10.4 C
Tehran
شنبه، ۳ آذر ۱۴۰۳
مجتمع چاپ نقش الماس
چاپ فاکتور مهیار
مجتمع چاپ نقش الماس
چاپ فاکتور مهیار
previous arrow
next arrow
چاپ 3 ‌بعدی

درآمدی بر چاپ ۳ ‌بعدی

منظور از چاپ 3 ‌بعدی، تکنیک ویژه‌ای از چاپ دو بعدی که به‌دلیل خطای دید و زاویه نادرست چشم به‌صورت سه‌بعدی دیده شود (مانند استریوگرام و هولوگرافی) نیست. حتی روش‌های اجرای تصاویر دو بعدی بر روی سطوح حجم‌دار و سه‌بعدی نیز هدف این بحث نیست.
چاپ هلیوگراور

آشنایی با چاپ هلیوگراور

چاپ هلیوگراور گونه‌ای از چاپ‌های برجسته محسوب می‌شود که در آن از کلیشه‌های فلزی (غالبا چدنی) استوانه‌ای شکل استفاده می‌شود که طرح‌های مورد نظر به تفکیک رنگ، بر روی آن‌ها حک می‌شود.
لمینیت در بسته‌ بندی

لمینیت در بسته‌ بندی انعطاف‌ پذیر «بخش دوم»

هدف از لمینیت در بسته‌ بندی، به دست آوردن مجموعه‌ای از خواص مطلوب، اعم از محافظت، ماشین‌پذیری و هزینه مناسب در یک ساختار بسته‌ بندی است.
بسته بندی صنایع دستی

بسته‌بندی و نقش آن در ارتقای کیفی محصولات صنایع دستی (بخش اول)

در میان محصولات فراوان تولیدی، محصولات صنایع دستی جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده‌اند و به نحوی با هویت ملی و فرهنگی جامعه تولیدی در ارتباط هستند.
ویژگی های رنگ

بررسی خصوصیات و ویژگی های رنگ ها/ رنگ؛ اکسیری که انسان را جادو می‌کند

مقاله زیر به نحوی سعی دارد خصوصیات و ویژگی های رنگ‌ها را با نگاه عمقی مورد تحلیل قراردهد.
عملیات بسته بندی

آگاهی از مراحل عملیات بسته بندی

شناخت فناوری و آگاهی از مراحل عملیات بسته بندی، شناخت پیمانکار تأمین‌ کننده مواد و آشنایی با محدودیت‌ ها و امکانات وی و سعی در ارتباط‌ گیری با پیمانکاران بزرگ و شناخته شده و عدم کارسپاری به مقاطعه‌ کاران و دلالان کوچک،مواردی است که در این مطلب بررسی خواهد شد.
چاپ کارت ویزیت

کارت ویزیت و شیوه صحیح استفاده از آن

کارت ویزیت صرف‌نظر از اندازه و طرح در ابتدا سند تشخیص و شناسایی برند شماست. طرح کارت شما باید مثل نام تجاری منحصربه‌فرد باشد، نه انتخاب قالب‌هایی که هزاران شرکت از آن استفاده می‌کنند.
نایلون شرینگ

معرفی انواع فیلم های شرینگ

فیلم های شرینگ متشکل از سه گروه پایه هستند؛ پلی ‌الفین ‌ها، PVC و کوپلیمر PVdc به ‌استثنای PVdc که در آب داغ منقبض می ‌شود.
تولید پاک تر

(بخش اول) تولید پاک ‌تر در صنعت کاغذ

هدف اصلی از تولید پاک ‌تر به کار بردن مداوم یک استراتژی زیست محیطی پیشگیرانه در فرآیند، فرآورده و خدمات است تا بهره‌ وری کلی واحد تولیدی و در نتیجه منافع اقتصادی آن را افزایش داده و علاوه بر آن از خطرات اجتماعی به انسان ‌ها و محیط زیست بکاهد.
بسته بندی بسته‌ بندی مواد غذایی

اولویت‌ های طراحی بسته‌ بندی مواد غذایی

هدف از این مقاله، مرور و بررسی نقش مهم بسته‌بندی به عنوان ابزار ارتباطی مهم در شناساندن محصول به مصرف‌کننده می‌باشد و ویژگی‌‌ های طراحی بسته‌ بندی مواد غذایی و عناصر مهم در بسته بندی را شرح داده است.
نقش احساسات در طراحی بسته‌ بندی

