نگاهی به برترین سازندگان ماشین های چاپ در جهان (بخش اول: KBA)

0
82
KBA

صنعت چاپ در جهان صنعتی کلیدی است و تنها چند کشور هستند که در زمینه تولید ماشین های چاپ فعالیت دارند؛ ما در سلسله مقالاتی به معرفی بهترین سازندگان ماشین آلات چاپ و بسته بندی و نوآوری های آن ها در جهان می پردازیم؛ در ادامه شرکت ماشین سازی (KBA) را معرفی خواهیم کرد با ما همراه باشید.

سازندگان ماشین های چاپ و بسته بندی هر ساله به تولید جدیدترین ماشین های چاپ و بسته بندی دست می زنند و در نمایشگاه های تخصصی این صنعت همچون نمایشگاه دروپا شرکت کرده و دستاوردها و ماشین آلات خود را به منصه ظهور می گذارند.

KBAKoenig & Bauer (KBA)

کونیگ اند بائر یک شرکت آلمانی سازنده ماشین آلات چاپ است که مرکز آن در شهر وورزبورگ است. این شرکت در سال ۱۸۱۷میلادی توسط فردریش کونیگ و آندریاس فردریش بائر در ورزبورگ آلمان تاسیس شد و قدیمی ترین کارخانه سازنده ماشین چاپ است که هنوز هم فعال می باشد. ۹۵ درصد اسکناس های موجود در جهان توسط ماشین های چاپ کونیگ اند بائر چاپ می شوند.

KBA هرساله این واقعیت را جشن می‌ گیرد که فردریش کونیگ و آندریاس بائر اولین کارخانه تولید مطبوعات چاپی خود را در سال ۱۸۱۷ راه‌ اندازی کردند. تاریخچه KBA نشانگر تاریخ و صنعت چاپ است. اولین سیلندر چاپ که در کارخانه‌ای در Oberzeil قرار گرفت، شروع صنعتی شدن صنعت چاپ و گرافیک بود که بانی به وجود آمدن چاپگرهای افست با فرمت‌های مختلف و اتوماتیک و در ادامه این صنعت، تولید چاپگرهای دیجیتال شد که به لطف احیای چاپ در جهان، این‌گونه ماشین‌آلات اکنون در تعداد زیادی از چاپخانه‌ها نصب می‌شوند.

KBA، درست مانند ۲۰۰ سال پیش، نقش بزرگی در احیاء صنعت چاپ بازی می‌ کند. این شرکت تعدادی از مفاهیم منحصربه‌فرد مانند پرس فوق‌سریع Condor و پرس چرخشی روزنامه افست بدون آب Cortina را ابداع کرده است.

راه‌ حل‌ های Wide Format که KBA با سری Rapida و عریض‌ ترین چاپ بسته‌بندی دیجیتال T1100 S که همراه با HP توسعه داده‌اند ارائه می‌ دهد، در حال ایجاد تحولی در تاریخ هستند، تاریخی که همیشه ازنظر تجاری موفق نبوده است. چاپ افست تصویربرداری مستقیم DI Karat با تصویر برداری Onpress یک نمونه است؛ اما نشان می‌دهد که KBA از سرمایه‌گذاری در بخش‌ های خاص بازار ترسی نداشته و ندارد. این شجاعت آن‌ها را در بخش‌ هایی مانند بسته‌ بندی با فرمت عریض، چاپ قلع و اسکناس، سردمدار بازار کرده است.

KBAدر ۹ آگوست ۱۸۱۷، فردریش کونیگ و آندریاس بائر قراردادی را امضا کردند که Schnellpressenfabrik Koenig & Bauer را در صومعه‌ای سکولار در اوبرزل نزدیک وورزبورگ تأسیس کردند و در سال ۱۸۲۳، Haude und Spenersche Zeitung در برلین اولین روزنامه از اوبرزل در قاره اروپا بود که چاپ شد.

فردریش کونیگ در سال ۱۸۳۳ درگذشت. بیوه او فانی کونیگ و شریک تجاری سابقش آندریاس بائر به کار او ادامه دادند. مطبوعات جدید توسعه یافتند و چاپ روزبه‌روز درحال‌توسعه بود. تعدادی از کارگران جوان و جاه‌طلب برای تأسیس چاپخانه‌های خود از اوبرزل رفتند. از این نظر می‌توان اوبرزل را مهد تولید ماشین چاپ آلمان دانست.

