توسعه سایت حرفه ای در دنیایی که استفاده از اینترنت و حضور مردم هر روز بیشتر می شود، امری ضروری است چراکه این امر منجر به جلوگیری از فراموشی کسب و کارها خواهد شد.
راهکارهای توسعه سایت برای کسب و کارها
به گزارش چاپ و نشر به نقل از فرصت امروز، هدف اصلی در این مقاله ارائه راهنمایی مفید برای طراحی و توسعه سایت است. اگر شما هم درباره این فرآیند اطلاعات جانبی زیادی دارید، این مقاله یک بار برای همیشه تردیدها و راهکارهای غلط را کنار می زند و به شما برای طراحی یک سایت عالی کمک خواهد کرد. در ادامه برخی از مهمترین نکات در این رابطه را مورد بررسی قرار خواهیم داد.
پیدا کردن پلتفرم مناسب
کسب و کار شما چه سابقه حضور در فضای آنلاین را داشته باشد، چه اولین تجربه اش در این راستا را پشت سر بگذارد، باید در پلتفرم های مناسب سرمایه گذاری کنید. این امر به معنای انتخاب پلتفرم هایی معتبر برای طراحی و توسعه سایت است. امروزه پلتفرم هایی نظیر وردپرس و شاپیفای شهرت بسیار زیادی در سراسر دنیا دارند. البته برخی دیگر از موسسه های کمتر مشهور نیز به ارائه خدمات در زمینه طراحی سایت مشغول هستند.
امروزه بسیاری از برندهای بزرگ برای طراحی و توسعه سایت به سراغ شاپیفای می روند. این پلتفرم امکانات بسیار حرفه ای در اختیار برندها قرار می دهد. البته استفاده از آن به هیچ وجه ارزان نخواهد بود. درست به همین خاطر شما برای انتخاب آن باید با دید باز دست به عمل بزنید، در غیر این صورت برای طراحی یک سایت معمولی هزینه بسیار زیادی را پرداخت خواهید کرد.
توصیه ما برای شما در صورت ورود تازه به عرصه طراحی سایت و فعالیت به عنوان کسب و کار کوچک تمرکز بر روی وردپرس است. این پلتفرم به شما امکان تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف را خواهد داد. به این ترتیب شما هیچ مشکلی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و جلب نظر آنها نخواهید داشت.
یکی از نکات مهم که باید از همین ابتدای کار مدنظر کسب و کار شما قرار داشته باشد، هدف تان از طراحی و توسعه سایت است. اگر شما به دنبال ارائه اطلاعات مفید به مشتریان و تعامل معمولی با آنها هستید، وردپرس امکانات خوبی در اختیارتان قرار می دهد. با این حال برای طراحی سایت فروش یا راه اندازی یک خرده فروشی حرفه ای وردپرس حرفی برای گفتن ندارد.
شاپیفای در صورت تمایل برای راه اندازی خرده فروشی علاوه بر امکانات گسترده به شما فرصت خوبی در راستای بهره مندی از توصیه های حرفه ای نیز می دهد. به این ترتیب شما شانس بسیار زیادی برای طراحی وتوسعه سایت حرفه ای و راه اندازی خرده فروشی آنلاینتان خواهید داشت. این امر با توجه به مزایای بالای راه اندازی یک خرده فروشی ارزش صرف هزینه بالا برای استفاده از خدمات شاپیفای را خواهد داشت.
امروزه مشتریان در اغلب سایت ها امکان ثبت سفارش خرید یا دست کم بهره مندی از برخی از خدمات برندها را دارند. از آنجایی که در دنیای کسب و کار هر برندی به دنبال کسب سود است، شما باید همیشه فرآیند پرداخت هزینه از سوی مشتریان را به ساده ترین شکل ممکن دنبال کنید، در غیر این صورت شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی آنها به شدت کاهش پیدا می کند.
امروزه مشتریان حوصله برندهایی که فرآیند خرید از آنها به شدت دشوار است را ندارند. به همین خاطر برندهایی مثل آمازون به ساده ترین شکل ممکن هزینه خرید را از مشتریان دریافت می کنند. در این میان همکاری با درگاه های پرداخت مطمئن نیز اهمیت زیادی دارد. اگر کسب و کار شما خودش درگاه پرداخت اختصاصی ندارد، باید دست کم با درگاه های حرفه ای و مطمئن همکاری نمایید. در غیر این صورت شاید مشتریان هرگز ترغیب به خرید آنلاین و پرداخت هزینه نشوند.
در بسیاری از مواقع همکاری با دو یا سه درگاه پرداخت به طور همزمان ایده بسیار خوبی محسوب می شود. این امر به برند شما امکان ایجاد تنوع در مسیر ثبت سفارش مشتریان را می دهد. همچنین در صورت امکان تنوع در شیوه های پرداختی را نیز مدنظر قرار دهید. این امر به شما فرصت بسیار عالی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهد داد.
