مزایای چاپ در تبلیغات و بازاریابی

    0
    57
    مزایای چاپ در تبلیغات و بازاریابی

    در این مقاله، به بررسی یکی از مهم‌ترین ابزارهای تبلیغات و بازاریابی یعنی چاپ و مزایای چاپ در تبلیغات می پردازیم. سعی کردیم که مطالب کاربردی را مطرح کنیم تا دید گسترده تری در رابطه با اهمیت و ضرورت چاپ در صنعت بازاریابی پیدا کنید. فراموش نکنید که با استفاده از چاپ حرف های می توانید کسب و کار خودتان را متحول کنید.

    بازاریابی چیست؟

    به طور خلاصه، تعریف زیر توصیفی کلی از علم بازاریابی است: بازاریابی مجموعه فعالیت هایی است که منجر به معرفی مناسب محصول به مشتری و افزایش فروش شده و در نهایت، به برندینگ منتهی می شود.

    امروزه بازاریابی یا مارکتینگ بیش از پیش در پیشبرد اهداف سازمان ها و مدیران توانمند و همچنین افزایش فروش کسب و کارهای مختلف نقش آفرینی می کند. به حدی که در اکثر کسب و کارهای موفق، سهم عمده ای از هزینه ها مربوط به بخش بازاریابی و مارکتینگ است که البته نباید آن ها را هزینه دانست، بلکه این کار، نوعی سرمایه گذاری با سوددهی بسیار بالاست.

    مزایای چاپ در تبلیغات و بازاریابیچاپ و بازاریابی

    تبلیغات و بازاریابی از گذشته تا به حال روند رو به رشدی را طی کرده است، اما داشتن رسانه یکی از ملزومات فرآیند تبلیغات به شمار می رفته است. طی روند پیشرفتی که تبلیغات داشته است، رسانه مورد استفاده نیز دستخوش تغییرات شده است.

    چاپ یکی از رسانه های متداول در تبلیغات است که در اشکال مختلفی کاربرد دارد. علی رغم تبلیغات اینترنتی و آنلاین که امروزه سهم زیادی از تبلیغات را به خود اختصاص داده اند، نمی توان چاپ را از فرآیند تبلیغات حذف کرد.

    برای درک بهتر اهمیت چاپ به عنوان یکی از رسانه های مهم در بازاریابی انواع کسب و کارها، می توانید به مقایسه تبلیغات آنلاین و تبلیغات چاپی بپردازید. به نظر شما در دنیایی که پر است از انواع تبلیغات در شبکه های مجازی، تلویزیون، رادیو و غیره، به چه روشی می توان به طور مناسب محصول خود را در معرض دید مشتریان قرار داد و آن را معرفی کرد؟

    به کارگیری چاپ در تبلیغات و بازاریابی، تنها راه حلی است که می تواند به شما در این مسیر کمک کند.

    مطمئناً استفاده از فضای تبلیغات آنلاین نیز شما را به مشتریان زیادی می رساند، اما این موضوع باعث نمی شود که از تاثیر تبلیغات چاپی در بهبود کسب و کارتان غافل شوید. تبلیغات چاپی، مشتریانی آینده نگر را به جمع مشتریان شما اضافه می کند.

    برای درک مزایای چاپ در تبلیغات و بازایابی می توان به چاپ کاتالوگ اشاره کرد. به عنوان مثال، کسب و کار یک شرکت تولیدی را در نظر بگیرید. آیا چنین کسب و کاری می تواند کاتالوگ را از ملزومات بازاریابی خود کنار بگذارد؟

    یک مثال دیگر: یک مغازه لباس فروشی، یا یک فروشگاه را در نظر بگیرید، آیا می توان چاپ ساک دستی کاغذی و تبلیغاتی، چاپ جعبه مقوایی، کاغذ بسته بندی، چاپ لیبل پشت چسبدار و برچسب را برای این کسب و کار حذف کرد؟

    در این زمینه، صدها مثال از کسب و کارهای مختلف می توان ذکر کرد که چاپ به فرایند بازاریابی آن ها کمک شایانی می کند؛ به نحوی که حذف تبلیغاتی چاپی آسیب جدی به کسب و کار مورد نظر وارد می کند.

