کتاب های مدیریت زمان را بشناسیم

    0
    49
    تکنیک ‌های مدیریت زمان

    شاید بتوان مهمترین مهارت هر فردی را توانایی او در مدیریت زمان دانست. درواقع تنها مورد عادلانه در جهان، زمانی است که در اختیار تمامی افراد قرار داشته و در این رابطه برای هیچ فردی شاهد اضافه و یا کمتر بودن آن نیستیم. با این حال آیا تاکنون برای بهبود جدی این مهارت در خود سرمایه گذاری کرده ‎اید؟ در این راستا بهترین منابع جهت یادگیری، کتاب های مدیریت زمان هستند.

    به گزارش چاپ و نشر آ نلاین به نقل از فرصت امروز، با این حال با توجه به تعداد بسیار زیاد کتاب های مدیریت زمان، بهتر است که نگاهی به توصیه‎ های افراد برتر و موفق جهان داشته باشید. در ادامه فهرستی را بررسی خواهیم کرد که مورد تایید افرادی نظیر آریانا هافینگتن قرار دارد. شما می ‎توانید در تعطیلات پیش رو،کتاب های مدیریت زمان را تهیه کرده و خود را برای سالی به مراتب درخشان ‎تر، آماده نمایید.

    بهترین کتاب های مدیریت زمان

    ۱-مدیریت دفتر کار و منزل

    نویسنده: دارلا دمارو

    بسیاری از افراد وجود دارند که در محل کار فردی کاملا منظم و دقیق محسوب می‎ شوند، با این حال در خانه همه چیز متفاوت شده و این امر مشکلات جدی‎ای را به همراه دارد. برعکس این موضوع نیز صادق بوده و افرادی وجود دارند که در خانه به مراتب بهتر از دفتر کار خود، مدیریت زمان را انجام می ‎دهند. به همین خاطر بهترین کتاب در این زمینه موردی است که به هر دو جنبه توجه کرده باشد. نکته جالب این کتاب، وجود مثال ‎هایی از اتفاقات روزمره و رایج کارمندان است. این امر باعث خواهد شد تا بهتر بتوانید آنچه را که باید انجام دهید، درک نمایید.

    مطلب مرتبط: مدیریت زمان به سبک حرفه ای ها

    ۲-تمیز کردن عقربه‎ های ساعت

    نویسنده: راشل هافمن

    این کتاب تلاش کرده است تا از نظر روانشناسی به دلایل عدم مدیریت درست زمان از سوی اکثر افراد بپردازد. در این راستا نکته ‎ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که تقریبا تمامی افراد جهان نسبت به اهمیت این موضوع آگاهی داشته و به نظر نویسنده، عقاید افراد نسبت به مقوله زمان است که باید تغییر پیدا کند. برای مثال ممکن است افراد به علت تجربه ‎های تلخ گذشته، نسبت به زمان استرس داشته باشند. همین امر باعث می شود تا نتوانند بهترین مدیریت را بر روی آن داشته باشند. همچنین مواردی نظیر شبکه‎ های اجتماعی، برنامه ‎های تلویزیونی نیز به عوامل نابودکننده زمان، معرفی می شود. بخش پایانی این کتاب نیز تلاش شده است تا یک برنامه زمانی و ترتیب درست برای اقدامات افراد معرفی شود که براساس آن دیگر اقدامات ضروری را از دست نخواهید داد.کتاب های مدیریت زمان

    ۳-مدیریت زمان

    نویسنده: تراویس هالدی، کوین هالینز

    چه دلایلی باعث می شود تا افراد موفق جهان، مدیریت زمان بسیار خوبی داشته باشند؟ این امر موضوعی است که این کتاب دو جلدی به آن به خوبی پرداخته و در پایان هر بخش، تمارین لازم را قرار داده است تا افراد بتوانند سطح خود را بهبود بخشند. بدون شک پس از پایان این دو جلد، شما با انواع متدها در زمینه مدیریت زمان و اشتباهاتی که باید کنار گذاشته شوند، آشنا خواهید شد. نکته جالب دیگر این است که با توجه به تنوع بالای موارد، هر فردی می ‎تواند با توجه به خصوصیت ‎های خود، روش ایده ‎آل را انتخاب نماید.

    ۴-رهبری که می‎ خواهید باشید

    نویسنده: امی جن سو

    آیا رهبر زندگی خود هستید؟ درواقع مدیریت زمان صرفا یک مهارت جداگانه محسوب نشده و به بسیاری از موارد دیگر بستگی دارد. یک نمونه ساده آن الزام وجود هدف است. درواقع نمی ‎توان از فردی که هدفی در زندگی خود ندارد، انتظار داشته باشید که نسبت به زمان خود، وسواس داشته باشد. در این راستا برای ایجاد مهارت مدیریت زمان، شما باید از چند پیشفرض، اطمینان حاصل نمایید که در این کتاب به آن به خوبی پرداخته شده است. همچنین در فصل‎ های پایانی این کتاب، راهکارهایی معرفی می شود که باعث خواهد شد تا افراد در مدت زمان کمتری، برخی از اقدامات روزمره را انجام دهند که این امر به معنای صرفه‎ جویی در زمان و امکان پرداختن به کارهای بیشتر خواهد بود.