طراحی زیاد و کارآمد سایت
برخی از بازاریاب ها به هنگام طراحی و توسعه سایت اول از همه به زیبایی ظاهری سایت شان توجه می کنند. این امر شاید در نگاه نخست کاملا منطقی و حتی ضروری باشد، اما فقط در صورت توجه به آن در کنار دیگر موارد تاثیرگذار خواهد بود. نکته مهم در این میان توجه به کاربرد سایت در عمل است. بسیاری از کاربران به جای اینکه ظاهر یک سایت برای شان مهم باشد، کاربردش در درجه اول قرار دارد. بنابراین اگر سایت شما با ظاهری مناسب توانایی پاسخگویی به انتظارات مشتریان را نداشته باشد، خیلی زود از فهرست برندهای مورد علاقه آنها خارج خواهید شد.
توصیه ما در این بخش آزمایش کیفیت سایت پیش از شروع به کار با آن است. این امر کسب و کار شما را به بهترین شکل ممکن در کانون توجه مشتریان قرار خواهد داد. بسیاری از اوقات همین آزمایش به نظر ساده امکان پیدا کردن برخی از مهمترین مشکلات سایت ها را به همراه دارد. بنابراین باید همیشه حواس تان به نحوه تعامل با مشتریان باشد، در غیر این صورت شاید هرگز فرصتی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف پیدا نکنید.
تکنیک های سئو به عنوان یکی از عوامل توسعه سایت همیشه اهمیت بسیار زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف دارد. بسیاری از برندها در این میان توانایی جلب نظر مخاطب هدف براساس شیوه های کاربردی تاثیرگذاری بر روی مخاطب را ندارند. دلیل این امر نیز رتبه پایین سایت شان در موتورهای جست و جو است. شما در صورت استفاده از استراتژی سئوی مناسب همیشه امکان تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف و نمایش سایت تان در رتبه های برتر گوگل را خواهید داشت.
بسیاری از بازاریاب ها پس از طراحی سایت و شروع به کارشان اقدام به فراهم سازی شرایط به منظور راه اندازی استراتژی سئو می کنند. این امر بسیاری از فرصت های مناسب تعامل با مخاطب هدف را از آنها می گیرد. شما در عوض باید به دنبال راهکارهایی برای تعامل بهینه با مخاطب هدف تان باشید، در غیر این صورت شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان به شدت کاهش پیدا خواهد کرد.
اگر شما در زمینه طراحی استراتژی سئو مشکلات زیادی دارید، باید همیشه کمک گرفتن از دیگران را به یاد بسپارید. در این مورد خاص استفاده از کمک های افراد حرفه ای نکته بسیار مهمی محسوب می شود. با این حساب شما باید همیشه به دنبال استفاده از خدمات کارشناس های حرفه ای در این زمینه باشید، در غیر این صورت برندتان شانس چندانی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با رتبه های سئوی بالا نخواهد داشت.
بازاریابی محتوا یکی از مهمترین نکات برای جلب نظر مخاطب هدف محسوب می شود. بسیاری از برندها در تلاش برای تاثیرگذاری بر رو مخاطب هدف همیشه یک گام از رقبای شان عقب تر هستند. دلیل این امر اهمیت تمرکز بر روی بازاریابی محتواست. شما با بارگذاری محتوای جذاب برای مخاطب هدف تان امکان تاثیرگذاری شگفت انگیزی بر روی آنها خواهید داشت. البته در این میان باید به استفاده از فرمت های محتوایی محبوب در میان کاربران نیز توجه نشان دهید، در غیر این صورت هیچ شانسی برای تعامل با مخاطب هدف تان نخواهید داشت.
امروزه فرمت ویدئو در میان کاربران شهرت بسیار زیادی دارد. درست به همین خاطر اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با فرمت مورد علاقه شان هستید، باید اول از همه سراغ ویدئو بروید. در مراحل بعدی امکان استفاده از پادکست و محتوای متنی نیز وجود خواهد داشت.
بیشتر بخوانید: مهم ترین ویژگی های میلیاردرهای جوان
سایت برندها اغلب اوقات باید مرکز اصلی انتشار اخبار مربوط به کسب و کارشان هم باشد. این امر سایت شما را به یک منبع خبری مهم برای مشتریان تبدیل می کند. به این ترتیب شما امکان تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف را پیدا خواهید کرد، در غیر این صورت سایت تان به تدریج اهمیتش برای مخاطب هدف را از دست می دهد. به این ترتیب شما دیگر شانسی برای تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف با سایت تان نخواهید داشت.