بدون شک مهمترین خبر در دنیای شبکه های اجتماعی، فروش ۴۴ میلیاردی توئیتر به ایلان ماسک می باشد که در تاریخ، رقمی کاملا بی سابقه محسوب می شود. این خرید همراه با اخراج های گسترده در این شرکت بوده و بسیاری انتظار دارند که شاهد تغییراتی در خود شبکه نیز باشند.
در این رابطه ایلان ماسک به عنوان قروتمندترین فرد جهان، شرکت را در شرایطی تحولی گرفته است که با ضررهای میلیاردی مواجه بوده و لازم است که سریعا اوضاع به سمت مثبت تغییر کند. به همین خاطر از تغییرات مدنظر خود پرده برداشته که در ادامه تمامی آنها بررسی خواهد شد.
تبلیغات و سرگرمی بیشتر
برای این امر که توئیتر درآمدزایی بیشتری داشته باشد، لازم است تا افراد بیشتری به سمت آن جذب شود و فضا برای تبلیغات، مهیاتر باشد. درواقع امروزه شبکه هایی نظیر تیک تاک صرفا بر پایه سرگرم کننده بودن، موفق شده اند تا به سرعت رشد بی نظیری را داشته باشند. تحت این شرایط توئیتر معمولا برای انتظار اخبار و بحث کردن درباره موضوعات مهم که اکثرا اظهارنظرهای سیاسی است، شناخته می شود. با این حال از نظر آقای ماسک، این اوضاع باید سریعا تغییر کند.
درواقع توئیتر باید فضایی باشد که مخاطب را به خوبی سرگرم می کند و جذب کاربر جدید نیز باید بیشتر از هر شبکه دیگری باشد. در کنار این مسئله باید ابزارهای متنوع تری برای تبلیغات نیز ایجاد شود تا با نمایش تبلیغات بیشتر به طرق مختلف، درآمدزایی نیز رشد چشمگیری را پیدا کند.
درواقع هدف ایلان ماسک این است که درآمد این شرکت حداقل به سه برابر حال سال گذشته برسد که البته این تغییر سریع، با مخالفت هایی نیز همراه بوده و برخی از تحلیلگران بر این باور هستند که سرعت تغییرات می تواند هویت توئیتر را نابود کند. با این حال هنگامی که برای یک شبکه رقم باورنکردنی ۴۴ میلیارد دلار پرداخت می شود، طبیعی است که سودآوری برای بازگشت سرمایه، مطرح شود. در این زمینه باید شاهد انواع تکنیک های جدید در این شبکه باشیم.
رقابت با بسترهای اشتراک گذاری ویدئو
درواقع توئیتر به عنوان شبکه ای شناخته می شود که در آن محتواهای متنی کوتاه ارسال می شود. با این حال اگر آمارهای هفت سال اخیر را بررسی کنیم، متوجه این امر خواهیم شد که ویدئو همواره به عنوان محبوب ترین نوع محتوا شناخته می شود.
درواقع دلیل اصلی رشد تاریخی تیک تاک نیز تمرکز بر روی ویدئو بوده است. در ان زمینه فراموش نکنید که توئیتر، اگرچه یکی از ۱۰ شبکه اجتماعی اصلی شناخته می شود. با این حال سرعت رشد خوبی را نداشته و بسیاری از تحلیلگران محدودیت ها را دلیل اصلی می دانند. به همین خاطر نیز ایلان ماسک عقیده دارد که توئیتر باید به شبکه ای جامع تبدیل شود که در آن می توان انواع محتواهای محبوب را به اشتراک گذاشت.
در این زمینه به نظر می رسد که این شبکه به دنبال روش های جدید برای کم حجم سازی ویدئوها است که با کمترین میزان افت کیفیت همراه شود. درواقع به نظر می رسد که توئیتر قصد دارد که به رقیب مستقیم یوتیوب در این زمینه تبدیل شود. در این زمینه توئیتر در حال برنامه ریزی جدی است تا بتواند به تولیدکنندگان محتوا، رقم بیشتری از یوتیوب پرداخت کند که خود می تواند باعث شود تا جریان مهاجرت از یوتیوب به توئیتر، با سرعتی بالا اتفاق بیفتد. همچنین استخدام تولیدکنندگان محتوایی که تنها حق حضور در این شبکه را دارند، از دیگر برنامه ها است.
