نمایشگاه مجازی چاپگرهای فرمت عریض
در ادامه برخی از مهمترین چاپگرهای فرمت عریض را که توسط سازندگان عمده به تازگی ارائه شده اند، معرفی می کنیم.
روش FDM چاپ سه بعدی
همان گونه که در مقاله قبلی گفته شد، چاپ سه بعدی روشی است برای زندگی بخشیدن به خلاقیت های انسان های قرن حاضر. یکی از روش های چاپ سه بعدی، FDM نام دارد که در اینجا بیشتر به آن می پردازیم.
نقش بازاریابی عصبی در توسعه بسته بندی
بعد از مرور مفاهیم کلی برای آشنایی با شیوه بازاریابی عصبی و همچنین بررسی برخی از مباحث فنی آن در کنار بررسی رفتارهای مشتریان، در این بخش یعنی قسمت چهارم به نقش بازاریابی عصبی در توسعه بسته بندی می پردازیم که می تواند بسیار کاربردی باشد.
مواد الیافی و افزودنی در ساخت کاغذ
در مطالب گذشته این سلسه نوشتار به موضوع تاریخ شکل گیری، اهمیت کاغذ و تعریف کاغذ و نقش آن پرداخته شد که برگرفته از کتاب «مفاهیم نظری و کاربردی ساخت کاغذ و فرآیند چاپ» ترجمه و تالیف دکتر مهدی منظورالاجداد با همکاری رضا ربیعی است.
نگاهی به برترین سازندگان ماشین های چاپ در جهان (بخش یازدهم: اچ پی)
ما در سلسله مقالاتی به معرفی بهترین سازندگان ماشین آلات چاپ و بسته بندی و نوآوری های آن ها در جهان می پردازیم؛ در ادامه شرکت اچ پی (HP) را معرفی خواهیم کرد با ما همراه باشید.
نگاهی به ماشین های چاپ فلکسوگرافی «بخش سوم»
در فلکسوگرافی از ماشینآلات و تجهیزات مختلفی برای چاپ استفاده میشود. بهطور کلی ماشین چاپ فلکسوگرافی دارای چهار بخش اصلی است
نگاهی به مرکب های یو وی و ترکیبی
در این بخش نیز به مرکب های یو وی، معایب و مزایا و همچنین مرکبهایی که از ترکیب یووی و پایه روغنی ساخته میشوند پرداختهشده است.
ویژگی های فنی تولید در راستای اهداف بازاریابی عصبی
در بخش اول این مطلب نگاهی داشتیم به تعریف کلی بازاریابی عصبی و ویژگی های آن. در این قسمت اما، ویژگی های فنی تولید در راستای اهداف بازاریابی عصبی را با هم مرور می کنیم.
بسته بندی؛ تبلیغات خاموش
از همین روست که از بسته بندی بهعنوان تبلیغ خاموش یاد میکنند، تبلیغی که بدون هیچ هیاهویی کار خود را انجام میدهد و هدف اصلی تمام فعالیتهای بازاریابی یعنی «فروش» را به انجام میرساند.
اولویت های طراحی بسته بندی مواد غذایی
هدف از این مقاله، مرور و بررسی نقش مهم بستهبندی به عنوان ابزار ارتباطی مهم در شناساندن محصول به مصرفکننده میباشد و ویژگی های طراحی بسته بندی مواد غذایی و عناصر مهم در بسته بندی را شرح داده است.
اکونومی قهقرایی صنعت چاپ
اکونومی قهقرایی صنعت چاپ
چاپ، بزرگترین صنعت مکمل در تولید و اشتغالزایی است. این صنعت در رتبهبندی ارزش افزوده ناخالص ملی«GVA» و تولید ناخالص ملی «GDP»، بر اساس اعلام انجمن صنایع چاپ انگلستان«BPIF»، بعد از صنعت داروسازی، میتواند رتبه دوم را در کشورهای پیشرفته داشته باشد و با ارزش افزوده 48 درصدی، جزو 10 صنعت اول کشورهای نوظهور و درحالتوسعه باشد.
نگاهی به ماشین های چاپ فلکسوگرافی «بخش چهارم»
بهطور کلی ماشین های چاپ فلکسوگرافی دارای چهار بخش اصلی است؛ رول بازکن یا تغذیه، بخش چاپ، خشککن و در نهایت رول جمع کن (قسمت خروجی) که تمام این تجهیزات انواع مختلفی دارند.
بسته بندی به مثابهی فروشنده خاموش
بهرهگیری از بسته بندی مناسب و خلاق، یکی از روشهایی است که میتواند در رسیدن به این اهداف، نقش مؤثری داشته باشد.
کاربرد چاپ دیجیتال در صنایع مختلف
در ادامه مقاله آینده از آنِ چاپ دیجیتال است؛ سطوح چاپی مختلف در چاپ دیجیتال و کاربرد چاپ دیجیتال در صنایع پرداخته می شود.
نگاهی به اجزای ماشین چاپ افست
در این مقاله اجزای ماشین چاپ افست و چگونگی عملکرد آنان را موردبحث قرار میدهیم. بهطور کلی میتوانیم این دستگاهها را به سه بخش تقسیم کنیم؛ تغذیه کاغذ، واحد چاپ و خروجی کاغذ که در ادامه بهطور کامل آنها را شرح خواهیم داد.
مدیریت رنگ ها در دوربین دیجیتال و چاپ
در این نوشتار، قدم به قدم مدیریت رنگ ها در کامپیوتر را توضیح خواهیم داد. مفاهیم فوق الذکر همیشه برای کاربران مورد سوال و اشکال بوده است. با فهم این اصول و نیز طرز برخورد کامپیوتر با آنها، به راحتی می توانید دارای سیستمی شوید که رنگ ها را به خوبی به شما نشان می دهد.
تونر کارتریج قلب تپنده پرینترها
تونر کارتریج و یا تونر لیزر، همان قسمتی در پرینتر شما است که پودرهای تونر را در محفظه خود نگهداری می کند و هنگام چاپ، تونر را برای انتقال به کاغذ، به قطعه ای بهنام درام منتقل می کند.
اهمیت کتاب و مراحل آماده سازی و چاپ آن
کتاب کالایی است اقتصادی با ویژگی های فرهنگی. نقش و اهمیت کتاب در ارتقای فرهنگ و تمدن بر کسی پوشیده نیست.
چالش های صنعت چاپ برای رفع آلودگی چاپخانه ها
استانداردها تأثیر به سزایی بر صنعت چاپ بهعنوان یکی از بزرگ ترین مصرف کنندههای محصولات بهدستآمده از طبیعت و مواد شیمیایی که سهم عمدهای در فرستادن گازهای سمی و ذرات گردوغبار و ایجاد سروصدا دارد، گذاشته است.
نقش احساسات در طراحی بسته بندی
مقولهی بسته بندی در بازاریابی محصولات مصرفی نقش کلیدی را ایفا می کند. از اینرو می توان بسته بندی را از نظر تأثیرات احساسیای که در مصرفکننده ایجاد میکند از سه دیدگاه بررسی کرد: ۱- زیباییشناسی، ۲- قابلیت استفاده، ۳- واکنش هایی که ایجاد میکند. همچنین باید به بررسی بسته بندیهای آنلاین (Online) پرداخت که نمی توان آنها را با تمام حواس پنجگانه خود تجربه کرد. در مطلب پیشرو، بهصورت مبسوط به بررسی نقش احساسات در طراحی بسته بندی پرداختهایم.