سئو محتوا حوزه گسترده ای است که معمولا کارآفرینان و بازاریاب ها به سادگی در آن گم می شوند. انگار نه انگار که کلی راهنمای مختلف برای بهبود کیفیت کار دم دست و من شما قرار دارد. البته گاهی اوقات بازاریاب ها فکر می کنند دیگر به مرحله ای رسیده اند که نیازی به راهنمایی ندارند. راستش را بخواهید، معمولا در همین مراحل است که سر و کله مشکلات یکی پس از دیگری پیدا می شود.
به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم هر کاری در این دنیا باید با استفاده از یک نقشه راهنمای جامع انجام شود. اینطوری دیگر جایی برای حسرت یا حتی شکست های ناگهانی باقی نخواهد ماند.
دنیای سئو شاید برای بسیاری از کارآفرینان نامفهوم و حتی کسل کننده باشد، اما برای موفقیت در دنیای آنلاین چاره ای به غیر از استفاده درست از آن نداریم. بنابراین بهتر است قبل از اینکه حسابی از رقبا عقب بیفتید، فکری به حال استفاده درست از آن کنید. اینطوری کارتان خیلی راحت تر جلو رفته و دیگر لازم نیست دائما نگران نتیجه نهایی باشید.
یکی از اصطلاحاتی که در دنیای سئو بارها و بارها شنیده شده است، سئو صفحات سایت است. بیشک سئو سایت به طور کلی شامل رسیدگی به بخش های مختلف سایت با نگاهی کل گرایانه است. با این حال معمولا برخی از صفحات اوضاع متفاوت تری دارند. به طوری که شما برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف نیاز به استفاده دقیق تر از ظرفیت آن صفحات دارید. وگرنه کلاه تان پس معرکه خواهد بود.سئو صفحات سایت
ما در این مقاله قصد داریم به شما برای استفاده درست از صفحات مهم سایت تان کمک کنیم. البته این کار را نه با تکنیک های عجیب و غریب، بلکه به لطف استفاده از تکنیک های سئو دنبال خواهیم کرد. اگر شما هم دوست دارید به ساده ترین شکل ممکن در حوزه سئو بدل به فردی حرفه ای شوید، بد نیست در ادامه با ما همراه شوید. ما در ادامه به شما کمک می کنیم تا خیلی راحت و بدون دردسر مسیرتان در حوزه سئو را شروع کرده و صفحات سایت تان را بدل به گزینه هایی جذاب برای کاربران کنید. پس منتظر چه هستید؟ با ما همراه باشید تا یک ثانیه از وقت تان را هم هدر ندهید.
تکنیک های طلایی سئو صفحات سایت
اولین نکته ای که درباره سئو صفحات سایت باید یاد بگیرید، استفاده از مجموعه ای منسجم از تکنیک هاست. این امر به شما کمک می کند تا کارتان را راحت تر دنبال کرده و بهتر روی مخاطب تان اثر بگذارید. متاسفانه برخی از بازاریاب ها فورا سراغ یکی دو تا تکنیک ساده می روند و انتظار دارند در نهایت کارشان در این حوزه بی نهایت موفقیت آمیز گردد. اگر نظر ما را بخواهید، چنین انتظاراتی هیچ وقت بدل به واقعیت نخواهد شد. در عوض شما می توانید ذهنیت تان را با استفاده از مجموعه منسجمی از تکنیک ها تغییر دهید.سئو صفحات سایت
ما در این بخش سعی می کنیم مجموعه ای کامل از تکنیک های سئو برای بهبود اوضاع سایت را به شما معرفی کنیم. اینطوری صفحات سایت شما در گوگل رتبه های بهتری کسب خواهند کرد. پس با ما همراه باشید تا یکبار برای همیشه به کابوس سئوی ضعیف صفحات سایت پایان دهیم.
محتوای مرتبط با برند
مسئله کلیدی که خیلی از بازاریاب ها در سایت برند به آن توجه نمی کنند، مربوط به محتوای صفحات است. اصلا صفحه ای مثل «تماس با ما» در سایت شما چه محتوایی دارد؟ وضعیت صفحه ای مثل «بخش پیگیری سفارشات» چطور است؟ معمولا خیلی از بازاریاب ها در صفحات اینچنینی به بیان برخی نکات کلیشه ای اکتفا کرده و کار را به راحتی از سر خود باز می کنند. این در حالی است که شما باید اعتماد به نفس تان را حفظ کرده و محتوایی متفاوت برای مخاطب آماده کنید.
