امروزه به کار بردن رپورتاژ آگهی برای افزایش بازدید کاربران و اعتبار سایت رواج یافته است. به همین دلیل سایت های جدید همواره سعی دارند تا یک سایت معتبر یا خبری را بیابند که در آن رپورتاژ آگهی خود را نشر دهند. در این مقاله سعی داریم تمام نکاتی که در مورد خرید رپورتاژ لازم است بدانید را شرح دهیم.
بررسی نکات مهم در هنگام خرید رپورتاژ آگهی
به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از فرصت امروز، قبل از خرید هر نوع محصول یا خدماتی می بایست به تمام نکاتی که آن کالا را متمایز می کند توجه کرد. رپورتاژ آگهی نیز از این قاعده مستثنا نیست و لازم است قبل از خرید و انتشار آن به برخی نکات توجه کرد. دقت کردن به این موارد می تواند تاثیر آگهی انتشار یافته را دوچندان کند و بازدیدکنندگان بیشتری را برای سایت به همراه داشته باشد.
توجه به هاستینگ
یک وب سایت که مایل است از رپورتاژ آگهی برای افزایش اعتبار سایت خود استفاده کند باید هاستینگ پایدار و مناسبی داشته باشد؛ لذا قبل از خرید آن می بایست وضعیت بهینه سازی فنی و محتوایی سایت را به شرایط مطلوب و مدنظر گوگل برسانید. یعنی بتوانید وب سایت را با کلمات کلیدی مشخص شده جزو ۵ صفحه اول جستجوی گوگل قرار دهید. جهت تولید محتوای مناسب و با کیفیت و صد البته یونیک باید یک استراتژی سالیانه برای تولید محتوای وب سایت در نظر بگیرید.
بررسی اتوریتی و اسپم اسکور
برای استفاده از رپورتاژ آگهی در اولین قدم باید اتوریتی و اسپم اسکور سایت فروشنده بررسی شود. در صورتی که اتوریتی سایت بالا باشد گزینه مناسبی برای خریدش است. بر خلاف اتوریتی باید دقت کنید که اسپم اسکور سایت در پایین ترین مقدار ممکن باشد تا گوگل به آن اعتبار ببخشد. زمانی در خرید بهترین نتیجه را خواهید گرفت که این دو فاکتور را ارزیابی کنید.
برنامه ریزی محتوایی
برای تولید محتوا باید از یک برنامه مشخص پیروی کنید و آن را مطابق با آن در سایت های مختلف بارگذاری کنید. توجه داشته باشید برای هر وب سایت باید از یک رپورتاژ آگهی با ویژگی های مشخص استفاده کنید.
بررسی وضعیت سئو سایت رقبا
زمانی که می خواهید از رپورتاژ آگهی استفاده کنید باید بتوانید وضعیت و قدرت وبسایت و سئو رقبا را بررسی کنید و تحلیل درستی از آن ها را در دست داشته باشید. با در دست داشتن این تحلیل می توانید مسیر درست خرید را انتخاب کنید.
چگونگی تولید رپورتاژ آگهی و قلم نویسنده
در صورتی که یک وب سایت تصمیم می گیرد برای سایت خود رپورتاژ آگهی تولید کند، باید یک نویسنده ماهر را انتخاب کند تا بتواند به درستی متن مد نظر مدیر سایت را در رابطه با کلمات کلیدی مشخص شده در آگهی را بنویسید. تاثیری که یک متن جذاب بر ذهن مخاطبان و کاربران سایت می گذارد انکار ناپذیر است؛ لذا مطمئن شوید که آن نوشته خلاقانه است. چرا که خلاق بودن باعث می شود تا اعتماد کاربران و بازدیدکنندگان سایت افزایش یابد.
کمپین
برای تاثیرگذاری بیشتر می بایست یک کمپین راه اندازی شود و در آن بازاریابی محتوایی و برندینگ اعمال شود.
