۱۷ نکته آموزشی که بهترین های حوزه بازاریابی باید بدانند

    0
    51
    بازاریاب های موفق

    بهترین های حوزه بازاریابی روش ها و نکاتی را در کسب و کار خود به کار می گیرند که همواره مسیر موفقیت را برایشان هموار بلکه سهل می کند. در این گزارش به بررسی و آموزش ۱۷ نکته طلایی و کاربردی این افراد می پردازیم که مطالعه آن خالی از لطف نخواهد بود. 

     

    راهکارهای چندین ساله بهترین های حوزه بازاریابی چیست؟

    بدون شک یکی از بهترین راهکارها در زمینه موفقیت، استفاده از تجربه دیگران است. در این زمینه بازاریابی، مهمترین اقدام برای هر کسب و کاری محسوب می شود و نتیجه تمامی تلاش ها به آن وابسته است. به همین خاطر ضروری است تا بالاترین میزان دقت را نسبت به آن داشته باشید. با این حال نکته ای که در این زمینه وجود دارد این است که بسیاری از افراد خود را سرگرم روش هایی می کنند که ابدا نتیجه لازم را به همراه ندارد.

    این موضوع باعث ناامیدی می شود و برند را در وضعیت بدی قرار خواهد داد. این امر در حالی است که با رعایت نکاتی که قبلا مورد استفاده قرار گرفته و نتیجه بخش بوده است، می توانید سطحی فوق العاده را برای برند خود ایجاد کنید. در این راستا ۱۷ نکته آموزشی از فعالیت چندین ساله بهترین های حوزه بازاریابی را بررسی خواهیم کرد که توصیه می شود تمامی آنها را مورد توجه و استفاده قرار دهید.

     

    بهترین های حوزه بازاریابی و بیان ویژگی های محصول 

    مخاطب باید سریعا بداند که محصول شما دارای چه ویژگی است. در این زمینه آماده سازی ذهنی شما باید مدت ها قبل از معرفی انجام شده باشد. درواقع اشتباه بزرگ بسیاری از برندها این است که محصول خود را به درستی معرفی نمی کنند و این امر باعث می شود تا شانس دیده شدن بسیار کمی داشته باشند. به صورت میانگین شما تنها ۱۰ ثانیه زمان دارید تا مخاطب را نسبت به دنبال کردن اقدام خود، متقاعد کنید.

    به همین خاطر ضروری است که در ابتدا مهمترین ویژگی محصول خود را معرفی کرده و کار را با اولویت ها ادامه دهید. در آخر نیز یک جمع بندی داشته باشید تا موارد معرفی شده، به خوبی در ذهن مخاطب شکل گیرد. درواقع در معرفی محصول شما باید به دنبال ساده سازی همه چیز باشید. به همین خاطر استفاده از لغات تخصصی، تنها شانس مشتری سازی را کاهش خواهد داد.

     

    بهترین های حوزه بازاریابی و عدم غفلت از عواطف انسانی 

    تفاوتی ندارد که شما مستقیما با مشتریان در ارتباط هستید و یا یک برند، بازار اصلی شما محسوب می شود. در این زمینه نکته ای که نباید فراموش کنید این است که تمامی افراد انسان هایی عادی هستند و با استفاده درست از عواطف، می توان تاثیر اقدام خود را چندین برابر کرد. یکی از قوی ترین حس ها، ترس است که بازاریاب ها از آن به خوبی استفاده می کنند.

    برای مثال شایعه کم شدن یک کالا در بازار، باعث افزایش خیره کننده فروش خواهد شد. به همین خاطر شما باید به دنبال راهکارهایی باشید تا بتوانید از این ویژگی ها استفاده درست کنید. در این زمینه با تمرین می توانید تیپ های مختلف مشتری را شناسایی کرده و با پیش بینی پاسخ های احتمالی و نیاز واقعی آنها، بهترین پیشنهاد را داشته باشید. درواقع با یک استراتژی ثابت، ابدا نمی توان جذب مشتری به صورت حداکثری را تجربه کرد.

     

    بهترین های حوزه بازاریابی و آشنایی به بخش های مختلف کسب و کار 

    یک بازاریاب نباید تنها با اصول فروش و ویژگی های محصول خود آشنا باشد. درواقع وی باید آمادگی لازم برای پاسخ به هر سوالی را در خود ایجاد کند که این امر به معنای آن است که باید در تمامی بخش های شرکت حضور پیدا کند. در کنار این مسئله نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که افزایش اطلاعات تنها به برند خودتان محدود نبوده و لازم است تا نسبت به وضعیت بازار و آخرین اخبار نیز اطلاعات لازم را داشته باشید.

