رمز موفیت والمارت به عنوان بزرگ‌ ترین سوپرمارکت‌ زنجیره‌ای در ایالات متحده

    0
    119
    والمارت

    والمارت، بزرگترین شرکت جهان از نظر درآمد

    والمارت (Walmart) با درآمد خالص بیش از ۵۵۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰، که ۳۴۱ میلیارد دلار آن فقط از ایالات متحده بود، قطعا یکی از بزرگ‌ترین خرده فروشان در سراسر جهان است. این مقاله به طور مفصل به مدل کسب و کار والمارت می‌پردازد و بررسی می‌کند که چگونه این شرکت عظیم، فروش را در بخش‌های مختلف خود هدایت می‌ کند.

    والمارتبه گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از کار و کسب، والمارت یک شرکت سوپرمارکت چندملیتی است که دفتر مرکزی آن در ایالات متحده آمریکا قرار دارد. والمارت زنجیره ‌ای از سوپرمارکت ‌ها، خواربارفروشی‌ ها، و فروشگاه‌ های تخفیف‌دار را اداره می‌کند و از نظر فروش بزرگ‌ترین شرکت جهان است.

    مدل کسب‌ و کار والمارت، این فروشگاه خرده‌فروشی را به بزرگ‌ترین سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای در ایالات متحده تبدیل کرده است، با بیش از ۱۱۵۰۰ مکان در ایالات متحده، از جمله هایپر مارکت‌ها، سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های بزرگ، که تحت ۵۶ بنر در ۲۷ کشور فعالیت می‌کنند و وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک را در ده کشور اداره می‌نمایند.

    آن‌ها تقریباً دارای ۲/۲ میلیون کارمند در سراسر جهان، ۱/۵ میلیون نفر فقط در ایالات متحده هستند و به نزدیک به ۲۷۰ میلیون مشتری خدمات ارائه می‌دهند. والمارت همچنین با بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار سرمایه انباشته، بزرگ‌ترین شرکت جهان از نظر درآمد است.

    این برند، یک تجارت عمومی خانوادگی به رهبری والتونز، یک زنجیره خرده  فروشی را در بر می‌گیرد که اگرچه هنوز به شدت به خرده‌ فروشی حضوری و فیزیکی متکی است، به سرعت حضور آنلاین خود را گسترش داده است.

    رشد والمارت را می‌توان به شبکه فروشگاهی گسترده آن در آمریکای شمالی و تسلط بر سهم بازار پیشرو در بخش خرده فروشی نسبت داد. محبوبیت والمارت همچنین نتیجه تبلیغات هدفمند آن‌ها است.

    مشاور بازاریابی Crum یکی از شرکت ‌های متعددی است که با شرکت‌ های جهانی مانند والمارت همکاری می‌کند تا اطمینان حاصل کنند که فروش آن‌ ها سال به سال افزایش می‌ یابد. با ۴۸۵ میلیارد دلار فروش در سال ۲۰۱۵، والمارت بزرگ‌ترین کسب و کار جهان (از نظر درآمد) است. در ۲۷ کشور، والمارت حدود یازده هزار فروشگاه دارد. وال مارت تقریباً ۲/۲ میلیون نفر را استخدام کرده است که آن را به یکی از بزرگ‌ ترین کارفرمایان جهان تبدیل می‌کند.

     

    استراتژی مدل کسب و کار والمارت چیست؟

    استراتژی مدل کسب‌ و کار والمارت بر چهار عامل استوار است: پیشروی در قیمت‌گذاری، تفاوت در دسترسی، رقابت مجموعه‌ای و ارائه تجربه عالی به مشتریان.

    والمارت با پیشی گرفتن از رقبا در قیمت و مجموعه، جایگاه رهبری خرده فروشی جهانی خود را حفظ کرد. استراتژی‌های نمادین EDLC (هزینه کم روزانه) و EDLP (قیمت‌های پایین روزانه) والمارت به رشد این شرکت برای تبدیل شدن به بزرگ‌ترین سوپرمارکت زنجیره‌ ای در جهان کمک کرد. مدل کسب و کار والمارت برای ترکیب دو اهرم استراتژیک جدید در پاسخ به تغییرات در بازار خرده‌فروشی و تغییر ترجیحات مشتریان ابداع شده است.

     

    اجازه دهید هر یک از استراتژی‌های مدل کسب و کار والمارت را به تفصیل بررسی کنیم:

     

    پیشروی در قیمت‌گذاری

    مدل کسب‌وکار والمارت شاید بیشتر به دلیل تعهدش به پایین  نگه داشتن هزینه ‌ها تا حد ممکن برای مقرون به صرفه بودن تقریباً برای همه افراد، شناخته شده است. این شرکت همواره بر نیاز به قیمت پایین محصول در راستای اینکه در دسترس همه باشد، تاکید کرده است. والمارت علیرغم رویکرد کم‌هزینه ‌اش، می ‌تواند با تأکید مداوم بر تامین‌ کنندگان جایگاه خود را در صدر جدول حفظ کند.

    والمارت این امر را با استفاده از بزرگ‌ترین شبکه فروشندگان جهان عملی می‌کند، که از طریق آن تراکنش ‌های بزرگ را برای اطمینان از قدرت چانه ‌زنی و ارائه پایین ‌ترین قیمت ممکن انجام می‌دهند.

    انبار عبوری (Cross-docking) یکی دیگر از استراتژی ‌های مورد استفاده این شرکت است، به خصوص با Sam’s Club یک مکانیسم توزیع مجدد هوشمند و سازمان یافته که در آن محصولات در یک انبار دریافت می شوند و به جای پردازش، مستقیماً به مصرف‌ کننده یا نقطه فروش ارسال می‌کردند. این منجر به صرفه‌جویی قابل توجهی در هزینه تدارکات و لجستیک می‌شود.

