یکی از سوالات مهم بسیاری از افراد این است که در دوران پساکرونا، چه حوزه هایی برای شروع یک کسب و کار مناسب خواهد بود. درواقع در شرایط حال حاضر اگر چه برخی از برندها با رشد فوق العاده ای مواجه شده اند، با این حال اکثر کسب و کارها، با مشکلاتی مواجه شده و این امر منجر به بیکاری گسترده شده است. به همین خاطر هم اکنون بسیاری از افراد به دنبال ایجاد کسب و کاری پر سود برای خود هستند. در این راستا به بررسی حوزه هایی خواهیم پرداخت که شانس موفقیت بسیار بالایی را حتی در شرایط سخت حال حاضر و در دوران پساکرونا دارند.
۱-فروشگاه آنلاین
در شرایطی که فروش بسیاری از برندها با کاهش مواجه شده و فروشگاه ها نیز در تعطیلی به سر می برند، برندی نظیر آمازون، نه تنها با نرخ فروش بالاتری مواجه شد، بلکه اقدام به استخدام گسترده نیز کرد. در واقع جهان به سمتی در حال حرکت است که افراد دیگر زمان خود را برای اقدامات تکراری، تلف نخواهند کرد. بدون شک خرید نیز یکی از این موارد محسوب می شود. به همین خاطر ایجاد یک فروشگاه آنلاین، انتخابی هوشمندانه در دوران پساکرونا خواهد بود.
نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که ممکن است شما توانایی چنین اقدامی را نداشته باشید. در واقع دلیلی نیز وجود ندارد که شما بخواهید چنین اقدامی را به تنهایی انجام دهید. به همین خاطر توصیه می شود که در دوران پساکرونا تیمی را ایجاد کرده و مراحل کار را ساده نمایید. در این راستا بهتر است که در کنار سایت، به دنبال ایجاد یک اپلیکیشن نیز باشید. بدون شک به هر میزان که تولید محتوای کامل تری را داشته باشید، شانس موفقیت شما نیز افزایش پیدا می کند.
برای مثال در کنار نمایش تصاویر محصول، از تهیه فیلم هنگام استفاده از آنها و نقد و بررسی محصولات نیز غافل نشوید. بروز بودن قیمت ها، ایجاد طرح های تخفیف ویژه در کنار تنوع در نوع پرداخت، باعث خواهد شد تا شانس موفقیت شما بسیار بالا باشد. در نهایت فراموش نکنید که استفاده از تکنولوژی های جدید نظیر AR و چت بات ها ضروری بوده و باعث می شود تا در مقایسه با سایر رقبا، شانس موفقیت بالاتری را داشته باشید. درواقع راز اصلی موفقیت در این زمینه این است که با تحلیل اقدامات انجام شده به طرح های جدید روی آورید.
۲-رستوران آنلاین
اگر تا به امروز رستوران به مکانی اطلاق می شد که افراد در آن حضور پیدا کرده و سفارش خود را میل کنند، این تعریف با سرعتی فوق العاده در حال تغییر بوده و امروزه افراد ترجیح می دهند که زمان خود را در صف رستوران و انتظار برای پخت سفارش خود، هدر ندهند. به همین خاطر سفارش آنلاین به یک ترند تبدیل شده است. همچنین توجه به سلامت غذا نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در این راستا توصیه می شود که خرید یک فضای بزرگ را فراموش کنید.
در واقع شما می توانید در دوران پساکرونا یک رستوران آنلاین انواع شیرینی، غذاهای خانگی و یا هر چیزی باشید و سفارشات را به محل موردنظر افراد برسانید. در این رابطه برند Kellogg یک مثال بسیار خوب محسوب شده و شما می توانید با تحلیل اقدامات آنها، به درک بهتری از این موضوع دست پیدا کنید. نکته دیگری که نباید فراموش کنید این است که طرح فوق تنها به برندهای تازه تاسیس محدود نبوده و رستوران ها نیز می توانند در این زمینه اقدام نمایند، با این حال شما باید تصاویر و فیلم های مختلفی از منوی خود ایجاد نمایید.