شاید فکر کنید بحث از اعتماد به نفس در بخش بالا خیلی عجیب به نظر می رسد. خب راستش را بخواهید، در دنیای امروز همه چیز به اعتماد به نفس افراد بستگی دارد. درست به همین دلیل اگر شما اعتماد به نفس لازم را نداشته باشید، همیشه کارتان لنگ می زند.سئو صفحات سایت
سایتی که دائما محتوای مرتبط با حوزه کاری اش را در اختیار مخاطب قرار می دهد، به مرور زمان بدل به گزینه ای بی نهایت جذاب می شود. از آنجایی که گوگل دنبال ارائه بهترین محتوای دنیا برای مخاطبش است، پس از مدت زمانی کوتاه سایت های اینچنینی رتبه های بی نهایت خوبی کسب خواهند کرد. همان طور که می بینید، گوگل در اینجا دوست شماست، نه دشمنی قسم خورده!
فراموش نکنید، حوزه تخصصی برند شما اهمیت بسیار زیادی دارد. درست به همین خاطر اصلا نباید کارتان را دست کم گرفته یا سراغ محتوای غیرمرتبط بروید. شما را نمی دانم، ولی من که اصلا انتظار ندارم صفحه رسمی یک برند فست فود محتوایی درباره ورزش تنیس در اینستاگرام منتشر کند. این نکته درباره سایت برندها نیز مصداق دارد. پس سعی کنید سایت تان را یک ویترین دقیق از نحوه فعالیت تان تعریف کنید. این امر به شما کمک می کند تا وضعیت تان را به بهترین شکل ممکن مدیریت کرده و دیگر نگران هیچ چیز نباشید.
کاربران در دنیای آنلاین معمولا به صفحاتی که ماهیت تخصصی تری دارند، تمایل نشان می دهند بنابراین اگر فکر کرده اید بدون استفاده از محتوای تخصصی شانسی برای خودنمایی در بازار دارید، کلاه تان پس معرکه است.
آپدیت محتوا
چه کسی گفته شما دم به دقیقه باید محتوای تازه در سایت تان بارگذاری کنید؟ خیلی وقت ها محتوای قدیمی یک صفحه هنوز هم به اندازه کافی جذاب به نظر می رسد، اما تاریخ مصرف اطلاعاتش تمام شده است. در این صورت شما باید کارتان را با استفاده از محتوای تازه بازسازی کنید. این یعنی می توانید به ساده ترین شکل ممکن محتوای برخی از صفحات را آپدیت کنید. اینطوری کارتان بی نهایت ساده تر شده و دیگر لازم نیست هزینه ای گزاف برای تولید محتوا از نقطه صفر انجام دهید.سئو صفحات سایت
آپدیت محتوا تفاوت اساسی با تولید محتوای دست اول دارد. اگر بخواهیم با شما روراست باشیم، باید گفت آپدیت محتوا نوعی میانبر محسوب می شود بنابراین شما نباید به خودتان سخت گرفته یا کاری کنید که همه فکر کنند شما هیچ درکی از آپدیت محتوا ندارید. باور کنید یا نه، خیلی از بازاریاب ها باور دارند آپدیت محتوا کیفیت کارشان را پایین می آورد. اگر شما هم جزو این دسته از بازاریاب ها هستید، هیچ بعید نیست امروز و فردا نسخه برندتان پیچیده شود.
استفاده از تگ های موضوعی
تگ موضوعی به شما کمک می کند تا گوگل را به سوی رتبه بندی بهتر صفحه تان راهنمایی کنید. ماجرا از این قرار است که خیلی از وقت ها گوگل متوجه حوزه تخصصی محتوای شما نمی شود. به همین خاطر با تکیه بر هوش مصنوعی آن را دسته بندی می کند. اگر شما در این میان از تگ های موضوعی استفاده کنید، کار گوگل بی نهایت ساده تر خواهد شد. آن وقت دیگر لازم نیست همه چیز را به شانس یا اقبال واگذار کنید.
بیشتر بخوانید:بررسی مزایای برندینگ سازگار با محیط زیست
معمولا در دنیای کسب و کار خیلی از بازاریاب ها حوصله کارهای اضافه را ندارند. به همین خاطر در کوتاه ترین زمان ممکن کارشان را جلو برده و منتظر هیچ چیزی هم باقی نمی مانند. شاید این فرآیند از نظر مدیریت زمان به سود بازاریاب ها تمام شود، اما از نظر کیفی اوضاع را حسابی به هم خواهد ریخت. نکته ای که در این میان باید بدان توجه داشته باشید، سطح بالای رقابت در دنیای امروز است. شما برای اثرگذاری بهتر بر روی مخاطب تان گاهی اوقات باید حسابی اضافه کاری هم بکنید. این یعنی تگ های موضوعی دیگر یک کار دلبخواهانه یا لوکس نیست.
