نقش کانال یوتیوب در بازاریابی جدید

    0
    67
    مهارت ضروری برای فروش

    دنیای یوتیوب بیش از هر زمان دیگری برای کاربران جذابیت دارد. مشاهده محتوای ویدئویی شاید تا چند سال پیش امری دلبخواهی بود، اما امروزه بدل به انتخاب اول و آخر کاربران شده است. درست به همین خاطر سایر شبکه های اجتماعی نیز خودشان را با این تحول مهم سازگار کرده اند.

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از فرصت امروز، امروزه دیگر خبری از سلطه محتوای متنی در دنیای اینترنت و حتی شبکه های اجتماعی نیست. در عوض محتوای ویدئویی جذابیت بسیار بیشتری برای کاربران به هر ماه داشته است. اگر شما هم به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با استفاده از محتوایی جذاب هستید، ثبت نام در یوتیوب امری ضروری برای شما و کسب و کارتان خواهد بود.

    یوتیوب در طول یک دهه اخیر تعداد کاربران بسیار زیادی را جلب کرده است. محبوبیت یوتیوب و امکانات عالی آن برای تولید محتوا آنقدر زیاد بوده که هر رقیب دیگری را از میدان به در کند. در این میان تولید محتوا برای کاربران سود نیز به همراه دارد. این امر ناشی از سیاست تازه یوتیوب برای شریک کردن تولیدکنندگان محتوا در سود ناشی از نمایش تبلیغات است. با این حساب شما به سادگی هرچه تمام تر امکان کسب درآمد مستقیم از یوتیوب را خواهید داشت. برندها نیز با بازاریابی در این فضا بر شمار مشتریان شان اضافه خواهند کرد. نکته مهم اینکه شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان باید راهکارهای حرفه ای را بلد باشید، در غیر این صورت مثل بسیاری از کانال های دیگر بدل به کلیشه هایی ساده خواهید شد.

     

    توسعه کانال یوتیوب و جذب دنبال کننده در کمترین زمان ممکن

    هدف اصلی در این مقاله مرور برخی از مهمترین نکات برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در دنیای یوتیوب است. این نکته به شما برای جلب نظر مخاطب هدف کمک کرده و فرصت های بسیار زیادی پیش روی تان قرار خواهد داد. پس اگر شما هم به دنبال راهکارهای ساده و کاربردی برای توسعه سریع کانال یوتیوب تان هستید، نکات مورد بحث در ادامه این مقاله را از دست ندهید.

    هدف گذاری بر روی کلیدواژه های مناسب

    کلیدواژه ها فقط برای کسب رتبه های سئو بالا در گوگل کاربرد ندارد، بلکه در دنیای یوتیوب نیز اهمیت ویژه ای پیدا کرده اند. امروزه کاربران برای پیدا کردن ویدئوهای دلخواه شان در یوتیوب بیشتر اقدام به جست و جو براساس کلیدواژه ها می کنند. این نکته باید به طور حرفه ای مد نظر شما قرار گرفته و برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف مورد استفاده قرار گیرد. بسیاری از کانال ها و برندها در یوتیوب بدون توجه به کلیدواژه ها اقدام به انتشار محتوای شان می کنند. این امر شاید در کوتاه مدت مشکل خاصی برای شما نداشته باشد، اما در مدت زمان طولانی توانایی تان برای تاثیرگذاری بر روی کاربران را به شدت کاهش خواهد داد.

    برندهایی که اقدام به بازاریابی در یوتیوب بدون هدف گذاری بر روی کلیدواژه های مناسب می کنند، اغلب اوقات خیلی زود با شکست رو به رو خواهند شد. نکته مهم دیگر اینکه شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باید همیشه رفتارشان در بازار را شناسایی کنید. این امر با بررسی کلیدواژه های محبوب در هر حوزه امکان پذیر است. به عنوان مثال، اگر شما در زمینه تولید کفش های ورزشی فعالیت دارید، ارزیابی کلی عملکرد رقبا و کلیدواژه های مورد توجه آنها ایده بسیار خوبی خواهد بود. شما با چنین کاری امکان تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف تان را پیدا خواهید کرد.