در سال ۱۸۶۰ با مرگ آندریاس بائر دوره مؤسسان شرکت پایان کار خود را دید.

دو پسر بنیان‌گذار، ویلهلم کونیگ و فردریش کونیگ جونیور، مطبوعات جدیدی را توسعه دادند، روال کارخانه‌ها را مدرن‌سازی کردند و مجموعه‌ای از اصلاحات اجتماعی را ارائه کردند. صندوق کمک‌هزینه بیماری و درمانی (بیمه) در سال ۱۸۵۵ توسط یک بانک تأسیس شده بود. کارخانه در سال ۱۸۶۵ توسط یک مدرسه آموزشی، به کارخانه پیشرو مرکز آموزش حرفه‌ای امروزی در وورزبورگ تبدیل شد، اساسنامه کارخانه در سال ۱۸۷۳ که حقوق و وظایف کارگران و مدیران را مشخص می‌کرد، تنظیم شد و حدود ۱۴۰ سال پیش، یکی از اولین شوراهای کارخانه‌ای ایجاد شد.

اولین مطبوعات تحت وب در سال ۱۸۷۶ در اختیار روزنامه‌ای در ماگدبورگ قرار گرفت. ویلهلم کونیگ در سال ۱۸۸۶ دستگاه چاپ وب متغیر را اختراع کرد، اولین دستگاه چاپ چهار رنگ را در سال ۱۸۸۸ طراحی کرد و شروع به ساخت ماشین‌آلات ویژه برای چاپ محصولات لوکس کرد. در همان زمان، او علاقه زیادی به چاپ اوراق بهادار پیدا کرد، زمینه‌ای که بعداً کونیگ و بائر در آن به رهبر فناوری تبدیل شد. در سال ۱۸۹۵ تعداد ۵۰۰۰ سیلندر چاپی در این شرکت به فروش رسید.

KBAاز سال ۱۸۹۵ تا دهه ۱۹۲۰، مسیر شرکت توسط کنستانتین کونیگ نوه بنیان‌گذار و آلبرشت بولزا تغییر پیدا کرد. در سال ۱۹۰۱، یک کارخانه جدید در محل امروزی دفتر مرکزی شرکت، ساخته شد. سالن تولید ۲۲۵ متری یکی از بزرگ‌ترین سالن‌های آلمان در آن زمان بود. انتشارات تحت وب و چاپ‌ های روتوگراور به وجود آمد و توسعه ماشین‌های افست افزایش یافت. در کنار دستگاه‌های چاپ، دستگاه‌های مختلف ماتریس‌ سازی و دستگاه‌های ریخته‌گری صفحه‌ به مشتریان در سراسر جهان تحویل داده شد.

پس از گذشت سال‌ها، خرید شریک سوئیسی De La Rue Giori SA در لوزان به سال ۲۰۰۱ موقعیت قطبی KBA را در چاپ اسکناس تضمین کرد. خرید Metronic GmbH در سال ۲۰۰۴ درها را به بازار مهم سیستم‌های کدگذاری صنعتی باز کرد.

بیشتر بخوانید: شرکت نورتک با تیم ایرانی و فعالیت جهانی

KBA خرید Bauer + Kunzi و LTG Print Systems و ادغام متعاقب آن در KBA-MetalPrint GmbH در سال ۲۰۰۶، KBA را به‌عنوان شماره یک در تزئینات فلزی معرفی کرد و با KBA-Kammann GmbH به‌عنوان یک رهبر جهانی برای دکوراسیون ظروف شیشه‌ ای، در کنار متخصص بسته‌ بندی انعطاف‌ پذیر KBA-Flexotecnica S.p.A، KBA از سال ۲۰۱۳ مجموعه خود را برای بخش بسته‌ بندی‌ های متنوع بیشتر گسترش داده است. هدف مشابهی با تصاحب تولیدکننده دایکتر اسپانیایی Iberica در سال ۲۰۱۶ انجام شد.

مقاله قبلیدوره آموزشی برندسازی و بسته‌بندی صنایع‌دستی
مقاله بعدیهمه چیز درباره سررسیدهای تبلیغاتی

یک پاسخ بدهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.