معرفی انواع مرکب چاپ
مرکب چاپ، جزئی ضروری است که به مواد چاپی جان می بخشند. آنها همان جوهرهای رنگی هستند که بر صفحات کتابها، برچسبهای روی بستهبندی محصول و طرحهای روی مواد تبلیغاتی زیبایی میبخشند.
فیلم های خوراکی و بسته بندی های مواد غذایی
تولید فیلمهای زیستتخریبپذیر و خوراکی با ویژگیهای مکانیکی و نفوذپذیری مناسب، یکی از چالشهای مهم در صنعت بستهبندی مواد غذایی است. فیلم های خوراکی نهتنها بهطور فیزیکی غذا را محافظت میکنند، بلکه موجب کاهش از دست رفتن رطوبت، محدود کردن جذب اکسیژن و کاهش مهاجرت لیپیدها در ماده غذایی میشوند.
از سوگیری های تجاری تا رشد پایدار بسته بندی
بسته بندی، صنعتی ارزآور و سنجهای مؤثر در رشد، توسعه تجاری و فرصتسازی صادراتی است. این صنعت از سال 2013 تا 2018، رشدی 8/6 درصدی داشته و پیشبینی بلندمدت مؤسسه پژوهشی اسميترز (1)، افزایش تقاضای 05/1 تریلیارد دلاری تا سال ۲۰۲۴ و رشد تقریبی 3 درصد در هر سال بهمنظور دستیابی به ارزش 2/1 تریلیون دلار تا سال 2028 است.
نقش و تاثیر آرم در تبلیغات بازرگانی
آرم (لوگو) تعداد معینی کارکرد را با نظمی خاص در روند ارتباط سازمان و مردمی که مخاطب آن هستند، متضمن میشود. آنگونه که دانش ریشهشناسی زبان یونانی خاطرنشان میسازد، «لوگوس به معنای گفتمان» نمایانگر یک کلیت استدلالی است.
وضعیت حال و آینده تولید و مصرف کارتن های کنگره ای در دنیا
یکی از مهمترین بخشها در صنعت تولید بستهبندی مربوط به تولید کارتن های کنگره ای است و بیشترین میزان رشد در تولید محصولات چاپی بین سالهای 2006 تا 2016 مرتبط با صنعت بستهبندی و چاپ لیبل است.
مواد الیافی و افزودنی در ساخت کاغذ
در بخش دوم به برخی از مواد الیافی و افزودنی در ساخت کاغذ اشاره شد و در ادامه به توضیح بقیه موارد می پردازیم.
تاثیر طراحی و ساخت کلیشه در چاپ کارتن
روشهای مختلفی برای چاپ کارتن وجود دارد که میتوان از چاپ دیجیتال، سیلک اسکرین، افست (که در حال حاضر فقط قابلیت چاپ بر روی ورقهایE و F را دارد) و چاپ فلکسوگرافی نام برد که در ادامه به تشریح این موضوع میپردازیم.
لوگو؛ عنصر هویتبخش
آرم، نماد، نشانه، نشانواره، نشان تجاری برند؛ همگی معنی کلمه لوگو را میدهند و چون در جامعه کلمه لوگو آشناتر و از استقبال بیشتر برخوردار است در این مقاله فقط از کلمه لوگو استفاده میشود.
IML؛ سرمایهگذاری لجستیکی و توسعه اقتصادی
مقولهای که به واسطهی بستهبندیهای مبتنی بر فناوری (IML)، قابلیت اثبات یافته است.