حالا که صحبت از تگ موضوعی شد، باید کمی درباره ماهیتش هم حرف بزنیم. این تگ ها در واقع به شما کمک می کنند تا موضوع اصلی محتوای تان را بهتر توضیح دهید. اینطوری هم مخاطب درک بهتری از مطلب خواهد داشت، هم الگوریتم گوگل کمتر گیج می شود. ماجرا حسابی جالب شد، نه؟
تگ موضوعی نه تنها در خود صفحه و محتوا قابل مشاهده است، بلکه در گوگل نیز به چشم می خورد. درست به همین دلیل ما در روزنامه فرصت امروز بر روی استفاده از تگ های موضوعی مرتبط با حوزه کارتان تاکید داریم. اینطوری شما می توانید بدون هیچ دردسری بر روی مخاطب تان اثر گذاشته و به سادگی هرچه تمام تر کارتان را جلو ببرید.
لینک های داخلی
لینک های داخلی به معنای ارتباط میان هر لینک سایت شما با بقیه لینک هاست. مثلا اگر شما در یکی از صفحات درباره نحوه تماس مشتریان با برندتان مطلبی نوشته اید، می توانید آن را به بخش روابط عمومی یا خدمات مشتری متصل کنید. این کار در اصطلاح نوعی بک لینک محسوب می شود. اگر تا حالا این کار را نکرده اید، تعجبی ندارد اوضاع سایت تان حسابی به هم ریخته باشد. خب حتما یک دلیلی دارد که سایت شما در میان گزینه های پرطرفدار دیده نمی شود!
ماموریت شما در این بخش تا حد زیادی روشن و صدالبته چالش برانگیز است. بر این اساس باید نگاهی دوباره به صفحات سایت تان انداخته و ارتباط میان محتوای مختلف را دوباره مورد توجه قرار دهید. اینطوری شانسی برای دسته بندی موضوعی بهتر سایت تان و ایجاد پیوند نزدیک میان محتوای مختلف خواهید داشت. نتیجه نهایی این امر نیز وقت گذرانی بیشتر کاربران در سایت شما خواهد بود. ماجرا حسابی جالب شد، نه؟
یادتان باشد، اگر سایت شما در ابتدای مسیر قرار دارد، بد نیست کارتان را به سادگی هرچه تمام تر با برخی لینک های ابتدایی جلو ببرید. این یعنی شما از همان اول کار به بک لینک ها توجه کرده و فضای مناسب برای سایت تان را فراهم می کنید. اینطوری دیگر لازم نیست بعد از چند سال باعجله و دلهره کارتان در این حوزه را مدیریت کنید. ماجرا جالب شد، نه؟
ما در روزنامه فرصت امروز همیشه طرفدار کار گروهی هستیم بنابراین اگر مشکلی در زمینه مدیریت لینک ها برایتان پیش آمد، کافی است به ساده ترین شکل ممکن سراغ توصیه های دوستان یا همکاران تان بروید؛ چراکه در غیر این صورت خیلی راحت تر مستعد مواجهه با مشکلات اساسی خواهید شد.
استفاده از تصاویر مناسب
آیا تا حالا صفحه سایتی را دیده اید که کاملا بدون تصویر باشد؟ معمولا عکس ها نقش مهمی در جلب نظر مخاطب به یک محتوای متنی دارد. از آنجایی که امروزه در سایت برندها محتوای متنی بیشتر از هر چیز دیگری به چشم می خورد، بد نیست شما هم کارتان را به طور متفاوتی دنبال کنید. اینطوری می توانید خیلی راحت تر بر روی مخاطب اثر گذاشته و نگران هیچ نکته دیگری هم نباشید.
شاید برای شما هم سوال باشد که چرا باید در سایت برند از تصاویر استفاده کرد. خب در این صورت باید یک جواب کوتاه به شما دهیم. وقتی چشم آدم از مطالعه بی وقفه متن خسته می شود، مشاهده تصاویر نکته خوبی برای رهایی از شر وضعیت مورد نظر خواهد بود. اینطوری شما چند ثانیه ای استراحت کرده و سپس دوباره شروع به مطالعه متن خواهید کرد.
یادتان باشد، گاهی اوقات نمودارها اهمیت بسیار زیادی برای اثرگذاری بر روی مخاطب دارد. به طوری که شما می توانید بدون هیچ دردسری بر روی مخاطب تان اثر گذاشته و پیام اصلی تان را خیلی ساده به او منتقل کنید. باور کنید یا نه، خیلی وقت ها یک پیام ساده از سوی بازاریاب ها در قالب متن خیلی سخت به مخاطب منتقل می شود. این در حالی است که استفاده از فرمت عکس یا نمودار به انتقال بهتر مطلب کمک شایانی می کند. پس منتظر چه هستید؟ همین حالا دست به کار شده و اوضاع را کمی هم که شده به سود خود تغییر دهید. اینطوری اوضاع تان کمی بهتر خواهد شد.
