتش نیز با پلتفرم های قبلی مورد بحث فرق دارد. به زبان خودمانی، شما در این فضا باید به خوبی مخاطب هدف تان را بشناسید، وگرنه کارتان به هیچ نتیجه ای نخواهد رسید.

    اگر مایکروسافت از نظر تعداد کاربر در وضعیت محدودی قرار دارد، اوضاع لینکدین به مراتب بدتر است؛ چراکه به غیر از معدودی کارآفرین حرفه ای، تقریبا بقیه حتی سالی یک بار نیز به اکانت شان سر نمی زنند. پس اگر فکر کرده اید با راه اندازی اکانت در این پلتفرم با کلی کاربر فعال رو به رو هستید، باید بگویم سخت در اشتباهید. در عوض این اکانت های خالی هستند که انتظار شما را می کشند.

    بی شک لینکدین یکی از گزینه های محبوب برای کارآفرینان محسوب می شود، اما راستش را بخواهید خیلی ها فقط برای ادا یا همان شوآف از این پلتفرم استفاده می کنند. پس اگر مطمئن نیستید مخاطب تان در این فضا حضور دارد یا خیر، اصلا نباید سراغش را بگیرید.

    شاید مهمترین مزیت لینکدین امکان تعامل سریع با مخاطب باشد. خب کارآفرینان معمولا آب شان خیلی راحت تر با هم در یک جوی می رود. به همین دلیل تبلیغات در این فضا به شما برای اثرگذاری بر روی مخاطب به شیوه ای متفاوت کمک خواهد کرد. نکته دیگر اینکه کسب و کارهای B2B معمولا بازگشت سرمایه بهتری در این فضا عایدشان می شود بنابراین باید به این نکته کلیدی نیز توجه ویژه ای نشان دهید وگرنه کلاه تان پس معرکه خواهد بود.

    یوتیوب: غول ویدئوی دنیا

    یوتیوب یکی از پلتفرم هایی است که بعد از دوران همه گیری کرونا حسابی روی بورس قرار گرفتند. شاید قبل از آن فقط عده ای خاص دائما در فضای یوتیوب گشت و گذار داشتند. با این حال از نزدیک به چهار سال قبل موج استفاده از این ابزار به شدت افزایش پیدا کرده است. به طوری که در طول سال های اخیر بسیاری از یوتیوبرهای تازه کار جوانه زده اند.

    صرف نظر از امکان موفقیت این همه یوتیوبر، همین که استقبال عمومی نسبت به یک پلتفرم تا این اندازه زیاد است، نشانه ای از موفقیت آن محسوب می شود. به همین خاطر استفاده از تبلیغاتی از آن خیلی زود در کانون توجه قرار گرفت. امروزه تقریبا تمام برندهای بزرگ دنیا یک کانال رسمی در یوتیوب دارند. نکته مهم دیگر اینکه، پروموت محتوا در این فضا اهمیت ویژه ای خواهد داشت. بنابراین اگر نتوانید خودتان را با این فضا هماهنگ سازید، خیلی زود اوضاع تان به هم خواهد ریخت.

    بی شک همه بازاریاب ها علاقه زیادی به توسعه ارگانیک اکانت شان دارند، اما این نکته در یوتیوب همیشه امکان پذیر نیست بنابراین باید روی گزینه تبلیغات حساب ویژه ای باز کنید. این روزها یوتیوب گزینه های تبلیغاتی بی نهایت متنوعی دم دست بازاریاب ها قرار می دهد. از تبلیغات در میانه ویدئوها گرفته تا فعالیت به عنوان اسپانسر یک کانال، همه و همه دم دست شما قرار دارد. نکته کلیدی در این میان انتخاب درست شما در این زمینه است.

    شاید فکر کنید سیستم تبلیغات گوگل کمی با یوتیوب فرق دارد. خب در این صورت باید حسابی غافلگیرتان کنیم؛ چراکه اوضاع برای گوگل کاملا متفاوت است. یوتیوب در واقع سیستمی شبیه به بقیه شبکه های اجتماعی دارد که کار را بسیار راحت می سازد. این نکته به شما کمک ویژه ای برای تعامل با مخاطب تان کرده و هزینه تبلیغاتی کمتری نیز برای تان به همراه خواهد داشت.

    یادتان باشد، یوتیوب دامنه وسیعی از کاربران را به خودش جلب کرده است، اما شما نمی توانید به این سادگی سراغش را بگیرید؛ چراکه در میان نسل جوان محبوبیت گسترده ای داشته و تقریبا دیگران آن را خیلی قبول ندارند. پس اگر دنبال تولید محتوای ویژه برای نسل جوان هستید، می توانید روی این گزینه حساب ویژه ای باز کنید.

    بیشتر بخوانید: بازاریابی بین نسلی در دنیای امروز

    فیس بوک: نسخه ای همچنان اثرگذار

    فیس بوک نخستین شبکه اجتماعی به سبک امروزی محسوب می شود که هنوز هم طرفدارهای خاص خودش را دارد. اغلب مردم فکر می کنند فقط پیرمردها در این پلتفرم باقی مانده اند و بقیه به گزینه هایی مثل اینستاگرام یا حتی ایکس مهاجرت کرده اند. نکته جالب اینکه با همه تبلیغات منفی که درباره این پلتفرم وجود دارد، همچنان فیس بوک یکی از گزینه های محبوب در دنیا محسوب می شود.

