اهمیت سئو برای سایت های تازه تاسیس

    0
    49
    سئو

     اهمیت سئو برای سایت های تازه تاسیس غیر قابل انکار است. راه اندازی سایت اولین اقدامی است که به ذهن کارآفرینان در حوزه های مختلف می رسد. کسب و کاری که سایت رسمی داشته باشد، از نظر اعتبار و پرستیژ در وضعیت بسیار بهتری نسبت به رقبا قرار می گیرد. البته شما قرار نیست یک سایت برای دل خودتان طراحی کرده و بعد هم همه چیز را فراموش کنید.

    احتمالا شما هم بارها و بارها سایت هایی را دیده اید که آخرین بار سال ها پیش آپدیت شده اند. در چنین شرایطی آدم حس می کند بازاریابی و تولید محتوا حتی برای مدیران ارشد آن برند هم مهم نیست. وگرنه سایت شان را اینطور به امان خدا رها نمی کردند.

    شاید فکر کنید بی خیالی نسبت به سایت برند ویروسی است که فقط گریبان برندهای کارکشته را می گیرد. خب در این صورت باید کمی ناامیدتان کنیم؛ چراکه این اتفاق در میان کسب و کارهایی که به تازگی سایت برای خودشان طراحی کرده اند، بیشتر به چشم می خورد. ماجرا اصلا آنطور که فکر می کردید، پیش نرفت، نه؟

    ما در این مقاله قصد داریم اصول سئو برای سایت های تازه تاسیس را زیر ذره بین ببریم. فرض کنید شما تازه در ابتدای راه هستید و همه چیز برای تان از ابتدا شروع شده است. اینکه کارآفرینان بتوانند گلیم خودشان را از آب بیرون بکشند، کاری نیست که بدون راهنمایی انجام شود. درست به همین خاطر شما باید حواس تان به جنبه های مختلف کار باشد. وگرنه خیلی زود کلاه تان پس معرکه خواهد بود.

    شما در این مقاله یاد می گیرید چطور سایت تان را از ابتدای راه به سوی قله های موفقیت هدایت کنید. این امر به شما کمک خواهد کرد خیلی راحت تر در حوزه سئو جهت یابی کرده و سایت تان را در میان گزینه های محبوب قرار دهید.

    شروع ماجراجویی در دنیای سئو

    کارآفرینان معمولا برندهای بزرگ را الگوی خودشان قرار می دهند. مشکل اصلی این رویکرد ناتوانی در تشخیص وضعیت برندهای بزرگ درست زمانی است که تازه کارشان را شروع کرده بودند. این روزها همه درباره موفقیت های تکرارنشدنی برندهای بزرگ حرف می زنند. در عوض کسی نیست که درباره روزهای ابتدایی و سخت این کسب و کارها حرفی به زبان بیاورد. نکته کلیدی در این میان بحث درباره اولین قدم هاست. شما را نمی دانم، ولی برای من که همیشه اولین قدم ها در هر کاری سخت ترین ها به حساب می آید.

    اگر اجازه دهید، با همین مقدمه کوتاه سراغ اصل مطلب برویم. پس کمربندهای تان را محکم ببندید تا ماجراجویی مان را از صفر در دنیای سئو شروع کنیم.

    انتخاب نام دامین مناسب

    اینکه اسم یک سایت چه باشد، نقش مهمی در جلب نظر مخاطب هدف دارد. متاسفانه خیلی از کسب و کارها اصلا اسم های خوبی برای خودشان انتخاب نمی کنند. به همین خاطر سایت شان نه در گوگل، نه در میان کاربران اصلا مشهور نمی شود. اجازه دهید با یک مثال ساده منظورمان را بهتر بیان کنیم. برند مرسدس بنز را در نظر بگیرید؛ اگر قرار بود سایت این برند اسمی به غیر از بنز را داشته باشد، چه اتفاقی می افتاد؟

    بی شک در سناریوی بالا کمتر کسی سراغ مرور سایت این غول اتومبیل سازی می رفت. خب کاربران انتظار دارند سایت های دلخواه شان در کمترین زمان جلوی راه شان سبز شود. به علاوه، یک سایت تجاری باید پیوند دقیقی با برند اصلی داشته باشد. وگرنه خیلی ها نسبت به اصالتش شک خواهند کرد. این در حالی است که انتخاب نام دامین مناسب اصلا کار سختی نیست.

