تکنیک های داستان سرایی در بازاریابی و تبلیغات

    0
    39
    تکنیک های داستان سرایی در بازاریابی و تبلیغات

    تکنیک های داستان سرایی در بازاریابی و تبلیغات، روشی محبوب و تاثیرگذار

    شما برای رشد کسب‌و‌کار یا برند سازی شخصی خودتان خیلی زحمت کشیده و سختی‌های زیادی را متحمل شده‌اید. اما این موضوعات برای دیگران (حتی مخاطبین هدف شما) جذابیت زیادی ندارد؛ مگر اینکه آن را با یک داستان گره بزنید.

    در مقاله تکنیک های داستان سرایی در بازاریابی و تبلیغات به صورت کامل به این موضوع پرداخته‌ایم که چرا استفاده از تکنیک داستان سرایی ، به یک روش محبوب و کاربردی در بازاریابی و تولید محتوا بدل شده است.

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از مدیر وب، اگر بخواهیم که از گفتن تکرارها جلوگیری کنیم؛ باید به این موضوع بپردازیم که چگونه باید از قدرت استوری تلینگ استفاده کنیم؟ قبل از هر چیز باید به این نکته تاکید شود که استاد شدن در مهارت تکنیک های داستان سرایی در بازاریابی و تبلیغات نیاز به تلاش و تمرین و البته آزمون و خطا دارد.

    در واقع در تکنیک های داستان سرایی در بازاریابی و تبلیغات مانند فرمول‌های ریاضی نیستند که با چند بار حلِ مثال، بتوانید در استفاده از آن‌ها مهارت پیدا کنید. اما هر چه که باشد؛ تکنیک استوری تلینگ به شما کمک خواهد کرد که مخاطبین را لحظه به لحظه به خود نزدیک‌تر کنید.

    تکنیک های داستان سرایی در بازاریابی و تبلیغاتآشنایی با مهم ترین عناصر داستان در تکنیک های داستان سرایی در بازاریابی و تبلیغات

    به صورت کلی هر داستان دارای چهار رکن اصلی است که به صورت مختصر توضیح داده خواهد شد:

    قهرمان داستان

    -هدف و مقصود قهرمان

    -معرفی مانع رسیدن به هدف

    – راه‌ حل برای رسیدن به نتیجه مورد نظر

    همچنین از نظر آکادمی یک داستان خوب  شامل سه مؤلفه اصلی است: 

    -شخصیت یا شخصیت‌های داستان

    -تعارض

    -نتیجه گیری

     

    چگونه از تکنیک داستان سرایی استفاده کنیم

    داستان خود را بخش‌ بندی کنید

    برای اینکه یک نمونه داستان سرایی حرفه‌ای برای برند خود بنویسید؛ بهتر است که داستان خود را به سه بخش تقسیم کنید:

    ابتدای داستان

    در این قسمت لازم است که شخصیت اصلی داستان خود را به مخاطبین معرفی نمایید. دقت داشته باشید که آن شخصیت چهره‌ای از کسب‌و‌کار شما را در ذهن مشتری ایجاد می‌کند؛ بنابراین باید آن را به خوبی وارد داستان کنید. کار آن شخصیت این است که پیام شما را به مخاطب منتقل می‌کند و اگر بتوانید این کار را حرفه‌ای انجام دهید؛ مخاطب با آن شخصیت همزاد پنداری کرده و ارتباط بیشتری با او خواهد گرفت.

    میانه داستان

    مخاطبین شما نیاز یا مشکلی دارند و برای رفع آن، خواهانِ خرید محصولات یا خدمات شما هستند. در این قسمت شما باید مخاطب را به صورت شفاف، با نیاز یا مشکلی که دارد؛ روبه‌رو کنید. در این قسمت استفاده از زبانِ خودِ مخاطب بسیار به شما کمک خواهد کرد. منظور این است که باید ببینید وقتی مخاطبین شما می‌خواهند در مورد نیازهای خود صحبت کنند؛ از چه لغات و جملاتی استفاده می‌کنند.

    انتهای داستان

    دو بخش قبلی حکم پاسِ گل را دارد و بخش سوم دقیقا جایی است که شما می‌توانید گلِ خود را به ثمر برسانید. در این بخش شما باید به مشتریان بگویید که چگونه باید مشکل خود را حل کنند. در واقع شما در این قسمت ضمن ارائه محصول یا خدمات خود، به مخاطبین هدف خود می‌گویید که می‌توانید نیازها و مشکلات آن‌ها را حل کنید.

     

    روش داستان سرایی با استفاده از تحریک احساسات

    یک تکنیک از تکنیک های داستان سرایی در بازاریابی و تبلیغات این است که در داستان خود از طنز استفاده کنید یا مخاطب را بترسانید. هدف این است که احساسات مخاطب را با روش‌های مختلف درگیر کنید تا ارزش محصولات یا خدمات شما را بهتر درک کنند.

     

    قهرمان داستانِ شما مشتری است

    همانطور که اشاره شد؛ هر داستان یک شخصیت اصلی یا قهرمان دارد. معمولا در تکنیک های داستان سرایی در بازاریابی و تبلیغات قهرمان داستان با سختی‌هایی مواجه می‌شود و بر آن‌ها غلبه کرده و به شخصی با توانایی‌ هایی بهتر تبدیل می‌شود. اگر مخاطب بتواند با شخصیت اصلی همزاد پنداری کند؛ در واقع به این عقیده می‌رسد که با استفاده از خدمات شما، به شرایطی بهتر دست پیدا خواهد کرد.