    یادتان باشد امروزه ابزارهای بسیار زیادی برای پیدا کردن کلیدواژه های مناسب در دسترس قرار دارد. بهترین گزینه ها در این میان ابزار کی ورد تول (Keyword Tool) و تیوب بادی (Tube Buddy) است. این ابزارها به شما امکان دسترسی به اطلاعات حرفه ای درباره کلیدواژه های مناسب برای استفاده در فرآیند تولید محتوا را می دهد. درست به همین خاطر باید همیشه در استفاده از آنها توجه لازم را به خرج دهید، در غیر این صورت شاید هرگز توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان را پیدا نکنید.

    بهینه سازی پروفایل کانال

    هر کاربری در دنیای یوتیوب دارای یک پروفایل است. این پروفایل مشخصات کلی کاربران را نشان داده و در صورت نیاز پل ارتباطی میان سایر کاربران با وی خواهند بود. این نکته شاید برای کاربران عادی چندان مهم نباشد، اما از نقطه نظر تاثیرگذاری بر روی کاربران برای برندها بسیار حیاتی خواهد بود. برندهایی که به دنبال بازاریابی در یوتیوب هستند، باید همیشه پروفایل های بهینه در اختیار کاربران قرار دهند. هرچه باشد امروزه کمتر کسی اعتماد و حتی نگاهی به محتوای اکانت های بی نام و نشان خواهد کرد. درست به همین خاطر شما باید عملکرد بسیار خوبی در این راستا از خودتان نشان دهید، در غیر این صورت تمام هزینه های تان در حوزه بازاریابی بی فایده باقی خواهد ماند.

    استفاده از توضیحی مختصر و کاربردی درباره ماهیت کانال همیشه برای کاربران دلگرم کننده محسوب می شود. شما باید در این راستا از کلیدواژه های درست نیز استفاده کنید. اینطوری در نتایج جست و جوی یوتیوب رتبه های بالایی به دست می آورید. متاسفانه بسیاری از کاربران برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به چنین نکاتی توجه نشان نمی دهند. درست به همین خاطر اغلب ایفلوئنسرها و برندها در دنیای یوتیوب خیلی زود با مشکلات اساسی رو به رو می گردند.

    توصیه نهایی ما در این بخش اضافه کردن یک قسمت مهم دیگر یعنی «درباره ما» به پروفایل تان است. این بخش به طور کامل برای بیان دیدگاه ها و همچنین هدف تان از راه اندازی اکانت رسمی در یوتیوب اختصاص دارد. درست به همین خاطر برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باید همیشه بخش موردنظر را با دقت پر کنید. اینطوری کاربران در صورت تمام برای آشنایی بیشتر با برندتان مانع چندان سختی پیش روی نخواهند داشت.

    توسعه کانال یوتیوب و جذب دنبال کننده در کمترین زمان ممکن

    وقتی کاربران به دنبال مشاهده ویدئوها هستند، قبل از اینکه بر روی ویدئوی مورد نظر کلیک نمایند، به تصویر پیش فرض آن توجه نشان خواهند داد. این تصویر به طور معمول تامب نیل نامیده می شود. شاید برای کاربران عادی به هنگام تولید محتوا در یوتیوب این بخش خیلی مهم نباشد، اما هنگامی که پای رقابت سنگین میان برندها وسط باشد، این امر اهمیت بسیار زیادی پیدا می کند. درست به همین خاطر شما باید همیشه نسبت به طراحی تامب نیل های درست و حرفه ای اقدام نمایید.

    یادتان باشد شما باید همیشه بخش موردنظر را به صورت حرفه ای طراحی و پیش روی کاربران قرار دهید، در غیر این صورت شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی آنها به شدت کاهش پیدا خواهد کرد. امروزه بسیاری از تولیدکنندگان محتوا در یوتیوب حتی ساعت ها وقت برای طراحی یک تامب نیل جدید اختصاص می دهند. درست به همین خاطر شما اصلا نباید بی توجه از کنار این مسئله عبور نمایید.

