اهمیت رنگ در چاپ کارت ویزیت

0
44
چاپ کارت ویزیت

یکی از بهترین روش ها برای تبلیغ کسب و کار، طراحی و چاپ کارت ویزیت است. در واقع از مهمترین دلایلی که یک کارت ویزیت می تواند مشتری را جذب آن کسب و کار کند، ترکیب هارمونی های رنگ های استفاده شده در طراحی کارت ویزیت است.

به دلیل طیف وسیع رنگ ها، ترکیب رنگی برای چاپ کارت های ویزیت بسیار متفاوت است که در اصل بستگی به طراح، خدمات قابل ارائه و نوع کمپانی مورد نظر دارد. نمی توان گفت که انتخاب رنگ از میان پالت های مختلف رنگی به آسانی انجام می شود زیرا با توجه به کمپانی که قصد تبلیغ آن را دارید، بر اساس روانشناسی رنگ ها، یک پالت خوب و مناسب انتخاب می شود. همچنین همین رنگ ها است که نظر دیگران را جلب برند شما می کند.

ترکیب های رنگی پرطرفدار برای چاپ کارت ویزیت

سیاه و سفید: یک ترکیب رنگی کاملا ساده و کلاسیک است که اغلب برای کسب و کارهایی مورد استفاده قرار می گیرد که طرحی مینیمال را برای طراحی کارت ویزیت انتخاب کرده اند.

قرمز و طلایی: برای کسب و کارهایی است که محصولاتی لوکس و نسبتا برتر برای فروش می گذارند.

آبی و نارنجی: یکی از ترکیب های رنگی بسیار محبوب برای کسب و کار یا فناوری های پویا و نوظهور است.

سبز و زرد: این ترکیب برای کسب و کار هایی است که به محیط زیست اهمیت زیادی می دهند یا در زمینه های طبیعت و کشاورزی همچنین رشد و نوآوری فعالیت می کنند.

آبی و سفید: برای دادن حس اعتماد بیشتر و امنیت، همچنین خلق ایده مثل کسب کار هایی از قبیل آموزش، بیمه، خدمات پزشکی و مالی مناسب است.

بنفش و طلایی: این ترکیبی رنگی برای ایجاد تشویق و ترقی در تبلیغ کسب و کارهایی که خدمات فرهنگی ارائه می دهند استفاده می شود.

چاپ کارت ویزیتسبز و طلایی: به دلیل القای حس پویایی و طبیعی بودن یکی از ترکیب رنگی های محبوب است و اغلب برای کارهای مربوط به خدمات ورزشی و محیط زیست در کسب و کار ها محبوب است.

صورتی و خاکستری: به دلیل داشتن خاصیت احساسی و زیبایی، برای کسب و کارهایی مانند آرایشگاه های زیبایی و محصولات زنانه که بیشتر بانوان مخاطب آن هستند، مناسب است.

همچنین برای ترکیب رنگی مناسب کارت ویزیت خود می توانید از منابع و سایت هایی که پالت های ترکیب رنگ ها را پیشنهاد می دهند استفاده کنید. یکی دیگر از مهم ترین رکن انتخاب ترکیب رنگ این است که در مورد روانشناسی رنگ ها و به اهمیت آنها در القاء حالت ها مختلف مثل انرژی و آرامش، همچنین اعتماد به نفس اطلاعات کسب کنید.

بیشتر بخوانید: تاثیر روانشناسی رنگ ها بر صمیمیت با مشتری

در کل برای انتخاب ترکیب رنگی باید به محصولات یا خدمات و شناخت هدف مشتریانتان توجه داشته باشید.

چاپ کارت ویزیتروانشناسی رنگ کارت ویزیت

در این قسمت روانشناسی برخی رنگ ها را شرح می دهیم:

رنگ سفید: رنگ سفید رنگ خنثی اما محافظ کارانه شمرده می شود. در واقع اذیت کننده نیست و عاری از هرگونه ریسک است. یکی از رنگ هایی است که به تنهایی برای استفاده کارآمد نیست و باید به عنوان رنگ ترکیبی استفاده شود.

رنگ سیاه: رنگی تقریبا سنگین اما در عین حال کلاسیک، شیک و پر رمز و راز به نظر می رسد. اگر برای تبلیغ کمپانی خود به دنبال نشان دادن قدرت هستید این رنگ می تواند یک گزینه عالی و زیبا برای شما باشد.

رنگ زرد: رنگ کاملا شاد و خوشبین است. همچنین با انرژی و خلاقیت نیز ارتباط دارد. معمولا در برندهایی که مربوط به کودکان است مثل لوازم التحریر استفاده می شود.

چاپ کارت ویزیترنگ آبی: این رنگ به اعتماد به نفس و اطمینان ارتباط دارد. این رنگ معمولا برای ارائه خدمات مالی، بیمه و امور بانکی و اداری کاربرد وسیعی دارد.

رنگ قرمز: یکی از رنگ هایی است که برعکس رنگ سفید به شور و هیجان ارتباط زیادی دارد. ایجاد حس فوریت، عاطفیت و تبلیغات در غذا و فست فود، چند مورد از تاثیرات است که بر روی ذهن افراد می گذارد.

رنگ نارنجی: رنگی است که به شادی، آرامش و تحریک ارتباط دارد. این رنگ برای ایجاد حس محبوبیت، ارتباط اجتماعی و جلب توجه نیز به کار می رود.

رنگ سبز: یکی از رنگ هایی است که به آرامش، بازسازی و خلق ارتباط دارد. همچنین برای تبلیغ محیط های پزشکی، طبیعت، محیط زیست و حس تعلق از این رنگ استفاده می شود.

چاپ کارت ویزیتدر کل استفاده از رنگ ها در محیط های مختلف مثل محیط کار، خانه و مکان های دیگر تاثیر خیلی زیادی رو خلق و خوی افراد دارد و یک رکن بسیار قدرتمند برای افزایش و پیشرفت در فروش برندها است. پس انتخاب بهترین ترکیب های رنگی برای چاپ کارت ویزیت و چاپ کاتالوگ، یکی از پر اهمیت ترین و حیاتی ترین کارهاست زیرا مشتری ارتباط بهتری با برند یا کمپانی شما برقرار می کند و می تواند به یکی از طرفداران دائمی شما تبدیل شود.

چاپ کارت ویزیت

مقاله قبلیطراحی بسته بندی خلاقانه سحرسان در اگروفود ۱۴۰۳
مقاله بعدیافزایش صادرات محصولات نوشت افزار به کشورهای همسایه

یک پاسخ بدهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.