    قهرمان داستان را به خوبی معرفی کنید

    هنگام معرفی قهرمان استوری تلینگ خود، باید به خوبی به سوالات زیر پاسخ دهید:

    • شخصیت اصلی داستان چه نیازها یا مشکلاتی دارد؟
    • چگونه باید آن‌ها را رفع کند؟
    • اصلی‌ترین هدف او از رفع نیازهایش چیست؟  

    تکنیک های داستان سرایی در بازاریابی و تبلیغاتچالش را فراموش نکنید

    همواره به این موضوع دقت داشته باشید که یک نمونه داستان سرایی عالی، همراه خود چالش‌هایی نیز دارد. تمامی داستان‌های جذابی که ما سراغ داریم همه در دلِ خود حاوی مشکلات و چالش‌هایی بوده که برای شخصیت اصلی به وجود آمده‌اند. اما دقت داشته باشید که این چالش باید به اندازه‌ای سخت باشد تا توجه مخاطب را به سمت برند شما جلب کند.

    داستان خود را مرموز کنید

    یکی از روش های داستان سرایی این است که آن را برای مخاطب کمی مرموز کنید. داستانی که انتهای آن برای خواننده مشخص باشد؛ جذابیت خود را از دست خواهد داد. مسلماً در این حالت است که مخاطب کنجکاو خواهد شد تا برای پاسخ دادن به مجهولات موجود در ذهنش، داستان را تا انتها بخواند.

     

    کپی ممنوع است!

    چالش را فراموش نکنید این است که آن را مخصوص کسب‌و‌کار خود تولید کرده و از کپی برداری اجتناب کنید. سعی کنید که ابتدا یک پرسونا از مخاطبین خود در نظر گرفته و سپس با نیازها و خواسته‌های آن‌ها آشنا شوید .در ادامه یک استوری تلینگ جذاب برای برند خود طراحی کنید تا مخاطبین شما نتوانند از کنار آن به سادگی عبور کنند.

    آیا با علایق مخاطبین خود آشنا هستید

    هدف شما این است که با استفاده از تکنیک های داستان سرایی در بازاریابی و تبلیغات توجه مخاطبان و مشتریان را به سمت خود معطوف کنید. سپس باید بدانید که آن‌ها به چه موضوعاتی علاقه دارند؟ مسلما در این حال می‌توانید یک استوری تلینگ جذاب برای تأثیر‌گذاری بر روی آن‌ها خلق کنید.

     

    اعداد و ارقام را فراموش نکنید

    یک روش تکنیک های داستان سرایی در بازاریابی و تبلیغات برای اینکه داستان خود را جذاب‌تر کنید؛ استفاده از اعداد و ارقام است. مردم به دنبال اطلاعات دقیق هستد و زمانی که شما از این تکنیک استفاده می‌کنید؛ با رغبت بیشتری استوری شما را می‎‌خوانند.

     

    داستان خود را جذاب کنید

    مهارت داستان سرایی همین است که خواننده هنگام خواندن داستان، خسته نشده و انگیزه خود را از دست ندهد. بدین منظور لازم است که به صورت حرفه‌ای در استوری تلینگ، فراز و نشیب و اتفاقات غافلگیر‌کننده ایجاد کنید تا داستان جذابیت خود را حفظ کند.

     

    صداقت را فراموش نکنید

    اگر می‌خواهید که با استفاده از تکنیک های داستان سرایی در بازاریابی و تبلیغات قلبِ مخاطبین خود را به دست آورید؛ داستان خود را صادقانه مطرح کنید. به عنوان مثال اگر یک کمپین تبلیغاتی راه انداخته و قصد شما حمایت از افراد بیکار است؛ اما در واقع تمام تلاش خود را انجام می‌دهید که پیوسته خود را تبلیغ کنید؛ بدانید که مخاطب این را متوجه می‌شود.

    تکنیک های داستان سرایی در بازاریابی و تبلیغاتتوجه به دو فاکتور مهم در استوری تلینگ

    در انتها دقت داشته باشید که برای استفاده از تکنیک های داستان سرایی در بازاریابی و تبلیغات، باید از دو فاکتور باورپذیری و قدرت احساسات استفاده کنید. یعنی اینکه داستان شما نباید آنقدر غیر واقع بینانه باشد که مخاطب در آن شک کند. همچنین قدرت احساسات را در تکنیک داستان سرایی به هیچ عنوان فراموش نکنید. چون اگر بتوانید احساسات مخاطب را به گونه‌ای حرفه‌ای درگیر کنید؛ قسمت اعظمی از راه را رفته‌اید.

    بیشتر بخوانید: تاثیر روانشناسی رنگ ها در بازاریابی و برندسازی

    سخن آخر

    مهارت داستان سرایی دقیقا آن چیزی است که می‌تواند مخاطبین هدف شما را به برندتان علاقه‌مند کند. اما شرط به تحقق رسیدن این هدف، این است که به خوبی از تکنیک داستان سرایی استفاده کنید. عمل به توصیه‌هایی که در بالا گفته شد؛ می‌تواند استوری تلینگ شما را آنقدر جذاب کند تا خواننده به خوبی با آن ارتباط بگیرد.

    در ضمن فراموش نکنید که ارزش‌های مخاطب را در هنگام داستان سرایی در نظر گرفته و در طول داستان از آن‌ها برای برقرای ارتباط با مخاطبین استفاده کنید. آیا شما تاکنون از روش داستان سرایی در تولید محتوا استفاده کرده‌اید؟ به نظر شما راز جذاب‌ کردن داستان سرایی برای مخاطب چیست؟

    مقاله قبلیبطری‌ های PET پت بهترین انتخاب برای صنعت نوشیدنی
    مقاله بعدیبرگزاری جشن خودکفایی کاغذ در ماه های آینده

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.