    فرآیند بازاریابی در یوتیوب نیازمند استفاده از تمام توانایی های شماست. درست به همین خاطر اگر حتی یک لحظه تمرکزتان را از دست بدهید، دیگر شانسی برای تعامل بهینه با کاربران پیدا نخواهید کرد. این امر می تواند فرصت های پیش روی ما را به طور کامل از بین برده و موقعیت تان را به خطر اندازد. بنابراین اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان هستید، باید همیشه ساز و کاری حرفه ای را مورد توجه قرار دهید. طراحی تامب نیل به طور مناسب گام نخست در این میان خواهد بود.

    انتخاب تیتر حرفه ای برای ویدئو

    تیتر یا موضوع ویدئو اهمیت بسیار زیادی برای جلب نظر کاربران دارد. این بخش تکلیف نهایی ویدئوی شما را مشخص کرده و امکان تاثیرگذاری بر روی کاربران را به کسب و کارتان می دهد. درست به همین خاطر شما باید برای جلب نظر کاربران همیشه از ایده های کاربردی سود ببرید.

    بدون تردید بسیاری از برندها یا تولیدکنندگان عادی محتوای در فضای یوتیوب از ایده های کلیشه ای برای نام گذاری ویدئوهای شان سود می برند. این امر موقعیت شما در بازار را به شدت تحت تاثیر قرار داده و امکان جلب نظر کاربران را به طور کامل از بین خواهد برد. درست به همین خاطر اگر شما به دنبال فعالیت حرفه ای و منحصر به فرد در فضای یوتیوب هستید، باید از همان ابتدای کار اسم های مناسب برای ویدئوی تان انتخاب کنید.

    یکی از ایده های حرفه ای برای انتخاب نام ویدئوها توجه به ترکیب ایده های مورد استفاده در متن ویدئو است. به عنوان مثال، اگر شما ویدئویی درباره تاثیر فشار هوا یا وزن اضافه بر روی عملکرد لاستیک های خودروهای سواری تهیه کرده اید، به جای یک تیتر ساده و بی روح اندکی خلاقیت را چاشنی کار کنید. اینطوری ویدئوی شما به سادگی از بقیه نمونه ها متمایز شده و کاربران توجه بسیار بالاتری به آن نشان خواهند داد.

    تیتر ویدئوی شما باید مخاطب هدف را نسبت به مشاهده آن ترغیب کند. امروزه بسیاری از ویدئوها این نکته مهم را در کنار خودشان ندارند. درست به همین خاطر کمتر کاربری در عمل ترغیب به مشاهده ویدئوی موردنظر می شود. در این شرایط شما شانس زیادی برای تاثیرگذاری بر روی کاربران و جلب نظرشان نخواهید داشت. بنابراین همیشه پیش از اینکه دست به کار شوید، ایده هایی برای تیتر جذاب در سر داشته باشید. این ایده ها در گپ های دوستانه با همکاران به دست آمده و اغلب در همان گفت و گوها نیز مورد ارزیابی قرار می گیرد. با این حساب شما مشکل چندان زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور حرفه ای پیش رو نخواهید داشت.

    انتشار ویدئو در بهترین زمان ممکن

    انتشار ویدئو در بهترین زمان ممکن امری طبیعی محسوب می شود. با این حال وقتی پای اجرای چنین طرحی در میان باشد، چندان ساده نخواهد بود. برندها باید پیش از هر نکته دیگری ساعت های مناسب برای انتشار ویدئو را مورد شناسایی قرار دهند. این امر از یک بازار به بازار دیگر متمایز خواهد بود. بنابراین شما باید دوباره درباره مخاطب هدف تان فکر کنید. اگر مخاطب هدف شما دامنه کوچکی از کاربران در یک موقعیت مکانی خاص را تشکیل می دهد، براساس زمان محلی بین ساعت ۶ تا ۹ بعدازظهر را مورد توجه قرار دهید. در این زمان کاربران حضور بسیار زیادی در شبکه های اجتماعی و به ویژه یوتیوب دارند. اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف هستید، این امر کمک شایانی به شما و کانال تان خواهد کرد.

