ابزارهایی برای یافتن کلیدواژه

    0
    53
    کلید واژه متن تبلیغاتی

    وقتی صحبت از تولید محتوا می شود، همه به فکر یافتن کلیدواژه های داغ می افتند. خب هرچه باشد پیدا کردن کلیدواژه های مناسب نیمی از مسیر تولید محتوا و صدالبته سئوی حرفه ای است.

    شما را نمی‎دانم، ولی من که اصلا حوصله مشاهده محتوای بازاریابی به درد نخور یا بی ربط به نیازهای فعلی ام را ندارم. این همان منطقی است که اغلب مشتریان دنیا براساس آن رفتار می کنند. معمای اصلی در این میان نه درک اهمیت این موضوع، بلکه نحوه پیدا کردن کلیدواژه های درست و حسابی است.

    شاید پیش خودتان فکر کنید یافتن کلیدواژه های مناسب کاری است که باید به طور دستی انجام شود. مرور اخبار، گپ و گفت با بقیه کارآفرینان یا حتی گوش دادن به حرف کارمندان از جمله کارهایی است که برای کشف کلیدواژه های مناسب منطقی به نظر می رسد. اگر هنوز هم از این شیوه ها استفاده می کنید، باید حسابی نگران کارتان باشید؛ چراکه چند سالی می شود کارآفریان درجه یک دنیا سراغ ابزارهای هوشمند رفته اند. ماجرا جالب شد، نه؟

    بهترین ابزارهای جست و جوی کلیدواژه

    شما در این مقاله با برخی از بهترین ابزارهای جست وجوی کلیدواژه آشنا خواهید شد. این ابزارها به شما کمک می کنند تا بدون دردسر کلیدواژه های دلخواه تان را پیدا کنید. به طوری که هم محتوایی مرتبط با حوزه کاری تان تولید کنید، هم اینکه کاربران در همان نگاه نخست جذب محتوای تان شوند. خب منتظر چه هستید؟ آماده شوید تا فهرست طلایی مان را مرور کنیم.

     

    گوگل کی ورد پلنر (Google Keyword Planner)

    اولین ابزاری که در این بخش قصد بررسی اش را داریم، از برند مشهور گوگل است. راستش را بخواهید، دامنه خدمات این غول دیجیتالی آنقدر گسترده هست که هر بحثی در حوزه آنلاین بدون در نظر گرفتن آن بی معنا خواهد بود. ابزار گوگل کی ورد پلنر با استفاده از هوش مصنوعی به کاربران برای یافتن بهترین کلیدواژه ها کمک می کند. منظور ما از عبارت «بهترین کلیدواژه ها» شخصی سازی اطلاعات گسترده بازار و یافتن کلیدواژه هایی است که مورد علاقه مشتریان خاص یک برند قرار دارد.

    از آنجایی که گوگل کی ورد با سرویس گوگل ادز هماهنگی بالایی دارد، شما امکان همگام سازی این دو ابزار را دارید. اینطوری بدون هیچ دردسری کارتان را جلو برده و دیگر هیچ مشکلی هم برای تان پیش نمی آید. شاید این نکته بزرگ ترین مزیت گوگل کی ورد پلنر باشد. به علاوه، گوگل به عنوان بزرگ ترین موتور جست وجوی دنیا اطلاعات دست اول زیادی برای ارائه به شما دارد. پس بهتر است به جای ابزارهای گوناگون کارتان را روی همین گزینه متمرکز کنید.

    کلید واژه ها و وضعیت سایت

    استفاده از کلیدواژه های دست اول فقط یک سوی سکه را به ما نشان می دهد. سوی دیگر مربوط به وضعیت فعلی سایت است. خب شما نمی توانید‎ کلی محتوای به درد نخور در آرشیو سایت تان داشته باشید و انتظارتان از گوگل رتبه های بالا از نظر سئو باشد.

    در چنین وضعیتی ابزار سرچ کنسول حسابی به کارتان می آید. این ابزار به جای اینکه شما را برای تولید محتوای تازه راهنمایی کند، نگاهی دوباره به اوضاع سایت تان خواهد کرد. به طوری که اگر محتوا یا بخشی از سایت تان ایراد داشته باشد، خیلی زود متوجه اش خواهید شد.

