نگاهی به برترین سازندگان ماشین های چاپ در جهان (بخش سوم: من رولند)

0
69
من رولند

صنعت چاپ در جهان صنعتی کلیدی است و تنها چند کشور هستند که در زمینه تولید ماشین های چاپ فعالیت دارند؛ ما در سلسله مقالاتی به معرفی بهترین سازندگان ماشین آلات چاپ و بسته بندی و نوآوری های آن ها در جهان می پردازیم؛ در ادامه کمپانی من رولند (Manroland) را معرفی خواهیم کرد با ما همراه باشید.

سازندگان ماشین های چاپ و بسته بندی هر ساله به تولید جدیدترین ماشین های چاپ و بسته بندی دست می زنند و در نمایشگاه های تخصصی این صنعت همچون نمایشگاه دروپا شرکت کرده و دستاوردها و ماشین آلات خود را به منصه ظهور می گذارند.

در سال ۱۸۴۴، کارل آگوست رایشنباخ، برادرزاده بنیان‌گذار KBA، فردریش کونیگ و کارل بوز «Reichenbach’sche Maschinenfabrik»  (کارخانه ماشین‌آلات رایشنباخ) را در آگسبورگ تأسیس کردند. شش ماه بعد، دو پیشگام ماشین چاپ اولین Schnellpresse (چاپ سیلندر اتوماتیک) خود را به کارخانه چاپ نیکولاس هارتمن در آگسبورگ عرضه کردند.

من رولندعلاوه بر دستگاه چاپ سیلندر اتوماتیک، قرن نوزدهم شاهد نوآوری دیگری در ساخت دستگاه چاپ بود و یک ناشر روزنامه نیز پشت این کار بود. در حدود سال ۱۸۵۰ این سؤال مطرح شد که آیا اصل چاپ رول برای چاپ لترپرس مناسب است یا خیر. جان والتر سوم، ناشر «تایمز» در لندن، دو مهندس جی سی مک‌دونالد و جان کالورلی را مأمور توسعه و ساخت اولین دستگاه چاپ رول جهان برای چاپ روزنامه کرد. فناوری که به «چاپ والتر» معروف شد.

من رولند

 در ژوئن ۱۸۷۲، Maschinenfabrik Augsburg، رئیس توسعه خود گوستاو بیسینگر را به انگلستان فرستاد. بازدیدهای میدانی مهندسان آلمانی از کارخانه‌ها و کارگاه‌های انگلستان، کشور صنعتی پیشرو آن دوران، در آن روزها غیرمعمول نبود. پس‌ازآن اولین چاپ رول از Maschinenfabrik Augsburg  به‌سرعت طراحی شد. اگرچه بر اساس اصل والتر نیز کار می‌کرد، کوچک‌تر و سبک‌تر بود و کارکرد آن آسان‌تر بود. این دستگاه در ماه مه ۱۸۷۳ در نمایشگاه جهانی وین ارائه شد.

دو سال قبل از آن، در سال ۱۸۷۱، دو مهندس به نام‌های لوئیس فابر و آدولف شلیچر شرکت فابر و شلیچر را به‌عنوان «انجمن تولید چاپ‌های لیتوگرافی اتوماتیک» در آفنباخ آم ماین تأسیس کردند. این شهر نقش بسیار مهمی در تاریخ لیتوگرافی ایفا کرده است زیرا آلویس سنفلدر در اینجا بود که اولین دستگاه چاپ سنگی خود را برای شرکت انتشارات موسیقی آندره ساخت.

من رولند Faber & Schleicher اولین دستگاه چاپ سنگی لیتوگرافی اتوماتیک خود را در سال ۱۸۷۹ به نام «Albatros» ساختند که دارای خروجی ۶۰۰ تا ۷۰۰ برگه در ساعت بود. همراه با تجربه و دانش به‌دست‌آمده از لیتوگرافی و همچنین چاپ روی سایر صفحات فلزی، پیشرفت واقعی با ظهور چاپ افست در آغاز قرن بیستم حاصل شد.

