وقتی در دنیای کسب و کار یک برند به دنبال توسعه نقش در بازار است، همیشه با دوراهی میان استفاده ازتبلیغات PPC یا شیوه ارگانیک مربوط به مدیریت سئو مواجه خواهد شد. این امر نقش مهمی برای برندها در مسیر تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف داشته و بسیاری از اوقات قدرت تصمیم گیری برندها در این میان به شدت کاهش پیدا می کند.
به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از فرصت امروز، این امر می تواند شرایط شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به شدت تغییر داده و موقعیت شان در بازار را متزلزل سازد. درست به همین خاطر شما باید با اعتماد به نفس بالا و ارزیابی همه جانبه شرایط دست به انتخاب در این میان بزنید، در غیر این صورت شاید خیلی زود با مشکلات اساسی در زمینه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان رو به رو گردید.
هدف اصلی در این مقاله معرفی اجمالی سئو و تبلیغات کلیکی یا PPC به شما برای هموار ساختن فرآیند تصمیم گیری است. بی شک گاهی اوقات سئو و گاهی اوقات هم تبلیغات کلیکی به کار برندها می آید. با این حساب ما در ادامه سعی بر توضیح ویژگی های هر کدام از موارد فوق و کمک به شما برای تصمیم گیری در این راستا داریم.
سئو یا عبارت کامل «بهینه سازی موتورهای جست و جو» یکی از اصطلاحات پرکاربرد در دنیای امروز محسوب می شود. امروزه بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف اقدام به استفاده از شیوه های بسیار متنوع برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف می کنند. در این میان صرف هزینه همیشه دغدغه ای مهم محسوب می شود. بدون شک هیچ برندی دارای بوجه نامحدود برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نیست. درست به همین خاطر شما باید با هوشمندی هرچه تمام تر اقدام به صرف بودجه تان در حوزه کسب و کار نمایید، در غیر این صورت خیلی زود در میانه راه بودجه تان تمام شده و دیگر توانایی تاثیرگذاری بر روی مشتریان را پیدا نخواهید کرد.
مدیریت سئو برای کارآفرینانی که میانه خوبی با صرف هزینه های بالا ندارند، گزینه بسیار خوبی خواهد بود. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک کرده و شرایط تان در بازار را به طور قابل ملاحظه ای بهینه سازی خواهد کرد. یادتان باشد کاربران اغلب اوقات به محتوای غیرتبلیغاتی در شبکه های اجتماعی موتورهای جست و جو توجه بالاتری نشان می دهند. درست به همین خاطر جایگزین ساختن مدیریت سئو با گزینه های پرهزینه در دنیای کسب و کار می تواند به کار شما بیاید.
وقتی درباره مدیریت سئو در موتورهای جست و جو حرف می زنیم، اغلب اوقات گوگل در ذهن کاربران برجسته می شود. دلیل این امر نیز محبوبیت بالای گوگل در میان میلیاردها کاربر در سراسر دنیاست. چنین نکته ای برای برندها نیز اهمیت ویژه ای دارد. درست به همین خاطر برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شان باید همیشه به دنبال استفاده از مدیریت سئو در گوگل باشند. بی شک شما بارها و بارها نمونه هایی از سئو موفق در گوگل را مشاهده کرده اید. برای این کار کافی است یک کلیدواژه را در گوگل جست و جو نمایید. اولین سایت یا لینکی که در صفحه نتایج ظاهر می شود، بهترین عملکرد در حوزه سئو خواهد بود. دلیل این امر نیز رقابت بالای برندها و سایت ها با هم برای پیدا کردن رتبه نخست در گوگل است. بنابراین اولین لینک در این میان همیشه برنده اصلی بازی محسوب می شود.
بی شک امروزه ابزارهای بسیار زیادی در دسترس برندها برای بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف قرار دارد. در این میان الگوی سئو محبوبیت بسیار زیادی در میان برندهای بزرگ و کوچک دارد. نکته مهم اینکه تنها موتور جست و جوی در دسترس شما برای سرمایه گذاری گوگل نیست. با این حال بر اساس گزارش همکاران ما در موسسه هاب اسپات، امروزه ۹۲.۴۷ درصد از جست و جوهای کاربران در سطح اینترنت از طریق گوگل صورت می گیرد. با این حساب شما باید توجه ویژه ای به شرایط گوگل در این بین داشته باشید.