    استفاده از شیوه آزمون و خطا نیز یکی دیگر از راهکارهای مناسب برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف محسوب می شود. شما در صورت استفاده درست از این شیوه به راحتی فرصت تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را پیدا می کنید. این فرآیند شامل بارگذاری ویدئوها به طور مداوم در شبکه های اجتماعی با ساعت های متفاوت است. در نهایت امر ویدئویی که بهترین بازدید را دریافت کند، بیانگر ساعت مناسب برای انتشار محتوا خواهد بود.

    ایجاد و توسعه پلی لیست ها

    پلی لیست ها بخش کاربردی برای ساماندهی ویدئوی هر کانال در یوتیوب محسوب می گردد. این بخش به طور حرفه ای برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف مورد استفاده قرار گرفته و کاربران فرصت مشاهده ویدئوهای مرتبط به هم را در این راستا پیدا می کنند.

    اگر شما به عنوان یک اینفلوئنسر در یوتیوب فعالیت دارید، دسته بندی موضوعی ویدئوهای تان ایده بسیار خوبی خواهد بود. این امر امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را فراهم کرده و ویدئوهای قدیمی تان را دیگر بدون استفاده نخواهد گذاشت.

    کاربران امروزه برای استفاده از امکانات یوتیوب درباره ایجاد پلی لیست با مشکلات بسیار زیادی رو به رو هستند. دلیل این امر بی توجهی کانال ها به دسته بندی درست ویدئوها و اطلاع رسانی درباره آنهاست. به همین خاطر کاربران اغلب اوقات برای استفاده از ویدئوها به دردسر می افتند. اگر شما به دنبال استفاده از این بخش مهم و کاربردی هستید، باید همیشه به دنبال ایده های کاربردی و تاثیرگذار باشید. به عنوان مثال، ایجاد یک پلی لیست خاص برای ویدئوهای سرگرم کننده و بخشی دیگر برای نمونه های آموزشی ایده ای اساسی در این میان محسوب می شود. شما با این کار به کاربران امکان گشت و گذار هدفمند در میان ویدئوهای قدیمی تان را خواهید داد.

    بدون تردید استفاده درست از ویدئوهای قدیمی باید مدنظر کانالی در یوتیوب قرار داشته باشد. این نکته با توجه به امکان کسب درآمد از بازدیدهای هر ویدئو در یوتیوب اهمیت بالاتری نیز پیدا می کند. درست به همین خاطر شما باید همیشه این بخش را به طور حرفه ای مدنظر قرار دهید.

    بازاریابی برای کانال یوتیوب

    وقتی شما در یوتیوب کارتان را شروع می کنید، مثل افراد تازه کار خواهید بود. در این شرایط کمتر کسی اکانت شما را می شناسد. همچنین دیگر توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور حرفه ای را نیز نخواهید داشت. درست به همین خاطر باید از همان گام نخست فعالیت در یوتیوب به دنبال بازاریابی برای کانال تان باشید. شاید این امر در همان ابتدای کار هزینه بر باشد، اما در عوض خیلی زود بدل به گزینه ای محبوب برای کاربران خواهید شد.

    کانال های حرفه ای همیشه به فکر بازاریابی برای خودشان هستند. این امر نه تنها از طریق همکاری با کانال های مشابه صورت می گیرد، بلکه در این میان حتی بازاریابی در خارج از فضای یوتیوب نیز مورد توجه قرار دارد. شما در صورت فعالیت به عنوان یک برند باید همیشه پروموت کردن کانال تان در دیگر پلتفرم های اجتماعی یا دست کم سایت رسمی شرکت تان را مد نظر قرار دهید. این فعالیت اغلب اوقات هزینه زیادی برای شما به همراه نداشته و در عوض فرصت های بسیار زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به شما خواهد داد.