مخترعان Ira Washington Rubel و Caspar Herrmann اصل چاپ غیرمستقیم شناخته شده از چاپ روی صفحه فلزی را پذیرفتند و این فرآیند جدید را بین سال‌های ۱۹۰۴ و ۱۹۰۷ توسعه دادند. تخصص Faber & Schleicher در چاپ افست به سال ۱۹۱۱ با مدل «Roland» آغاز شد، اولین چاپ در جهان. چاپ افست رول کاغذی که در نمایشگاه جهانی تورین مدال طلا دریافت کرد. نام رولاند به این دلیل انتخاب شد که «فابر و شلیچر» به‌سختی در مناطق انگلیسی‌زبان تلفظ می‌شد.

من رولندتاریخچه من رولند manroland به منشأ تولید ماشین چاپ برمی‌گردد. این کار برای من رولند در سال ۱۸۴۵ با اولین دستگاه لترپرس خودکار آغاز شد.

۱۹۱۱: اولین ماشین چاپ افست ورقه‌ای رولند ساخته شد.

۱۹۲۱: اولین نمونه اولیه چاپ افست وب سه سیلندر با فرمت برلینر ساخته شد.

۱۹۲۲: یک دستگاه چاپ افست تک‌رنگ جدید به نام Klein-Roland 00 ارائه شد که می‌توانست تا پنج هزار برگ در ساعت چاپ کند.

۱۹۳۱: توسعه یک دستگاه چاپ مطبوعات رول که می‌توانست ۲۵ هزار روزنامه ۱۶ صفحه‌ای در ساعت چاپ کند.

۱۹۵۱: یک دستگاه چاپ افست چهار رنگ، Ultra، در اولین نمایشگاه تجاری دروپا ارائه شد.

۱۹۶۰: سه‌چهارم از مجموع روزنامه‌های آلمانی در مطبوعات آگسبورگ تولید می‌شد.

۱۹۷۲: معرفی ROLAND 800، اولین دستگاه چاپ افست ورقه‌ای با سیستم کنترل رنگ یکپارچه که سرعت چاپ ۱۰ هزار برگ در ساعت را ممکن می‌ساخت.

۱۹۷۴: بزرگ‌ترین دستگاه چاپ افست رول در اروپا، در آگسبورگ ساخته شد.

۱۹۷۹: MAN Roland Druckmaschinen AG (Offenbach/Main) تأسیس شد.

۱۹۹۵: LITHOMAN با مفهوم مطبوعاتی جدید برای چاپ افست وب تجاری در دروپا ارائه شد. با مجموعه‌ای از اجزای اضافی می‌توان آن را گسترش داد تا به یک سیستم تولید چندمنظوره برای همه نیازها تبدیل شود. اولین سیستم‌های عیب‌یابی از راه دور مبتنی بر اینترانت، صرفه‌جویی زیادی در هزینه را برای بسیاری از مشتریان نشان می‌دهد. در همان نمایشگاه دروپا در دوسلدورف، ROLAND 900، یک دستگاه چاپ افست با فرمت بزرگ ورق نیز برای اولین بار عرضه شد.

من رولندبه دلیل رکود جهانی در صنعت چاپ، من رولند در سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۴ بحران شدیدی را تجربه کرد.

۲۰۱۰: من رولند سیستم‌های چاپ دیجیتال مبتنی بر جوهرافشان را از Oce به بازار عرضه کرد. در همان سال اولین سیستم چاپ تحت وب LITHOMAN با ۹۶ صفحه فروخته شد.

مارس ۲۰۱۲، ۳۰th: manroland sheetfed و Landa Corporation یک همکاری استراتژیک را اعلام کردند که به‌موجب آن لاندا شیت فید manroland را با فناوری چاپ نانوگرافی TM خود ارائه خواهد کرد.

۵ نوامبر ۲۰۱۴: Roland 700 Evolution معرفی شد.

آگوست ۲۰۱۸ من رولند با رقیب اصلی خود، Goss International ادغام شد و Manroland Goss Web Systems را تشکیل داد. من رولند

من رولند

من رولند

مقاله قبلیمدیریت تعمیر و نگهداری ماشین آلات چاپ
مقاله بعدیبخش ششم؛ هفت پرسش استراتژیک

یک پاسخ بدهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.