وضعیت کسب و کارها نسبت به شروع ویروس کرونا بهبود قابل ملاحظه ای پیدا کرده است. الان دیگر خبری از تعطیلی گسترده کسب و کارها نیست و بسیاری از آنها با شرایط کنونی کنار آمده اند. یکی از استراتژی های مهم برای انطباق کسب و کارها با شرایط کنونی کار از خانه برای کارمندان بود. این امر بسیاری از کارمندان را در شرایط بحرانی کرونا در کنار کسب و کارهای شان قرار داد.
به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از فرصت امروز، اگرچه حالا وضعیت کرونا در بسیاری از کشورها تحت کنترل قرار دارد، اما هنوز هم بسیاری از برندها بازگشایی رسمی کسب و کارشان را مدنظر قرار نداده اند. دلیل این امر محدودیت های مربوط به پروتکل های بهداشتی و همچنین تلاش برای کاهش هزینه های شرکت با کار از خانه کارمندان است.
هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از شرکت های بزرگ با استراتژی کار از خانه برای کارمندان شان است. این امر الگوی مناسبی در اختیار سایر کسب و کارها برای استفاده از چنین الگویی قرار خواهد داد. در ادامه به بررسی برخی از برندهای بزرگ در این راستا خواهیم پرداخت.
کار از خانه برای کارمندان شاپیفای
پلتفرم مشهور خرده فروشی آنلاین از ماه های ابتدایی شیوع کرونا استراتژی مربوط به کار از خانه را برای کارمندانش فراهم کرد. این امر با توجه به شیوع گسترده کرونا در بسیاری از کشورهای دنیا بهترین گزینه بود. وقتی یک برند مثل شاپیفای دارای کارمندان مختلفی در سراسر دنیاست، باید به فکر سلامتی آنها هم باشد. این امر با استفاده از استراتژی کار از خانه برای بخش قابل ملاحظه ای از کارمندان به بهترین شکل ممکن دنبال شد.
اقدام اصلی شاپیفای برای کار از خانه با کیفیت بالا طراحی یک منبع دیجیتال برای دسترسی کارمندانش به اطلاعات موردنیازشان بود. این امر نقش مهمی در تاثیرگذاری بر روی کیفیت کاری کارمندان این برند ایفا کرد. اگر شما در یک سال و نیم اخیر برنامه ای مشخص برای بهینه سازی کیفیت کاری کارمندان تان در شرایط کار از خانه ندارید، بهترین ایده الگوبرداری از شاپیفای خواهد بود. شما با طراحی یک منبع دیجیتال امکان رفع بسیاری از نیازهای کارمندان تان در شرایط دورکاری را خواهید داشت.
بیشتر بخوانید:
سه راه برای آغاز بازاریابی تلفنی
زمان مناسب خرید فالوور اینستاگرام
کار از خانه برای کارمندان توییتر
کارمندان توییتر از یک سال گذشته اجازه فعالیت در قالب کار از خانه را دارند. این امر همراه با کمک هزینه هایی برای تهیه لوازم موردنیاز به منظور کار مناسب در خانه است. اگرچه این برند در طول ماه های اخیر فعالیت حضوری کارمندانش را دوباره شروع کرده است، اما این امر مربوط به تمام ظرفیت این برند نیست. بنابراین هنوز هم بسیاری از کارمندان توییتر در قالب کار از خانه مشغول به فعالیت هستند.
پروژه توییتر برای کار از خانه کارمندانش در طول سال های اخیر توسعه زیادی پیدا کرده است. نخستین بار این ایده پیش از شیوع کرونا به ذهن مدیران این برند رسید. بر این اساس کار از خانه به عنوان شیوه ای برای ایجاد آزادی عمل بیشتر برای کارمندان مورد توجه قرار گرفت.
کار از خانه برای کارمندان مایکروسافت
مایکروسافت پس از اینکه دفتر رسمی اش در ایالات متحده را کاملا بازگشایی کرد، از روند برنامه کار ترکیبی رونمایی کرد. این برنامه برای کارمندان این برند به منظور کار راحت تر در شرایط کرونایی طراحی شده است. بر این اساس کارمندان در طول ماه امکان کار از خانه در برخی از روزها را خواهند داشت. این امر به آنها برای تجربه ای مناسب و لذت بخش از همکاری با مایکروسافت در شرایط دورکاری کمک خواهد کرد.
یکی از نکات مهم برای استفاده کارمندان مایکروسافت از شرایط دورکاری مربوط به داشتن حداقل تجهیزات موردنیاز برای این امر است. این امر شامل محیطی ساکت، رایانه مناسب و همچنین ابزارهایی مثل وبکم و هدفون برای ارتباط آنلاین با دیگر اعضای شرکت است.
امکان کار از خانه برای کارمندان آمازون
آمازون که در طول یک سال و نیم اخیر تقاضا برای خدماتش به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا کرده است، کار از خانه برای کارمندان را به طور قابل ملاحظه ای برای تیم پشتیبانی از مشتریان مدنظر قرار داده است. استراتژی آمازون در این میان تلاش برای ادامه فعالیت کارمندانش به طور حضوری فقط در بخش های ضروری است. این امر دست کم تا زمان پایان بحران کرونا به طور کامل برای این برند ادامه خواهد داشت.