محصول سبز، بسته بندی سبز
با پیشرفت بیشتر کشورهای توسعه یافته و نگاهی به اقدامات انجام شده آنان در رابطه با کاهش آسیب به محیطزیست و ترغیب مصرفکنندگان به عدم استفاده از بسته بندی تجدیدناپذیر درمییابیم که برای داشتن محیطزیست سالمتر باید به استفاده هر چه کمتر از مواد مخرب محیطزیست روی بیاوریم و طراحی و تولید بسته بندی سبز را ضرورتی بیچون و چرا برای کاهش صدمات محیطزیست بدانیم
لیبل های IML؛ اتاق شیشهای نوآوری در صنعت چاپ لیبل
ایجاد ارتباط بین تکنولوژی و بازار مصرف در پروسهی مدرنیزاسیون، حکم کدخوان موفقیت را برای صنعت لیبل بالاخص لیبل های IML در حال رشد دارد.
مواد الیافی و افزودنی در ساخت کاغذ
در این مطلب به موضوع تاریخ شکل گیری، اهمیت کاغذ و تعریف کاغذ و نقش آن می پردازیم که برگرفته از کتاب «مفاهیم نظری و کاربردی ساخت کاغذ و فرآیند چاپ» ترجمه و تالیف دکتر مهدی منظورالاجداد با همکاری رضا ربیعی است.
بررسی ارگونومی در طراحی بسته بندی کالاها
ارگونومی (Ergonomics) از ریشه دو کلمه لاتین به نام ارگو و نوموس به ترتیب به معنای کار و قوانین طبیعی یا قاعده و قانون کار تشکیل شده است. ارگونومی با تأکید بر روابط انسان با محصول و نیز ارتباط انسان در محیط کار پس از جنگ جهانی رشد و تکامل یافت.
نگاهی به اجزای ماشین چاپ افست
در این مقاله اجزای ماشین چاپ افست و چگونگی عملکرد آنان را موردبحث قرار میدهیم. بهطور کلی میتوانیم این دستگاهها را به سه بخش تقسیم کنیم؛ تغذیه کاغذ، واحد چاپ و خروجی کاغذ که در ادامه بهطور کامل آنها را شرح خواهیم داد.
اهمیت کاغذ؛ سیر تکامل و وضعیت آن در جهان
در این مطلب به موضوع تاریخ شکل گیری، اهمیت کاغذ و تعریف کاغذ و نقش آن می پردازیم که برگرفته از کتاب «مفاهیم نظری و کاربردی ساخت کاغذ و فرآیند چاپ» ترجمه و تالیف دکتر مهدی منظورالاجداد با همکاری رضا ربیعی است.
از رکود تا همبستگی تجاری
از رکود تا همبستگی تجاری با توجه به مشکلات مراودات سیاسی، تداوم تحریمهای اقتصادی، تعطیلی بنگاهها و رکود اقتصادی در کنار پاندمی کرونا، اکنون به خوبی ملموس و قابل تأملتر است.
اهمیت رنگ در برند/ رنگ؛ اکسیری که انسان را جادو میکند
در مقاله زیر به نحوی سعی دارد خصوصیات و ویژگیهای رنگها، اهمیت رنگ در برند را با نگاه عمقی مورد تحلیل قرار می دهد.
بررسی خصوصیات و ویژگی های رنگ ها/ رنگ؛ اکسیری که انسان را جادو میکند
مقاله زیر به نحوی سعی دارد خصوصیات و ویژگی های رنگها را با نگاه عمقی مورد تحلیل قراردهد.
عوامل تاثیرگذار بر بسته بندی کارتن
در مطلب قبلی به ویژگیها و خصوصیات جعبههای مقوایی پرداخته شد. در این شماره سعی شده است به فرم و شکل بستهبندی، عوامل تاثیرگذار در طرح یک کارتن، رنگ در بستهبندی و نقش رنگ در فروش پرداخته شود.
جعبه های مقوایی زیبایی، نظم و تنوع میخواهد
در این مقاله سعی شده است با جعبه های مقوایی تاشو، طراحی و گرافیک بستهبندی کارتن، بستهبندی کارتنی، فرم و شکل و رنگ در بستهبندی، نوع محصول، محصولات رقیب و... آشنا خواهیم شد.