    امروزه بسیاری از برندها دارای وبلاگ رسمی نیز هستند. این امر برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف اهمیت محوری دارد. بر این اساس اگر شما دارای وبلاگ رسمی برای برندتان هستید، باید همیشه اول از همه تولید محتوا در بخش موردنظر را مورد توجه قرار دهید، در غیر این صورت شانس تان برای تعامل با کاربران بسیار کاهش پیدا می کند. از آنجایی که وبلاگ ها به طور معمول مورد توجه کاربران پیگیر یک حوزه کسب و کار است، اگر شما در بخش مورد نظر محتوای تان را درج کنید، همیشه فرصت تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان را پیدا می کنید. به علاوه، در ابتدای امر شمار بالایی از کاربران پر و پاقرص نیز در کنار کانال تان خواهند بود.

    تبدیل بازدیدکنندگان به دنبال کننده

    شاید یک کانال ویدئوهای بسیار پربازدیدی در فضای یوتیوب بارگذاری کند، اما تا زمانی که توانایی تبدیل افراد موردنظر به دنبال کننده را نداشته باشد، تاثیر آن چندان زیاد نخواهد بود. درست به همین خاطر شما برای جلب نظر کاربران باید بیش از هر نکته دیگری به دنبال ترغیب شان برای دنبال کردن کانال باشید. این امر به شما فرصت بسیار خوبی برای نمایش مداوم و همیشگی محتوای تان به کاربران خواهد داد. بر این اساس دیگر مشکل زیادی پیش روی برندتان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نخواهد بود.

    بسیاری از کانال ها برای ترغیب کاربران به دنبال کردن صفحه شان اقدام به استفاده از راهکارهای بسیار زیادی می کنند. این امر در تمام شبکه های اجتماعی به چشم می خورد. در این میان شما باید استراتژی ویژه ای برای کارتان در نظر داشته باشید. این امر شامل طراحی یک کمپین ویژه و تعیین جایزه های کاربردی برای آن است. در این صورت شانس تان برای افزیش تعداد دنبال کنندگان کانال به شدت افزایش پیدا خواهد کرد.

    تعامل نزدیک با کاربران

    تعامل با کاربران عاملی مهم و اساسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف محسوب می شود. بسیاری از برندها در این میان توانایی تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف را ندارند. دلیل این امر نیز شرایط فعالیت آنهاست. اگر شما در قالب یک برند یا اینفلوئنسر بسیار خشک و رسمی در یوتیوب فعالیت داشته باشید، شانس تان خیلی زود کاهش پیدا می کند. این امر دردسرهای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را افزایش داده و در برخی از موارد حتی موجب ریزش شدید کاربران نیز می شود.

    بهترین توصیه برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به شیوه ای کاربردی قرار دادن خودتان به جای مخاطب هدف است. این امر شاید در نگاه نخست اندکی سخت باشد، اما دست کم نتیجه گیری های بسیار دقیقی برای برندتان به همراه دارد. بنابراین اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان هستید، همیشه باید این شیوه را در دستور کار قرار دهید. وقتی خودتان را به جای مشتریان قرار می دهید، شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی آنها افزایش می یابد. یادتان باشد شما باید دقیقا مثل یک مشتری یا کاربر معمولی یوتیوب فکر کنید. در غیر این صورت ایده های دقیق و کاربردی به ذهن تان نخواهد رسید.

    برگزاری جلسات پرسش و پاسخ به طور لایو در فضای یوتیوب اغلب برای کانال ها همراه با فالوورهای بسیار زیادی است. این نکته به شما امکان جلب نظر کاربران به شیوه ای حرفه ای را می دهد. بنابراین در صورتی که توانایی تان برای جلب نظر یا حفظ مخاطب هدف کاهش پیدا کرده است، باید همیشه استفاده از ویدئوهای لایو را در دستور کار قرار دهید.

