معیارهای انتخاب هدایای تبلیغاتی برای مشتریان

    0
    51
    هدایای تبلیغاتی

    هدایای تبلیغاتی راهی عالی برای معرفی برند به مشتریان، تقویت وفاداری آنها و ایجاد روابطی مناسب با خریداران است. البته در این میان انتخاب بهترین هدیه تبلیغاتی برای مشتریان می تواند چالش برانگیز باشد؛ چراکه هدیه شما در واقع هویت برندتان را نشان می دهد.

    هر کسب و کاری در بازار به دنبال راهی برای جلب نظر مشتریان است. هرچه میزان رقابت در این ماراتن بزرگ بیشتر می شود، کارآفرینان هم مشکلات بیشتری برای جلب نظر مشتریان پیدا می کنند. کافی است کمی درباره صنعت خودرو فکر کنید. شما به عنوان یک مشتری نه تنها با کلی برند آلمانی و آمریکایی رو به رو هستید، بلکه همیشه امکان خرید از کمپانی های شرق آسیا را نیز دارید. ماجرا جالب شد، نه؟

    اینکه چطور کسب و کارها در چنین بازار متلاطمی توان اثرگذاری بر روی مخاطب را دارند، سوالی است که کمتر کسی به طور جدی به آن فکر می کند. یک ایده جذاب در این میان اعطای هدیه های کاربردی و جذاب به مشتریان است. خب اگر کسی را سراغ دارید که میانه خوبی با هدیه ندارد، ما را هم بی خبر نگذارید.

    هدایای تبلیغاتی راهی عالی برای معرفی برند به مشتریان، تقویت وفاداری آنها و ایجاد روابطی مناسب با خریداران است. البته در این میان انتخاب بهترین هدیه تبلیغاتی برای مشتریان می تواند چالش برانگیز باشد؛ چراکه هدیه شما در واقع هویت برندتان را نشان می دهد.

    ما در این مقاله قصد داریم برخی از مهمترین نکات در رابطه با انتخاب هدیه تبلیغاتی به مشتریان را به اتفاق شما مرور کنیم. فرقی ندارد شما قصد اعطای هدیه به مشتریان یا مخاطب بالقوه تان را دارید، در هر صورت بررسی معیارهای مختلف قبل از انتخاب نهایی ضروری است.  پس در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی به این موضوع بیندازیم.

    هدایای تبلیغاتیتوجه به نیازهای مشتری

    اولین نکته ای که شما باید مورد توجه قرار دهید، نیازهای مشتریان است.  اگر جای آنها بودید، چه نوع هدیه ای به نظرتان جالب می آمد؟ قبول دارم چنین سوالی خیلی سخت به نظر می رسد، اما جواب تان به آن نکات کلیدی زیادی به همراه دارد.  پس هر طور که شده جوابی برای آن پیدا کنید.

    به عنوان مثال، اگر یک شرکت فناوری هدیه تبلیغاتی برای مشتریان خود انتخاب می کند، ممکن است بخواهد محصولاتی مانند پاوربانک، فلش مموری یا شارژر بی سیم را در نظر بگیرد. این محصولات برای مشتریانی که به طور منظم از دستگاه های الکترونیکی استفاده می کنند مفید هستند. با این کار هر بار که مشتریان از هدیه شما استفاده کنند، یاد برندتان می افتند. شاید فکر کنید این اتفاق بسیار ساده ای است و ارزش کلی هزینه را ندارد خب در این صورت کاملا در اشتباهید؛ چراکه حفظ اسم  برند در یاد و خاطره مشتریان از نظر بازاریابی و تبلیغات ارزش بی نهایت زیادی دارد.

    اجازه دهید کمی بیشتر درباره هدیه این بخش حرف بزنیم. مثلا یک شرکت فناوری می تواند پاوربانک با طراحی خاص و منحصر به فرد را در نظر بگیرد که نام یا لوگوی شرکت را در خود جای دهد. این هدیه خلاقانه و کاربردی است و مشتریان می توانند از آن به طور مداوم استفاده کنند. نتیجه امر هم اثرگذاری مداوم بر روی مشتریان خواهد بود؛  به طوری که هر وقت هدیه تان را تماشا کنند، یاد برند شما می افتند.

    توجه به کیفیت

    مشتریان شما هدایایی را دوست دارند که علاوه بر زیبایی، کیفیت لازم را هم داشته باشد بنابراین شما باید کمی در انتخاب هدیه به کیفیت ساختش هم دقت کنید، وگرنه با چند بار استفاده معمولی دیگر محصول موردنظر به درد هیچ کاری نخواهد خورد.

    نکته کلیدی این بخش مثل روز روشن است. هدیه ای انتخاب کنید که از مواد با کیفیت ساخته شده باشد. اینطوری مشتریان سال های سال از محصول موردنظر استفاده کرده و همیشه هم از این بابت خوشحال خواهند بود.

