میانبرها و تکنیک های فروش نتیجه بخش

    0
    42
    تکنیک های فروش

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از فرصت امروز؛ بدون شک فروش را باید مهم ترین بخش یک شرکت تلقی نمود. در این راستا اگرچه همواره قوانینی وجود دارد، با این حال نباید از تکنیک های فروش نیز غافل شد. این موارد درست به مانند میانبرهایی هستند که شما را در کمترین زمان ممکن به هدف دلخواه می ‎رساند. در این راستا قصد داریم تا ۹ مورد از تکنیک های فروش منتخب را بررسی کنیم. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که تمامی این موارد، در معرض آزمایش قرار گرفته و بنا بر آمارها در بیش از ۹۰ درصد مواقع، نتیجه‎ بخش بوده است.

     

    تیم‎ سازی

    اگرچه ممکن است عجیب به نظر برسد، با این حال نخستین اقدامی که در راستای فروش یک محصول باید انجام دهید این است که تیمی را ایجاد نمایید. در این راستا فراموش نکنید که تیم شما با محدودیت افراد مواجه نبوده و حتی یک مشتری نیز می تواند عضوی از آن باشد. بدون شک افزایش افراد به معنای ارتقای توانایی های شما خواهد بود. با این حال شما باید اهدافی را برای هریک از تیم های خود داشته باشید.

    برای مثال تیم تولید محتوا باید وظایف مشخصی را داشته باشد تا نتایج مورد نیاز را به دست آورید. به صورت کلی وجود سه تیم تولید محتوا و تبلیغات در کنار فروش و جذب مشتری از الزامات محسوب می ‎شود. درواقع یک بازاریاب ناموفق، یک بازاریاب تنها است.

    احساسات مختلف را مدیریت نمایید

    اگرچه کنترل احساسات خود یکی از بدیهیات محسوب می شود، با این حال در این بخش منظور این است که بتوانید احساسات مشتری را تحت تاثیر قرار دهید. در این راستا نمی توان گفت که چه حسی، برتر از سایرین است. درواقع شما باید با توجه به ویژگی های مشتریان خود در این راستا اقدام نمایید.

    برای مثال ممکن است یک مشتری از لحظه ورود به فروشگاه، کاملا پرانرژی و شاد باشد. تحت این شرایط شما نیز باید خود را در راستای حس حال حاضر او قرار دهید. این امر باعث خواهد شد تا زمینه ایجاد ارتباط دوستانه مهیا شود. تحت این شرایط حتی اگر در همان روز خریدی انجام نشود، شما به یکی از گزینه‎ ها در ذهن مشتری تبدیل خواهید شد. درواقع در زمینه فروش باید نگاهی به آینده نیز داشت.

    با این حال در این زمینه بهترین اقدام این است که یک دوره اصول روان‎ شناسی فروش را بگذرانید. این امر باعث خواهد شد تا امکان درک مشتری، کاملا امکان ‎پذیر باشد. درواقع بسیاری از فروشنده های موفق، می ‎توانند حتی براساس زبان بدن، نسبت به شناخت تیپ شخصیتی مشتری، اقدام نمایند.

    تکنیک های فروشچندین نقشه را مورد توجه داشته باشید

    یکی از اشتباهات رایج فروشنده‎ ها این است که بیش از حد بر روی یک استراتژی تاکید دارند. این امر در حالی است که یک فروش ممکن است نتیجه اجرای چندین استراتژی باشد. به همین خاطر شما باید همواره روش‎ های مختلف را مورد توجه خود قرار دهید. درواقع حتی در شرایطی که ممکن است تصور کند همه چیز از دست رفته، یک تصمیم جدی می ‎تواند معجزه آسا باشد.

    حس نیاز را ایجاد نمایید

    مشتری به دلیلی محکم برای خرید از شما نیاز دارد. در این راستا روش ‎های مختلفی وجود دارد که یکی از سودمندترین آنها ایجاد حس اضطرار است. برای مثال بیان محدود بودن تعداد کالا، باعث خواهد شد تا شما به نوعی نسبت به خرید سریع ‎تر، متمایل شوید. با این حال باید اطمینان داشته باشید که قبل از این اقدام، مشتری به خوبی نسبت به ویژگی ها و مزیت های محصول شما، قانع شده باشد.