    تولید ویدئوهای سریالی

    استفاده از ویدئوهای سریالی یکی از ایده های کاربردی برای ترند کردن کانال ها در این فضاست. بسیاری از کاربران برای مشاهده دنباله ویدئوهای هیجان انگیز یا کاربردی حتی مایل به پرداخت هزینه اضافی نیز هستند. بنابراین اگر شما ایده مناسبی در سر دارید، باید خیلی زود اقدام به فعالیت در راستای تولید محتوا براساس آن نمایید.

    یادتان باشد برخی مواقع برندها برای طراحی ویدئوهای سریالی اقدام به استفاده از هر ایده ای می کنند. اگر شما به چنین کاری تن دهید، به مرور زمان ویدئوهای سریالی تان بسیار کلیشه ای خواهد شد. بنابراین به جای چنین کاری باید به دنبال استفاده از ایده های تازه تر باشید.

    تولیدکنندگان محتوا در یوتیوب باید همیشه سطح بالای رقابت در این فضا را به یاد داشته باشند. این امر برای شما اهمیت بسیار زیادی داشته و امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را نیز به همراه خواهد داشت. نکته مهم دیگر اینکه الگوبرداری از رقبا نیز می تواند فکر مناسبی برای کانال های تازه کار باشد. در این صورت شما بدون نیاز به تجربه دردسرهای رایج امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان را پیدا می کنید.

    بیشتر بخوانید:بهره مندی از قطب نمای مدیران فروش در بازار ایران

    همکاری با سایر کانال ها

    همکاری با کانال های مختلف امری رایج و تاثیرگذار در دنیای شبکه های اجتماعی محسوب می شود. بدون تردید شما تنها کانال مورد علاقه کاربران در یوتیوب نیستید. به همین خاطر برای تولید محتوا باید همیشه اقدام به همکاری با کانال های حرفه ای نیز نمایید. نکته مهم برای همکاری با کانال های دیگر توجه به حوزه کاری آنها و همچنین توانایی شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف است. اگر شما به این نکته مهم توجه لازم را نشان ندهید، کمتر فرصتی برای یک همکاری تاثیرگذار خواهید داشت.

    برندهایی که در یوتیوب فعالیت دارند، به طور معمول برای همکاری باید قبل از هر نکته دیگری به فکر ابعاد آن باشند. به عنوان مثال، آیا شما مایل به طراحی یک ویدئوی مشترک ساده هستید یا اینکه کمپینی بزرگ را در سر دارید. همچنین باید یک همکار مناسب و در حد و اندازه برندتان نیز پیدا کنید، در غیر این صورت همیشه ویدئوهای تان با مشکل رو به رو خواهد شد.

    بازاریابی آشناسازی در یوتیوب با ۷ تکنیک طلایی

    در این بخش الگوبرداری از رقبای بزرگتر در بازار برای همکاری با برندهای گوناگون بهترین ایده ممکن محسوب می شود. این امر شانس شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به شدت افزایش داده و فرصت های تازه بسیار زیادی پیش روی تان قرار می دهد. یادتان باشد در این فضا شما باید به سرعت کانال تان را توسعه دهید. بنابراین وقتی برای تلف کردن ندارید. برندها یا تولیدکنندگان موفق محتوا در شبکه های اجتماعی به دلیل مهارت شان در این فضا اغلب اوقات تجربه ای بکر پیش روی شما قرار می دهند. بنابراین هرگز نباید از این تجربه حرفه ای دست بکشید، در غیر این صورت شاید دیگر توانایی تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به سطح مورد انتظارتان نرسد. این امر شما را بدل به کانالی کلیشه ای در بازار کرده و امکان تعامل با کاربران به طور مناسب را از بین می برد.

    مقاله قبلیافزایش قیمت کاغذ بزرگترین چالش ناشران
    مقاله بعدیبرگزاری سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب در مصلای تهران

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.