    اجازه دهید در رابطه با این بخش از یک مثال خوب استفاده کنیم. یک شرکت تولید عطر می تواند برای جلب نظر مشتریان نمونه هایی کوچک از عطرهای خود را در قالب هدیه به مخاطب هدف دهد.  اگر این عطرها کیفیت خوبی داشته باشد، مخاطب خیلی زود نظرش جلب شده و احتمالا دست به جیب خواهد شد. آن وقت کلی سفارش تازه برای برند قصه مان از راه می رسد.

    کیفیت معمولا حلقه گمشده ای است که کارآفرینان هنگام انتخاب هدیه برای مشتریان بدان توجه نمی کنند. خب اگر دوست دارید مردم در بازار شما را به عنوان یک برند همیشه باکیفیت به یاد بیاورند، بد نیست هدیه های خود را نیز با کیفیت عالی تحویل آنها دهید. اینطوری شانسی برای معرفی کسب و کارتان به عنوان یک برند با کیفیت و برنده خواهید داشت.

    هدایای تبلیغاتیاستفاده از خلاقیت

    خلاقیت فاکتوری است که همیشه و همه جا جواب می دهد. فرقی ندارد شما دنبال چه کاری هستید، در هر صورت فاصله گرفتن از دیگران و تکنیک های کلیشه ای در یک چشم به هم زدن اوضاع تان را از این رو به آن رو خواهد کرد.

    ما انتخاب هدایای تبلیغاتی کلیشه ای را اشتباهی نابخشودنی می دانیم؛ چراکه اصلا نظر مثبت مشتریان را جلب نمی کند و فقط هزینه اضافی روی دست تان خواهد گذاشت. پس هدیه ای را انتخاب کنید که منحصر به فرد و به یاد ماندنی باشد. اگر این وسط هدیه موردنظر بخشی از هویت تان را نیز بازنمایی کند، دیگر مو لای درز کارتان نخواهد رفت.

    یک مثال ساده در این میان رستورانی است که قصد ارائه یک هدیه به یادماندنی و خلاقانه به مشتریانش را دارد. این رستوران می تواند یک دستمال سفره با طرحی خاص و منحصر به فرد را در نظر بگیرد که نام یا لوگوی خودش روی آن حک شده باشد.

    این هدیه خلاقانه و به یاد ماندنی است و مشتریان می توانند از آن در هنگام غذا خوردن استفاده کنند. نکته جالب اینکه طراحی چنین دستمال سفره هایی هزینه زیادی برای یک برند به همراه نخواهد داشت. بنابراین رستوران قصه ما با یک تیر دو نشان زده است. هم اسم و رسمش را در ذهن مشتریان حک کرده، هم اینکه برای چنین کاری اصلا خرج اضافی نکرده است. ماجرا جالب شد، نه؟

    بیشتر بخوانید: تهیه هدایای تبلیغاتی مناسب برای جلب مشتری

    هدایای تبلیغاتیتوجه به بودجه

    ولخرجی در بازار همیشه راه حل خوبی برای جلب نظر مشتریان نیست. چه بسا شما با کلی بریز و بپاش در بازار دست آخر هیچ سود خاصی به دست نیاورید. آن وقت فقط کلی بدهی روی دست تان مانده که تک و تنها باید پرداخت کنید.

    ما معتقدیم کارآفرینان باید همیشه سرشان در حساب و کتاب باشد. وگرنه در یک چشم به هم زدن سرشان بی کلاه خواهد ماند. قبول دارم کسی دوست ندارد با یک کارآفرین بی نهایت خسیس همکاری چند، اما گاهی اوقات بد نیست وضعیت مالی برند را نیز در نظر بگیرید.  خب مرز میان برندهای موفق از نظر مالی و کسب و کارهای شکست خورده را همین نکات مشخص می کند، مگر نه؟

    هدایای تبلیغاتی می توانند از چند دلار تا صدها دلار هزینه داشته باشند. بودجه خود را در نظر بگیرید و هدیه ای را انتخاب کنید که در محدوده بودجه شما باشد. وگرنه شاید در ابتدا حسابی به مشتریان‎تان پز دهید، اما خیلی زود کفگیر به ته دیگ خواهد خورد. آن وقت دیگر کسی نیست تا به دادتان برسد.

    اجازه دهید در این بخش هم به یک نکته کلیدی اشاره کنیم. یک شرکت کوچک ممکن است بخواهد هدیه تبلیغاتی مانند یک خودکار یا لیوان با لوگوی خود را در نظر بگیرد. این هدایا مقرون به صرفه هستند و مشتریان می توانند از آنها به طور روزمره استفاده کنند. حالا اگر قرار بود برند قصه ما سراغ هدیه های لوکس و گران قیمتی مثل ساعت می رفت، چه اتفاقی می افتاد؟ بی شک خیلی زود تمام بودجه شرکت تمام می شد، آن هم بدون اینکه خبری از نتیجه بخشی کارتان در میان باشد.

     

    به فکر محیط زیست باشید

    انتظارات مشتریان از کسب و کارها در طول سال های اخیر به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده است. در این میان برخی از برندها برای پاسخگویی به انتظارات مشتریان سختی های بی نهایت زیادی را پشت سر می گذارند؛ چراکه در وهله نخست اصلا ایده ای درباره برخی از انتظارات مشتریان ندارند. اگر شما هم چنین وضعیتی دارید، ما در این بخش می خواهیم یک تقلب بزرگ به شما برسانیم!