    این روزها کسب و کارها باید اسمی متفاوت از رقبا برای خودشان انتخاب کنند. اگر از ما می شنوید، به محض اینکه گزینه نهایی برای اسم برند را انتخاب کردید، یک دامنه اینترنتی نیز برای آن رزرو کنید. اینطوری بعدا به مشکلات مختلف دچار نخواهید شد.

    باور کنید یا نه، خیلی وقت ها کسب و کارها به خاطر بد بودن نام دامنه دلخواه شان با مشکلات زیادی رو به رو می شوند. این در حالی است که شما با کمی سختگیری بیشتر در کارتان به راحتی امکان اثرگذاری بر روی مخاطب بدون هیچ دردسر اضافی را خواهید داشت.

    گاهی اوقات بازاریاب ها دوست دارند اسم سایت برندشان کمی متفاوت تر از اسم اصلی باشد. در این صورت شما باید طوری عمل کنید که سایت موردنظر ارتباط مشهودی با برندتان داشته باشد. وگرنه مخاطب برای تشخیص ارتباط موردنظر دچار مشکلات زیادی خواهد شد.

    خلاصه سازی ساختار سایت

    ساختار سایت ها براساس نوع توسعه وب متفاوت خواهد بود. درست به همین خاطر شما باید قبل از اینکه سایت تان را به طور رسمی راه اندازی کنید، یک خلاصه حرفه ای از آن تهیه کنید. در این خلاصه باید بخش های مختلف سایت تان به دقت ذکر شده و ارتباط میان آنها نیز مورد توجه قرار گیرد. اینطوری دیگر هیچ مشکلی از نظر توضیح ساختار سایت تان به دیگران نخواهید داشت.

    خیلی وقت ها کاربران وقتی یک سایت را بالا و پایین می کنند، با مشکلات بی نهایت زیادی رو به رو می شوند؛ چراکه ساختار سایت اصلا مشخص نیست و هیچ توضیحی هم درباره اش داده نشده است. این در حالی است که اگر شما قبل از راه اندازی رسمی سایت این نکته را مد نظر قرار دهید، ارتباط تان با مخاطب خیلی بهتر شکل می گیرد.

    این روزها یکی از نکات مهم برای الگوریتم گوگل مشخص بودن ساختار سایت است. اینطوری شما می توانید خیلی راحت کارتان را جلو برده و هیچ مشکلی هم از نظر سطح اثرگذاری بر روی مخاطب نداشته باشید. اگر فکر می کنید فقط با تولید محتوای جذاب رتبه سئو سایت تان بهتر می شود، باید کمی ناامیدتان کنیم. در این میان روشن بودن ساختار و معماری سایت نیز نقش کلیدی ایفا می کند. پس منتظر چه هستید؟ همین حالا دست به کار شده و اوضاع تان را کمی هم که شده در این رابطه بهبود بخشید.

    ثبت سایت در سرویس های گوگل

    این روزها بدون استفاده از سرویس های مختلف گوگل هیچ کسب و کاری در دنیای آنلاین پا نمی گیرد. مثلا سرویس گوگل بیزینس را نگاه کنید؛ در این سرویس تمامی کسب و کارها یک هویت آنلاین برای خودشان تعریف کرده و اصالت شان را به تایید گوگل می رسانند. اینطوری دیگر لازم نیست کاربران دردسرهای زیادی برای مشاهده سایت رسمی یا اطلاعات معتبر یک برند متحمل شوند.

    شاید خیلی زود به ما اعتراض کنید که سرویس های تجاری فقط محدود به گوگل نیست. خب در این صورت حق با شماست، اما از نظر میزان تاثیرگذاری هیچ سرویسی به گرد پای گوگل هم نمی رسد. به همین خاطر شما باید با دقت نظر خاص در این حوزه فعالیت کنید. وگرنه خیلی زود کارتان به مشکل خورده و دیگر کسی جواب سلام تان را هم نخواهد داد.