    کتاب های مدیریت زمان

    ۵-به مانند بهترین ‎ها بای

    نویسنده: آنتونی رنا

    این کتاب حاصل مصاحبه با صدها فرد موفق در حوزه‎ های مختلف است. این موضوع باعث شده است تا با تکنیک‎ ها و رازهای هر یک از افراد در زمینه مدیریت زمان، آشنا شوید. نکته جالب دیگر در رابطه با این کتاب، اختصاص زمانی در حدود ۱۲ سال برای گردآوری مطالب و دسته‎ بندی آنها است.

    ۶-سریعا به پایان نزدیک شو

    نویسنده: چارلی گلیکی

    آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده ‎اید که چرا برخی از اقدامات بیش از حد طولانی می ‎شوند؟ درواقع تا زمانی که خود را با فرد دیگری مقایسه نکنید، ممکن است به عملکرد کند خودتان واقف نشوید. در این راستا این کتاب تلاش کرده است تا راهکارهایی را معرفی نماید که باعث خواهد شد تا بدون وقفه، هر اقدامی را در کمترین زمان ممکن به پایان برسانید. بدون شک این امر کمک خواهد کرد تا امکان رعایت یک برنامه روزانه حرفه ‎ای، مهیا باشد.

    ۷-مدیریت زمان به سبک نینجاها

    نویسنده: هایروم ویلیام اسمیت

    نینجاها همواره به سرعت بالا و دقت فوق ‎العاده مشهور هستند. به همین خاطر می ‎توان از خصوصیت ‎های آنها در زمینه‎ های مختلف استفاده کرد. این کتاب تلاش کرده است تا روش‎ هایی سریع، ساده و در عین حال کارآمد را معرفی نماید که باعث خواهد شد تا مدیریت زمان خود را متحول نمایید. در این کتاب تلاش شده است تا از متدهای موفق نویسنده‎ های دیگر نظیر برایان تریسی در کتاب جاودانه قورباغه ‎ات را قورت بده، استفاده شود. همین امر به افزایش کارآمدی آن کمک بسیاری را کرده است.کتاب های مدیریت زمان

    ۸-راهنمای عملی مدیریت زمان

    نویسنده: دنیل مانیتیر

    این کتاب جیبی سبک بسیار جالبی برای کمک به افراد دارد. درواقع برای استفاده از آن تنها کافی است که موقعیت خود را انتخاب کرده و توصیه‎ ها را مشاهده نمایید. برای مثال ممکن است در محل کار، با مواردی مواجه باشید که به سادگی تمرکز شما را به هم می ‎زند. تحت این شرایط تنها کافی است تا به بخش موردنظر مراجعه نمایید. درواقع نویسنده توصیه کرده است که به جای مطالعه یکباره این کتاب، آن را همواره در کنار خود داشته و براساس موقعیت‎ ها، اقدام به مطالعه بخش‏ های موردنیاز نمایید.

    ۹-تمرکز مدیریت‎ شده

    نویسنده: مائورا توماس

    شاید بتوان مشکل اصلی در زمینه مدیریت زمان را در یک مورد خلاصه کرد. تمرکز ما به بخش ‎هایی اختصاص دارد که بهترین گزینه محسوب نشده و این امر باعث می شود تا مشکلاتی را داشته باشیم. برای مثال ممکن است برای شما مهمترین اقدامات وظایف کاری و مسئولیت ‎های درون خانوادگی باشد. تحت این شرایط هر مورد دیگری، باعث خواهد شد تا تمرکز خود را از دست بدهید. در این راستا خالی کردن ذهن از مشغله‎ های مختلف، یکی از روش‎ های الزامی محسوب می شود. به صورت کلی این کتاب تلاش کرده است تا توجه افراد را به سمت موارد اصلی و اقدامات ضروری متمرکز کند. در کنار این موضوع روش‎ هایی برای عدم بهم خوردن این توجه و تمرکز، معرفی شده است.

    ۱۰-بهترین فرمول برای فهرست‎ بندی

    نویسنده: استفان تراست

    اشتباه بزرگ افراد در زمینه مدیریت زمان این است که بیش از حد موارد را ذهنی دنبال می ‎کنند. این امر در حالی است که نوشتن اقدامات، باعث خواهد شد تا احتمال رعایت کردن آنها به مراتب بیشتر شود. در این راستا نکته ‎ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که ایجاد فهرست، یک مهارت بوده و نباید تصور کنید که به سادگی می ‎توان این اقدام را انجام داد.

