نقش تکنولوژی در بازاریابی و تبلیغات

    0
    37
    تکنولوژی در بازاریابی و تبلیغات

    همانند سایر جوانب و زمینه‌های زندگی جامعه امروزی، تکنولوژی می‌تواند نقش بسیار مهمی را در حوزه بازاریابی و تبلیغات ایفا کند.

    توسعه فناوری برای مردم دنیا در طول تاریخ پدیده ای دوسویه بوده است. در حالی که خیلی از مردم تلاش های بی وقفه ای برای توسعه تکنولوژی و استفاده از آن در زندگی روزمره داشتند، برخی دیگر به آن به چشم یک تهدید بالقوه نگاه می کردند. توسعه فناوری، به ویژه در قرن کنونی، سرعت بی نهایت بالایی به خودش گرفته است. این امری است که می تواند برای زیست انسان ها کمی خطرناک باشد. مثلا هوش مصنوعی را در نظر بگیرید؛ حتی کارآفرین خلاق و جنجالی مثل ایلان ماسک نیز نسبت به توسعه سریع این فناوری و نفوذش در زندگی مردم هشدار داده است. با این حساب نباید دیدگاه منتقدان فناوری را نادیده گرفت. 

    تکنولوژی در بازاریابی و تبلیغات

    در حالی که ماشینی شدن زندگی روزمره خطر بزرگی محسوب می شود، اما نباید از پتانسیل فناوری های مختلف به سود خودمان صرف نظر کنیم. این امر می تواند به افراد برای تجربه ای بهتر در زمینه توسعه کسب و کار یا حتی زندگی بهتر کمک کند. بسیاری از کارآفرینان میانه خوبی با تغییرات ندارند. انگار همیشه یک گارد نامرئی در برابر تغییرات داشته و دل شان به روندهای سنتی خوش است. قبول دارم هر تغییری در این دنیا سخت و حیرت انگیز خواهد بود، اما شما قرار نیست زندگی تان را به سبک دهه های قبل ادامه دهید. در دنیایی که همه اجزای آن به سرعت در حال تغییر است، جست وجو برای ثبات بیشتر شبیه نوعی خودکشی خواهد بود. 

    صنعت بازاریابی و تبلیغات به عنوان یکی از حوزه های پرطرفدار در دنیای کارآفرینی تغییرات زیادی در طول یک دهه اخیر داشته است. به طوری که دیگر نمی تواند به شیوه یک دهه قبل به بازاریابی پرداخت. این مسئله ما را به سوی سوال مهمی هدایت کرده است: تکنولوژی چطور در خدمت بازاریابی و تبلیغات قرار می گیرد؟ به عبارت بهتر، در دوره کنونی چطور می توان از مزایای فناوری به سود بازاریابی بهتر استفاده کرد. اگر دقت کرده باشید، سوال بالا از آن دست پرسش هایی است که کمتر کسی جرأت ورود به آن را دارد.

    درست به همین خاطر ما در این مقاله ریسک کرده و آن را در کانون توجه قرار داده ایم. پس با ما همراه باشید تا کمی دقیق تر این مسئله را واکاوی کنیم. 

    هوش مصنوعی همه جا را فتح خواهد کرد

    وقتی صحبت از فناوری های تازه می شود، اول از همه ذهن آدم به سوی هوش مصنوعی می رود. خب امروزه همه جا صحبت از این فناوری و اثرگذاری حیرت انگیزش بر روی مردم است. اگر شما نتوانید خودتان را با موج این تغییرات هماهنگ سازید، اصلا بعید نیست به سرعت دست تان برای مشتریان رو شده یا استقبال کمتری از شما صورت گیرد. 

    هنوز هم برخی از بازاریاب ها خیال می کنند هوش مصنوعی برای اثرگذاری بر روی مخاطب توانایی لازم را ندارد. خب این درک اشتباه ناشی از فهم وارونه جایگاه این فناوری است. هوش مصنوعی قرار نیست جایگزین شما در عرصه بازاریابی یا تولید محتوا شود. در عوض همه چیز در خدمت شما خواهد بود تا کارتان را بهتر پیش ببرید. به زبان ساده تر، هوش مصنوعی ابزاری در خدمت شما خواهد بود. این امر به شما کمک خواهد کرد تا میزان بالاتری از اثرگذاری بر روی مخاطب را تجربه کرده و کارتان نیز ساده تر جلو برود. یکی از اشتباهاتی که بازاریاب‎ ها به راحتی مرتکبش می شوند، تلاش برای یافتن جایگزینی کامل برای کارهای شان است.

    خب اگر قرار بود هوش مصنوعی کاملا جایگزین شما شود، دیگر نیازی به حضورتان در سلسله مراتب سازمانی نبود. این مسئله ای است که بسیاری از بازاریاب ها به طور درست بررسی اش نمی کنند. به همین خاطر ضروری است از توانایی تان برای بهبود شرایط به خوبی سود ببرید. این یعنی باید تا حد امکان از هوش مصنوعی به عنوان یک ابزار استفاده کرده و نقش آن را بزرگنمایی نکنید. چنین نکته ای نه تنها در بلندمدت، بلکه در بازه های زمانی کوتاه نیز اثرش را روی مخاطب خواهد داشت. به علاوه، موتورهای جست وجو یا الگوریتم شبکه های اجتماعی نیز روی بهتری به شما نشان خواهند داد.

