عوامل بسیاری وجود دارد که بر نظر مثبت مشتریان برای خرید از شرکت شما تاثیر بگذارد که در ادامه به ۵ مورد از آنها اشاره می کنیم.
امروزه که خرید به صورت آنلاین سریع و آسان بدون ارتباط با نماینده فروش انجام میگیرد، این اینترنت است که برای شما فروش انجام میدهد و روی اینکه مشتری از شما خرید کند یا خیر تاثیر بزرگی داشته باشد. پس در این میان نظر مثبت مشتریان برای شما بسیار حائز اهمیت است و میتواند به فروش بیشتر شما کمک کند.
در اینجا ما برای شما ۵ استراتژی را توضیح داده ایم که میتوانید برای دریافت نظر مثبت مشتریان نسبت به کسب و کار خود از آنها استفاده کنید:
- محتوای خود را بهینه کنید
فرقی نمیکند که مشتریان چه نظری در مورد شما ثبت کنند. اما به هرحال آنها باید بتوانند برای ثبت نظر خود به راحتی وارد سایت شوند. شما باید وب سایت، پست های وبلاگ، پروفایل های شبکه های اجتماعی و ایمیل های خود را برای ارائه راه های سریع و آسان بهینه سازی کنید تا از طریق آنها مشتری بتواند نظرات خود را ثبت کند.
- ایجاد انگیزه
زمان شما و همچنین زمان مشتریان شما ارزشمند است. پس مطمئن شوید که به مشتریان خود انگیزه کافی برای ثبت نظراتشان را میدهید. مشتریان خود را تشویق به نوشتن نظراتشان کنید. میتوانید از راه هایی مثل کد تخفیف، مسابقه یا جایزه، کارت هدیه و غیره برای انگیزه دادن به مشتریان و ثبت نظر مثبت مشتریان استفاده کنید.
- با مشتریانتان در جایی که هستند ملاقات کنید
شما نباید به مشتریان خود ایمیل بزنید و از آنها بخواهید که تا نظرات مثبت خود را در فیس بوک برای شما ثبت کنند. درعوض اطمینان حاصل کنید که درخواست های شما با مسیری که میخواهید مشتری نظر خود را در آنجا ثبت کند مطابقت داشته باشد.
اگر شما ایمیلی ارسال میکنید مطمئن شوید که پیغام های ایمیل دقیقا همان جایی است که آنها میتوانند بازخورد خود را ثبت کنند.
- ابتدا سوالات باز بپرسید
هرگز به طور مستقیم از مشتریان خود نخواهید که نظرشان را ثبت کنند، به جای آن یک مکالمه را با آنها شروع کنید و برای این کار از یک سوال باز شروع کنید.
شما میتوانید این مکالمه را با پرسیدن سوالاتی مثل چه نوع محصولی را دوست دارید؟ آیا آمادگی خرید دوباره از ما را دارید؟ تعامل اخیر شما با پشتیبانی مشتری چگونه بود؟ و مواردی نظیر این شروع کنید و قبل از اینکه به دنبال ثبت نظر مثبت مشتریان باشید از آنها بخواهید درباره شما سطح رضایت خود را اعلام کنند و آن را ارزیابی کنید.
بیشتر بخوانید: ۶ نکته مهم در بازاریابی ایمیلی برای کسب و کارهای کوچک
- تمام نظرات را پاسخ دهید حتی نظرات منفی
هیچ کس کامل و بی نقص نیست و گاهی اشتباهاتی رخ میدهد که در نتیجه باعث میشود مشتری نظری منفی را راجع به شما در وب سایت یا یکی از شبکه های اجتماعی ثبت کند.
اگر شما نظری منفی دریافت میکنید روی آن فکر کنید و حتما برای پاسخگویی به آن وقت بگذارید، این کار میتواند در بلند مدت به کسب و کار شما کمک کند و باعث رفع مشکلات احتمالی در آینده گردد.