موسسه لیکوی گلاید نتایج یک بررسی را اعلام کرده است که به وضوح نفرت شدید مصرفکنندهها از اتلاف محصول و تلاش شدید برخی از آن ها برای استفاده از چند قطره آخر هر چیزی از اقلام غذایی مانند روغن بادام زمینی و مایونز گرفته تا اقلام زیبایی و بهداشتی مثل خمیر دندان و بدن شویه ها را نشان می دهد مصرف کنندگان به حدی از اسراف متنفرن که حتی راضی به تغییر مارک و رفتن به سراغ بسته بندی هایی هستند که به آن ها اجازه می دهد به راحتی محصولات را تا آخر استفاده کنند. بسته بندی صرفه جویانه
لیکوی گلاید طی یک بررسی از بیش از هزار نفر مصرف کننده شرکت کننده در نظر سنجی درباره نگرش عادت های آن ها در زمینه بسته بندی، استفاده، اسراف کردند و دسترسی به کالاهای مصرفی چسبناک پرسید. برای پیش بردن بررسی لیکویید گلاید سوالاتی را پرسید که بر آگاهی و نگرش راجع به اسراف کاری مصرف کننده متمرکز شده بود نتایج، از عمق نفرت مردم به اسراف کالاهای مصرفی دلایلی برای اینکه چرا آن ها از اسراف محصولات متنفرند و معلوم کردن اینکه دقیقاً چطور تا آخرین قطره استفاده می کنند خبر داد.
نواحی روشن برای بسته بندی صرفه جویانه
مصرف کنندگان از اسراف متنفرند و به دنبال بسته بندی صرفه جویانه هستند. زمانی که گفته شد متوسط افراد چقدر شامپو، نرم کننده، مایونز، مواد شوینده، خمیر دندان و بدن شویه دور میاندازند، ۸۹ درصد از آنهایی که بررسی شدند پاسخ دادند عقیده دارند که این کار اسراف عظیمی است و ۸۵ درصد گفتند که متنفرند از اینکه به همه مقدار آنچه که بابت آن پول می پردازند نمی رسند.
در حالی که ۵۷ درصد پاسخ دهندگان عقیده دارند که تولید کنندگان «آن ها را می پیچانند» تقریباً دو سوم (۶۰ درصد) می گویند چیزی که آن ها را آزار می دهد غالباً اسراف پول است.
آن ها بیشتر از رفتن به دندانپزشک یا انجام کارهای خانگی از اسراف متنفرند. وقتی از آن ها خواسته میشود که نفرت خود از فعالیت های خاص را بر اساس مقیاس از یک تا ده رتبه بندی کنند، اسراف محصولات مصرفی (میانگین: ۴.۸ درصد) رفتن به مطب دندانپزشک (۴.۳ درصد) و انجام کارهای خانگی (۴.۲ درصد) پرداخت مالیات (۴.۸ درصد) در رده بندی ظاهر می شوند. منتظر تعمیرکار بودن با میانگین رده بندی ۵.۷ درصد در بالای لیست قرار گرفت.
این موضوع البته فقط درباره اتلاف پول نیست؛ درباره اصل موضوع و اثر محیط زیست نیز هست. دلیل اصلی که چرا مردم از اسراف کالاهای مصرفی متنفرند اسراف پول است. (۶۰ درصد از پاسخدهندگان) وقتی که پرسیده شد سالانه چقدر پول به خاطر اینکه نمی توانند تا آخرین قطره محصول استفاده کنند اسراف می کنند ۶۰ درصد بین یک دلار و ۴۹ دلار تخمین زدند و ۳۳ درصد تخمین زدند که ۵۰ دلار یا به ارزش بیش از آن هر ساله هدر داده اند.
علاوه بر نگرانیهای مربوط به پول، ۲۰ درصد از پاسخدهندگان گفتند که اصل موضوع این است که به اندازه آنچه که برای آن پول داده اند باید عایدشان شود و ۱۶ درصد نگرانی های زیست محیطی را بیان کردند.
مصرف کننده ها تصمیم گرفتند تا آخرین قطره استفاده کنند مردم از اسراف کالاهای مصرفی به قدری متنفرن که تقریباً ۴۰ درصد پاسخ دهندگان را می گویند که تا زمانی که تا آخرین قطره استفاده نکنند بسته بندی را دور نمی اندازند. بیش از ۶۰ درصد بیشتر از چند دقیقه برای فشردن و چلاندن آخرین قطره محصول وقت صرف کردند ۱۵ درصد «تا زمانی که طول می کشد» وقت صرف کردند. بیش از دو سوم (۶۹ درصد) زمانی که هنوز مقدار کمی از بسته قبلی وجود داشت نسبت به باز کردن بسته جدید مردد بودند.
