به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از فرصت امروز، در جهان امروز بازاریابی اینترنتی به مهمترین بستر فروش تبدیل شده که مهمترین چالش آن جلب اعتماد مخاطبان است تا به مشتری و مهمتر از آن مشتری دائمی برند شما تبدیل شوند.موفقیت در بازاریابی اینترنتی شگردهای خواص خود را دارد. این موضوع به حدی مهم است که باعث شده تا شاهد انواع مقالات و دوره های آموزشی تخصصی باشیم. با این حال یک نکته مهم این است که اگر اصول اولیه را رعایت نکنید، باقی اقدامات با بالاترین سطح نتایج همراه نخواهد بود. در این رابطه پنج راهکار طلایی و بنیادی را بررسی خواهیم کرد.
برای موفقیت در بازاریابی اینترنتی روی تولید محتوای باکیفیت سرمایه گذاری نمایید
مهمترین فعالیت در زمینه فروش اینترنتی و موفقیت در بازاریابی اینترنتی، تولید محتوا است. این امر اقدامی محسوب می شود که تقریبا تمامی برندها انجام می دهند با این حال تنها برخی از آنها به نتایج دلخواه دست پیدا می کنند. دلیل این امر نیز به این خاطر است که کیفیت محتواها بسیار متفاوت است. در این رابطه بسیاری از برندها حتی برنامه و استراتژی مشخصی در زمینه تولید محتوای خود ندارند. آمارها در این زمینه حاکی از آن است که بیش از ۷۷ درصد مشتریان، قبل از خرید خود محتواها را مطالعه می کنند. به همین خاطر این موضوع ایجاد انگیزه خرید کاملا تاثیرگذار است.
در این زمینه در کنار توجه به تنوع و شیوه بیان مطالب، لازم است تا نسبت به ارزشمندبودن آنها نیز توجه داشته باشید. درواقع یکی از نکات منفی فعالیت بسیاری از برندها این است که صرفا از تیترهای جذاب استفاده می کنند و این امر در حالی است که محتوای آنها خالی از کیفیت های لازم است. بدون شک چنین اقدامی با یک نفر امکان پذیر نخواهد بود. به همین خاطر نیز ضروری است تا یک تیم حرفه ای در این زمینه داشته باشید. تحلیل اقدامات انجام شده از سوی سایر رقبا، کمک می کند که شما به ایده های بهتری دست پیدا کنید. با این حال فراموش نکنید که یک اقدام خلاقانه و جدید، سکوی پرتاب شما خواهد بود. در این زمینه بر روی آموزش نیز سرمایه گذاری نمایید تا توانایی تیم شما همواره رو به بهبود باشد.
برای موفقیت در بازاریابی اینترنتی به دنبال ایجاد تعامل باشید
اشتباه بسیاری از برندها در زمینه تولید محتوا این است که تنها به لایک کردن توجه دارند. این امر در حالی است که شما باید به دنبال ایجاد تعامل و ارتباط برای تبدیل مخاطب به مشتری باشید. نمونه ساده این امر مطرح کردن یک سوال است. این موضوع باعث می شود تا افراد به واکنش نشان دادن متمایل شوند. آمارها در این زمینه حاکی از آن است که چنین اقداماتی، باعث ماندگاری بیشتر برند در ذهن افراد خواهد شد و تحت این شرایط بعید است که مخاطب، دیگر شما را دنبال نکند. با این حال مطرح کردن سوال تنها یک اقدام بسیار ساده محسوب شده و ابدا نباید خود را محدود به آن تصور نمایید. موفقیت در بازاریابی اینترنتی تعامل و ارتباط مستمر می طلبد.
در این زمینه برخی از برندها حتی در زمینه تولید محتوا نیز از مخاطبان خود کمک می گیرند و در این زمینه جوایزی را تعیین می کنند. با این حال یکی از استراتژی های مفید در این رابطه، تبدیل کردن مشتری به سفیر برند است. این امر باعث خواهد شد تا مشتری، خود را عضوی از تیم شرکت تصور نماید. در این زمینه می توانید برای هر فروش، درصدی را هم مشخص نمایید. با اقداماتی نظیر ارسال ایمیل، می توانید آن دسته از مخاطبان خود که فعال و علاقه مند هستند را شناسایی کرده و برای آنها برنامه ریزی جداگانه ای داشته باشید.