    بیشتر بخوانید: اخذ تکنولوژی مدرن چاپ نیاز امروز صنعت

    باور کنید یا نه، هوش مصنوعی در طول سال های اخیر همه جا را فتح کرده است. درست به همین خاطر شما دیگر نمی توانید از آن نجات پیدا کنید. پس طبیعی است که کارتان با کمی چالش و تغییر رو به رو شود. در این میان باید خودتان را برای استقبال از تغییرات تازه به بهترین شکل ممکن آماده سازید. وگرنه به عنوان یک بازاریاب کلاه تان پس معرکه خواهد بود. این مسئله ای است که باید به طور قابل ملاحظه ای مد نظر قرار داده و زودتر از آنچه فکرش را می کنید، راهکاری برایش در نظر بگیرید. 

    چالش‌های حوزه دیجیتال و گردش اطلاعات

    آیا تا حالا با مشکلاتی در زمینه مدیریت مشتریان در دنیای آنلاین رو به رو شده اید؟ این مسئله ای است که گاهی اوقات پای تیم های بازاریابی و تبلیغات را نیز به بحث باز می کند. انتظار اصلی از چنین تیم هایی در مواقع بحرانی تلاش برای تخفیف مسئله و ایجاد آرامش در میان مخاطب است. البته این مسئله در بسیاری از مواقع درست اجرا نمی شود؛ چراکه شایعات یا حتی اخبار منفی به سرعت در سطح اینترنت پخش شده و ابتکار عمل را از هر کارآفرینی می گیرد. 

    ما امروزه در دنیایی زندگی می کنیم که گردش اطلاعات در آن به طور حیرت انگیزی بالاست. به همین خاطر اگر فکر کرده اید در چنین شرایطی می توانید بدون دردسر چالش های پیرامون برندتان را حل و فصل کنید، سخت در اشتباه هستید. 

    برخی از کارآفرینان خیال می کنند چالش های دیجیتال مرتبط با شهرت یا اعتبار برند خیلی راحت تر از نمونه های سنتی حل و فصل می شود. خب در این صورت باید از شما بخواهیم نگاه دقیق تری به ماجرا داشته باشید. یک برند در شبکه های اجتماعی با دامنه بی نهایت وسیع تری از مخاطب رو به روست. درست به همین خاطر اگر اشتباهی از آن در حوزه بازاریابی و تبلیغات سر بزند، خیلی زود همه از آن خبردار خواهند شد. این امر مزیت مهمی برای کاربران محسوب می شود؛ چراکه دیگر لازم نیست کلی منتظر انتشار اخبار بمانند. در عوض در لحظه از وضعیت آگاه می شوند. 

    تکنولوژی در بازاریابی و تبلیغات

    احتمالا شما هم در شبکه های اجتماعی میم های مربوط به اشتباهات برندهای گوناگون را دیده اید. بنابراین باید حواس تان باشد که یک وقت شما هم تبدیل به میم در پلتفرم های اجتماعی نشوید؛ چراکه این روزها جبران شهرت منفی کار هر کسی نیست. خیلی وقت ها مشتریان دیگر به چشم یک برند تازه وارد که شانس های زیادی برای میخکوب کردن شان دارد، به شما نگاه نخواهند کرد. پس بهتر است تا جای ممکن دور مسائل مربوط به اشتباهات بچه گانه و سپس تلاش بی پایان برای جبران آن را خط بکشید؛ چراکه نتیجه این امر چیزی به غیر از شکست برای شما نخواهد بود. 

    اگرچه فضای منفی در شبکه های اجتماعی پررنگ است، اما به همان مقدار برندهایی با عملکرد خوب درست و شدید تشویق می شوند. به طوری که همین حالا کلی فن پیج در رابطه با برندهای بزرگ دنیا در شبکه های اجتماعی فعال است. این امر باعث شده تا دنیای دیجیتال در عمل بدل به چاقویی دو لبه شود. به طوری که یک سوی آن همراه با خطر ترد شدن از سوی مشتریان گره خورده و سوی دیگر آن مرتبط با توانایی شما برای اثرگذاری بهتر بر روی مخاطب هدف یا کسب شهرت فراوان است. 

    بی شک بسیاری از بازاریاب ها برای اینکه وضعیت بهتری از نظر تعامل با مخاطب داشته باشند، وارد دنیای بازاریابی دیجیتال و به کارگیری تکنولوژی در بازاریابی و تبلیغات می شوند. با این حال اوضاع همیشه آنطور که ما دوست داریم پیش نمی رود. این امر ضرورت شناخت هرچه بهتر مخاطب و استفاده از داده های دقیق را مطرح می کند. پس اگر تا حالا از ابزارهای درست استفاده نکرده یا اصلا به فکر استفاده از ابزارهای ایده آل نبوده اید، یک بار برای همیشه باید اوضاع تان در بازار را تغییر دهید. این امر می تواند به شما کمک شایانی در زمینه تعامل هرچه بهتر با مخاطب کند. 

    سخن نهایی تکنولوژی در بازاریابی و تبلیغات

    بازاریابی و تبلیغات همیشه کار سخت یا نفسگیری نیست. اگر شما بدانید چطور از تکنولوژی در بازاریابی و تبلیغات به سود خودتان استفاده کنید، وضعیت تان در بازار بی نهایت بهتر خواهد شد. این مسئله ای است که برای بسیاری از کارآفرینان مثل یک چالش بی نهایت بزرگ است. به همین خاطر ما در این مقاله سعی کردیم تا حد امکان به این مسئله پرداخته و آن را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار دهیم. حالا شما نکات مختلفی درباره دستاوردهای دنیای فناوری برای صنعت تبلیغات در اختیار دارید. نکته مهم در اینجا تلاش تان برای استفاده از این نکات در عمل است. به طوری که بتوانید از نکات مورد بحث به سود خودتان استفاده کنید. 

    منبع: فرصت امروز

    مقاله قبلیتعهدات شرکت چوب و کاغذ مازندران به صورت کامل اجرا شد
    مقاله بعدیشروع هم‌کاری گسترده شرکت GAW با کارخانه Ehingen

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.