همواره در پاسخ به پرسش بهترین شیوه بازاریابی افراد گزینه هایی نظیر حضور فعال در شبکه های اجتماعی و یا اقداماتی از این قبیل را مطرح می کنند، با این حال در این مقاله قصد داریم تا شیوه ای به مراتب کم خرج تر با تاثیر بیشتر را بررسی نماییم. درواقع اخلاق گرایی طیف وسیعی داشته و اخلاق گرایی شامل رفتار شما با کارمندان، مشتری و به صورت کلی کنار گذاشتن هر اقدامی است که اخلاقی محسوب نمی شود.
برای مثال در صنعت تولید لوازم آرایشی، یکی از اقدامات رایج، انواع آزمایش ها بر روی حیوانات است که در حال حاضر مورد انتقاد شدید گروه های دغدغه مند، قرار گرفته شده است. تحت این شرایط برندهایی که با عدم انجام این اقدامات، در مسیر اخلاق گرایی گام برداشته اند، رشدی فوق العاده را در چند سال اخر تجربه کرده و پیش بینی می شود که در آینده جایگاه برندهای دیگر را تصاحب نمایند.
در این راستا رفتار خوب با کارمندان نیز خود یک مزیت رقابتی بوده و باعث می شود تا شانس جذب بهترین های عرصه خود را داشته باشید. نمونه این امر را می توان برند گوگل دانست که به علت فرهنگ سازمانی فوق العاده خود، به عنوان بهشت کارمندان نام برده می شود. بدون شک تاثیر این اقدام گوگل، از هزاران تبلیغ بیشتر است.
در کنار این موضوع شما باید به مشتری خود نیز توجه داشته باشید. در واقع رفتارهای اخلاق گرایانه با آنها باعث می شود تا به صورت طبیعی در معرض تبلیغ آنها قرار گرفته و سریعا در جامعه هدف خود، به محبوبیت لازم دست پیدا کنید.
نکته جالب این است که تحقیقات انجام شده بیانگر آن است که اخلاق گرایی در هر حوزه ای به کمتر از نصف بودجه یک برند که صرف تبلیغات می شود، نیاز خواهد داشت، با این حال برای کسب بهترین نتایج توصیه می شود که در کنار توجه به این اصل، روش های سودمند بازاریابی نظیر تولید محتوای حرفه ای را نیز فراموش نکنید. برای کسب اطمینان از نتیجه بخش بودن این اقدام، تنها کافی است تا آمارهای خود را پس از شروع این طرح، با گذشته مقایسه نمایید.
منبع: فرصت امروز
بیشتر بخوانید: ضرورت ویرایش محتوا در بازاریابی شبکه های اجتماعی