    یکی دیگر از ابزارهایی که به شما برای سئو بهتر کمک می کند، گوگل آنالیتیکس است. این سرویس به طور تخصصی در زمینه تجزیه و تحلیل اطلاعات کاربران در گوگل توسعه یافته است. البته در این بین هیچ خبری از تجاوز به حریم شخصی کاربران نیست. در عوض گوگل به کمک هوش مصنوعی اطلاعات مورد نیاز شما را خلاصه سازی کرده و در قالب یک دسته بندی درست و حسابی تحویل تان می دهد.

    یادتان باشد، ثبت نام در سرویس های گوگل فقط بخش ابتدایی کار است. اگر شما از خدمات این سرویس ها به خوبی استفاده نکنید، خیلی زود کلاه تان پس معرکه خواهد بود. به همین خاطر بهتر است قبل از اینکه با عجله کارتان در این حوزه را جلو ببرید، کمی با تأمل بیشتر نسبت به آنها فکر کنید.

    خبر خوش اینکه این روزها انواع ویدئوهای آموزشی درباره سرویس های گوگل در یوتیوب به چشم می خورد. بنابراین شما اصلا نیازی به ثبت نام در دوره های گوناگون نخواهید داشت. در عوض کافی است به سادگی هرچه تمام تر سراغ یوتیوب رفته و آموزش های مورد نیاز را از آنجا دریافت کنید. اینطوری دیگر مو لای درز کارتان نخواهد رفت.

    اطمینان از سازگاری با تجربه کاربری موبایلی

    به نظر شما این روزها چه تعداد از مردم با استفاده از گوشی های هوشمند مشغول گشت و گذار در وب هستند؟ هر پیش بینی به غیر از ۵۰ درصد کاربران غیرواقعی به نظر می رسد. نکته جالب اینکه برخی از گزارش ها تا ۷۰ درصد استفاده کاربران از گوشی های هوشمند را نیز مورد توجه قرار داده است. درست به همین خاطر شما نمی توانید زیر این گزینه زده و از آن استقبال نکنید.

    باور کنید یا نه، این روزها کم نیستند سایت هایی که هیچ سازگاری مناسبی با تجربه کاربری موبایل ندارند. به همین خاطر خیلی از کسب و کارها در طول زمان تعداد کاربران شان با سر سقوط می کند. اگر دوست ندارید تجربه ای تلخ در زمینه مدیریت سایت داشته باشید، باید شش دانگ حواس تان به تجربه کاربران از موبایل باشد.

    اشتباه نکنید، سازگاری سایت ها با تجربه موبایلی اصلا کار سخت یا غیرممکنی نیست. کافی است به هنگام توسعه سایت یک نسخه کاملا مجزا برای کاربران موبایل طراحی کنید. این نسخه در ساده ترین شکل باید حجم کمتری در مقایسه با نسخه اصلی داشته باشد. اینطوری کارتان خیلی راحت تر جلو رفته و دیگر لازم نیست برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف دغدغه زیادی داشته باشید.

    فکر می کنم شما هم قبول داشته باشید سایت هایی که نسخه موبایلی دارند، جذابیت شان بسیار بیشتر از سایر نمونه هاست. اینطوری آدم حس می کند آزادی عمل قابل ملاحظه ای در مقایسه با بقیه کسب و کارها پیدا کرده است. پس منتظر چه هستید؟ همین حالا دست به کار شده و این حس زیبا را میان کاربران تان تقویت کنید. اینطوری خیلی ساده و بدون دردسر یک سر و گردن از رقبای تان جلو می افتید.

    آخرین کاری که در این بخش باید انجام دهید، چک کردن مداوم وضعیت سایت تان است. این روزها گه گاهی مشکلات زیادی برای سایت ها به وجود می آید. اگر حواس تان نباشد، این مشکلات خیلی زود کاربران را از کنار سایت تان پراکنده خواهد کرد. پس بد نیست هرچند وقت یکبار خودتان را جای مخاطب هدف قرار داده و تجربه تان در این زمینه را مرور کنید.

    ارزیابی سئو رقبا

    آیا تا حالا فکر کرده اید وضعیت رقبای شما از نظر سئو چطور است؟ بی شک همیشه در بازار رقبای گردن کلفتی هستند که آدم را به دردسر بیندازند. این طور وقت ها نیاز به یک راهنمای خوب بیشتر از هر زمان دیگری حس می شود. ایده ای که ما در این بخش قصد بررسی اش را داریم، مهندسی معکوس است.