    این موارد بدون شک در تصمیم گیری های شما نقش اساسی را خواهد داشت. درواقع بسیاری از تصمیمات شما باید با توجه به شرایط و اقدامات سایر بازاریاب ها تغییر کند و به همین خاطر ابدا نباید خود را به سطحی محدود کنید. با این حال این نکته را نیز فراموش نکنید که ممکن است به تنهایی قادر به انجام تمامی این اقدامات نباشید. تحت این شرایط استخدام تیم پشتیبان، یک اقدام هوشمندانه خواهد بود. این افراد می توانند به صورت مداوم اخبار، داده ها و اقدامات بازاریاب های دیگر را تحلیل نمایند و نتایج آن را در اختیار شما قرار دهند.

     

    بهترین های حوزه بازاریابی و اشتراک گذاری داده ها

    بسیاری از بازاریاب ها داستان سراهای فوق العاده ای هستند و این موضوع یکی از تکنیک های بسیار قدرتمند در زمینه فروش محسوب می شود. با این حال در داستان های خود ابدا نباید به دنبال مطرح کردن عقاید خود باشید. درواقع برای مخاطب تفاوتی ندارد که شما یک محصول را خوب و یا بد می دانید. در این زمینه تنها منبع قابل اعتماد جهت تصمیم گیری، داده ها محسوب می شود. برای مثال اگر شما ادعا دارید که بهترین محصول در زمینه کاری خود را به فروش می رسانید، این ادعا باید با داده هایی نظیر بالاترین میزان فروش در ماه های گذشته، به اثبات برسد.

    بدون شک چنین حجم از اطلاعات، نیاز به تحلیل و بررسی های متعدد دارد و باید اطلاعات خود را همواره به روز نگه دارید. نکته دیگری که در این بخش باید مورد توجه قرار دهید این است که مخاطب خود را بمباران اطلاعاتی نکنید. این اقدام باعث خواهد شد تا نارضایتی های بسیاری را تجربه کنید. درواقع این امر که بدانید از چه داده هایی در چه زمان هایی استفاده کنید، امری بسیار مهم خواهد بود.

    در این زمینه معمولا بازاریاب های موفق، یکسری داده های بسیار مهم را منتقل می کنند و سایر موارد را تنها زمانی بیان می کنند که تمایل از سوی مخاطب شکل گرفته باشد. برای درک این موضوع یکی از راهکارها این است که ببینید آیا سوالی در ذهن ایجاد شده است؟ درواقع اگر فردی بخواهد بیشتر اطلاعات داشته باشد، اکنون زمان انتقال سایر داده ها خواهد بود. بهترین های حوزه بازاریابی

     

    بهترین های حوزه بازاریابی و مقایسه استراتژی ها 

    هر اقدامی اگر از قبل مورد بررسی قرار گیرد، احتمال موفقیت آن نیز بیشتر خواهد شد. در این زمینه توصیه می شود که استراتژِی های خود را  وارد اکسل کرده و درصد موفقیت هر یک را با دادن امتیازی مشخص نمایید. این موضوع با بررسی اقدامات گذشته، می توانید به سادگی انجام دهید.

    پس از این مرحله لازم است تا تنها روش هایی را نگه دارید که بیش از ۷۰ درصد احتمال موفقیت را دارند و سایر موارد را با گزینه های جدید جایگزین کنید. این اقدام را اگر هر چند ماه انجام دهید، می توانید همواره براساس بهترین استراتژی ها اقدام نمایید. درواقع یکی از اشتباهات رایج این است که افراد بازنگری نسبت به اقدامات قبلی خود ندارند.

     

    بهترین های حوزه بازاریابی و همکاری 

    از دیگر مواردی که لازم است تا به آن توجه کنید این است که با سایر بخش های مرتبط، همکاری بیشتری داشته باشید. برای بازاریاب ها محصول و مدیران محصول باید ارتباط بالایی با یکدیگر داشته باشند تا امکان همسو کردن اقدامات در راستای یک هدف، شکل گیرد. در این زمینه مشورت گرفتن و اطلاع رسانی مداوم نسبت به آخرین اقدامات، بسیار مهم خواهد بود.

    در این زمینه نیاز شما تعیین کننده میزان جلسات خواهد بود. با این حال حداقل باید در طول هفته، یک جلسه برگزار شده باشد. درواقع براساس نیاز خود می توانید به دنبال بهبود ارتباط با سایر بخش ها هم باشید. با این حال مدیران محصول، اولویت اول محسوب می شوند.

     

    بهترین های حوزه بازاریابی و شناخت مزایای خود 

    درواقع یک بازاریاب نباید وابسته به محصول باشد. در این زمینه اگر در رابطه با محصولات مختلف، شاهد تفاوت عملکرد و نتایج هستید، بدون شک باید به سطح خود و توانایی ها شک کنید. در این رابطه بهتر است که نقاط قوت خود را شناسایی کرده و آنها را به سطح جهانی برسانید.