برداشتن محدودیت تعداد کلمات
در توئیتر شما با محدودیت کمتر از ۳۰۰ کلمه مواجه هستید که قرار است این موضوع به صورت کامل کنار گداشته شود. با این حال به نظر می رسد که دسته بندی هایی شکل گیرد تا همچنان طرفداران توئیت های کوتاه، بتوانند به محتواهای موردنظر خود دسترسی داشته باشند. تحت این شرایط توئیتر می تواند به یک پایگاه برای انواع محتواهای متنی تبدیل شود.
افزایش امنیت کاربران
تنها کافی است تا نگاهی به رسوایی فیس بوک داشته باشیم تا اهمیت امنیت کاربران در شبکه های اجتماعی، به خوبی حس شود. در سال های گذشته توئیتر نیز بارها مورد حمله هکرها قرار گرفته و اطلاعات کاربران نیز به سرقت رفته است. با این حال اگر توئیتر می خواهد که به یکی از سه شبکه اصلی جهان تبدیل شود، لازم است تا در تمامی زمینه ها پیشرفت قابل توجه و حرف جدید برای گفتن داشته باشد. در زمینه امنیت، رمزنگاری کردن تمامی محتواها به شیوه ای که حتی کارمندان این شرکت نیز نتوانند اطلاعات را به هر نحوی بازیابی کنند، مهمترین اقدام محسوب می شود. در این رابطه جین ام وونگ (مدیر امنیت شبکه توئیتر) بر این باور است که طرح جدید، باعث خواهد شد تا توئیتر به امن ترین شبکه اجتماعی جهان و الگویی برای سایرین تبدیل شود.
بیشتر بخوانید:نقش انواع تیزر تبلیغاتی در معرفی برند و تولیدات
امکانات بیشتر برای افراد دارای تیک آبی
با توجه به این امر که دریافت تیک آبی هزینه ای را برای کاربران به همراه دارد، توئیتر می خواهد تا امکانات بیشتری در اختیار این افراد قرار دهد تا تعداد بیشتری به انجام این اقدام، متمایل شوند. در این زمینه در ابتدا تمامی محدودیت ها برای دریافت تیک آبی برداشته خواهد شد و هر فرد حقیقی می تواند برای صفحه خود تیک آبی را دریافت کند.
همچنین کاهش ۵۰ درصدی نمایش تبلیغات، امکان آپلود ویدئوهای طولانی تر در مقایسه با سایر کاربران و دریافت سریع تر به روز رسانی ها، از جمله این اقدامات محسوب می شود. در این رابطه به نظر می رسد که برای تیک آبی حق اشتراک ماهانه هشت دلار، دریافت شود. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که در تمامی شبکه های دیگر، تیک آبی بدون امکانات خاصی می باشد و صرفا نشانی برای ایجاد اصالت و جلوگیری از پیج های فیک خصوصا برای افراد مشهور است. تحت این شرایط توئیتر را می تواند ابداع کننده یک روش جدید دانست.
افزایش سهولت و تنوع در پرداخت ها
در حال حاضر توئیتر هیچ امکان پرداخت درون برنامه ای را ندارد. با این حال این اوضاع به زودی تغییر خواهد کرد. در این رابطه به نظر می رسد که یک درگاه به عنوان بستر اصلی انتخاب خواهد شد. با این حال هر کشوی می تواند درگاه محبوب خود را داشته باشد. با این حال این درگاه ها باید مجوزهای لازم را دریافت نمایند تا احتمال کلاهبرداری از بین برود. همچنین مدیران توئیتر به دنبال راهکاری هستند که باعث شود تا پرداخت ها، سریع تر از هر شبکه دیگری شود. که باید دید این خواسته تا چه اندازه قابل اجرا خواهد بود.
در نهایت نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که به نظر می رسد برنامه های ایلان ماسک برای توئیتر به مراتب بیشتر از موارد معرفی شده باشد. به همین خاطر پیش بینی می شود که تمامی این شش مورد، در کمتر از دو سال به سرانجام برسد. با این اقدام بدون شک شاهد رشد انفجاری تعداد کاربران این شبکه محبوب خواهیم بود و باید دید که سایر رقبا، برای حفظ جایگاه خود و رقابت مناسب، چه برنامه هایی را در نظر دارند.