    شما با استفاده از مهندسی معکوس به راحتی می توانید ایده های محوری و معیارهایی که موجب محبوبیت رقبای تان شده است را پیدا کنید. از این مرحله به بعد برای موفقیت مسیر چندان سختی پیش روی تان نیست. کافی است خیلی راحت سراغ مخاطب تان رفته و سطح تاثیرگذاری بر روی آنها را بررسی کنید.

    اگر شما را به عنوان یک برند تازه کار در بازار در نظر بگیریم، کلی نکته هست که هنوز به خوبی یاد نگرفته اید. این در حالی است که رقبای شما سال ها از شما جلوتر هستند. بنابراین استفاده از تجربه آنها در زمینه سئو برای شما حیاتی خواهد بود.

    متاسفانه برخی از کارآفرینان سر لجبازی های بچگانه دور الگوبرداری یا حتی ارزیابی اوضاع رقبا را خط می کشند. اینطوری نه تنها شما باید مسیر طولانی تری در مقایسه با رقبا طی کنید، بلکه کارتان هم سخت تر می شود. پس چه بهتر که به جای این کارها از همان اول نیم نگاهی به اوضاع رقبای تان داشته باشید.

    خبر خوش اینکه امروزه خیلی از برندهای بزرگ به طور فصلی گزارش هایی درباره اوضاع شان از نظر سئو یا حتی بازاریابی منتشر می کنند. شما همیشه امکان استفاده از چنین گزارش هایی برای بهبود کارتان را دارید نکته جالب دیگر اینکه شما همیشه می توانید روی ابزارهایی مثل گوگل آنالیتیکس برای بهبود کارتان حساب باز کنید. اینطوری خیلی راحت اطلاعات مربوط به رقبا را یکجا و طبقه بندی شده خواهید داشت. خب مگر یک کارآفرین برای مدیریت سایتش به غیر از این اطلاعات دیگر به چه چیزی نیاز دارد؟

    مطالعه و ارزیابی کلیدواژه ها

    یکی از آخرین بخش های کار برای هر بازاریابی یافتن و اولویت بندی کلیدواژه هاست. اگر شما محتوای تان را براساس کلیدواژه های برتر توسعه دهید، کارتان خیلی روان تر جلو می رود. قبول دارم هر بازاریابی دوست دارد براساس تجربه یا سلیقه شخصی اش در بازار عمل کند، اما یادتان نرود در نهایت این مشتریان هستند که باید کارتان را تایید کنند. بنابراین همیشه باید نیم نگاهی به آنها داشته و کارتان را براساس سلیقه آنها جلو ببرید.

    گاهی اوقات کارآفرینان کلیدواژه هایی را مورد پسند قرار می دهند که در عمل کسی سراغ آنها را نمی گیرد. این امر می تواند موجب بروز مشکلات بسیار زیادی برای کسب و کارتان شود. پس بهتر است قبل از اینکه کارتان را با عجله زیادی ساماندهی کنید، نیم نگاهی به مطالعه کلیدواژه ها داشته باشید.

    یک میانبر جذاب در این مسیر استفاده از برخی کلیدواژه ها به طور آزمایشی است. مثلا شما در این رابطه کارتان را به طور آزمایشی با برخی کلیدواژه هایی که پیدا کرده اید، شروع می کنید. سپس براساس بازخورد دریافتی از مخاطب کارتان را ساماندهی کرده و نتایج مناسب را پیدا می کنید. آن وقت دیگر مو لای درز کارتان نخواهد رفت.

    اگر شما رقبایی دارید که از برخی کلیدواژه ها استفاده کرده اند و نتایج مناسبی نگرفته اند، لازم نیست دوباره تجربه تلخ آنها را تکرار کنید. خب شما باید از شکست های دیگران درس بگیرید، مگر نه؟

    همانطور که شکست های دیگران باید مایه درس شما باشد، موفقیت های آنها نیز وضعیتی مشابه دارد. البته یادتان باشد، اینکه یکسری کلیدواژه برای رقبای شما نتایج خوبی به همراه داشته اند، اصلا دلیل منطقی برای توسعه کار شما محسوب نمی شود. پس بهتر است قبل از اینکه اوضاع تان خطرناک شود، با دقت کلیدواژه های مختلف را زیر تیغ بررسی ببرید.

