پیچدگی های کسب و کار چاپ در جهان امروز
مقاله پیچدگی های کسب و کار چاپ در جهان امروز پیش رو توسط جنیفر مت، سردبیر بخش نرم افزار چاپ در پایگاه اینترنتی وات دی تینک تهیه شده است. این مقاله در خصوص چگونگی بهبود اجرای کار در تجارت الکترونیک و کم کردن شکاف بین مرحله تصورات و مرحله به اجرا درآوردن پروژه ها مطالبی را بیان می کند.
دیباچهای بر چاپ؛ هنر صنعت محجوب
دیباچهای بر چاپ
نویسنده: میلاد حاتمی لندی
طبع، باسمه و چاپ اسامی عملی هستند که طی آن نسخه مشابه دوبعدی (و اخیراً سهبعدی) از طرح و...
کهن اما روزآمد/طرز تهیه کلیشه با فیلم حساس
برای تهیه و انجام کلیشه با این روش، مقدار معینی از فیلم حساس را کمی بزرگتر از اندازه محیط فیلم نگاتیو میبریم، سپس فیلم نگاتیوی که با تکنیک عکاسی یا طراحی تهیه شده است را به طوری که سطح اصلی آن به طرف بالا باشد، روی سطح ژلاتینی فیلم حساس قرار میدهیم.
نمایشگاه مجازی چاپگرهای فرمت عریض
در ادامه برخی از مهمترین چاپگرهای فرمت عریض را که توسط سازندگان عمده به تازگی ارائه شده اند، معرفی می کنیم.
مقدمهای بر بسته بندی مواد غذایی
در جوامع امروزی بسته بندی نافذ و لازم است. بسته بندی باعث ارتقاء و محافظت از کالاهایی که می خریم، از مرحله تولید تا حمل و نقل و رساندن به دست مصرف کننده می شود.
مطابقت کامپیوتری رنگ در مرکب سازی و چاپخانه ها
مقایسه و مطابقت کامپیوتری رنگ در تمام کارخانه های مرکب سازی و نیز بیشتر چاپخانه ها و کارگاه های بسته بندی برقرار شده است و مصرف آن ها با پیشرفت نرم افزارها توسعه پیدا کرده و نتایج حاصل بسیار قابل تقدیر و ارزشمند هستند.
همه چیز درباره سررسیدهای تبلیغاتی
یکی از انواع سررسیدهایی که در حال حاضر نیز استفاده زیادی دارند، سررسیدهای تبلیغاتی هستند. سررسیدها استفادههای متعددی دارند و به همین علت در انواع و اشکال مختلف تولید میشوند که این تفاوت در کاربردها بانی تنوع و تکثر انواع آنها شده است.
چاپ نوار چسب و کاربرد آن در تبلیغات
در این مطلب با بررسی تاثیر و نقش نوار چسب در زمینه تبلیغات و برندسازی همراه چاپ و نشر آنلاین باشید.
لمینیت کردن در بسته بندی انعطافپذیر «بخش ششم»
در این مطلب نیز به توضیحی درخصوص فرآیندهای لمینیت کردن و معرفی دستگاههای لمینیت میپردازیم.
نقش احساسات در طراحی بسته بندی
در مطلب پیش رو، به صورت مبسوط به بررسی نقش احساسات در طراحی بسته بندی پرداختهایم.
ساک های تبلیغاتی و افزونه های جذابیت بخش
چاپ ساک های تبلیغاتی کاغذی جذاب ابزار مؤثری برای تبلیغ هر کالا و متمایز کردن یک برند از دیگر برندها است.
رشد بازار چاپ دیجیتال روی پارچه
گزارش ها و مطالعات جهانی نشان می دهند که بازار «چاپ دیجیتال پارچه» به سرعت در حال رشد است. ارزش جهانی چاپ پارچه در سال 2019، معادل 2/2 میلیارد دلار تخمین زده شده و انتظار می رود این رقم تا سال 2027 با رشد 19 درصدی، به 8/8 میلیارد دلار برسد.
نقش بازاریابی عصبی در توسعه بسته بندی
بعد از مرور مفاهیم کلی برای آشنایی با شیوه بازاریابی عصبی و همچنین بررسی برخی از مباحث فنی آن در کنار بررسی رفتارهای مشتریان، در این بخش یعنی قسمت چهارم به نقش بازاریابی عصبی در توسعه بسته بندی می پردازیم که می تواند بسیار کاربردی باشد.
کهن اما روزآمد/ علائم حد انطباق در چاپ سیلک
در قسمتهای پیشین این جستار از نظرتان گذشت. حال در ادامه به علائم مهم و اثرگذار حد انطباق در چاپ میپردازیم.
نگاهی به ماشین های چاپ فلکسوگرافی «بخش سوم»
در فلکسوگرافی از ماشینآلات و تجهیزات مختلفی برای چاپ استفاده میشود. بهطور کلی ماشین چاپ فلکسوگرافی دارای چهار بخش اصلی است
تحولات دنیای فن آوری دیجیتال در صنعت چاپ
سالانه سهم چاپ دیجیتال و تاثیر آن در چاپ بسته بندی در سطح جهانی رو به افزایش است. از اینرو لازم است دائما جایگاه کلی این نوع چاپ و فن آوری دیجیتال در دنیا به ویژه در ایران بررسی شود.
درآمدی بر چاپ ۳ بعدی
منظور از چاپ 3 بعدی، تکنیک ویژهای از چاپ دو بعدی که بهدلیل خطای دید و زاویه نادرست چشم بهصورت سهبعدی دیده شود (مانند استریوگرام و هولوگرافی) نیست. حتی روشهای اجرای تصاویر دو بعدی بر روی سطوح حجمدار و سهبعدی نیز هدف این بحث نیست.
بررسی تبعات چاپ با کاغذ بیکیفیت
بیشترین علت های پرزدهی و جدا شدن الیاف از سطح کاغذ عبارت اند از سرعت کار ماشین در مقایسه با مقاومت سطح کاغذ و زیاد بودن قدرت چسبندگی مرکب و چسبندگی در لاستیک سیلندر. در ادامه به بررسی تبعات چاپ با کاغذ بیکیفیت می پردازیم.
استراتژی به نام چندگونه سازی بسته بندی
در این مطلب در مورد استراتژی بسته بندی و اینکه چگونه می توان بسته بندی را کاملاً متمایز کرد و روشی به نام «چندگونه سازی بسته بندی» صحبت می کنیم و توضیحاتی در این باره می دهیم.
از سوگیری های تجاری تا رشد پایدار بسته بندی
بسته بندی، صنعتی ارزآور و سنجهای مؤثر در رشد، توسعه تجاری و فرصتسازی صادراتی است. این صنعت از سال 2013 تا 2018، رشدی 8/6 درصدی داشته و پیشبینی بلندمدت مؤسسه پژوهشی اسميترز (1)، افزایش تقاضای 05/1 تریلیارد دلاری تا سال ۲۰۲۴ و رشد تقریبی 3 درصد در هر سال بهمنظور دستیابی به ارزش 2/1 تریلیون دلار تا سال 2028 است.