هدیه تبلیغاتی یکی از راهکارهای مؤثر است که بسیاری از کسب و کارها برای یادآوری برند خود به مشتریان، از آن استفاده میکنند.
به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از ایسنا، کسب و کارها برای این که برند و محصولاتشان را به افراد بیشتری معرفی کنند، به بازاریابی حرفهای نیاز دارند. این موضوع نه تنها بیشتر دیده شدن مجموعهها را به دنبال دارد بلکه سبب جذب مشتری شده و در نهایت نیز منجر به فروش بیشتر محصولات میشود اما جذب مشتری تازه اول راه است و مدیران مجموعهها برای این که بتوانند بقا و وفاداری مشتریان را داشته باشند، باید از هدایای تبلیغاتی بهرهمند شوند.
ما در این نوشته سعی کردیم تا به اهمیت در نظر گرفتن هدایای تبلیغاتی اشاره کنیم، پس اگر پیشرفت کسب و کارتان در اولویت است، تا انتهای مطلب همراه ما باشید.
بررسی بهترین روش برای بقای مشتریان
اگر دارای کسب و کاری باشید، حتماً تا به حال به جذب و ماندگاری مشتری فکر کردهاید؛ در این صورت شاید به نتیجه رسیده باشید و شاید هم همچنان سردرگم باشید. از طرفی ممکن است روشهای مختلفی را برای این منظور به کار گرفتهاید اما نتیجۀ دلخواهتان حاصل نشده است. پیشنهاد ما بهکارگیری از روش هدیه تبلیغاتی است، زیرا این روش بازاریابی از بهترین راهکارهای جذب مشتری بوده که حتی بهترین مجموعهها نیز از آن استفاده میکنند.
همان طور که میدانید، اولین و مهمترین ویژگی بهرهمندی از هدیه تبلیغاتی، این است که برای مشتریان احترام زیادی قائل بودهاید و این موضوع میتواند برگ برنده کسب و کارها باشد. از طرفی این که یک هدیه از برندتان در اختیار مشتریان قرار داده شود، کلید موفقیت در جذب و وفاداری بیشتر است، زیرا اگر لوازم مختلف در قالب هدیه همیشه جلوی چشمهای افراد باشد، امکان این که برند و محصولاتتان را برای همیشه در ذهن داشته باشد چند برابر میشود. گفتنی است که اهمیت این موضوع زمانی افزایش مییابد که نام برندتان روی هدیه تبلیغاتی نقش بسته باشد.
بیشتر بخوانید: استفاده از هدایای تبلیغاتی در بازاریابی کارآمد
ویژگیهای هدیه تبلیغاتی برای بازایابی اصولی
مدیران کسب و کارها برای این که بتوانند در بخش تعیین هدایای تبلیغاتی عملکرد بهتری داشته باشند، باید به بررسی بسیاری از موارد اقدام کنند که ما در ادامه به آنها اشاره میکنیم:
- در نظر گرفتن نوع کسب و کار، فوقالعاده دارای اهمیت است؛ برای مثال، اگر در بخش لوازمالتحریر فعالیت دارید، بهتر است که هدایای تبلیغاتی را از نوع محصولات مربوط به این بخش انتخاب کنید؛ بنابراین توصیه میکنیم براساس کسب و کارتان به تعیین هدیه تبلیغاتی اقدام کنید.
- این که کسب و کارتان با چه بودجهای راهاندازی شده است نیز در انتخاب نهایی هدیه تبلیغاتی به جذب بهتر مشتری مؤثر است. در واقع به هیچ عنوان نمیتوانید هدایایی را انتخاب کنید که پس از مدتی به دلیل عدم تأمین مالی مجبور به تعویض آن شوید. این اقدام ضربه سختی به پیشرفت کسب و کارتان وارد خواهد کرد، لذا قبل از انتخاب نهایی هدایای تبلیغاتی، بودجه کسب و کارتان را بررسی کنید تا حداقل برای یک بازه چند ساله، بتوانید از محصولات خاصی برای این منظور استفاده کنید.
- انتخاب طرح مناسب به جهت چاپ روی هدایای تبلیغاتی که خلاقیت مدیران بازاریاب را نشان میدهد، میتواند اثربخشی هدایای تبلیغاتی بر مشتریان را افزایش دهد. گفتنی است که اگر در این خصوص هیچ طرح و برنامهای ندارید، کافی است که از بازاریابان حرفهای درخواست مشورت کنید.