     

    سرمایه‌ گذاری برای تفاوت در دسترسی

    تاکتیک‌های دسترسی به بازار عصر جدید با رقابت‌های سنتی و عصر جدید به سمت صنعت خرده‌فروشی معرفی می ‌شوند. مدل کسب و کار والمارت به روش منحصر به فرد خود به این تاکتیک‌ های نوظهور پاسخ می‌دهد.

    این سازمان برای اینکه خود را در دسترس مشتریان قرار دهد، در حال افتتاح یک فروشگاه خرده‌فروشی کوچک است. علیرغم شهرتشان برای سوپرسنترها و فروشگاه ‌های رفاهی، آن‌ ها می‌خواهند اطمینان حاصل کنند که کسب‌ و کارهای کوچک برای مشتریان با آن‌ها رقابت نمی‌کنند. در نتیجه، این فروشگاه‌ های کوچک به مصرف‌کنندگان در تهیه غذاهای جدید و بسته ‌بندی شده کمک می ‌کنند.

    والمارت سرمایه گذاری قابل توجهی در بازاریابی دیجیتال و تجارت الکترونیک انجام می ‌دهد. برای حفظ بازار خود، آن‌ها باید با الگوهای فروشگاه‌ های خرده فروشی دیگر همگام شوند. به لطف معرفی فروشگاه ‌های خرید آنلاین کاربرپسند، مصرف‌کنندگان می ‌توانند در اوقات فراغت خود، در هر مکان و در هر زمان خرید کنند. Walmart Laboratories مرکز فناوری آن ‌ها در سیلیکون ولی است که در آنجا با آزمایشگاه‌ های فناوری پیشرو همکاری می‌ کنند. مشتریان ممکن است اقلامی را که می‌ خواهند سفارش دهند و این اقلام از فروشگاه ‌های فیزیکی به خانه مشتری ارسال شود. این نشان می‌دهد که آن‌ها در حال تقویت اتصالات دسترسی فیزیکی و دیجیتالی خود هستند.

    وال مارت در حال سرمایه گذاری در برنامه‌هایی است که به سختی مشاهده می‌ شوند. به عنوان مثال، ارائه دهندگان سلامت و تندرستی ممکن است با چالش قیمت‌گذاری مواجه شوند. این تنها خرده ‌فروشی در ایالات متحده با داروخانه و کلینیک ‌هایش است که مراقبت ‌های بهداشتی و سلامتی پیشگیرانه را ارائه می‌کند. می‌ توانید آن را یک حامی سلامت بنامید زیرا یک کانال شریک به نام QuadMed دارد.

     

    رقابت مجموعه‌ ای

    وال مارت سرمایه گذاری زیادی روی محصولات و برندهای مختلف، از نام‌های داخلی گرفته تا خارجی، در فروشگاه‌ های فیزیکی و آنلاین خود انجام می ‌دهد. والمارت مدت ‌ها پیش در استراتژی‌ های مجموعه ‌ای از محصولات که نیازهای محلی را به خود جلب می‌ کند، با طیف گسترده ‌ای از محصولات موجود در پلتفرم ‌های فیزیکی و دیجیتالی، پیشرو بوده است.

    واحدهای تجاری والمارت طیف متنوعی از محصولات را ارائه می ‌دهند. انتخاب کالاهای آن مطابق با ترجیحات مشتریان محلی در کسب و کارهای بین‌المللی است. والمارت طیف گسترده‌ای از محصولات را در دو فرمت فیزیکی و دیجیتال ارائه می‌دهد. مدل بازار والمارت طیف وسیعی از کالاهای مختلف را از طریق کانال ‌های فیزیکی و دیجیتالی تبلیغ می ‌کند. این شامل همه چیز از سلیقه‌ های منطقه‌ای گرفته تا منافع بین ‌المللی است.

    بیشتر بخوانید: جدیدترین ترندهای بازاریابی برای انواع کسب و کار

     

    ارائه تجربه عالی

    والمارت می‌داند که بهترین رویکرد برای حفظ مشتریان، ارائه بهترین تجربه ممکن برای بازگشت به فروشگاه ‌هایشان جهت خرید مجدد است. این شرکت درک می‌ کند که مشتریان خوشحال به کارکنان با انگیزه وابسته هستند.

    در نتیجه، وال مارت ۲/۲ میلیون نفر را استخدام می‌کند که برای ارائه یک تجربه خرید مثبت به مشتریان حیاتی است. هدف آن، این است که دستمزد خوبی به کارکنانش بدهد در حالی که هنوز روی آماده‌سازی کارمندان سرمایه‌گذاری می‌کند.

    از مدل کسب و کار والمارت توسط رئیس آن، گرِگ پنر، رئیس و مدیرعامل داگ مک‌میلون و ۲/۲ میلیون کارمند شرکت حمایت می‌شود. این شرکت با ۱۱۳۸۹ شعبه در سراسر جهان، حضور جهانی خود را توسعه داده است.این نشان می‌دهد که برنامه ‌های شرکت به طور هماهنگ برای ایجاد فروش و داشتن نرخ بازده بالایی برای پول و تلاش صرف‌شده عمل می ‌کنند.

    همه این فعالیت‌ها به استراتژی کسب و کار والمارت برای «توسعه، افتتاح و عملیات واحدها در مکان ‌های بهینه و ارائه یک تجربه همه‌کاناله مشتری محور» کمک می‌ کنند.

    مقاله قبلیمراسم بیست و یکمین جشنواره ملی صنعت چاپ برگزار می شود
    مقاله بعدیاتحادیه کتابفروشان و حل مشکلات ناشران البرز

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.