کتاب مدیریت استراتژیک مشتری منتشر شد

    0
    63
    مدیریت استراتژیک مشتری

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از دنیای اقتصاد؛ کتاب «مدیریت استراتژیک مشتری» با عنوان فرعی «یکپارچه‌سازی بازاریابی رابطه‌ای و CRM» نوشته آدریان پین و پنی‌ فرو با ترجمه دکتر فرشید عبدی و امیرحسین میرزابیگی منتشر شد.

    کتاب مدیریت استراتژیک مشتری؛ رویکردی جامع برای اینکه چگونه یک شرکت می‌تواند مشتریان را در محیط رقابتی معاصر، که در آن مدل های بازاریابی سنتی به طور فزاینده‌ای کمتر موثر هستند، درک و مدیریت کند، ارائه می‌دهد.

    علاوه بر آن کتاب مدیریت استراتژیک مشتری رویکردی جامع و ارتباط‌محـور با مشتری دارد و همراه با ادغام بازاریابی رابطه‌ای و CRM و افزودن دیدگاه خدمات به کسب‌و‌کار بسیار فراتر از کتاب‌ های بازاریابی مرسوم حرکت کرده است. بازاریابی رابطه‌ای، مدیریت ارتباط با مشتری: فرایندهای کلیدی و اجرای استراتژیک مدیریت مشتری از بخش‌های این کتاب هستند. «مدیریت استراتژیک مشتری» در ۶۱۲ صفحه و به قیمت ۳۹۵ هزار تومان از سوی انتشارات پویش مدام روانه بازار کتاب شده است.

     

    نگاهی به کتاب مدیریت استراتژیک مشتری

    مدیریت ارتباط با مشتری در بسیاری از نقاط جهان جای خود را باز کرده است و اکنون دیگر کمتر سازمانی است که آن را نشناسد. نکته تلخ اینجاست که به عکس کمتر سازمانی است که آن را درست بشناسد.

    وقتی صحبت از CRM به میان آمد شرکتها فورا بخشی را برای پاسخگویی به خطوط تلفن ارتباط با مشتری ایجاد کردند و نام آن بخش را CRM گذاشتند. بسیاری نیز همان بخش های امور مشتریان با خدمات و شکایات را حفظ کردند و فقط به جای عنوان قبلی، آن را واحد CRM» نامیدند. بخش عمده ای از شرکتها نیز با نصب نرم افزارهایی نصب کردند که تنها داده های قبلی را بدون ارزش افزوده ای در نرم افزارهای جدید وارد کنند تا ظاهر حرفه ای تری داشته باشد.

    اگر مفاهیم این کتاب را به دقت مطالعه کنید پی می برید که CRM چیست و چه چیزی نیست. رویکردی که پروفسور آدریان پین و همکارش پنی فرو شرح میدهند و اکنون در این نسخه از کتاب با دیدگاه استراتژیک بازتالیف شده است به صورت مدل وار و مرحله به مرحله به شما می گوید که از کجا شروع کنید و در آخر به کجا برسید؛ در هر مرحله قرار است چه وظایف مهمی انجام شود و چه نتایجی حاصل گردد.

    به جرئت می توان گفت این اثر از غنی ترین و کامل ترین کتبی است که در زمینه موضوع مدیریت مشتری، بازاریابی رابطه ای و CRM نوشته شده که البته تفاوت های ظریفی دارند و در این کتاب جایگاه هر یک شرح داده می شود. اگر قصد پیاده سازی آن را دارید به شما توصیه می گردد که این کتاب را مبنا قرار دهید و با مطالعه کتب دیگر هر کدام از جنبه ها را مورد بررسی مفصل تر قرار داده و دانش خود را گسترش دهید.

    بیشتر بخوانید: کتاب «اصول مدیریت تجربه مشتری (CEM)» منتشر شد

    تجربه بیش از ده سال مترجمین در زمینه مشاوره و استقرار موضوع CRM نشان دهنده آن است که امروزه در کشورمان بیش از هر چیز به یک باز تعریف اساسی در باره مفاهیم مهم موجود در این کتاب احتیاج است تا شرکتها بی اثر بودن آنچه CRM نیست و انجام می دهند را به پای مفاهیم ارزشمند مدیریت ارتباط با مشتری ننویسند، مدیران شرکتها قطعا پس از مطالعه این کتاب حیرت می کنند که تا کنون چرا از فرصتهای بی بدیلی که این رویکرد برای بهبود اوضاع کسب و کار، فروش و نفوذ در بازار پیش رویشان گذاشته غافل بوده اند.

    مدیریت استراتژیک مشتری

    مقاله قبلیسمینار چشم انداز چاپ دیجیتال و فرصت های پیش رو برگزار شد
    مقاله بعدیموعد عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.