نگرش سیستماتیک به صنعت بسته بندی
میتوان گفت زبان تولید، بسته بندی و ارائه کالا با شکل مناسب در بازار است. لزوم نگرش سیستماتیک به صنعت بسته بندی، امروز بسیار بیشتر از گذشته احساس می شود.
جعبه های مقوایی زیبایی، نظم و تنوع میخواهد
در این مقاله سعی شده است با جعبه های مقوایی تاشو، طراحی و گرافیک بستهبندی کارتن، بستهبندی کارتنی، فرم و شکل و رنگ در بستهبندی، نوع محصول، محصولات رقیب و... آشنا خواهیم شد.
۳۵۰ سال با چاپ فارسی
درباره تاریخ چاپ فارسی در ایران تاکنون مطالب زیادی به چاپ رسیده است و مطلب زیر در واقع خلاصهای است از چاپ نخستین کتابها به زبان فارسی شروع میکند و تا آخرین تحولات دو دهه پیش صنعت چاپ در ایران را در برمیگیرد
تاثیر استانداردسازی «آب» و«دارو» بر چاپ افست
مقاله حاضر به بررسی تاثیرات دارو و آب بر فرآیند کیفیت و قیمت چاپ افست می پردازد که این دو فاکتور در همه حال از پایه های وجودی صنعت چاپ و نشر است.
نظارت بر روند تولید شیشه های دارویی و کاهش خطر لایه لایه شدگی
طی سال های اخیر، به دلیل تقاضای روزافزون برای شیشه های دارویی، مسئله لایه لایه شدگی - کندن پوسته سطح داخلی شیشه های دارویی در نتیجه تماس با فرمول داخلی - در معرض توجه زیادی قرار گرفته است. سازمان غذا و داروی آمریکا به نوبه خود صراحتا همه شرکت های دارویی را ملزم کرده است که نظارت دقیق تر و سختگیرانه تری بر روند تولید خود داشته باشند.
لمینیت در بسته بندی انعطاف پذیر «بخش اول»
بسته بندی انعطاف پذیر که در ساخت آنها از لمینیت استفاده شده است در چند دهه گذشته از زمینههای اصلی رشد در صنعت بستهبندی به شمار میروند. ازلحاظ آلودگی محیطزیست نیز لمینیتها موادی قابلتوجه بوده و در بسیاری از موارد در کاهش آلودگی محیطزیست مؤثر هستند.
کهن اما روزآمد/طرز تهیه کلیشه با فیلم حساس
برای تهیه و انجام کلیشه با این روش، مقدار معینی از فیلم حساس را کمی بزرگتر از اندازه محیط فیلم نگاتیو میبریم، سپس فیلم نگاتیوی که با تکنیک عکاسی یا طراحی تهیه شده است را به طوری که سطح اصلی آن به طرف بالا باشد، روی سطح ژلاتینی فیلم حساس قرار میدهیم.
الزامات فنی برای تکنولوژی یو وی
با توجه به سهم 12 درصدی چاپ افست و نرخ رشد سالانه 10 درصدی آن در بازار چاپ، تکنولوژی یو وی (UV) از ظرفیت توسعه بالایی برخوردار است.
اولویت های طراحی بسته بندی مواد غذایی
هدف از این مقاله، مرور و بررسی نقش مهم بستهبندی به عنوان ابزار ارتباطی مهم در شناساندن محصول به مصرفکننده میباشد و ویژگی های طراحی بسته بندی مواد غذایی و عناصر مهم در بسته بندی را شرح داده است.
بسته بندی محصول و افزایش فروش
هدف از این پژوهش بررسی تأثیر بسته بندی محصول بر رفتار خرید مصرفکننده است. این پژوهش، یک تحقیق مقدماتی است که دادهها از طریق پرسشنامهای سازمانیافته از مردم پاسخدهنده جمعآوری شده است. چارچوب نظری اصلی این پژوهش بر یافتن رابطه بین تصمیم مصرفکننده پیرامون خرید محصول و عوامل مختلف بستهبندی از قبیل رنگ، تصویر پسزمینه، طرح لفاف و مواد بستهبندی متمرکز است.
بخش دوم: تاریخچه فلکسوگرافی
در بخش پیشین به معرفی چاپ فلکسو و مزیت های آن اشاره شد و حال در ادامه به تاریخچه فلکسوگرافی و این نکته که اصلاً چرا این چاپ به این نام معروف شده است پرداخته میشود.
روش چاپ پارچه متناسب با انواع پارچه
روش چاپ پارچه متناسب با خاصیت و ذات هر نوع پارچه انتخاب می شود.
نگاهی به برترین سازندگان ماشین های چاپ در جهان (بخش پنجم: ساکورایی)
ما در سلسله مقالاتی به معرفی بهترین سازندگان ماشین آلات چاپ و بسته بندی و نوآوری های آن ها در جهان می پردازیم؛ در ادامه کمپانی ساکورایی (Sakurai) را معرفی خواهیم کرد با ما همراه باشید.
مطابقت کامپیوتری رنگ در مرکب سازی و چاپخانه ها
مقایسه و مطابقت کامپیوتری رنگ در تمام کارخانه های مرکب سازی و نیز بیشتر چاپخانه ها و کارگاه های بسته بندی برقرار شده است و مصرف آن ها با پیشرفت نرم افزارها توسعه پیدا کرده و نتایج حاصل بسیار قابل تقدیر و ارزشمند هستند.
تکمیل لیبل های چاپ دیجیتالی؛ به چیزی واقعاً نیاز داریم؟
امروزه لیبل ها دیگر تصاویر زیبای معمولی نیستند. لیبل های چاپ دیجیتال عناصر بسیاری را از قبیل دستگاه های چاپ، تونر یا مرکب، جلازنی، سطوح چاپی مناسب، راهکارهای چاپی صحیح و نیز تجهیزات تکمیل سازی مناسب می طلبد. بهترین راهکار لیبل زنی و بسته بندی شامل همه موارد ذکرشده به نحوی عالی و دقیق است.
همه چیز درباره سررسیدهای تبلیغاتی
یکی از انواع سررسیدهایی که در حال حاضر نیز استفاده زیادی دارند، سررسیدهای تبلیغاتی هستند. سررسیدها استفادههای متعددی دارند و به همین علت در انواع و اشکال مختلف تولید میشوند که این تفاوت در کاربردها بانی تنوع و تکثر انواع آنها شده است.
مزایای چاپ سه بعدی
این مقاله در مورد مزایای چاپ سه بعدی است و آن را با تکنیک های تولید چاپ سنتی و قدیمی مقایسه می کند
بخش ۱۲ کهن اما روزآمد/ میزهای نور سیلک اسکرین
در بخش های پیشین این جستار طرز تهیه کلیشه با فیلم حساس، نحوه حساس کردن پارچه توری و طرز تهیه کلیشه توضیح داده شد و اکنون به معرفی میزهای نور سیلک اسکرین حرفهای پرداخته میشود.
لمینیت کردن در بسته بندی انعطافپذیر «بخش ششم»
در این مطلب نیز به توضیحی درخصوص فرآیندهای لمینیت کردن و معرفی دستگاههای لمینیت میپردازیم.
ساک های تبلیغاتی و افزونه های جذابیت بخش
چاپ ساک های تبلیغاتی کاغذی جذاب ابزار مؤثری برای تبلیغ هر کالا و متمایز کردن یک برند از دیگر برندها است.