    برای مثال ممکن است شما یک سخنران بداهه بسیار خوب باشید. تحت این شرایط پرداختن به این  ویژگی یک اقدام بسیار هوشمندانه خواهد بود. همچنین توصیه می شود که به دنبال تطبیق پذیری بیشتر میان توانایی های خود با نیاز روز باشید. درواقع یک ویژگی تا ابد نباید حالت راکد داشته باشد و ممکن است نیاز به فرم های جدیدتر آن شکل گیرد.

     

    کنجاوی کلید طلایی است

    این امر که مخاطب خود را نسبت به محصول و اقدامات برند خود کنجکاو نمایید، از جمله استراتژی های بسیار مهم در زمینه بازاریابی محسوب می شود. برای مثال بررسی اقدامات اپل، یک نمونه بسیار درست محسوب می شود. این موضوع باعث خواهد شد تا مخاطب کاملا آماده پذیرش محصول شود و در نهایت بتوانید در زمان مناسب، آنها را به مشتری تبدیل کنید.

    در این زمینه اپل هر سال قبل از رونمایی محصول، به قدری مخاطب را کنجکاو می کند که فروش آنها، تضمین شده محسوب می شود و حتی در سال اخیر که ویروس کرونا جهان را در ترس فرو برده، این موضوع در فروش این شرکت تاثیر منفی به همراه نداشته است. به همین خاطر کنجکاو کردن مشتری، یک استراتژی بدون محدودیت محسوب می شود.

    در این زمینه شما نباید اجازه دهید که این کنجکاوی نقطه پایانی داشته باشد. درواقع حفظ مشتری و ایجاد وفداری، از جمله هنرهایی است که باید به آن توجه داشته باشید. با این حال این موضوع به معنای کش دادن یک مورد نبوده و تنها به این موضوع اشاره دارد که با رفع کنجکاوی در رابطه با یک موضوع، شما باید موارد دیگری را مطرح کنید.

     

    بهترین های حوزه بازاریابی شیفته مشتریان خود هستند 

    این امر که مشتری را در مرکز توجه قرار دهید. بدون شک حسی فوق العاده را برای آنها به همراه خواهد داشت. در این زمینه توصیه می شود که مشتری را قهرمان داستان خود بدانید و سعی کنید نسبت به آنها اطلاعات بالایی را به دست آورید. این موضوع باعث خواهد شد تا پس از مدتی نسبت به بازار خود به اطلاعات بسیار خوبی دست پیدا کنید و دقیقا بدانید که چه محتواهایی آنها را به وجود می آورد و منجر به خرید خواهد شد.

    درواقع این موضوع، اقدامی است که هر فردی باید به تنهایی انجام دهد و توصیه های جهانی کاربرد نخواهد داشت. دلیل این امر نیز به این خاطر است که ویژگی های هر منطقه و فرهنگ جامعه هدف، تفاوت های بسیاری را دارد و یک استراتژی کاربردی در یک منطقه متفاوت، به احتمال زیاد برای شما کاربرد لازم را نخواهد داشت.

     

    بهترین های حوزه بازاریابی و شناخت مناطق مهم 

    این امر که بدانید از کدام مناطق احتمال مشتری سازی بیشتری وجود دارد، کمک خواهد کرد تا با تمرکز بالاتری اقدام کنید. در این زمینه شما باید نقشه هایی را برای خود ایجاد و بازارهای اصلی را مشخص کنید. پس از این اقدام باید بدانید که چه دلایلی باعث شده است تا چنین مناطقی به عنوان بازار اصلی باشند. به صورت کلی این امر که تمرکز خود را بر روی مناطق اصلی قرار دهید و به جای حوزه های ضعیف، به دنبال بازارهای جدید باشید بدون شک وضعیت شرکت شما را در جایگاه بسیار خوبی قرار خواهد داد.

     

    بهترین های حوزه بازاریابی و اشرافشان به وضعیت های متفاوت 

    یک بازاریاب حرفه ای باید برای ۱۰ سال آینده شرکت برنامه مشخصی داشته باشد. در این زمینه توصیه می شود که با مدیر شرکت، درباره چشم انداز شرکت صحبت کنید. درواقع ممکن است اخلاف نظرهایی وجود داشته باشد. این موضوع کمک خواهد کرد تا بتوانید میان برنامه های کوتاه مدت و بلندمدت خود، ارتباط لازم را برقرار کنید. در این زمینه پیش از تعیین چشم انداز، شما باید اطلاعات خود را تکمیل کنید که معمولا به چند ماه کار نیاز دارد. به همین خاطر در این زمینه نباید بیش از حد شتاب زده رفتار کنید.