    اکوسیستم تبلیغاتی در فیس بوک به طور حیرت انگیزی در مقایسه با واتس اپ یا اینستاگرام متفاوت است. این در حالی است که خیلی ها فکر می کنند به خاطر مدیرعامل مشترک یا حتی مدیریت یکسان آنها، شرایط باید فرق داشته باشد و همه یک ویژگی مشخص داشته باشند.

    فیس بوک تقریبا فضای بازی دارد. یعنی مثل اینستاگرام برای بارگذاری لینک یا حتی ارجاع کاربران به بیرون از برنامه کلی دست و پای آدم را نمی گیرد. این در حالی است که شاید جذابیتش برای نسل جوان در هاله ای از ابهام باشد بنابراین اگر با نسل Z تعامل نزدیکی دارید، شاید استفاده از این ابزار برای تان خیلی مناسب نباشد؛ چراکه خیلی زود صدای مخاطب تان را به آسمان بلند خواهد کرد.

    اگر نظر ما را بخواهید، در حالی که یوتیوب برای نسل جوان ویژگی های جذابی دارد، فیس بوک گزینه ای ایده آل برای آدم بزرگ هاست. یعنی کسانی که در میانه راه هستند و آشنایی شان با تکنولوژی به زمان ابتدای فعالیت گوگل و رونمایی از فیس بوک به عنوان اولین شبکه اجتماعی دنیا برمی‎گردد. پس اگر دنبال تعامل با افراد دیگری به غیر از اینها هستید، باید در انتخاب تان تجدیدنظر کنید؛ چراکه اصلا بعید نیست فورا شما را ناامید کند.

    اینستاگرام شبکه اجتماعی است که همه مردم دنیا به شدت آن را دوست دارند. فرقی ندارد شما در چه شرایطی باشید، در هر صورت زیر و رو کردن اینستاگرام یکی از عادت های مشترک همه مردم محسوب می شود. اتفاقا این عادت در طول یک دهه اخیر توجه زیادی را به خود جلب کرده است. به طوری که امروزه تقریبا تمام برندهای بزرگ دنیا در اینستاگرام کمپین تبلیغاتی دارند.

    یادتان باشد، شما نمی توانید بدون هیچ دردسری در دنیا کسب و کار برندتان را پروموت کنید. به همین خاطر ضروری است درست در جایی که مخاطب تان حضور پرشوری دارد، حضور داشته باشید. این امر درباره اینستاگرام به طور قابل ملاحظه ای رخ داده است. اگر دوست ندارید درگیر ماتریکس های سنی مربوط به مخاطب تان شوید، یک انتخاب عمومی خوب همین اینستاگرام خواهد بود.

    امروزه بسیاری از برندها از اینستاگرام به عنوان فضای مناسب برای تبلیغات سود می برند. این امر به آنها کمک می کند تا شانس شان برای اثرگذاری بر روی مخاطب را به شیوه ای متفاوت امتحان کنند. این در حالی است که برخی از کسب و کارها باید به طور مداوم برای اثرگذاری بر روی مخاطب استراتژی شان را تغییر دهند.

    الگوریتم اینستاگرام در زمینه سئو یا نمایش محتوا به کاربران در طول سال های اخیر تغییرات زیادی داشته، اما اوضاع پنل تبلیغاتی اش تقریبا یکسان مانده است. نکته کلیدی در این میان میزان بودجه شما و همچنین خلاقیت تان در طراحی تبلیغات است. امکان شخصی سازی مخاطب هدف فرصت کاهش هزینه ها به طور چشمگیر را به شما می دهد. درست به همین خاطر باید انتخاب درستی در این میان داشته باشید. وگرنه خیلی زود قربانی ولخرجی های الکی در فضای تبلیغات شده و دیگر نمی توانید با مخاطب تان رابطه خوبی برقرار کنید. این مسئله ای است که معمولا در دنیای تبلیغات حسابی مسئله ساز می شود.

    توصیه ما در این بخش اول از همه مرور عملکرد برخی از برندهای موفق در اینستاگرام است. این امر به شما برای تعامل بهینه با مخاطب تان کمک خواهد کرد. خب اینطوری شما کاملا رایگان در یک کلاس درس حرفه ای شرکت می‎کنید. پس منتظر چه هستید؟ همین حالا کارتان را شروع کرده و وارد دنیای تبلیغات در اینستاگرام شوید.

    بازاریابی و تبلیغات کاری نیست که شما بدون دست کردن در جیب تان به ساده ترین شکل ممکن انجام دهید. نکته کلیدی در این میان تلاش برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف به شیوه ای متفاوت از دیگران است. امروزه بسیاری از برندها برای تعامل بهینه با مخاطب شان سراغ گزینه هایی مثل ولخرجی بی امان می روند. این در حالی است که ما در این مقاله سعی کردیم به شما نشان دهیم چطور با هزینه ای منطقی می توانید از بهترین پلتفرم های تبلیغاتی دنیا استفاده کنید.

    مقاله قبلیبررسی وضعیت صنعت چاپ و بسته بندی در دهه ۹۰
    مقاله بعدیبازیافت کاغذ، جوهرزدایی و حفاظت از منابع آبی و طبیعی

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.