پیچدگی های کسب و کار چاپ در جهان امروز

0
45
صنعت چاپ مازندران شورای راهبری صنعت چاپ کشور

مقاله پیچدگی های کسب و کار چاپ در جهان امروز پیش رو توسط جنیفر مت، سردبیر بخش نرم افزار چاپ در پایگاه اینترنتی وات دی تینک تهیه شده است. این مقاله در خصوص چگونگی بهبود اجرای کار در تجارت الکترونیک و کم کردن شکاف بین مرحله تصورات و مرحله به اجرا درآوردن پروژه ها مطالبی را بیان می کند.

امروز تکنولوژی به خصوص در استفاده از نرم افزارها، خیلی چیزها را ممکن ساخته است و انجام کارهایی که قبلا در شرکت های تجاری صورت می گرفت به ابزارهای نرم افزاری که در اختیار داریم واگذار شده اند. می توان گفت تقریباً هر روزه شاهد نمونه ی جدیدی هستیم در رابطه با اینکه شرکت های تجاری چگونه با استفاده از تکنولوژی در صدد مقابله با چالش های فرآیندی هستند و برآنند که محصولات و خدمات جدید خود را با بهره گیری از امکانات نرم افزاری خلق کنند.

 

مرحله تصور

فکر کردن در مورد چگونگی انجام این تکنولوژی و امکانات به طور مؤثر در تجارت است «مرحله تصور» نامیده می شود که این مرحله قانع کننده، سرگرم کننده، هیجان انگیز و اعتیاد آور است؛ و پس از آن است که با فاصله ای بین مرحله تصور کردن و مرحله به اجرا در آوردن روبرو می شویم.

ما قادریم تصورات بزرگی داشته باشیم، اما با توجه به محدویت ها قادر به اجرا می شود فاصله زیادی است. این شکاف و فاصله، از محدودیت های تجاری (زمان، منابع، بودجه، سفارش دهنده و بازار) که با آن رو به رو هستیم نشئت می گیرد. ما به هر دو نیازمندیم، هم باید تصور کنیم و هم به اجرای کار بیاندیشیم؛ اما باید کمی با خودمان روراست باشیم.

تصور کردن و در رویا به سربردن بیشتر راهی برای سرگرمی است و افراد زیادی برای فروش بیشتر خود به دنبال ایجاد فضای رویا گونه که تا حدی هم راحت است، هستند (نوشیدنی ها، شام، مسافرت و …) به رویا نیاز داریم و نیاز داریم که به فراتر از واقعیت های جاری فکر کنیم به دلیل اینکه سرعت تغییر در بازار، هم در رابطه با فضای کلی تجارت و هم در رابطه با سفارش دهنده ها شتابی روز افزون گرفته است.

«تصور کردن» گام برداشتن در خارج از آتشفشان کاری روزانه ای است که در تجارت با آن روبرو هستیم و برای فکری است برای اینکه بتوانیم تصور کنیم که در ۲، ۵ و یا حتی ۱۰ سال آینده در چه سطحی و کجا قرار گرفته ایم. آینده همه ی تجارت ها در هر بازاری بیشتر متکی به تکنولوژی است، همجنس همه تصورات ما باید ریشه ای در فناوری داشته باشند. تصور کردن پیش بینی و تجسم از طریق ابزار ارتباطی آنلاین بدست می آیدو با ۲۵ درصد از درآمدهای ما از فروش غیر چاپی حاصل می شود.

فاصله، فضایی است بین چیزی که از لحاظ نظری ممکن و چیزی که شرکت قادر به اجرای آن است، بخشی که بیشتر پروژه های اجرایی در روبرویی با آن شکست می خورند و جایی است که رویاها به کابوس تبدیل می شوند. گاهی ما رویا را باور می کنیم و به باورهای قبلی خود اعتماد بیش از حد داریم. پس از آن در انتقال دشوار بین رویا و واقعیت چیزی که قابل انجام است با توجه به منابع، بودجه و بازار شکست خواهیم خورد. نامی برای این گونه تصمیم گیری ها استفاده می شود «تورش تایبد.»

تورش تایبد یعنی چیزی که به نظر بدیهی برسد و افراد آن را به صورت شهودی بپذیرند و به دنبال مطالعه بیشتر نباشند. این اعتماد بیش از حد به باورها و اطلاعات شخصی ممکن است در جهت عکس شواهد تقویت شود و منجر به تصمیم گیری های پرمخاطره گردد. ما درگیر تصوری می شویم و پس از آن به دنبال شواهدی برای پشتیبانی از باورهایمان می گردیم. راه حل برای پیچیده به نظر می آید؛ بنابراین فرض می کنیم که قادریم استعداد، انگیزه و منابع شفاف و واضحی برای یادگیری سیستم پیدا کنیم و به نمایندگی از طرف مشتریان خود، آنها را به اجرا درآوریم.