کلمات کلیدی
چون برای به دست آوردن یک رپورتاژ آگهی مطلوب، زمان قابل توجهی را صرف می کنید قطعا انتظار خواهید داشت که موفقیت چشمگیری در افزایش اعتبار و رتبه سایت داشته باشد. این اعتبار زمانی به دست می آید که کلمات کلیدی در رپورتاژ به طور تخصصی انتخاب شوند و داخل متن در جایگاه مناسب قرار بگیرند.
قیمت خرید
قیمت خرید یک رپورتاژ در سایت های خبری و خبرگزاری ها در مقایسه با سایت های تخصصی، کم تر است، اما نتیجه قابل قبولی را به ارمغان خواهد آورد. در نظر بگیرید که برای انتشار رپورتاژ آگهی خود یک سایت مناسب را انتخاب کنید؛ تا بالاترین بازدید را بگیرید. به خاطر داشته باشید هزینه و مقدار مبلغ دریافتی هر سایت برای رپورتاژ متناسب با تعرفه وب سایت و نظر مدیر آن تعیین می شود.
کسب نتایج بالاتر در گوگل
در هنگام خرید ر باید الگوریتم های مشخصی را دنبال کنید. این الگوریتم ها بباید به گونه ای برنامه ریزی شوند که در لینک سازی سازمان دهی سایت قدرت مندتر از رقبا باشید. همچنین باید در انتخاب تعداد رپورتاژ ها و سایت هایی که می خواهید آن ها را منتشر کنید دقت کنید. توجه داشته باشید در کنار کمیت ، بررسی کیفیت آن ها بسیار حائز اهمیت است؛ لذا باید همواره در تلاش باشید که کیفیت در بالاترین مقدار ممکن قرار داشته باشند.
زمانی که سایت های مختلف در گذر زمان با قالب رپورتاژ آگهی به وبسایت شما لینک داده شوند متوجه خواهید شد که خرید نتیجه مطلوبی داشته است. همچنین اگر رپورتاژ از نظر سئو سازی بدون ایراد باشد، قطعاً در جذب مخاطب قوی تر نقش آفرینی خواهد کرد. به علاوه چگونگی لینک سازی در محتوا بسیار تخصصی است. از این رو می بایست خریداز منابعی انجام شود که بر این حوزه مسلط باشند.
مواردی که باید قبل از خرید رپورتاژ اگهی به آن دقت کنید
قبل از خرید آگهی اطمینان حاصل کنید که محتوای شما به صورت مادام العمر در سایت منتشر کننده باقی خواهد ماند. در نظر داشته باشید سایتی که در آن محتوا منتشر خواهد شد موظف است نسبت به فالو بودن هایپرلینک ها تعهد بدهد.
در هنگام بستن قرارداد برای خرید رپورتاژ آگهی ذکر کنید که تیتر آن در صفحه اول خبرگزاری قرار داده می شود. اگر تیتر شما در کنار تیتر اخبار قرار نگیرند، به مخاطبان و کاربران اینترنت نمایش داده نمی شوند؛ لذا همین امر سبب می شود که رپورتاژ فاقد اهمیت برای برندینگ سایت شود.
بیشتر بخوانید: راهکارهای کاهش خطای نیروی انسانی در شرکت های تولیدی
چرا باید از رپورتاژ اگهی استفاده کنیم
چون رپورتاژ ها در وب سایت های تخصصی و معتبر بارگذاری می شوند اعتبار بیشتری را برای سایت به دست می آورند و در واقع آن ها به سئو سازی و برندینگ وبسایت کمک شایانی خواهند کرد. به علاوه آگهی ها چون در قالب یک محتوای طویل مشغول به معرفی کالا و خدمات وبسایت است اعتماد و حسن نظر مخاطب را بیشتر از مقالات دیگر جلب می کند.
همچنین لینک سازی های مفید بسیاری وجود دارد که باعث افزایش رتبه سایت خواهد شد. مهم ترین نکته ایی که استفاده رپورتاژ آگهی را رواج داده این است که آگهی منتشر شده در یک سایت دائمی بوده و به هیچ عنوان از سایت پاک نخواهد شد. همواره در هنگام جستجوی کاربران، گوگل از آن استفاده خواهد کرد.