بیشتر بخوانید:
مهارت های ضروری کاری جهت استخدام در شرکت ها
آشنایی با شیوه های نوین در بازاریابی دیجیتالی پیشرفته
برای موفقیت در بازاریابی اینترنتی از پخش زنده استفاده نمایید
یکی از نکات مهم این است که مخاطب تا زمانی که با شما به خوبی آشنا نشود، اعتماد لازم را نخواهد داشت. درواقع ممکن است محتواهای شما کپی شده از یک برند دیگر باشد. به همین خاطر بسیار مهم است که چهره خود و افراد تیم شرکت را نشان دهید. در این زمینه می توانید هر هفته، زمانی را صرف پاسخ دادن به پرسش های منتخب نمایید. درواقع امروزه دیگر محصول به تنهایی نمی تواند جذابیت لازم را برای مخاطب به همراه داشته باشد. درواقع مخاطب امروز خواهان کسب اطلاعات و آگاهی بیشتر است. همین امر باعث می شود که حتی نمایش پشت صحنه اقدامات نیز بسیار جذاب باشد. نکته دیگری که لازم است تا به آن توجه نمایید، نمایش افتخارات و مجوزها است.
برای موفقیت در بازاریابی اینترنتی همچنین با مشتریان خود لایو مشترک برگزار نمایید تا افراد کیفیت محصول و خدمات را از زبان مشتری بشنوند. در این زمینه حتی برخی از برندها اقدام به ایجاد گروه های مختلف از مشتریان می کنند. این موضوع شفافیت و صداقت شما را به خوبی نشان می دهد. درواقع یکی از مهمترین اقدامات افراد قبل از خرید، مطالعه نظرات مشتریان است. با این حال حتی در این رابطه نیز ارتباط لازم شکل نمی گیرد. درواقع مخاطب ممکن است سوالات به مراتب بیشتری را داشته باشد که تمایل دارد در کمترین زمان به پاسخ آنها دست پیدا کند. یکی دیگر از اقدامات مهم این است که لایو خود را در چند بستر به اشتراک بگذارید. این موضوع امروزه با ابزارهای مختلف، امکان پذیر شده است. برای مثال شما می توانید به صورت همزمان لایو اینستاگرام را در فیس بوک و سایر شبکه ها پخش نمایید.
برای موفقیت در بازاریابی اینترنتی برنامه وفاداری داشته باشید
این نکته را همواره به خاطر داشته باشید که برای موفقیت در بازاریابی اینترنتی شما باید مشتری را نگه دارید در غیر این صورت هر لحظه ممکن است برندی دیگر را انتخاب کنند. با این حال تا زمانی که آنها را در یک گروه قرار ندهید و تسلط نداشته باشید، این امر عملا امکان پذیر نخواهد بود. به همین خاطر لازم است تا برنامه ای را ایجاد نمایید تا گروه های مختلف ایجاد شود. برای مثال مشتریان یک سال قبل باید تفاوت فاحشی با مشتریان تازه کار داشته باشند. این امر باعث خواهد شد تا مشتری به سمت وفادار ماندن سوق پیدا کند. برای درک بهتر این موضوع توصیه می شود که به اقدامات انجام شده از سوی برندهای مختلف، توجه داشته باشید. وفادار ماندن مشتری برای موفقیت در بازاریابی اینترنتی ضروری است.
برای موفقیت در بازاریابی اینترنتی خدماتی فراتر از انتظار مشتری را ارائه دهید
اشتباه بزرگ بسیاری از برندها این است که تصور می کنند باید سطح معمول خدمت را داشته باشند. این امر در حالی است که هدف شما رسیدن به سطحی بالاتر در مقایسه با سایر برندها است. تحت این شرایط طبیعی است که خدمت رسانی شما نیز سطحی بالاتر را داشته باشد. در این راستا توصیه می شود که در این زمینه فراموش نکنید که برای نیاز افراد هیچ نقطه پایانی وجود ندارد. به همین خاطر ضروری است تا در کنار توجه به نیاز حال حاضر، در زمینه پیش بینی موارد آتی نیز اقدامات لازم را انجام دهید. برای موفقیت در بازاریابی اینترنتی به صورت کلی برندهایی که فراتر از انتظار مشتری ظاهر می شوند، به خوبی اعتماد مشتری را جلب می کنند و تاثیر اولیه فوق العاده ای را دارند که از اهمیت بالایی برخوردار است.