ثبت تصاویر مناسب برای بارگذاری در سایت برند کاری نیست که شما با استرس بسیار زیاد انجام دهید. حتی یک دوربین ساده گوشی های هوشمند نیز در این میان مناسب خواهد بود. به علاوه، همیشه فرصت استفاده از عکس های استاک یا رایگان وجود دارد. اینطوری شما بدون اینکه پولی از جیب تان پرداخت کنید، صفحات سایت تان را زیبا خواهید کرد. ماجرا حسابی جالب شد، نه؟
ارزیابی مداوم صفحات
برخی از بازاریاب ها فکر می کنند همین که یک صفحه مناسب سایت داشته باشند، دیگر مو لای درز کارشان نمی رود. اگر شما هم اینطور فکر می کنید، باید حسابی ناامیدتان کنیم؛ چراکه در دنیای امروز اوضاع اصلا اینطور پیش نمی رود. در عوض شما باید سئو سایت تان را به طور مداوم مرور کرده و اوضاع را تحت کنترل داشته باشید.
همانطور که یک تدوینگر خوب پس از پایان پروژه سینمایی با دقت بسیار زیاد مشغول اصلاح و بازبینی سکانس ها می شود، شما هم باید تمام صفحات سایت تان را به طور مداوم ارزیابی کنید. یادتان نرود، ارزیابی شما هرچه با میزان سختگیری بیشتری همراه باشد، نتیجه نهایی کارتان بهتر از آب درمی آید. این امر به شما کمک خواهد کرد تا بدون هیچ مشکلی اوضاع را به سود خود تغییر دهید.
این روزها در برخی از برندهای بزرگ مسئولیت ارزیابی صفحات سئو برعهده تیم بازاریابی نیست؛ چراکه مدیران ارشد دوست دارند خودشان دستی بر آتش داشته باشند. اگر نظر ما را بخواهید، بد نیست اوضاع تان را در این رابطه کمی متفاوت تر رقم بزنید. منظور ما از این عبارت سپردن مسئولیت ارزیابی صفحات به تیم بازاریابی است. اینطوری یک تیم متخصص در زمینه سئو و مارکتینگ مسئولیت ارزیابی کار خودش را برعهده می گیرد. در نهایت هم نتیجه کار باید از دل همکاری مشترک میان شما و آنها بیرون آید وگرنه اثرگذاری لازم را نخواهد داشت.
ارزیابی مداوم محتوا به شما کمک می کند که صفحات بهتری داشته باشید. بنابراین وقتی درباره ارزیابی سئو حرف می زنیم، باید نیم نگاهی به اوضاع محتوا هم داشته باشید. اینطوری درست به موقع محتوای تان را آپدیت کرده و جلوی هر مشکلی را می گیرید.
آخرین نکته ای که شما در این بخش باید مدنظر قرار دهید، اهمیت استفاده از دعوت به عمل (CTA) جذاب در پایان هر صفحه است. شما می توانید این بخش را در قالب یک پیام پاپ آپ نیز در اختیار مخاطب قرار دهید. اینطوری کاربران به هنگام بازدید از سایت تان به سوی فرآیندی متفاوت تر نیز دعوت می شود. خب فکر کرده اید سایت های بزرگ چطور دائما کاربران شان را در داخل سایت نگه می دارند؟ این سوالی است که شما باید به طور مداوم به آن پرداخته و براساس آن اوضاع تان را بهبود بخشید. ماجرا ساده تر از آن چیزی بود که فکرش را می کردید، مگر نه؟
مهمترین نکات در رابطه با سئو صفحات سایت
سئو صفحات سایت آنطور که بعضی ها فکر می کنند یک حوزه پردردسر نیست. در عوض شما می توانید با برخی توصیه های ساده خودتان را در این حوزه بدل به یک کارشناس همه فن حریف کنید. نکته ای که در این میان باید همیشه آویزه گوش تان باشد، استفاده از یک نقشه راهنمای کامل است. به طوری که شما در طول زمان های مختلف فرصت اثرگذاری مناسب بر روی مخاطب تان را به دست بیاورید.
ما در این مقاله سعی کردیم برخی از مهمترین نکات در رابطه با سئو صفحات سایت را به شما یاد دهیم. یادتان باشد، موفقیت نهایی شما در گرو استفاده همزمان از تمام تکنیک های مورد بحث در این مقاله است. نکته دیگری که باید آویزه گوش تان کنید، جست وجوی بی پایان برای یافتن توصیه های تازه است. این امر به شما کمک خواهد کرد تا همیشه تکنیک های تازه ای برای سئو صفحات دم دست داشته باشید. فکر می کنم شما هم قبول داشته باشید در این حالت دیگر نیازی برای نگرانی وجود ندارد، مگر نه؟ پس همین حالا دست به کار شده و ماجراجویی تان در حوزه سئو را شروع کنید.