    بیشتر بخوانید: کتاب «تکنیک‌ های تحلیل حرفه‌ای کسب‌وکار» منتشر شد

    شروع بهینه سازی محتوا

    شما الان در موقعیتی قرار دارید که می توانید کار بهینه سازی محتوا را هم شروع کنید. یادتان باشد، کار تیم سئو به طور منطقی با تیم بازاریابی فرق دارد. البته برخی از کسب و کارها به خاطر منابع مالی و نیروی انسانی محدود هر دو تیم را کنار هم توسعه می دهند. با این حال شما قرار نیست تیم بازاریابی را عملا در بحث سئو نیز درگیر نمایید.

    وقتی درباره سئو محتوا حرف می زنیم، یعنی بعد از پایان تولید محتوا باید نیم نگاهی به آپدیت آن براساس اصول سئو داشته باشید. مثلا به این فکر کنید که ویدئوی تهیه برندتان چه نوع تجربه ای برای کاربران گوشی خلق می کند؟ آیا زیرنویس به طور خودکار در چنین ویدئوهایی وجود دارد؟ اگر جواب تان منفی است، باید به این فکر کنید که کاربران خیلی وقت ها گوشی به دست در وسط جمعیت پر سر و صدا حضور دارند. به همین خاطر بهتر است هر ویدئو زیرنویس هم داشته باشد. وگرنه کاربران خیلی زود دور آن ویدئو را خط می کشند. آن وقت شما می مانید و کلی از کاربرانی که انتظارات زیادی از شما دارند.

    بحث دیگری که باید مدنظر شما قرار داشته باشد، سرعت بارگذاری هر صفحه است. اجازه دهید با هم روراست باشیم، کاربران اصلا حوصله صفحات کند را ندارند. به همین خاطر ترجیح می دهند خیلی سریع و بی دردسر سراغ سایت های  دیگر بروند تا اینکه وقت شان را با شما تلف کنند.

    اگر صفحات سایت شما سرعت بارگذاری پایینی دارد، باید قبل از بقیه به این نکته توجه کنید. این یعنی بهینه سازی سرعت بارگذاری صفحات نکته ای است که باید همیشه پس ذهن شما قرار داشته باشد. وگرنه خیلی زود اوضاع تان برهم خواهد خورد.

    ایده ها و گام های مناسب برای سئو سایت

    سئو کاری است که خیلی از بازاریاب ها و حتی کارآفرینان از آن فراری هستند. به همین خاطر وقتی نوبت به طراحی یک سایت می رسد، کسی داوطلب انجام این ماموریت خطرناک نخواهد شد. این در حالی است که موفقیت شما از نظر سئو سایت موفقیت های آنلاین برندتان را نیز تضمین می کند.

    ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم کمتر کسی به وضعیت کسب و کارها در ابتدای شروع به کارشان توجه دارد. به همین خاطر ما در این مقاله سراغ برخی از ایده ها و گام های مناسب برای سئو سایت ها در ابتدای راه رفتیم. شاید شما قبلا درباره سئو سایت یا محتوا مطالب زیادی به گوش تان خورده باشد. با این حال مقاله امروز ما سعی در روشن ساختن بخش هایی از کار داشت که کمتر کسی به آنها توجه می کند.

    من و همکارانم امیدواریم نکات مورد بحث در این مقاله کمکی هرچند کوچک به شما برای آشنایی با سئو سایت های تازه تاسیس کرده باشد. بی شک عرصه سئو به تغییر و تحولاتش ادامه خواهد داد. بنابراین شما باید این مقاله را به مثابه یک نقطه شروع در نظر بگیرید. هرجا هم سوالی داشتید، تعارف را کنار گذاشته و با ما در ارتباط باشید.

    مقاله قبلینقش بارز نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی تهران در پویایی صنعت چاپ کشور
    مقاله بعدیبودجه ۱۴۰۳ و افزایش حقوق و مالیات بر حقوق

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.