    مسئله محیط زیست یکی از مهمترین دغدغه های کارآفرینی در دنیا محسوب می شود. بسیاری از موسسات با هدف حفاظت از محیط زیست یا حتی بازیافت زباله ها وارد کارزار می شوند. این در حالی است که مشتریان هم توجه ویژه ای به این موضوع دارند. درست به همین خاطر اصلا میانه خوبی با برندهایی که دائما محصولات ناسازگار با محیط زیست می سازند، ندارند.

    شاید فکر کنید صحبت از چنین نکته ای در مقاله ای که مربوط به هدیه های تبلیغاتی است، خیلی دور از ذهن باشد. خب در این صورت ما یک توضیح به شما بدهکار هستیم. راستش را بخواهید، مشتریان برندها را حتی براساس هدیه هایی که می دهند هم داوری خواهند کرد. پس بهتر است در تولید محصولات و جهتگیری تان در بازار به فکر این نکات باشید وگرنه کلاه تان پس معرکه خواهد بود.

    اجازه دهید سناریویی را بررسی کنیم که در آن انتخاب نادرست هدیه برای یک برند دردسرساز می شود. یک شرکت تولیدکننده محصولات شوینده می تواند یک بطری شامپو یا مایع ظرفشویی قابل بازیافت را در مدنظر قرار دهد. این هدیه نشان می دهد که برند به محیط زیست اهمیت می دهد و به مشتریان کمک می کند تا در مصرف مواد شوینده صرفه جویی کنند.

    حالا اگر در مثال بالا برند قصه مان هیچ توجهی به آلودگی ناشی از بسته بندی محصولات شوینده یا حتی فرمول شیمیایی به کار رفته در آن نداشته باشد، احتمالا خیلی زود صدای اعتراض مشتریانش به هوا بلند خواهد شد. خب مسائل مربوط به محیط زیست که اصلا شوخی بردار نیست!

    شخصی سازی هدایای تبلیغاتی

    شخصی سازی هدیه ها ایده ای است که بسیاری از برندها به خوبی دنبال می کنند. وقتی شما دست به شخصی سازی می زنید، در واقع اوج هنرتان برای اثرگذاری بر روی مخاطب را نشان می دهید بنابراین طبیعی است که مشتریان هم حسابی با هدیه تان کیف کنند.

    این روزها بازار کارت های هدیه بی نهایت داغ است.  شما برای اثرگذاری بر روی مخاطب تان هم که شده، می توانید از چنین هدیه جذابی استفاده کنید. این طوری نه تنها نظر مشتریان را جلب می کنید، بلکه از شر انتخاب هدیه ای خاص نیز خلاص خواهید شد.

    یک شرکت هواپیمایی می تواند یک کارت هدیه به مشتریان خود بدهد که نام یا لوگوی شرکت را در خود جای دهد. این هدیه نشان می دهد که برند به مشتریان خود اهمیت می دهد و به آنها کمک می کند تا در هزینه های سفر به مشکل نخورند. این ایده ساده شاید از نظر مالی اصلا به چشم برندهای بزرگ نیاید، اما تاثیر عمیقی بر روی مشتریان خواهد داشت.

    بیشتر بخوانید: استفاده از هدایای تبلیغاتی در بازاریابی کارآمد

    توجه به مناسبت ها

    هدیه های مرتبط با مناسبت ها آخرین ایده ای است که ما در این مقاله زیر ذره بین می بریم. اگر دقت کرده باشید، رفتار آدم ها در طول زمان تغییر می کند. یکی از عواملی که نقش مهمی در این تغییر دارد، مسئله مربوط به مناسبت هاست. خب آدم ها وقتی مناسبتی مثل سال نو از راه می رسد، رفتاری کاملا متفاوت از حالت عادی نشان می دهند. همین امر برای برندها نقطه امیدی محسوب می شود تا در مناسبت های مهم دل مشتریان را به دست بیاورند؛ آن هم با استفاده از هدیه های جذاب.

    هدیه های مناسبتی به خوبی قدردانی شما از مخاطب را نشان می دهد. پس اگر دوست دارید برای چند لحظه هم که شده دل مشتریان را به دست آورده و خیال شان را بابت احترام تان راحت کنید، بد نیست این ایده را در دستور کار قرار دهید.

    شرکت های خرده فروشی می توانند در طول فصل تعطیلات هدایای تبلیغاتی مانند تقویم، دفترچه یادداشت یا کارت هدیه را به مشتریان خود بدهد. این هدایا نشان می دهند که برند قدردان مشتریان خود است و به آنها کمک می کند تا تعطیلات خود را جشن بگیرند. خب مگر نه اینکه کسب و کارها باید در هر شرایطی کنار مشتریان شان باشند؟ پس بد نیست از همین امروز این ماموریت مهم را شروع کنید.

    مقاله قبلیبه روز رسانی قانون نظام‌ صنفی؛ مطالبه اصناف
    مقاله بعدیساخت کارخانه کارتن سازی برای اشتغال زندانیان

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.