مزایای استراتژی سئو
هزینه کمتر در بلندمدت
بی تردید هیچ استراتژی در دنیای کسب و کار کاملا رایگان نیست. درست به همین خاطر شما برای اجرای آنها باید اقدام به استفاده از بودجه برندتان نمایید. این امر برای کسب و کارهایی که به طور مداوم با مشکل مالی دست و پنجه نرم می کنند، امر مهمی و کلیدی خواهد بود. اغلب اوقات مدیریت سئو برای چنین کسب و کارهایی بسیار بهتر و جذاب تر محسوب می شود. با این حساب مشاهده برندهای دارای بودجه محدود در میان کسب و کارهای علاقه مند به سئو امر عجیبی نخواهد بود. شما هم اگر به دنبال استفاده از الگوهای مدیریت سئو در کسب و کارتان هستید، می توانید نسبت به هزینه های کمتر آن در بلندمدت مطمئن باشید. این امر اعتماد به نفس شما برای استفاده از این الگو را افزایش داده و شرایط تان را به شدت بهینه سازی خواهد کرد.
امکان تاثیرگذاری چندرسانهای در سئو
سئو فقط مخصوص موتورهای جست و جو یا به عبارت بهتر گوگل نیست. امروزه حتی در شبکه های اجتماعی نیز نکات و تکنیک های سئو دارای اهمیت است. وقتی کاربران در شبکه های اجتماعی اقدام به جست و جوی یک عبارت خاص یا کلیدواژه می کنند، اغلب اوقات برخی از نتایج بالاتر از بقیه قرار می گیرد. این امر دقیقا اهمیت سئو در شبکه های اجتماعی را نشان می دهد. الگوریتم پلتفرم های آنلاین در سراسر دنیا به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف براساس این روش کمک شایانی خواهد کرد. با این حساب شما دیگر مشکلی از نظر افزایش بازدید محتوای تان در شبکه های اجتماعی بدون صرف هزینه نخواهید داشت.
یادتان باشد در دنیای دیجیتال امروز تقریبا هر شبکه اجتماعی محبوبی دارای یک الگوریتم هوشمند برای مرتب سازی و طبقه بندی محتواست. با این حساب شما در صورت استفاده از تکنیک های سئو به سادگی هرچه تمام تر امکان جلب نظر کاربران به محتوای برندتان را پیدا می کنید. این امر در بلندمدت شرایط شما را به طور قابل ملاحظه ای بهینه سازی خواهد کرد. بنابراین نیازی به نگرانی اضافی در زمینه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف یا بهینه سازی شرایط از سوی شما نخواهد بود.
دریافت ترافیک پایدار
تبلیغات برای دریافت ترافیک در مدت زمانی کوتاه بهترین گزینه محسوب می شود. با این حال وقتی پای عملکرد در بلندمدت در میان باشد، تقریبا هزینه های تبلیغاتی از عهده هر برندی خارج می شود. امروزه حتی بزرگترین برندهای دنیا نیز گاهی اوقات قید تبلیغات پرهزینه را می زنند. با این حساب شما هم برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باید فکری به حال جلب نظر مخاطب هدف نمایید، در غیر این صورت شاید هرگز شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان پیدا نکنید.
مدیریت سئو به شما تکنیک ها و راهکارهای مربوط به دریافت ترافیک پایدار در دنیای کسب و کار را یاد می دهد. بنابراین اگر شما به آینده بلندمدت برندتان و صرفه جویی در هزینه های تبلیغاتی فکر می کنید، سئو یکی از بهترین گزینه های پیش روی تان خواهد بود.
معایب سئو
الگوریتم موتورهای جست و جو به طور مداوم تغییر می کند
الگوریتم بازاریابی در موتورهای جست و جو و نحوه مرتب سازی محتوا به طور مداوم در حال تغییر است. این امر اهمیت بسیار زیادی از نقطه نظر فعالیت برندها دارد. اگر شما به دنبال موفقیت در دنیای سئو هستید، باید به طور مداوم راهکارهای تازه برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان را در دستور کار قرار دهید، در غیر این صورت شاید خیلی زود توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را از دست داده و شانس تان به شدت کاهش پیدا کند. این امر می تواند شرایط شما را به شدت تحت تاثیر قرار داده و هیچ راهکاری برای بهبود شرایط تان هم پیش روی تان قرار ندهد.
