آشنایی با کاغذهای چاپ دیجیتال (بخش چهارم و پایانی)
نحوه انتقال تصویر در فرآیندهای مختلف چاپ دیجیتال روی کاغذ یا هر نوع سطح چاپشونده دیگر در این سیستم پروسهای خاص دارد که شناخت و انجام و ارزیابی آن یک ضرورت مهم است.
رقابت رسانه چاپی با رسانه الکترونیک
صنعت چاپ در نهایت عرصه را به طور کامل به عنصر دیجیتال و رسانه الکترونیکی واگذار خواهد کرد. این هم تاکیدی تازه است برای اثبات این که آینده صنعت چاپ در بخش بسته بندی و تبلیغات نهفته است.
بخش چهارم: بررسی روش چسباندن پلیت و نمونه گیری در چاپ فلکسو
امروزه عملیات چسباندن پلیت و نمونه گیری خارج از ماشین انجام میشود. در این بخش درباره چسباندن پلیت و نمونه گیری به طور مفصل بحث می شود.
اصول اولیه تامین نور در کارگاه های چاپ
وجود نور کافی در کارگاه های چاپ از چند جنبه اهمیت دارد. این مقاله شما را با اصول اولیه تامین نور در کارگاه های چاپ آشنا می کند.
لمینیت در بستهبندی انعطافپذیر «بخش سوم»
در بخش های پیشین درباره فویل آلومینیوم، خواص آن و متالایز کردن با روش وکیوم توضیح دادیم و در این شماره نیز به خواص فیزیکی و ساختاری لمینیت میپردازیم.
آشنایی با کاغذهای چاپ دیجیتال (بخش سوم)
آنچه میخوانید بخش سوم مقاله آشنایی با کاغذهای چاپ دیجیتال است و حاصل تلاش ایشان برای انتقال این معناست.
توسعه چاپ با نبوغ چینی
توسعه چاپ به عنوان یک فن مرتبط با اقتصاد و تاثیرات اجتماعی این ارتباط مورد بررسی قرار میگیرد.
لمینیت در بسته بندی انعطاف پذیر «بخش دوم»
هدف از لمینیت در بسته بندی، به دست آوردن مجموعهای از خواص مطلوب، اعم از محافظت، ماشینپذیری و هزینه مناسب در یک ساختار بسته بندی است.
آشنایی با کاغذهای چاپ دیجیتال (بخش دوم)
مقاله ترجمهشده زیر به قلم مهندس مهدی ناظمیپناه در پی آن است که روند این پروسه را با نگاه علمی به تصویر بکشد. آنچه میخوانید بخش دوم مطلب آشنایی با کاغذهای چاپ دیجیتال است و حاصل تلاش ایشان برای انتقال این معناست. امید که به غنای ادبیات این موضوع کمک کند.
بخش سوم: مبانی فلکسوگرافی
به دلیل استفاده از فرم انعطافپذیر، برای چاپ واژه فلکسوگرافی از Flexible به معنای انعطافپذیر گرفته شده است. عمدهترین استفادههای روش چاپ فلکسو چاپ...
استراتژی به نام چندگونه سازی بسته بندی
در این مطلب در مورد استراتژی بسته بندی و اینکه چگونه می توان بسته بندی را کاملاً متمایز کرد و روشی به نام «چندگونه سازی بسته بندی» صحبت می کنیم و توضیحاتی در این باره می دهیم.
آشنایی با کاغذهای چاپ دیجیتال (بخش اول)
آنچه میخوانید بخش اول مطلب آشنایی با کاغذهای چاپ دیجیتال است و حاصل تلاش ایشان برای انتقال این معناست. امید که به غنای ادبیات این موضوع کمک کند.
رفع عیب و ایرادات کار چاپی
عیب و ایرادهایی که ممکن است برای یک کار چاپی پیش بیاید بر دو نوع است. آنچه در پی می آید برخی از عیب و ایرادات کار چاپی افست در حین چاپ است .
بخش دوم: تاریخچه فلکسوگرافی
در بخش پیشین به معرفی چاپ فلکسو و مزیت های آن اشاره شد و حال در ادامه به تاریخچه فلکسوگرافی و این نکته که اصلاً چرا این چاپ به این نام معروف شده است پرداخته میشود.
لمینیت در بسته بندی انعطاف پذیر «بخش اول»
بسته بندی انعطاف پذیر که در ساخت آنها از لمینیت استفاده شده است در چند دهه گذشته از زمینههای اصلی رشد در صنعت بستهبندی به شمار میروند. ازلحاظ آلودگی محیطزیست نیز لمینیتها موادی قابلتوجه بوده و در بسیاری از موارد در کاهش آلودگی محیطزیست مؤثر هستند.
بخش اول: طراحی در چاپ فلکسوگرافی
طراحی در چاپ فلکسوگرافی نقشی مهم را ایفا می کند چون طیفی وسیع از محصولات چاپی فلکسوگرافی به حوزه بسته بندی مربوط است، باید در ابتدا توضیحاتی درباره طراحی بسته بندی و تأثیرات آن بر خریداران و بازار رقابتی داده شود.
بازاریابی پنج بعدی روشی برگرفته از بازاریابی عصبی
در این مقوله و در بخش پایانی مقاله یاد شده، بیمناسبت ندیدیم که اشاره ای هم به یکی دیگر از انواع بازاریابی های نوین کنونی به نام بازاریابی پنج بعدی داشته باشیم.
مدیریت خطر در محیط چاپخانه
در این مطلب ترجمه شده از تجربههایی که کارشناسان شرکت بیمه انگلیسی تراولرز با بررسی کار در محیط چاپخانه و ترکیب آن با توصیه های عمومی کنترل ریسک در صنایع گرد آوردهاند که در ادامه می خوانید.
بروشور، کاتالوگ، کارت ویزیت و کاربردهایشان
در بخش دوم ترجمهشده از کتابی که فرانک رومانو در اختیار ماهنامه قرار داده است، چشماندازهای پیشرو در زمینه امور چاپی صنعت تبلیغات موردبررسی قرار میگیرد. نکاتی ریز و دقیق درباره سرنوشت بروشور، تراکت، کارت ویزیت، کاتالوگ و … که ما را در تصمیمگیری پیرامون روند توسعه فعالیت چاپخانه هدایت میکنند.
پیش بینی بازار جهانی بسته بندی های بیوپلاستیک تا سال ۲۰۲۴
صنعت پلاستیک کمک بزرگی به اقتصاد جهانی می کند و فناوری ها و مواد اساسی را برای همه بخش های اصلی جامعه ارائه می دهد. با تأکید جدید بر پایداری مبدل های بسته بندی پیشرو و برندهای معتبر مواد غذایی و آشامیدنی ها، تقاضای بیشتر و فرصت های بهتری برای استفاده از بسته بندی های بیوپلاستیک به وجود آمده است.