در این رابطه حتی ایده نمایش شیوه پخت نیز جذاب خواهد بود و باعث ایجاد یک محتوای آموزشی می شود. در نهایت چنین اقدامی باعث می شود تا افراد به اطمینان بالاتری از خرید خود دست پیدا کنند. یکی از اقدامات بسیار جذاب در این رابطه، دسته بندی مواد غذایی است. برای مثال می توانید غذاهای تند را در یک بخش قرار دهید. این امر به بهبود تجربه کاربری مخاطبان شما منجر خواهد شد. همچنین درست به مانند مورد قبل، ضروری است تا یک اپلیکیشن نیز برای خود طراحی نمایید. علت این امر به این خاطر است که امروزه اکثر افراد از طریق گوشی تلفن همراه، به اینترنت متصل می شوند.
۳-بیمارستان آنلاین
نکته ای که تا به این بخش متوجه آن شده اید این است که وجه مشترک تمامی حوزه های این مقاله، آنلاین بودن آنها است. در واقع شما می توانید حتی در حوزه های دیگر نیز با آنلاین نمودن آن ها، یک شانس جدید را ایجاد نمایید. در این راستا یکی دیگر از اقدامات، ایجاد بیمارستان آنلاین است. درواقع در حال حاضر افراد برای حتی ساده ترین بیماری های خود مجبور به حضور در بیمارستان هستند. بدون شک حضور در فضایی که پر از بیماران مختلف است، می تواند به بدتر شدن اوضاع منجر شود. نمونه بارز این موضوع را می توان در شرایط حال حاضر مشاهده کرد که حضور افرادی که صرفا مشکوک به کرونا بوده اند، در محیط بیمارستان باعث شده است تا به این ویروس مبتلا شوند.
در این راستا دسترسی به بیمارستان برای تمامی افراد ساده نبوده و این امر باعث میشود تا معضلات جدی وجود داشته باشد. این امر در حالی است که با ایجاد یک بیمارستان آنلاین، می توان از ایجاد صف، احتمال ابتلای افراد به بیماری های دیگر و تمامی مشکلات این حوزه را برطرف نمود. بدون شک ایجاد یک بیمارستان آنلاین نیز به هزینه به مراتب کمتری نیاز دارد و زمینه فعالیت برای بسیاری از فارغ التحصیلان این رشته را مهیا خواهد کرد. در این راستا دکترها می توانند از طریق تماس تصویری، با بیماران خود ارتباط برقرار کرده و وضعیت آنها را مشاهده کنند.
در نهایت پس از تعیین نسخه، افراد می تواند از داروخانه آنلاین، اقدام به سفارش نمایند. تمامی این اقدامات بدون نیاز به جا به جایی افراد صورت گرفته است، با این حال طبیعی است که در صورت نیاز، به افراد توصیه شود که به بیمارستان مراجعه کنند، با این حال این امر بدون شک برای اکثر بیماری های ساده و رایج، نیاز نخواهد بود. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که در دوران پساکرونا در این زمینه شما صرفا به ایجاد یک بیمارستان کامل نیازی نداشته و می توانید صرفا در حوزه خود، اقدام نمایید.
برای مثال ممکن است شما یک مشاور تغذیه، دکتر پوست و یا فعال در هر حوزه دیگری باشید. در این راستا می توانید اقدام به ایجاد یک اپلیکیشن کرده و به اقدامات درمانی خود بپردازید، با این حال به علت حساسیت کار، شما باید حتما مجوزهای لازم را دریافت نمایید. در این راستا برند Teladoc Health Inc یک مثال کاملا مناسب و حرفه ای محسوب می شود که الگوی خوبی برای شما خواهد بود.
۴-امنیت سایبری
امروزه مسئله امنیت افراد در بستر اینترنت، به یک دغدغه جهانی تبدیل شده است. در این رابطه شما اگر توانایی لازم را داشته باشید، می توانید با تامین امنیت افراد و برندها، درآمد بسیار خوبی را داشته باشید. با توجه به این امر که شما به حضور در شرکت ها نیازی ندارید، امکان همکاری با چند برند امکان پذیر خواهد بود. در این راستا چندان نیازی به اپلیکیشن نیز وجود نداشته و شما می توانید با حضور در یک شبکه اجتماعی و ارائه برخی از آموزش های ساده، در کنار تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر، با برندها و افرادی که امنیت سایبری برایشان مهم است، وارد همکاری شوید. در کنار این موضوع پس از کسب شهرت، شما می توانید از طریق تبلیغات نیز در دوران پساکرونا به درآمد خود بیفزایید.
بیشتر بخوانید: تکنیک های بازاریابی با حداقل بودجه زیر سایه کرونا