    بنابراین، تبلیغات برای انتقال مناسب پیام خود نیاز به رسانه دارد که می توان گفت چاپ یکی از رسانه های قوی برای تبلیغات محسوب می شود.

    در این جا سوالی که ممکن است در ذهن شما شکل بگیرد، این است که:

    بازاریابی چاپی (سنتی) یا بازاریابی دیجیتال (مدرن)

    به جای فکر کردن به اینکه آیا بازاریابی چاپی بهتر است یا بازاریابی دیجیتال؛ بهتر است به این فکر کنید که چاپ مهم است و باید در بازاریابی خودتان جایی برای این اهرم پرقدرت درنظر بگیرید!

    بر اساس تحقیقات انجام شده، ۵۶ درصد مشتریان، بازاریابی چاپی را معتبر ترین نوع بازاریابی می دانند و تمایل بیشتری به آن نشان می دهند. (منظور از بازاریابی چاپی همان تبلیغات کاغذی و فیزیکی است)

    علاوه بر این آمار، بازاریابی چاپی می تواند به افزایش بازدید سایت شما هم کمک کند و آمار در این باره نشان می دهد که ۴۴ درصد از مشتریان پس از دریافت تبلیغات چاپی مانند کارت های تبلیغاتی، به وب سایت یک برند مراجعه می کنند.

    مزایای چاپ در تبلیغات و بازاریابیچاپ تبلیغات در نمایشگاه ها

    اگر به نمایشگاه هایی که هر چند وقت یک بار به صورت دوره ای برگزار می شود سری بزنید، متوجه گستردگی کاربرد این رسانه در کسب و کارهای مختلف خواهید شد. در نمایشگاه ها از کارت ویزیت، بروشور و کاتالوگ گرفته تا بنرها و تندیس ها و غیره که همگی ابزار آلات تبلیغات و بازاریابی کسب و کارها محسوب می شوند، نیازمند صنعت چاپ هستند.

    ارتباط مخاطبان با چاپ

    شاید از دوستان یا نزدیکان خود شنیده باشید که حوصله خواندن فایل های الکترونیکی را ندارند و به خواندن کتاب های فیزیکی علاقه بیشتری دارند. در تبلیغات هم این امر صدق می کند؛ بنابراین، تاثیر تبلیغات چاپی از تبلیغات الکترونیکی که اغلب به صورت انبوه و یک جا در معرض دید مخاطبان قرار می گیرد، بیشتر است.

    ارتباط چاپ و مردم

    تحقیقات انجام شده طی یک دوره ۸ ساله و روی ۲۵۰ هزار نفر از مشتریان حکایت از این دارد که تبلیغات چاپی از چندین جهت روانشناسی، افراد را تحت تأثیر قرار می دهد؛ بنابراین، می توانید انتظار این را داشته باشید که یک تبلیغات چاپی مناسب، تاثیر شگرفی در کسب و کار شما داشته باشد و به شما در رسیدن به اهدافتان کمک کند.

    در ادامه، به ۵ مورد از مزایای روانی تبلیغات چاپی روی افراد اشاره می کنیم:

    ماندگاری در ذهن

    قطعاً شما هم مانند من و سایر افراد جامعه در طول روز تبلیغاتی را به صورت آنلاین دریافت می کنید که به ندرت در ذهن شما باقی می ماند، اما تبلیغات چاپی این مشکل را ندارد. می توان به عنوان یکی از بزرگترین مزایای استفاده از چاپ در بازاریابی، به ماندگاری بلند مدت در ذهن اشاره کرد.