     

    سه زبانه کار کنید

    وجود سه زبان باعث خواهد شد تا شما امکان رشد بازار بسیار بالایی را داشته باشید. در این زمینه انگلیسی، باید یکی از گزینه ها باشد. با این حال در رابطه با دو مورد دیگر، زبان محلی و زبانی که بازار آن برای محصول شما مهیا خواهد بود. لازم است تا سایر گزینه های شما را تشکیل دهد. همچنین هیچ دلیلی وجود ندارد که این اقدام را از ابتدا انجام دهید.

    درواقع توصیه می شود که در مرحله اول، به بازار محلی خود مسلط شوید و پس از آن به دنبال این هدف باشید. با این حال شما حتی به این سطح هم محدود نخواهید بود و در صورت وجود پتانسیل، می توانید پس از مدتی تولید محتوا و بازاریابی به زبان های دیگر را هم تجربه کنید.

     

    بهترین های حوزه بازاریابی و رتبه دهی به مشتریان 

    این امر که وضعیت مشتری های حال حاضر را بدانید اقدامی بسیار مهم خواهد بود. درواقع شما باید نسبت به اطلاعاتی نظیر مهمترین مشتری حال حاضر شرکت، آگاهی داشته باشید. رتبه دادن به مشتریان کمک خواهد کرد تا برنامه ریزی های به مراتب بهتری را داشته باشید. برای مثال طبیعی است که ۱۰ مشتری اصلی، باید با بیش ترین توجه همراه باشند.

     

    بهترین های حوزه بازاریابی یک بازیکن همه کاره هستند

    این امر که تصور کنید حوزه کاری یک بازاریاب بسیار مشخص است بدون شک سخت در اشتباه هستید و لازم است تا نگاه خود را تغییر دهید. درواقع شغل بازاریابی تابع زمان و اقدامات خاصی بوده و همه چیز به شرایط وابسته است. در این زمینه ممکن است شما به سفرهای متعدد و انجام کارهایی دور از تصور مجبور شوید. با این حال این موضوع نباید منجر به خستگی شما شود.درواقع توصیه می شود که بازاریاب ها تکنیک هایی برای کنترل استرس داشته باشند. 

    در غیر این صورت با تهدیدهای جدی سلامت جسم و روح خود مواجه خواهید شد. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که هدف از رعایت این موارد، تبدیل شدن به یک بازاریاب بسیار حرفه ای است که تعداد آن در جهان بسیار محدود است. درواقع رسیدن به سطح بالا در هر زمینه ای، آسان نخواهد بود.

     

     ذهن پرسشگر بهترین های حوزه بازاریابی

    این امر که در برابر هر موردی یک علامت سوال در ذهن شما شکل گیرد، امری بسیار مهم خواهد بود. این موضوع باعث خواهد شد تا به دید همه جانبه دست پیدا کنید و نگاه شما با افراد عادی، تفاوت پیدا کند. این موضوع باعث خواهد شد تا به دنبال دلایل بگردید که به شما کمک بسیاری را می کند.

     

    بیشتر بخوانید:  مطالبی که بازاریاب های محتوایی باید بدانند

    بهترین های حوزه بازاریابی و مطالعه مداوم 

    بدون شک هیچ فردی نمی تواند ادعا کند که در بالاترین سطح ممکن قرار دارد. درواقع در بازار به شدت متغیر حال حاضر، جایی برای دانسته های قدیمی وجود نخواهد داشت. به همین خاطر ضروری است تا به دنبال مطالعه مداوم باشید. خوشبختانه امروز روش های آموزشی به حدی متنوع شده که به راحتی حتی بدون نیاز به خارج شدن از خانه خود می توانید در انواع دوره ها شرکت کنید. همچنین مطالعه مقالات و بهترین کتاب های سال نیز از دیگر اقدامات مهم محسوب می شود.

     

    بهترین های حوزه بازاریابی شنونده خوبی هستند

    یک بازاریاب بیش از آنکه نیاز به گفتن داشته باشد، باید شنونده فوق العاده ای محسوب شود. درواقع از دل گفت و گوها شما متوجه موارد بسیاری خواهید شد و کمک می کند تا در مذاکرات خود، بهترین نتیجه را به دست آورید. همچنین توصیه می شود که برای خود استانداردهای مشخصی را داشته باشید. برای مثال فعالیت در شرکتی که ساختار درستی ندارد، می تواند رزومه شما را نابود کند و در این زمینه دیگر حتی حقوق بالاتر نیز یک توجیه درست نخواهد بود. درواقع اعتبار و رزومه یک بازاریاب، مهمترین دارایی او خواهد بود. بهترین های حوزه بازاریابی

    مقاله قبلیعدم مدیریت صحیح در چاپ خراسان شمالی
    مقاله بعدیرقابت ناشران در برابر کتاب‌ فروشان

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.