آموزش کارکنان به صورت کاربردی

    0
    52
    آموزش کارکنان

    چگونه مهارت تفکر انتقادی را در تیم خود توسعه دهیم 

    با وجود سرمایه‌گذاری زیاد در بخش یادگیری و توسعه، اغلب اوقات شرکت‌ها روش‌های اشتباهی را برای آموزش کارکنان اتخاذ می‌کنند.آموزش کارکنان به صورت اصولی راهکار دارد.

    سازمان‌های سراسر جهان در سال ۲۰۱۶، مبلغ ۳۵۹ میلیون دلار روی آموزش سرمایه‌گذاری کرده‌اند؛ اما آیا این سرمایه‌گذاری ارزشی داشته است؟ تا زمانی‌که شرکت‌ها به این موارد دقت نکنند، سرمایه‌گذاری روی آموزش، ارزشی خواهد داشت:

    در پژوهشی روی ۱۵۰۰ مدیر در ۵۰ سازمان، ۷۵ درصد مدیران نسبت به عملکرد یادگیری و توسعه (L&D) در سازمان خود ابزار نارضایتی کردند.

    ۷۰ درصد از کارمندان، عدم تسلط بر مهارت‌های موردنیاز محیط کار را گزارش کرده‌اند.

    تنها ۱۲ درصد از کارمندان، مهارت‌های جدید برنامه‌های L&D را در محیط کار خود پیاده‌سازی کرده‌اند.

    براساس پرسشنامه‌ی جدید مکینیزی، تنها ۲۵ درصد به نقش آموزش در بهبود عملکرد اشاره کرده‌اند.

    نه‌تنها اغلب برنامه‌های آموزشی سازمانی ناکارآمد هستند؛ بلکه هدف، زمان‌بندی و محتوای آموزش کارکنان هم ناقص است.

    برایان کاپلان، استاد اقتصاد دانشگاه جورج میسون و مؤلف کتاب علیه آموزش در کتاب خود می‌گوید، هدف آموزش در اغلب شرکت‌ها یادگیری مهارت‌های شغلی مفید نیست بلکه هدف اصلی فخرفروشی است.

    کارمندان امروزه از طریق مدارک آموزشی شغلی (CPE) می‌توانند ترفیع بگیرند. کارکنان L&D هم به‌جای تمرکز بر تأثیر آموزش بر کسب‌وکار، خود را با KPIهای ناقص (شاخص کلیدی عملکرد) از جمله مدارک CPE کارمندان مطرح می‌کنند. ارزیابی مدارک CPE معمولا کار آسانی است اما انگیزه‌های ناقص منجر به خروجی‌های ناقص مثل موارد ذیل می‌شود:

    یادگیری در زمان اشتباه. مردم زمانی بهترین را یاد می‌گیرند که نیاز به یادگیری داشته باشند و این در آموزش کارکنان نقش کلیدی دارد. پیاده‌سازی آموخته‌ها بر موقعیت‌های واقعی منجر به تقویت تمرکز و تصمیم قطعی به یادگیری می‌شود. ادوین لوک، روانشناس، تأثیر حلقه‌های بازخورد کوتاه را در سال ۱۹۶۸ در نظریه‌ی انگیزه ارائه می‌دهد، اما این نظریه هنوز در آموزش سازمانی پیاده‌سازی نشده است.  امروزه اغلب کارمندان مفاهیم یکپارچه‌ای را براساس برنامه‌ی L&D فرا می‌گیرند اما آموخته‌های جدید ارتباط کمی با نقش شغلی آن‌ها دارد.

    یادگیری موارد اشتباه. برای پی بردن به تأثیر یادگیری اشتباه کافی است از کارمندان مشغول به کار بخواهید در جلسات آموزشی غیرضروری مثل «مهارت‌های نوشتاری در کسب‌وکار» یا «حل اختلاف» شرکت کنند که تطبیق کمی با نیازهایشان دارد. این مطلب را در آموزش کارکنان رعایت کنید تا آن ها را بی انگیزه نکنید.

    فراموشی سریع آموخته‌ها. همان‌طور که دانشجوهای سال اول دانشگاه ۶۰ درصد از آموخته‌های دبیرستان را فراموش می‌کنند، کارمندانی که صرفا برای کسب مدرک CPE مطالعه می‌کنند، به‌سرعت آموخته‌های خود را فراموش می‌کنند. هرمان ابینگهاوس، روانشناس آلمانی، یکی از پیشتازهای بررسی‌های تجربی حافظه در اواخر قرن نوزدهم است که با منحنی یادگیری به شهرت رسید. براساس منحنی یادگیری، در صورت عدم استفاده از آموخته‌های جدید ۷۰ درصد از اطلاعات پس از ۶ روز فراموش خواهند شد.

    بیشتر بدانید:

     سئو و بازاریابی محتوایی

     

    منبعزومیت
    مقاله قبلینمایشگاه کتاب اصفهان؛ رونق بخشی به انتشار کتاب
    مقاله بعدیبیست‌ و‌ ششمین نمایشگاه چاپ ؛ یک نمایشگاه ویژه

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.