    اصرار بیش از حد را فراموش کنید

    بسیاری از فروشندگان درست به مانند یک عامل مزاحم رفتار می ‎‏کنند و درواقع هدف آنها فروش محصول به هر طریق ممکن است. بدون شک این امر حتی اگر منجر به فروش شود، ابدا خرید مجدد را به همراه ندارد. این امر در حالی است که شما باید در تلاش برای حفظ مشتری ها نیز باشید. به همین خاطر توصیه می شود که ابدا اصرار بیش از حدی را برای خرید محصول توسط مشتری نداشته باشید.

    در این راستا ممکن است افراد به چند روز فکر نیاز داشته باشند. با این حال برای این امر که احتمال خرید افزایش پیدا کند، می توانید خدمات رایگان را انجام دهید. برای مثال از مشتری بخواهید که ایمیل خود را در اختیار شما قرار دهد تا آنها را نسبت به جدیدترین محصولات در زمینه مورد نظر آنها، آگاه سازید.

    تکنیک های فروشیک پیشنهاد امن بدهید

    ممکن است برای نخستین بار با این عبارت مواجه شده باشید. منظور از این بخش رفع تردیدهای مشتری می باشد. درواقع یکی از سدهای جدی افراد این است که آنها اطمینان لازم از بهترین انتخاب بودن محصول شما را ندارند. تحت این شرایط شما باید امکانی را مهیا سازید تا افراد تردید به مراتب کمتری را داشته باشند. برای مثال می توانید به مشتری فرصت امتحان محصول را برای چند روز بدهید.

    اگرچه ممکن است تصور کنید که این امر به ضرر شما خواهد بود، با این حال واقعیت این است که بیش از ۸۰ درصد مشتریان، هرگز اقدام به بازگرداندن محصول نمی ‎کنند. با این حال توجه داشته باشید که این استراتژی ها تنها برای محصولاتی کاربرد دارد که از کیفیت خوبی برخوردار هستند. به همین خاطر ابتدا باید نسبت به درست بودن محصول خود، اطمینان داشته باشید. درواقع یک بازاریاب حرفه ای، هیچ ‎گاه نباید اعتبار خود را با محصولات ضعیف، خدشه دار نماید.

    فروش حداکثری را فراموش کنید

    یکی دیگر از اشتباهات رایج این است که افراد در تلاش برای فروش محصول به تمامی جامعه هستند. درواقع هدف آنها تبدیل هر فرد به مشتری می باشد. این امر حتی برای محصولاتی که در مورد نیاز روزانه افراد نیز محسوب می ‎شود، غیرممکن خواهد بود. به همین خاطر شما باید جامعه هدف خود را مشخص نمایید.

    برای مثال برای یک برند تولید لوازم کوهنوردی، تنها افراد علاقه مند به این حوزه، بازار اصلی را تشکیل می ‎دهند. در این رابطه آگاهی از اصل پارتو نیز می ‎تواند شما را نسبت به طریقه اولویت بندی، آگاه سازد. برطبق این قانون ۸۰ درصد از سود یک شرکت تنها از ۲۰ درصد مشتریان به دست می ‎آید. با این حال این موضوع تنها در رابطه با شرکت ‎ها صادق نبوده و شامل موارد به مراتب بیشتری می ‎شود. برای مثال ۸۰ درصد از نتایج روزانه ما تنها حاصل ۲۰ درصد اقدامات است.

    تکنیک های فروشسطح خود را ارتقا دهید

    ممکن است تصور کنید که دریافت مدرک بازاریابی و پیدا کردن شغل، به معنای رسیدن شما به بالاترین سطح ممکن است. با این حال این امر تنها مجوز شروع فعالیت شما در بازار خواهد بود. به همین خاطر ضروری است تا اقدامات به مراتب بیشتری را مورد توجه خود قرار دهید. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که چنین اقدامی برای تمامی افراد تیم شما نیز باید رخ دهد.

    بیشتر بخوانید: ۵ توصیه برای افراد پر کار

    فراتر از حد انتظارات ظاهر شوید

    در نهایت نکته‎ ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که مشتری باید رفتاری فراتر از حد انتظار را از شما مشاهده نماید. درواقع اگر به دنبال ساده ترین روش‎ ها باشید، بدون شک به بالاترین سطح نتایج دست پیدا نخواهید کرد. در این راستا به هر میزان به جامعه هدف خود را بهتر بشناسید، نتیجه بهتری را نیز به دست خواهید آورد. همچنین توجه به اقدامات انجام شده از سوی سایر رقبا نیز یک استراتژِی کاملا مناسب خواهد بود.

    مقاله قبلینقش رسانه ها در تغییر ذائقه کتابخوانی
    مقاله بعدیفردا آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.