سئو همیشه ایده ای ساده برای اجرا نیست. درست به همین خاطر شما قبل از شروع فرآیند سئو محتوا و سرمایه گذاری بلندمدت روی این استراتژی باید فکر تمام جوانب را کرده باشید، در غیر این صورت وضعیت تان به طور مداوم به هم خواهد ریخت. آن وقت دیگر هیچ الگوی تبلیغاتی وضعیت تان را تغییر نخواهد داد.
سئو در بلندمدت نتیجه می دهد
امروزه بسیاری از بازاریاب ها به دنبال نتایج کوتاه مدت در دنیای کسب و کار هستند. درست به همین خاطر سئو فقط مدنظر بازاریاب های کهنه کار و آنهایی که صبر و حوصله زیادی دارند، قرار می گیرد. اگر شما به دنبال تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف تان در حوزه سئو هستید، باید از همین حالا تمرین های مداوم برای افزایش آستانه تحمل و شکیبایی تان را جدی بگیرید، در غیر این صورت شاید هرگز فرصتی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف پیدا نکرده و شرایط تان از قبل هم بدتر شود. این امر اغلب اوقات در میان برندهای تازه وارد به دنیای سئو دیده می شود. بنابراین شما باید برای تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف اندکی آستانه تحمل تان را افزایش داده و سئو را به مثابه یک استراتژی بلندمدت در دستور کار قرار دهید، در غیر این صورت خیلی زود از نتیجه بخشی این شیوه ناامید خواهید شد.
سئو نیاز به مهارت بالایی دارد
استفاده از تکنیک های سئو به طور معمول کار هر کسی نیست. این امر به معنای نیاز به استفاده از نظرات کارشناسی یا حتی طی دوره های آموزشی به طور حرفه ای است، در غیر این صورت تلاش های شما در دنیای سئو همیشه با مشکل رو به رو می شود. این امر می تواند شرایط شما در بازار را به شدت تغییر داده و وضعیت تان را دشوار سازد.
امروزه اغلب اوقات کسب و کارهایی که به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در بلندمدت بوده و نیروی کار متخصص در این حوزه را هم دارند، اقدام به استفاده از استراتژی سئو می کنند. این امر می تواند برای شما هزینه بسیار زیادی به همراه داشته و شانس تان را نیز به طور قابل ملاحظه ای ارتقا دهد. بنابراین اگر شما نیروی کار ماهر و آستانه تحمل بالایی دارید، استفاده از تکنیک های سئو مخصوص شماست. این امر شما را در کوتاه مدت بدل به برندی دوست داشتنی و محبوب در بازار آنلاین خواهد کرد.
سئو بهتر است یا تبلیغات PPC؟
تبلیغات PPC یا کلیکی به الگویی از تبلیغات در دنیای آنلاین اشاره دارد که کسب و کارها در ازای هر کلیک بر روی محتوای تبلیغاتی شان به سایت یا برند طرف قرارداد پول پرداخت خواهند کرد. این امر به شما کنترل بسیاری زیادی بر روی نحوه عملکردتان در بازار تبلیغات می دهد و میزان پرداخت اضافه تان را هم تا حدودی کنترل خواهد کرد. امروزه برندهای بزرگی مثل گوگل یا آمازون از این نوع تبلیغات پشتیبانی کرده و همکاری نزدیکی با تیم های بازاریابی دارند. با این حساب اگر شما به دنبال تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف تان هستید، می توانید از چنین شیوه ای به بهترین شکل ممکن سود ببرید.
امروزه گاهی اوقات برخی از برندها حوصله طی مراحل مربوط به سئو را ندارند. درست به همین خاطر شما می توانید به جای شکیبایی طولانی مدت برای مدیریت سئو خیلی راحت دست به جیب شده و در دنیای تبلیغات آنلاین خودنمایی کنید.
مزایای تبلیغات PPC
نتایج کوتاه مدت و سریع درتبلیغات PPC
وقتی برندها و بازاریاب ها از الگوی تبلیغات PPC سود می برند، همیشه نتایج کوتاه مدتی به دست خواهند آورد. این امر به آنها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک کرده و شرایط شان در بازار را نیز به طور قابل ملاحظه ای توسعه می دهد. با این حساب شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با این شیوه مشکل زیادی پیش روی نخواهید داشت. شاید مهمترین مسئله در این میان استفاده از بودجه مناسب و شرایط مالی مساعد برند باشد. در این صورت شما خیلی سریع نتایج دلخواه تان را کسب خواهید کرد.