نقش احساسات در طراحی بسته‌ بندی

در مطلب پیش رو، به صورت مبسوط به بررسی نقش احساسات در طراحی بسته‌ بندی پرداخته‌ایم.
رسته بسته بندی و کارتن سازی

آشنایی با سازمان‌ های علمی و تخصصی بسته‌ بندی جهان

آنچه در پی می‌آید معرفی بعضی از سازمان‌ های علمی و تخصصی بسته‌ بندی جهان است.
زیبایی‌ شناسی در بسته‌ بندی

ابعاد و پیامدهای زیبایی‌ شناسی در بسته‌ بندی (بخش اول)

هدف از این مطلب، ارائه تحلیلی جامع نسبت به جنبه‌ های زیبایی‌ شناسی در بسته‌ بندی است
APF

از APF چه می ‌دانید؟

اتحادیه بسته ‌بندی آسیا APF (Asian Packaging Federation) یک سازمانی غیر­انتفاعی  است که در سال 1967 توکیو/ ژاپن تاسیس شد. منافع بسته‌ بندی همه تجارت‌ ها و صنایع در منطقه اقیانوس آرام آسیایی و فراتر از آن را زیر یک چتر به نام همکاری متحد می ‌سازد.
چاپ کارتن

آشنایی با عوامل تاثیرگذار در ارتقای تولید و چاپ کارتن

در این مقاله سعی شده است که به ساختار مواد اولیه، مشکلاتی که در تولید ورق کارتن به وجود می‌آید و تاثیراتی که در چاپ کارتن، عوامل تاثیرگذار در بالا بردن کیفیت چاپ کارتن از قبیل طرح، کلیشه، ساختار ماشین چاپ، تاثیرات اپراتوری و... که می‌تواند سطح کمی وکیفی در تولید و چاپ کارتن را بالا ببرد پرداخته می‌ شود.
مرکب‌ های چاپ

معرفی انواع مرکب چاپ

مرکب چاپ، جزئی ضروری است که به مواد چاپی جان می بخشند. آن‌ها همان جوهرهای رنگی هستند که بر صفحات کتاب‌ها، برچسب‌های روی بسته‌بندی محصول و طرح‌های روی مواد تبلیغاتی زیبایی می‌بخشند.
قیمت‌ گذاری سبز

قیمت‌ گذاری سبز؛ بسته‌ بندی و بازاریابی سبز (بخش اول)

بالطبع بازتاب این مسئله در رفتار بنگاه‌های اقتصادی؛ افزایش تمایل روزافزون آن‌ها در بهره‌گیری از مفاهیم قیمت‌ گذاری سبز، مشتریان سبز، بسته‌ بندی سبز و بازاریابی سبز است.
ارگونومی کارتن چاپ کارتن

بررسی ارگونومی در طراحی بسته‌ بندی کالاها

ارگونومی (Ergonomics) از ریشه دو کلمه لاتین به نام ارگو و نوموس به ترتیب به معنای کار و قوانین طبیعی یا قاعده و قانون کار تشکیل شده است. ارگونومی با تأکید بر روابط انسان با محصول و نیز ارتباط انسان در محیط کار پس از جنگ جهانی رشد و تکامل یافت.
شخصی سازی در چاپ

افزایش تقاضا و شخصی سازی در چاپ

همه صنایع، از جلمه چاپ، با افزایش تقاضا برای محصولات شخصی و با کمترین قیمت ممکن رو به رو هستند. در صنعت چاپ، تجهیزات نرم افزاری که در همه مراحل زنجیره ارزش استفاده می شوند، قابلیت تجهیز دوباره، شخصی سازی در چاپ و راه اندازی سریع ماشین های چاپ را ممکن می سازد.
ساخت کاغذ

مواد الیافی و افزودنی در ساخت کاغذ

در این مطلب به موضوع تاریخ شکل‌ گیری، اهمیت کاغذ و تعریف کاغذ و نقش آن می‌ پردازیم که برگرفته از کتاب «مفاهیم نظری و کاربردی ساخت کاغذ و فرآیند چاپ» ترجمه و تالیف دکتر مهدی منظورالاجداد با همکاری رضا ربیعی است.