نگاهی به برترین سازندگان ماشین های چاپ در جهان (بخش ششم: بابست)

0
62
بابست

صنعت چاپ در جهان صنعتی کلیدی است و تنها چند کشور هستند که در زمینه تولید ماشین های چاپ فعالیت دارند؛ ما در سلسله مقالاتی به معرفی بهترین سازندگان ماشین آلات چاپ و بسته بندی و نوآوری های آن ها در جهان می پردازیم؛ در ادامه کمپانی بابست (Bobst) را معرفی خواهیم کرد با ما همراه باشید.

سازندگان ماشین های چاپ و بسته بندی هر ساله به تولید جدیدترین ماشین های چاپ و بسته بندی دست می زنند و در نمایشگاه های تخصصی این صنعت همچون نمایشگاه دروپا شرکت کرده و دستاوردها و ماشین آلات خود را به منصه ظهور می گذارند.

کمپانی بابست  Bobst یک کمپانی سوئیسی فعال در زمینه تأمین ماشین‌آلات و مواد اولیه صنعت بسته‌بندی و چاپ لیبل است. این کمپانی ماشین‌های بسته‌بندی تولید می‌کند که امکان تولید بسته با انواع مواد ازجمله تخته صاف، مقوای کنگره‌ای و یا مواد انعطاف‌پذیر مانند پلاستیک و… را دارند.

در سال ۱۸۹۰ جوزف بابست فروشگاهی برای تأمین مواد اولیه چاپ در لوزان سوئیس افتتاح می‌کند. در سال ۱۹۰۸ پس از ۱۸ سال در کنار فروشگاه، کارگاهی برای خدمات مشتریان راه‌اندازی شد. در سال ۱۹۱۵ برای اولین بار بابست شروع به ساخت تجهیزات چاپ کرد. دو سال بعد نام بابست به‌عنوان یک برند تجاری به ثبت رسید. اکنون BOBST در بیش از ۵۰ کشور حضور دارد، ۱۴ مرکز تولید را در ۸ کشور اداره می‌کند و همچنان نیرو استخدام می‌کند. این شرکت گردش مالی تلفیقی ۵۲۹ میلیون CHF را برای سال منتهی به ۳۱ دسامبر ۲۰۱۷ به ثبت رسانده است.

بابستگفتنی است که این شرکت در ابتدا برای تأمین چاپگرهای تجاری در لوزان تأسیس شد. علامت تجاری Bobst در سال ۱۹۱۷ ثبت شد و به دنبال آن یک شرکت محدود با نام J. Bobst & Fils SA در سال ۱۹۱۸ تشکیل شد.

در سال ۱۹۳۸، J. Bobst & Fils SA به یک مکان تولید جدید صنعتی در Prilly، حومه لوزان نقل‌مکان کرد. دستگاه برش اتوماتیک توسط Autoplaten در سال ۱۹۴۰ اختراع شد. در سال ۱۹۶۵ ، J. Bobst & Fils SA شرکت Champlain را از Roseland نیوجرسی خریداری کرد که اکنون Bobst North America Inc نامیده می‌شود.

بابست

در همان سال ایجاد، بابست ایتالیا شروع به فعالیت کرد، این شرکت تابعه Bobst Italia SpA نامیده شد. Nihon Bobst KK در سال ۱۹۷۰ تأسیس شد و اکنون نام Bobst Japan Ltd را دارد. این گروه در سال ۱۹۷۴ با ایجاد Bobst Brazil بریتانیا که اکنون Bobst Latinoamérica do Sul Ltda نامیده می‌شود، در آمریکای لاتین حضور خود را آغاز کرد. همین‌طور یک سایت تولید اضافی در مکس، نزدیک لوزان، در سال ۱۹۷۷ تأسیس شد.

بابستنام شرکت در سال ۱۹۷۸ به Bobst SA تغییر یافت و در همان سال به بورس اوراق بهادار لوزان معرفی شد.

در سال ۱۹۹۰ صدسالگی شرکت با شعار «دانش و مردم» جشن گرفته می‌شود. در سال ۱۹۹۲ شعبه آفریقا و خاورمیانه در کشور تونس راه‌اندازی شد. یک سال بعد نیز شعبه اروپای مرکزی در جمهوری چک افتتاح می‌شود. تا سال ۱۹۹۹ نمایندگی‌های دیگری در کشورهایی نظیر تایوان، مالزی، هند، تایلند، اندونزی، چین، مکزیک، روسیه و لهستان افتتاح می‌شوند.

در سال‌ها ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۹ همراه با افزایش شعب و نمایندگی‌ها، بابست سهام خود را نیز به‌طور گسترده‌ای افزایش می‌دهد و همچنین حق مالکیت بسیار از شرکت‌های دیگر را (مانند جنرال، اطلس، میدی، روتومک، تایتان، پالاتین و لیزرکامب و فیشر و کرک) خریداری می‌کند و با چندین شرکت نیز (مانند BHS Group آلمان) همکاری‌های استراتژیکی را آغاز می‌کند.

بابستدر سال ۲۰۰۹ ژان پاسکال بابست مدیریت بابست را به عهده می‌گیرد و برنامه تغییر کمپانی را آغاز می‌کند.

در سال ۲۰۱۰ ساختار سازمان‌یافته جدید کاری به همراه ایده بوم کسب‌وکار شرکت معرفی می‌شود. همچنین شرکت تجهیزات تبدیل اطلس و زیرمجموعه آن تایتان، به مدیریت خود فروخته می‌شوند. در سال ۲۰۱۲ تمام زیرمجموعه‌های شرکت با شعار «یک گروه، یک برند» هماهنگ شده و همگی تحت برند Bobst قرار گرفتند.

در سال ۲۰۱۴ همچنان استراتژی شرکت با تمرکز بر چهاراصل سازمان‌بندی مؤثر، برتری عملیاتی، مردم و رشد ادامه دارد. در همین سال تولید اولیه ماشین‌های دیجیتال کامل می‌شود و برنامه تغییر شرکت نیز پایان می‌یابد. در سال ۲۰۱۵ اولین ماشین‌های چاپ دیجیتال برای مقوای کنگره‌ای نصب و استفاده می‌شوند. کمپانی در این سال ۱۲۵ ساله می‌شود.

بیشتر بخوانید: دیباچه‌ای بر چاپ؛ هنر صنعت محجوب

در جولای ۲۰۱۷، Bobst یک شرکت تازه تأسیس مستقر در سوئیس به نام Mouvent ایجاد کرد. در این شرکت ۱۰۰ کارمند مسئولیت طراحی، تلفیق و تولید موتورهای چاپ جوهرافشان، مواد شیمیایی، پیش پوششی، لاک‌الکل، جوهر و نرم‌افزار را بر عهده دارند.

بابست

بابست

مقاله قبلیمدیر چاپ گلبرگساز: سامانه مالیاتی طنابِ دار صنعت چاپ
مقاله بعدیبازاریابی چندکاناله و بازاریابی بین‌کانالی

یک پاسخ بدهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.