آن ها بعضی فوت و فن های باورنکردنی را برای استفاده کامل از محصول آزمودند. تقریباً همه پاسخدهندگان حداقل از یک روش مخصوص برای استفاده تا قطره آخر را استفاده کرده بودند، از بطریهای ذخیره ساز وارونه گرفته (۸۴ درصد) تا افزودن آب (۶۸ درصد) بریدن ظروف (۶۱ درصد) استفاده از قاشقک (۴۰ درصد) استفاده از نیروی گریز از مرکز (۱۹ درصد). تعدادی از مصرف کنندگان بسیار متعصب خریدن ابزار مخصوص برای این کار اقرار کردند (۱۱ درصد). بیشتر از ۵۰ درصد از پاسخدهندگان گفتند که آن ها فوت و فن های خودشان را دارند.
وقتی که از «دیوانه وار ترین راه» برای استفاده کامل از آخرین قطره محصول پرسیده شده پاسخ دهندگان به شکستن، حرارت دادن، فشار دادن، لیسیدن، مکیدن و ضربه زدن برای استفاده از آخرین قطره های با ارزش اقرار کردند. بسته بندی صرفه جویانه
رسیدن به چند قطره آخر می تواند هزینه دار شود تقریباً ۶۰ درصد پاسخ دهندگان به درست کردن یک دردسر و خرابکاری اقرار کردند؛ ۳۱ درصد گفتند که محصول رویشان پاشیده شده است. ۱۸ درصد دیگر به باز شدن در بسته با صدای ترکیدن اقرار کردند. ۱۳ درصد دیگر به خاطر جان کندن برای استفاده تا آخرین قطره خودشان آسیب رسانده اند.
محصولات هدر رفته ارزش و تلاش کردن را دارند. ۲۷ درصد افراد (۱۸۲ از ۶۵۵) برای به دست آوردن موادی که دور ریخته می شود مجبور به کار بردن تلاش هستند.
در حالی که این عمل در مورد شامپو عصبانی کننده است. خمیر دندان و لوسیون بدتر هستند. زمانی که خواسته شد تا به نارضایتی بر لیست خاصی از محصولات مصرفی چسبناک اشاره کنند، پاسخدهندگان اشاره کردند که خمیر دندان و بدن شویه با میانگین ۸ و نیم بر پایه یک مقیاس ۱۰ امتیاز آزاردهندهترین بودند.
مصرف کننده ها خواستار یک راه حل شدند. قریب به اتفاق اکثریت پاسخدهندگان گفتند که راضی بودند تا بسته بندی جدیدی را آزمایش کند که آن ها را قادر میسازد تا محصول را به راحتی تا آخر استفاده کنند (خمیردندان، ۹۳درصد؛ شامپو ۸۹ درصد؛ بدن شویه ۸۸ درصد؛ مواد شوینده ۸۷درصد؛ نرم کننده ۸۵ درصد و مایونز ۸۰ درصد) بررسی همچنین اطلاعات جالبی درباره وفاداری به برند را آشکار کرد اکثر پاسخدهندگان راضی هستند که ما را به بستهبندی کاراکتر ترجیح دهند و دهان شویه ۷۴ درصد؛ خمیردندان ۷۱ درصد؛ مواد شوینده ۶۹درصد؛ شامپو ۶۸ درصد؛ نرم کننده ۶۷ درصد و مایونز ۶۰ درصد. بسته بندی صرفه جویانه
بیشتر بخوانید: سونی و حذف بسته بندی های پلاستیکی در حمایت از محیط زیست
میدانیم که مصرف کنندگان از اسراف متنفرند و به وضوح نیاز به راه حل های بسته بندی بهتر را بیان می کند این مسئله این است که ما آن را جدی می گیریم، دیو اسمیت مدیر موسسه لیکوی گلاید گفت: تکنولوژی پوشش های نچسب به درون بسته بندی می تواند برحسب نیاز تغییر یابد تا بتواند به سر خوردن راحت هر مایع چسبناک در سراسر سطوح بسته بندی خود کمک کند پوشش مناسب به زودی به یک استاندارد صنعتی تبدیل میشود و دنیا را با کاهش و قابل ملاحظه در اتلاف مصرف کنندگان تغییر می دهد.
منبع: مجله صنعت چاپ
بسته بندی صرفه جویانه