    یادتان نرود، تولید محتوای تازه تمام ماموریت شما نیست. این روزها آپدیت محتوای قدیمی هم حوزه بی نهایت پرسودی است. پس با نیم نگاهی به این حوزه جلوی کلی از ولخرجی های بی مورد را بگیرید. مزیت اصلی سرچ کنسول رابط کاربری بی نهایت ساده اش است. به طوری که برای یادگیری کار با این ابزار کافی است نیم ساعت از آن استفاده کنید. آن وقت به خوبی متوجه تفاوت ابزارهای گوگل با بقیه رقبا خواهید شد. کافی است فقط یکبار امتحان کنید!

    بیشتر بخوانید: امکانات تردز برای راه اندازی کسب و کارها

    ماز (Moz)

    اگرچه ابزار ماز اطلاعاتی مثل ابزارهای پولی دست اول را به شما نمی دهد، اما برای بازاریاب های تازه کار دوست خوبی خواهد بود؛ چراکه در ازای خدماتش هیچ چشمداشت مالی ندارد. ماجرا حسابی جالب شد، نه؟

    ماز هم مثل ابزارهای گوگل از هوش مصنوعی بهره می برد. با این حال از نظر رابط کاربری یکی از سخت ترین گزینه های بازار محسوب می شود. توصیه ما برای شروع به استفاده از این ابزار مرور برخی از ویدئوهای آموزشی در یوتیوب است. وگرنه در هزارتویی بی پایان گم خواهید شد. آن وقت هر چقدر هم تلاش کنید، دیگر راه نجاتی پیدا نمی کنید.

    نکته کلیدی دیگر درباره ماز مربوط به مجموعه ابزارهای آن است. تمام کارهایی که دو ابزار قبلی گوگل انجام می دهند، در قالبی تقریبا آماتور، از سوی ماز هم انجام می شود. مزیت کلیدی در این میان یکپارچگی کامل ماز برای جست وجوی کلیدواژه و اسکن سایت از نظر محتوای قبلی است. به همین خاطر باید همیشه نیم نگاهی به این ابزار کلیدی داشته باشید.

    کی ورد فایندر (KW Finder)

    یکی از ابزارهایی که برای تازه کارها حسابی کار راه انداز محسوب می شود، کی ورد فایندر است. این ابزار به طور تخصصی برای بازاریاب های تازه کار و کسانی که کار اصلی شان تولید محتوا نیست، طراحی شده است. اگر دوست دارید کارتان را با خیال راحت در این حوزه دنبال کنید، بد نیست قبل از ابزارهای تخصصی نیم نگاهی به کی ورد فایندر بیندازید.

    بی شک مهم ترین مزیت کی ورد فایندر رابط کاربری بی نهایت ساده اش با امکان شخصی سازی گسترده است. به علاوه، هوش مصنوعی این ابزار همیشه پیشنهادهای درجه یکی در رابطه با کلیدواژه ها برای تان دارد. بنابراین لازم نیست همیشه روی توانایی خودتان برای پیدا کردن بهترین کلیدواژه ها حساب کنید. مگر نه اینکه همه بازاریاب ها هم یک روزهایی حسابی خسته اند؟

    کی ورد فایندر از نظر دقت گزارش ها حتی به گرد پای بقیه ابزارها هم نمی رسد؛ چراکه به جای همگام سازی با اطلاعات گوگل یا بقیه غول های حوزه بازاریابی از بانک اطلاعاتی خودش بهره می برد. بنابراین دنبال راهکاری دائمی و کاملا حرفه ای برای یافتن کلیدواژه ها هستید، شاید کی ورد فایندر ناامیدتان کند. به طوری کلی این ابزار برای تازه کارها جذابیت زیادی دارد. پس اگر خودتان را تازه کار نمی دانید، دورش را خط بکشید.

    اهرفز (Ahrefs)

    اهرفز نه تنها یک موسسه بازاریابی معتبر در دنیا محسوب می شود، بلکه ابزارهای مختلفی هم برای کمک به بازاریاب ها دارد. یکی از این ابزارها اهرفز کی ورد اکسپلورر (Ahrefs Keyword Explorer) است. این ابزار معماری بی نهایت ساده ای برای کاربران دارد. کافی است از آن برای یافتن کلیدواژه های محبوب در حوزه های مورد نظرتان استفاده کنید. آن وقت دیگر هیچ کس به گرد پای تان هم نخواهد رسید.

    البته از نظر سهولت رابط کاربری شاید اهرفز گزینه جذابی نباشد؛ چراکه به طور تخصصی برای بازاریاب های کارکشته طراحی شده است. پس اگر هنوز میانه خوبی با ابزارهای بی نهایت تخصصی ندارید، بد نیست کارتان را با گزینه های ساده تر شروع کنید. وگرنه حسابی به دردسر خواهید افتاد.