نمایش تبلیغات کلیکی بالاتر از نتایج سئو در تبلیغات PPC
وقتی شما هزینه ای برای تبلیغات در موتورهای جست و جو یا شبکه های اجتماعی پرداخت می کنید، همیشه امکان بهره مندی از نکات حرفه ای را نیز خواهید داشت. این امر شامل نمایش محتوای تبلیغاتی تان حتی بالاتر از نتایج سئو است. درست به همین خاطر بسیاری از برندها برای همکاری با گوگل یا شبکه های اجتماعی به طور مداوم تمایل نشان می دهند. اگر شما هم به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور حرفه ای هستید، باید از همین امروز در حوزه موردنظر فعالیت تان را شروع نمایید، در غیر این صورت شاید خیلی زود فرصت مناسب برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را از دست داده و شرایط تان به شدت پیچیده شود.
امکان شخصی سازی دسترسی کاربران به محتوا در تبلیغات PPC
بدون تردید همه کاربران در بازار طرفدار برند شما یا محصولات تان نیستند. درست به همین خاطر نمایش محتوای تان برای همه کاربران هیچ وقت ایده خوبی نخواهد بود. شما در عوض باید محتوای تان را فقط برای کاربران علاقه مند به حوزه کاری برندتان نشان دهید. این امر شانس تان در بازار را به شدت افزایش داده و دیگر نگرانی بابت نحوه و سطح تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نخواهید داشت. این امر می تواند شرایط شما در بازار را به طور قابل ملاحظه ای بهینه سازی کرده و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را نیز ساده تر از هر زمان دیگری نماید. با این حساب شما دیگر مشکلی از نظر سطح تعامل با مخاطب هدف علاقه مند به کسب و کارتان نخواهید داشت.
هزینه بالا در تبلیغات PPC
تبلیغات کلیکی همیشه هزینه بسیار زیادی برای برندها در پی دارد. این امر باید به طور قابل ملاحظه ای مدنظر شما قرار داشته باشد. شاید یکی از دلایل اصلی استقبال بیشتر برندها به تکنیک های سئو همیشه مسئله هزینه نهایی باشد. با این حال برخی از برندها تمایل بالایی برای صرف هزینه در این میان از خودشان نشان می دهند. درست به همین خاطر شما باید همیشه واقع گرایی در این حوزه را مدنظر قرار دهید. بی شک هیچ برندی نمی تواند به طور مداوم از پس هزینه های تبلیغاتی بربیاید. بنابراین شاید بهتر باشد شما گاهی اوقات هزینه های منطقی تری را نیز در دستور کار قرار دهید. اینطوری دیگر خبری از کاهش تمام بودجه تان در یک چشم به هم زدن نخواهد بود.
بیشتر بخوانید:کوچینگ کسب و کار
کاهش بازگشت سرمایه و تبلیغات PPC
بازگشت سرمایه در تبلیغات کلیکی به اندازه دنیای سئو نیست. درست به همین خاطر بسیاری از برندها این حوزه را به طور قابل ملاحظه ای در دستور کار قرار نمی دهند. اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بلندمدت و بازگشت سرمایه قابل ملاحظه هستید، بهترین راهکار در این میان تلاش برای استفاده از سئو است. با این حال اگر بودجه خوبی در دسترس دارید و قصد تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به هر قیمتی را پیدا کرده اید، بهترین ایده در این میان تبلیغات کلیکی خواهد بود.
تصمیم گیری درباره انتخاب میان سئو یا تبلیغات کلیکی برای بسیاری از برندها بی نهایت دشوار است. از نظر حرفه ای شما باید از هر دو شیوه موردنظر در دنیای کسب و کار سود ببرید. با توجه به نکات مورد بحث در این مقاله در نهایت شما باید نسبت به زمان مناسب برای استفاده از سئو و زمان بهینه برای کاربست تبلیغات کلیکی تصمیم گیری نمایید، وگرنه همیشه شرایط نامشخصی در بازار داشته و امکان جلب نظر مخاطب هدف را از دست می دهید.