    به طور کلی، مردم تمایل دارند که اطلاعات را در زمان مناسب و با حوصله بیشتر بخوانند تا بتوانند آنها را به خوبی تجزیه و تحلیل کنند. تبلیغات چاپی این امکان را برای مشتریان و مخاطبان شما فراهم می کند که در زمان مناسب و با حوصله اطلاعات دریافتی را بررسی کنند.

    تمرکز

    زمانی که یک فرد یک مطلب چاپی را مطالعه می کند، تمرکز بیشتری نسبت به زمانی دارد که همان مطلب را به صورت دیجیتالی مطالعه می کند. به همین دلیل، مطالب چاپ شده پتانسیل بیشتری برای کسب نتایج بهتر دارند.

    البته، می توان با بهره گیری از روش های خاصی عملکرد محتوای دیجیتال را نیز بهبود بخشید اما هیچگاه نباید از مزایای اطلاعات چاپی برای مشتریان خود غافل شوید.

    درک و یادآوری

    زمانی که فرد بتواند روی مطلبی که می خواند یا می بیند متمرکز شود، می تواند آن را بهتر درک کرده و به خاطر بسپارد. همین دلیل یکی از عواملی است که باعث شده است چاپ، رسانه ای با ارزش محسوب شود.

    در تبلیغات چاپی، پیام شما بسیار طولانی تر از هر چیزی که آنلاین ایجاد می کنید، ماندگار خواهد شد.

    ارزش

    مردم مطالب چاپی را با ارزش تر از مطالب دیجیتال می دانند.

    کانال های ارتباطی

    در امر بازاریابی می بایست از کانال های مختلف با مشتریان در ارتباط بود. یکی از مهم ترین این کانال ها، چاپ است که به کمک کانال های دیگر، ایجاد هم افزایی می کند.

    مطالب چاپی شما می تواند حاوی کدهای QR (کدهای واکنش سریع)، آدرس سایت، پروفایل شما در شبکه های اجتماعی، آدرس ایمیل و غیره باشد.

    بیشتر بخوانید: ۲۲ کتاب حوزه بازاریابی که باید آن ها را خواند

    چاپ و بالاترین نرخ بازگشت سرمایه

    آیا تبلیغات به صورت چاپی بسیار گران است؟ باید بگوییم خیر.

    بر اساس آخرین تحقیقات انجام شده نرخ بازگشت سرمایه در میان رسانه ها، برای تبلیغات چاپی ۱۲۵ درصد محاسبه شده است که در مقایسه با سایر رسانه ها رقم بسیار بالاتری است. نرخ بازگشت سرمایه در سایر رسانه ها مانند تبلیغات آنلاین و تلویزیون حدوداً ۸۷ درصد است.

    مزایای چاپ در تبلیغات و بازاریابیطراحی و چاپ در بازاریابی

    یک طراحی جذاب تاثیر بسیار زیادی در یک بازاریابی موفق خواهد داشت. به همان اندازه که یک طراحی مناسب می تواند تاثیر مثبت و رو به جلو داشته باشد، یک طراحی نامناسب می تواند منجر به افت فروش و هدر رفتن سرمایه شود؛ بنابراین، در انتخاب طراح و همچنین چاپ طرح های تبلیغاتی خود می بایست دقت و حساسیت خاصی داشته باشید.

    در هر کسب و کاری که هستید، از فرصت ارزشمند و مفید مزایای چاپ در تبلیغات غافل نشوید تا از مزایای این ابزار فوق العاده (از جمله افزایش فروش) شگفت زده شوید. توصیه می کنیم این ابزار ارزشمند را در کنار سایر کانال های دیگر بازاریابی از جمله تبلیغات دیجیتال در نظر داشته باشید.

    مزایای چاپ در تبلیغات و بازاریابی

    مقاله قبلیتقدیر انجمن علمی فناوری چاپ ایران از فعالان برندسازی صنعت چاپ
    مقاله بعدیمسئولان شبکه پرداخت خبر از تغییر کارمزدها می دهند

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.