لوگو؛ عنصر هویت‌بخش

بررسی اهمیت لوگو و طراحی آن

0
43
لوگو

آرم، نماد، نشانه، نشان‌واره، نشان تجاری برند؛ همگی معنی کلمه لوگو را می‌دهند و چون در جامعه کلمه لوگو آشناتر و از استقبال بیشتر برخوردار است در این مقاله فقط از کلمه لوگو استفاده می‌شود.

یکی از مهم‌ترین بخش‌های راه‌اندازی کسب‌وکار، استارتاپ و مجموعه‌های معتبر ایجاد لوگو است. درواقع لوگو یک نماد تشکیل‌ شده از تصویر یا نوشته است که به زبان ساده عصاره محتوا و درون‌مایه یک کسب‌وکار است، به‌طورکلی هویت بصری در ذهن مخاطب ایجاد می‌کند که به تنهایی می‌تواند معرف شرکت یا سازمان باشد. در ادامه به بحث پیرامون طراحی لوگو پرداخته خواهد شد.

مهم‌ترین موضوع در طراحی لوگو، داشتن ایده‌ای منحصربه‌فرد است. ایده‌ای که بسیار ساده و به یادماندنی باشد و خاص شما طراحی و اجرا شود. هویتی که در کنار رعایت اصول زیباشناسی، ماهیتی منحصربه‌فرد داشته باشد.

باید بدانید که لوگوی شما بیشترین تأثیر را در اولین برداشت از فعالیتتان در چشم مخاطب خواهد داشت. لوگو در چاپ کارت ویزیت، چاپ اوراق اداری و تبلیغاتی، کالاها و بنرهای تبلیغاتی، تابلوها، سایت و اپلیکیشن‌؛ مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ بنابراین طراحی لوگو می‌تواند تأثیر زیادی روی رونق کسب‌وکار شما داشته باشد.

لوگوها را می‌توان به دو دسته‌ی کلی «تصویری» و «نوشتاری» تقسیم کرد. دسته‌ی سومی هم وجود دارد که ترکیبی از نوشتار و تصویر است که «ترکیبی» گفته می‌شود. در این مطلب می‌خواهیم در مورد لوگو و طراحی آن صحبت کنیم؛ برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه همراه ما باشید.

طراحی لوگونحوه طراحی لوگو به چه صورت است؟

امروزه با راه‌اندازی سایت‌های مرتبط با طراحی و چاپ می‌توانید طراحی لوگو را به یک فرد کاربلد و ماهر بسپارید زیرا لوگوی شرکت یا سازمان در آتیه برند و معرف آن شرکت خواهد شد.

اولین نکته‌ی مهم در طراحی انتخاب سادگی است. به لوگوی شرکت‌های معروفی همچون فیس بوک یا اپل دقت کنید؛ آن‌ها در عین سادگی شیک به نظر می‌رسند.

باید این را نیز در نظر داشته باشید که به‌مرورزمان تغییراتی در طراحی لوگوها انجام می‌پذیرد که این یک امر بدیهی است.

درواقع لوگو باید طوری طراحی شود که فرد با دیدن آن بتواند پیغام آن را تشخیص دهد. شما می‌توانید متناسب با خدمات‌دهی شرکت یک لوگوی ساده و شیک طراحی کنید.

لوگومراحل طراحی کردن لوگوی حرفه‌ای

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین کار قبل از اتود زدن برای طراحی لوگو این است که ابتدا در مورد کسب‌وکار و نحوه خدمات‌دهی، سفارش‌دهنده مطالعه می‌شود و با توجه به آن اتود طراحی لوگو زده ‌شود.

لوگو باید کاملاً با محیط شرکت سازگاری داشته باشد، در غیر این صورت طراحی و چاپ آن در برگه‌های تبلیغاتی موجب ضرر می‌شود؛ بنابراین اگر قرار است طراح از بیرون لوگوی شرکت شما را طراحی کند باید کاملاً با نحوه خدمات آشنایی داشته باید.

لوگوی یک شرکت باید کاملاً فکر شده و خلاقانه طراحی شود تا نتیجه‌ی دلخواه به دست آید. طراحی خوب باید بتواند به دو صورت تک رنگ و تمام رنگ چاپ شود و در سایزهای مختلف مورد استفاده قرار بگیرد؛ آن هم بدون تغییر در ظاهر، معنی و مفهوم.

باید توجه داشت که طراحی یک لوگوی اشتباه ممکن است مخاطبان اشتباهی را به سمت شما بکشاند. لوگوی شرکت را طوری طراحی کنید که در ذهن مشتریان باقی بماند؛ یعنی هر زمان در هر مکان که لوگو را دیدند متوجه شوند لوگوی فلان شرکت است.

لوگوی هر شرکت و سازمانی عمدتاً تا به امروز از ترکیب تایپوگرافی و نوشتار طراحی شده‌ است. باید دانست که انتخاب رنگ، سایز، فونت و سایر جزئیات همگی روی شکل ظاهری لوگو تأثیرگذار هستند.

انتخاب یک لوگوی ساده و شیک روی کسب‌وکار شما تأثیر خواهد گذاشت؛ بنابراین برای داشتن یک لوگوی حرفه‌ای طراحی آن را به دست یک کاربلد بسپارید تا نتیجه مطلوب بگیرید.

لوگوی برندقیمت طراحی لوگو

از آنجایی که طراحی لوگو بسیار حساس و مهم است صرف هزینه برای این کار ارزشمند تلقی می‌شود. طراحی لوگو مهم‌ترین بخش برندینگ شدن شرکت است زیرا روی تمام تبلیغات مؤثر آن ثبت می‌شود و نماد و معرف کسب و کار مزبور است.

وب‌سایت‌هایی که در زمینه طراحی انواع لوگو در حال فعالیت هستند نمونه کارهای خود را در سایت قرار می‌دهند تا مشتریان با دیدن نمونه کارها از ظرافت کارشان مطمئن شوند. در این وضعیت شما می‌توانید با مراجعه به صفحه اصلی سایت، قسمت خدمات طراحی آرم را انتخاب کرده و با دیدن نمونه کارها با خیالی آسوده سفارش خود را ثبت کنید.

بیشتر بخوانید: ۵ نکته اساسی در طراحی لوگو

پیشنهاد می‌شود که با داشتن یک لوگوی مناسب در بازار داخلی و جهانی به رقابت بپردازید چرا که شرکت، اداره و سازمان با داشتن لوگو هویت پیدا می‌کنند.

نویسنده: ابوالفضل علیان‌نژاد

مقاله قبلیتوجه ویژه به بخش کودک و نوجوان در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳
مقاله بعدیانتشار اولین روزنامه ایران با چاپ سنگی

یک پاسخ بدهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.