    مهم ترین مزیت اهرفز پشتیبانی از ۱۷۱ کشور دنیاست. این یعنی شما امکان یافتن کلیدواژه در زبان های گوناگون را خواهید داشت. چنین گزینه ای حتی برای برخی از ابزارهای گوگل همچنان قفل است. پس نباید در اعتبار و جذابیت اهرفز شک کرد.

    شاید تنها نکته منفی درباره اهرفز هزینه اشتراکش باشد. شما برای دسترسی به امکانات کامل این ابزار باید ماهی ۸۳ دلار پیاده شوید. البته یک فرصت هفت روزه در ازای فقط هفت دلار پیش روی شما خواهد بود. بنابراین قبل از اینکه کارتان با این ابزار را شروع کنید، بد نیست نیم نگاهی به دوره ارزانش داشته باشید. اینطوری دست کم آسیب زیادی به شما نخواهد رسید.

    گروث بار (Growth Bar)

    گروث بار یکی از ابزارهایی است که مورد پسند بازاریاب های حرفه ای و افراد تازه کار در این حوزه است؛ چراکه سطح خدمات متفاوتی به هر کدام از آنها می دهد. سرویس رایگان گروث بار برای هفت روز به کاربران امکان استفاده از تمام امکانات را می دهد. از آن به بعد برای اینکه کارتان در یافتن کلیدواژه ها ساده تر شود، باید دست به جیب شوید. شما امکان استفاده از سه سطح زیر در ارتباط با این ابزار را خواهید داشت:

    اگر بخواهیم دقیق تر به ماجرا نگاه کنیم، باید گفت گروث بار بیشتر از اینکه یک ابزار مستقل باشد، فقط در زمینه گردآوری اطلاعات از بقیه منابع تخصص دارد. پس نباید دنبال ابزاری کاملا شخصی سازی شده در ارتباط با آن بگردید؛ چراکه گروث بار چنین انتظاری را به هیچ وجه برآورده نخواهد کرد. در عوض بهتر است گروث بار را به مثابه ابزاری کمکی در نظر بگیرید. اینطوری با مشاهده کاستی های آن دیگر ذوق تان کور نخواهد شد.

    شاید مهم ترین مزیت گروث بار استفاده از هوش مصنوعی برای خلاصه سازی گزارش ها باشد. این ابزار به شما گزارش هایی درباره تغییرات کلیدواژه های مورد علاقه کاربران می دهد. بنابراین اگر فکر می کنید این مدل گزارش ها به دردتان می خورد، بد نیست شانسی به گروث بار بدهید.

    مجستیک بیشتر از اینکه یک ابزار ویژه برای یافتن کلیدواژه ها باشد، پکیجی همه فن حریف برای کارآفرینان محسوب می شود. شما با استفاده از این ابزار امکان آنالیز وضعیت سئوی سایت تان را خواهید داشت. به علاوه، هوش مصنوعی مجستیک به شما برای یافتن بهترین کلیدواژه ها در زمینه تولید محتوا کمک خواهد کرد. پس لازم نیست به خودتان سخت گرفته یا به کلیدواژه های پیشنهادی این ابزار بی اعتماد باشید.

    بیشتر بخوانید: امکانات تردز برای راه اندازی کسب و کارها

    نکته قابل توجه درباره مجستیک امکان ثبت نام بی دردسر در این ابزار و بهره گیری از سرویس رایگان است. برخلاف بقیه ابزارها که سرویس رایگان شان هفت روزه بود، مجستیک با دسترسی محدودتر به کاربران امکان استفاده دائمی از سرویس رایگان را می دهد. البته در این میان شما به تمام امکانات این ابزار دسترسی ندارید. این همان نکته ای است که شما را برای خرید اشتراک پولی ترغیب خواهد کرد.

    برخلاف ابزار گروث بار که چندین ورژن برای خرید داشت، اینجا فقط پای یک ورژن در میان است. شما با پرداخت ۸۴ دلار امکان بهره مندی از امکاناتی نظیر ارزیابی سئوی رقبا، نمایش تغییرات هر کلیدواژه در قالب نمودار و ارزیابی کیفیت محتوای تان را خواهید داشت. پس اگر یک دستیار همه فن حریف لازم دارید، بد نیست به مجستیک به عنوان گزینه ای مورد اعتماد فکر کنید.

    مقاله قبلیتأخیر در تأمین ارز و آشوب در بازار کاغذ
    مقاله بعدیاتحادیه ناشران و برخورد با کتاب‌سازی

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.