صنعت چاپ، بازوی توانمند تبلیغات

    گفت و گو با عبدالله کاویانی رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی تبلیغات خراسان رضوی

    0
    64
    صنعت چاپ انجمن تبلیغات

    رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی تبلیغات خراسان رضوی گفت: از حوزه دیزاین و طراحی گرفته تا ایده‌های نوین تبلیغاتی، هر جا که بخواهید ایده شما در عرصه میدانی مفهوم عینی پیدا کند، باید دست به دامان صنعت چاپ شوید. به همین دلیل است که می‌گوییم علم تبلیغات بدون صنعت چاپ هرگز کارایی امروزی خود را نداشت و نمی‌توانست در جلب نظر مشتری و افزایش فروش یک محصول، میدان‌داری کند.

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از خبرگزاری برنا، عبدالله کاویانی رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی تبلیغات خراسان رضوی ضمن برشمردن مصادیق همگرایی صنعت چاپ و حوزه تبلیغات به نفع خروجی واحدهای صنعتی اظهار کرد: یکی از دلایلی که باعث می‌شود صنعت چاپ متمایز از سایر عرصه‌های صنعتی، یک نام منحصربه‌فرد در تقویم تاریخ کشور داشته باشد، به خاطر گستردگی صنعت چاپ در تمام مشاغل و صنف‌هاست که نه‌فقط در طراحی و بسته‌بندی بلکه حتی در حوزه آموزش، این صنعت را به یک حوزه فعالیتی فراگیر و مؤثر در همه مشاغل و حِرَف تبدیل کند.

    وی افزود: در ۳۱ سالی که در این حوزه فعالیت دارم، باید بگویم که تبلیغات به‌عنوان یک تخصص مجزا و زمینه کاری انحصاری، در همه شئون و زمینه‌های فعالیتی خود با صنعت چاپ گره خورده و تنها بخش اندکی از فعالان حوزه تبلیغات هستند که بر فضاسازی‌های محیطی و فضای چندرسانه‌ای همچون شبکه‌های اجتماعی و تلویزیون‌های شهری متمرکز شده‌اند. در مابقی حوزه‌های تبلیغاتی اعم از بسته‌بندی، طراحی و چاپ، این صنعت چاپ است که به یاری فعالان حوزه تبلیغات می‌آید و باعث می‌شود تا هنر، تخصص و دانش آن‌ها جنبه ملموس و عینی پیدا کند.

    علم تبلیغات بدون صنعت چاپ هرگز کارایی امروز را ندارد

     رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی تبلیغات خراسان رضوی خاطرنشان کرد: از حوزه دیزاین و طراحی گرفته تا ایده‌های نوین تبلیغاتی، هر جا که بخواهید ایده شما در عرصه میدانی مفهوم عینی پیدا کند، باید دست به دامان صنعت چاپ شوید. به همین دلیل است که اتحادیه صنعت چاپ خراسان رضوی با وجود اینکه زمینه عملیاتی استانی دارد اما می‌تواند در کشور حرفی برای گفتن داشته باشد و بر صنایع گوناگون اثر بگذارد زیرا تراکم صادرات کنندگان بخش چاپ ایران در خراسان رضوی بسیار بیشتر است و در جشنواره‌های ملی هم که برگزار می‌شود، عمدتاً آن کسانی که در حوزه چاپ خراسان رضوی فعالیت دارند، صاحب ‌نام و برند تجاری محترم هستند و برگزیده می‌شوند.

    وی ادامه داد: شاید در حوزه رسانه، با گسترش دانش‌های نوین، صنعت چاپ متمرکز بر میدان بسته‌بندی و مصارف صنعتی و تولیدی شده باشد اما در بسیاری از بخش‌های دیگر همچون آموزش و پرورش باید اذعان کرد که همچنان این کتاب و صنعت نشر است که یکه‌تاز است و هنوز کتاب‌ها و نشریات علمی که زیر دست دانش آموزان ما قرار دارد و در محافل علمی دانشگاهی موردتوجه قرار می‌گیرد، اثری است که الزاماً تألیف شده و به چاپ رسیده باشد.

    کاویانی با تأکید بر اینکه جایگاه صنعت چاپ محدود نشده بلکه فقط تغییر موقعیت داده است، تصریح کرد: پیش از این، در گذشته شاید شما یک کیلو خرما خریداری می‌کردید و آن را در یک نایلون دستی یا بسته‌بندی غیرحرفه‌ای تحویل می‌گرفتید اما این محصول اکنون در بسته‌بندی جعبه‌ای با دیزاین زیبا به شما ارائه می‌شود و اگر غیر از این باشد، مشتریان به‌سادگی از خریداری محصول غیر بسته‌بندی‌شده امتناع می‌کنند.

    بیشتر بخوانید: تکنیک های داستان سرایی در بازاریابی و تبلیغات

    وی تأکید کرد: حتی یک قرص سرماخوردگی که در زمان بیماری افراد خریداری می‌شود، بازهم لیبل‎های جدید و بسته‌های نوین با متریال‎های جدید دارد که محصول را به مصرف‌کننده می‌شناساند و آن را معرفی می‌کند. به همین دلیل است که می‌گوییم علم تبلیغات بدون صنعت چاپ هرگز کارایی امروزی خود را نخواهد داشت و نمی‌تواند در جلب نظر مشتری و افزایش فروش یک محصول، میدان‌داری کند.

    مقاله قبلیبازدید سفیر کشور صربستان از شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران
    مقاله بعدینمایشگاه پلاستیک و بسته بندی هند یک رویداد پررنگ جهانی

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.