امروزه تولید محتوا به مهمترین اقدام هر کسب و کاری تبدیل شده است. به همین خاطر شاهد بیشترین استخدام ها در این زمینه هستیم. درواقع تنوع کار در این بخش به قدری متنوع است که حتی یک تیم ۱۰۰ نفره هم ممکن است پاسخگوی نیاز به وجود آمده نباشد. تحت این شرایط استفاده حداکثری از بازارهای موجود، یک تصمیم هوشمندانه بوده و هر فردی لازم است تا در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد.
فراموش نکنید که اهمیت تولید محتوا به حدی است که حتی برندهای تازه کار نیز می توانند با استفاده از آن، سال نخست فعالیت خود را کاملا درخشان نمایند. در این راستا هفت سایتی را بررسی خواهیم کرد که باعث می شود تا تولید محتوای موفق تری را داشته باشید. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که تمامی این سایت ها رایگان بوده و به همین خاطر توجه به آنها مزیت فوق العاده ای را محسوب می شود و هر برندی می تواند از آن استفاده نماید.
Exploding Topics
این سایت توسط یکی از نخبه های حوزه تولید محتوا آقای برایان دین ایجاد شده و در آن می توانید ترندهای موجود در حوزه های مختلف را مشاهده کنید. درواقع برای جلب توجه جامعه هدف بسیار مهم است که به صورت مداوم از ترندها استفاده نمایید. این امر باعث خواهد شد تا بتوانید شانس دیده شدن به مراتب بیشتری را داشته باشید. در این زمینه شما می توانید خلاقیت های بسیاری را داشته و یک موضوع ترند را به بحث اصلی خود پیوند دهید. درواقع موضوعات ترند در این سایت براساس الگوریتم های مختلف ایجاد شده است که خود باعث می شود تا کاملا قابل اعتماد باشد.
BuzzSumo
اگر خواهان تولید محتوا در شبکه های اجتماعی هستید، این سایت کاملا مناسب شما خواهد بود. درواقع تمامی اصول و اقداماتی که شما در این رابطه باید رعایت کنید، در این سایت به صورت مقاله آورده شده و می توانید یک کلاس درس فوق العاده باشد. نکته جالب در رابطه با این سایت مشهور این است که نویسنده تمامی موضوعات، افراد صاحب نام حوزه بازاریابی و تولید محتوا هستند.
برای مثال در مقالات متعددی اصول همکاری با اینفلوئنسرها و راز رشد ویروسی محتواها، آورده شده است. در نهایت شما می توانید محتواهای مدنظر خود را برای مدیران سایت فرستاده و در صورت تایید، برند کسب و کار خود را ارتقا دهید. درواقع این سایت به قدری معتبر و مشهور است که حتی یک مقاله از سمت شما نیز اهمیت بسیار بالایی را به همراه دارد.
Outbrain
این سایت کاملا مناسب افرادی است که خواهان تولید محتوای محلی هستند. درواقع اگر فعالیت جهانی مورد توجه شما نیست، لازم است تا محتواهایی را تولید نمایید که کاملا مناسب منطقه فعالیت شما محسوب می شود.
در این زمینه سایت فوق ماهانه بیش از ۳۴۴ مقاله را برای ۵۴ کشور تولید می کند. در این رابطه شما حتی می توانید محتواهای مدنظر خود را سفارش داده و تبلیغات درون محتوا نیز داشته باشید که بیشترین هزینه ای که در این بخش نیاز است، ۲۰ دلار می باشد که کاملا مقرون به صرفه است و هر برندی می تواند در این زمینه اقدام نماید. همچنین این سایت شما را با فریلنسرهای برتر در کشورهای مختلف آشنا می کند که خود می تواند زمینه انواع همکاری ها را به همراه داشته باشد.
Patreon
اگر خواهان مخاطبانی وفادار هستید، لازم است تا آنها را وارد بخشی نظیر باشگاه مشتری نمایید. در این رابطه شما حتی می توانید برخی از محتواهای خود را تنها برای مخاطبانی در معرض نمایش قرار دهید که هزینه اشتراک ماهانه پرداخت کرده اند. همچنین می توانید صرفا برخی از محتواها را پولی نمایید تا افراد براساس نیاز خود اقدام به تصمیم گیری و خرید کنند. همچنین از طریق این سایت شما می توانید شانس بیشتری برای دیده شدن محتواهای خود داشته و از این طریق کسب درآمد نمایید.
Contently
در زمینه تولید محتوا اگر برنامه ریزی نداشته باشید، بدون شک تلاش های شما با نتیجه لازم همراه نخواهد بود. با این حال ایجاد جدول تولید محتوا به صورت دستی، اقدامی سخت و زمانبر محسوب می شود و در این رابطه استفاده از تکنولوژی، بهترین انتخاب خواهد بود. سایت فوق تمامی امکانات موردنیاز را در اختیار شما قرار می دهد و نکته جالب دیگر این است که فریلنسرهای حوزه های مختلف تولید محتوا را نیز به شما معرفی می کند که باعث خواهد شد تا بتوانید به خوبی براساس جدولی که ایجاد کرده اید، اقدامات را انجام دهید.
Scoop.it
با توجه به حجم بالای محتواهایی که نیاز دارید، طبیعی است که با کمبود ایده مواجه شوید. تحت این شرایط وجود بستری که درباره تمامی انواع محتوا به شما ایده بدهد و بتوانید موارد جدید و برتر را مشاهده کنید، بسیار کاربردی خواهد بود. همچنین وجود بیش از ۲ میلیون کاربر فعال باعث شده است تا این سایت، بستری مناسب برای اشتراک گذاری محتوا نیز محسوب شود که نرخ بازنشر نیز بسیار بالا است.
Uberflip
محتواهای شخصی سازی شده، حرفه ای بودن روند تولید محتوا را نشان می دهد که در این زمینه سایت فوق به شما امکانات لازم را خواهد داد. همچنین این سایت به شما آمارهای مختلفی را می دهد تا از روند مثبت اقدامات خود اطمینان داشته باشید.
در آخر توجه داشته باشید که اگر از همان ابتدای شروع کار خود برای تولید محتوا برنامه ریزی درستی را نداشته باشید، بدون شک سهمی در بازار حال حاضر و حتی چند سال آینده نخواهید داشت و در مدت زمان کوتاه، به طور کامل از دور رقابت خارج می شوید. در کنار این موضوع نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که تردید بیش از حد نیز درست نبوده و بهتر است که در مسیر اشتباهاتی را داشته باشید تا آن که برای عملکردی بی نقص، تعلل نمایید.
همچنین جهت موفقیت، نیاز است که دانش خود را در این زمینه به مراتب بیشتر کرده و به صورت مداوم یادگیری داشته باشید. به همین خاطر ابدا نباید خود را به این هفت سایت، محدود کنید.