    ۱۱-جایگزینی کردن قوانین با عادت ‎ها

    نویسنده: هاروی ریتر

    این کتاب به یک موضوع بسیار مهم پرداخته است. اقدامات هنگامی که به عادت افراد تبدیل شود، دیگر سخت به نظر نمی ‎رسد. برای مثال برای تمامی ما این موضوع رخ داده است که در ابتدای حضور در باشگاه، با سختی‎ های زیادی مواجه هستیم و با این حال پس از یک ماه، این مسئله به عادت تبدیل شده و کاملا راحت است. به همین خاطر نیز بهتر است به جای آنکه خود را درگیر قوانین سخت نمایید موارد موردنیاز را به ترتیب به عادت خود تبدیل کنید. اگرچه این مورد در ظاهر عجیب و سخت به نظر می‎ رسد، با این حال در این کتاب به خوبی نحوه انجام آن تشریح شده است.

    ۱۲-زمان خود را بازگردانید

    نویسنده: تای ریا

    بسیاری از افراد در طول روز زمان زیادی را از دست می ‎دهند. اگرچه با مدیریت می‎ توان از هدر رفتن بیشتر آن جلوگیری کرد، با این حال آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده ‎اید که چگونه زمان از دست رفته را جبران نمایید؟ این کتاب به انواع روش ها و موقعیت ‎هایی پرداخته است که می ‎توان از آن برای انجام اقداماتی استفاده کرد. بدون شک استفاده حداکثری از زمان، خود باعث می شود تا به مرور، بتوانید زمان از دست رفته را جبران نمایید. برای مثال اگر برنامه ‎ریزی شما برای رسیدن به یک هدف، افقی ۱۰ ساله بوده است، می ‎توانید با استفاده از تکنیک ‎های این کتاب، رسیدن به مقصد را به امری ۳ ساله تبدیل نمایید.

    ۱۳-استراتژی‎ های مدیریت زمان

    نویسنده: جک برت

    در جهان انواع استراتژی ‎ها برای اقدامات مختلف وجود دارد که مدیریت زمان یکی از آنها محسوب می شود. در این راستا آگاهی از آنها باعث خواهد شد تا بتوانید به مراتب بهتر عمل نمایید. نکته‎ ای که باید توجه داشته باشید این است که تمامی این استراتژی ‎ها مناسب تمامی افراد نبوده و تلاش شده است تا بهترین‎ ها را براساس انواع تیپ شخصیتی، جدا شود. این امر باعث خواهد شد تا بهترین گزینه ممکن را انتخاب نمایید.

    ۱۴-از امروز برای فردا برنامه ‎ریزی کنید

    نویسنده: مایکل مور

    بهترین راه برای مدیریت زمان این است که فردا را فراموش کرده و تا حد امکان اقدامات موردنیاز را از همین امروز انجام دهید. همچنین نباید برنامه‎ ریزی برای فردا را به آن زمان محول کنید. این امر باعث می شود که از ابتدای بیدار شدن، دقیقا بدانید که چه اقداماتی را باید انجام دهید. همچنین افزایش اعتماد به نفس از طریق اقداماتی نظیر ورزش مداوم، کمک خواهد کرد تا هیچ‎ گاه خود را دست ‎کم نگرفته و فشار مسیر، شما را خسته و ناامید نکند. این نکته را همواره به خاطر داشته باشید که هیچ فردی در ابتدا در هیچ زمینه ‎ای چندان درخشان ظاهر نمی شود.

    ۱۵-اقدامات کمتری را انجام دهید

    نویسنده: کیت نورتراپ

    از جمله مهمترین دلایل عدم توانایی افراد در مدیریت زمان این است که خود را درگیر اقدامات بیش از حد می ‎کنند. در این راستا ضروری است تا برنامه روزانه خود را تا حد امکان مختصر نگه دارید. بدون شک در صورت وجود زمان بیشتر، می‎توان موارد دیگری را مورد توجه قرار داد و همچنین شما باید به صورت مداوم به دنبال راهکارهایی باشید که باعث خواهد شد تا اقدامات کمتری را انجام دهید. درواقع بهترین افراد در زمینه مدیریت زمان آنهایی هستند که هوشمندانه ‎ترین شیوه‎ های کاری را انتخاب می‎ کنند کتاب های مدیریت زمان به خوبی چندین مورد را بررسی کرده است.

    بیشتر بخوانید:

    چگونه شرایط کار را بهتر کنیم

    مقاله قبلیبرگزاری جشنواره روز ملی صنعت چاپ استان اردبیل
    مقاله بعدیصنعت چاپ قزوین نیازمند حمایت ‌های دولتی

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.