خلق و ایجاد فن آوری که بتواند هر ویژگی و عملکرد قابل تصوری در اثبات و نمایش یک فروش به صورت قدرتمند ارائه و اجرا کند رویا است. ساخت تکنولوژی عملیاتی کارکردی توسط تیم اجرایی در شرکت برای سفارش دهندگان یک واقعیت است و اجرای آن باید همراه محدودیت ها در نظر گرفته شود. هیچ شخصی در مورد محدودیت ها در فرآیند فروش سخن نمی گوید. چرا؟

فقط خود شما تنها کسی هستید که محدودیت های شرکت خود را به طور کامل می دانید، کارمندان خود را می شناسید، می دانید که آنها به چه کاری مشغولند و به چه میزان فنی هستند و شمایید که مشتریان خود را می شناسید. در یک فرآیند فروش، فروشنده به شما کمک می کند تصور کنید. این شغل شماست که بفهمید چگونه از این شکاف عبور کنید و تصمیم های تجاری را بر پایه محدودیت های حقیقی خود بگیرید.

کسب و کار چاپملزومات، از وب به چاپ (web to print)

۱. آیا شما منبع گسترده ای برای یادگیری چیزهای جدید دارید که راه حل هایی برای چرایی عمل نکردن دانسته های قبلی ارائه کند؟ (عامل اشتباه را در مقابل عاملی که باعث موفقیت می شود و چالش هایی که مشکل اصلی پروژه های نرم افزاری است بررسی و تعیین کنید)

۲. آیا فروشندگان کسانی هستند که اهمیت و ارزش توسعه دادن کانال های ارتباطی را با مشتریان خود درک کنند؟ کسب و کار چاپ

۳. آیا شما و تیمتان به اهمیت سهولت ارائه سفارش به صورت خدمات آنلاین به مشتریان خود باور دارید؟

۴. آیا از جهان آنلاین استقبال می کنید یا در برابر آن به مقاومت می پردازید؟ و آیا افراد گروه روش انتخابی شما را پی می گیرند؟

۵.آیا زمان کافی برای فکر کردن به یک خط مشی آنلاین برای تجارت خود دارید؟ اهداف شما برای استقبال از سریع ترین کانال های ارتباطات تجاری در حال رشد بشر که تاکنون ایجاد شده اند چیست؟

کسب و کار چاپملزومات در سیستم های مدیریتی اطلاعات چاپ (MIS PRINT)

۱. آیا منبعی دارید که از توجه و اعتماد داخلی کافی برای اجرای یک سیستم جدید برخوردار بوده و روی همه جهات تجارت و شغل شما تأثیر بگذارد؟

۲. آیا از بردباری درونی نسبت به تشویق تیم خود در اجرای پروژه های مهم برخوردارید، پروژه هایی که هر کسی را وادار می کند بر مبنای زمانه عملیات آن را اجرا کند و برای ایجاد سیستم هایی که رویکرد آنها مبتنی بر استفاده از تکنولوژی به جای مراحل دستی است گستردگی داشته باشد؟

۳. آیا شما آماده اید که با مقاومت و مخالفت داخلی اجتناب ناپذیر روبرو شوید؟

۴. آیا زمان کافی دارید که راهنمایی سازمان از نظر تغییر دیدگاه آنها برای درک و چرایی باقی ماندن در رقابت و لزوم ایجاد تغییرات بسیار بپردازید؟

۵. آیا بودجه کافی در اختیار دارید که بتوان بر روی تکنولوژی و خدمات مرتبط با آن که با راه حل های اجرایی مطابق هستند سرمایه گذاری کنید؟

کسب و کار چاپگذر از رویا به واقعیت می تواند کمی نا امید کننده باشد نباید اجازه داد که این ما را دلسرد کند. هر کسی تصوراتی دارد، اما قادر به اجرای مقدار کمی از آنها است. ماشین های چاپی که امروزه موفق عمل می کنند بهتر از خیال پردازان نیستند. آنها تکنولوژی بهتری ندارند بلکه در عملکرد و اجرا بهتر هستند. این ماشین ها از مهمترین مهارت در تجارت امروز یعنی «اولویت بندی واقع بینانه» استفاده می کنند.

چرا باید در اولویت بندی ها واقع بین باشیم؟ هر چیزی مهم است اما قادر به انجام همه آنها نیستیم پس باید واقع بین باشیم. تخیل خود را به کار بگیریم و با وجود محدویت هایی که داریم آن را به خوبی اجرا کنیم. محدودیت هایمان را بشناسید. کسب و کار چاپ

بیشتر بخوانید: افزایش تقاضا و شخصی سازی در چاپ

بیشتر ما می خواهیم یکجا چیزهای خیلی زیادی اجرا کنیم و این باعث شکستمان می شود. توجه کنیم که اجرا کردن یک پروژه تمرکز و توجه خاصی نیاز دارد. پروژه های نرم افزاری چاپ موفق و تمرکز دائمی در راستای یک هدف تعریف شده واضح ایجاد می کنند. تصور کردن، خوشایند و سرگرم کننده است و اجرا کردن زمانی است که همه این جادو اتفاق می افتد و شکلی قابل ارائه و پایدار تولید می شود. کسب و کار چاپ

منبع: What They Think

صنعت چاپ

مقاله قبلیتوسعه کسب و کار با بهره مندی از عرصه B2B
مقاله بعدیروش چاپ پارچه متناسب با انواع پارچه

یک پاسخ بدهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.