ساک‌ های تبلیغاتی و افزونه‌ های جذابیت‌ بخش

0
44
ساک‌ های دستی خرید

چاپ ساک‌ های تبلیغاتی کاغذی جذاب ابزار مؤثری برای تبلیغ هر کالا و متمایز کردن یک برند از دیگر برندها است. همه می‌ دانیم بسته‌ بندی که از دیگر بسته‌ بندی‌ ها بیشتر جلب‌ توجه می‌ کند و حواس‌ ها را در روی قفسه فروشگاه‌ ها به خود جذب می‌ کند تا چه اندازه اهمیت دارد. ساک‌ دستی آماده به‌ تنهایی نقش یک رسانه تبلیغاتی قدرتمند را ایفا می‌ کند و می‌ تواند تأثیری شگرف بر تصمیم خریدار برای خرید یک کالا بگذارد.

تأثیر شگرف استفاده از ساک‌ های تبلیغاتی بر مشتریان 

طبق گفته‌ی محققان شما زیر ۱۰ ثانیه فرصت دارید تا با ظاهر کالای خود روی خریدار تأثیر بگذارید، بنابراین در این روند هر جزئیاتی می‌تواند اهمیت بسزایی داشته باشد. چاپ و بسته‌بندی شما پیام‌های متعددی به‌صورت آشکار و پنهان منتقل می‌کند و می‌تواند خریدار را متقاعد کند تا یک کالا را به کالاهای دیگر ترجیح دهد و آن را بخرد. شما باید به‌دقت آنچه را که مایلید بسته‌بندی شما بازگو کند، در نظر بگیرید.

آیا می‌خواهید بسته‌بندی برازندگی و زیبایی را به نمایش بگذارد؛ قصه‌ای را تعریف کند؛ یا شکل و ظاهری طبیعی و ارگانیک داشته باشد؟ پیام هر چه باشد می‌توان از طریق جلوه‌ها و تزئینات زیبای چاپی به مخاطب کالا از طریق ساک‌دستی آماده رسانده شود. در اینجا به مراحلی که می‌توانند به شما کمک کنند جلوه‌های چاپی متناسب با طراحی بسته‌بندی خود را انتخاب کنید، تشریح شده است.

به جنس ساک‌ های تبلیغاتی و انواع جلوه‌ های تکمیلی که موردنظر شماست فکر کنید. این جلوه‌های چاپی چگونه می‌توانند عناصر طراحی شما را به‌خوبی و با زیبایی به مخاطب انتقال دهند؟ در این میان شکل ساک‌دستی آماده نیز یک عامل کلیدی است.

ساک‌ های تبلیغاتی هویت‌ سازی با انتخاب جنس ساک‌ های تبلیغاتی

در مورد نوع جنس و مواد موردنظر برای تولید، گستره انتخاب ما بسیار وسیع است و برای هر نوع کاربرد و شکل ظاهری، ماده و جنس مناسب آن وجود دارد. کاغذ گلاسه، کاغذهای بدون پوشش و با طرح‌ها و بافت‌های زیبا، فیلم شفاف، فیلم‌های متالایز، کاغذ کرافت و طبیعی و موارد دیگر. مجموعه گسترده‌ای از مواد و جنس‌هایی که دوستدار محیط‌زیست هم هستند در بازار وجود دارند. از سوی دیگر مواد ویژه‌ای چون چرم، چوب، هولوگرام، پوست و غیره نیز هستند که در موارد خاص می‌توان از آن‌ها برای تولید ساک‌ های تبلیغاتی دستی استفاده کرد.

با برش خاص، خود را از دیگران متمایز کنید

 به فراتر از اشکال مربع مانند، مستطیلی، یا دایره‌ای فکر کنید. ساک‌ های تبلیغاتی که شکل‌های نامتعارف دارند می‌توانند هویتی ویژه به کالا ببخشند. به‌عنوان مثال لبه‌های گرد، زاویه‌های تیز هندسی، ساک‌دستی‌های دوتکه، ساک‌دستی‌هایی با لبه‌های پاره مانند یا کنگره‌دار و اشکال ویژه. اگر ظرفی که کالای شما درون آن بسته‌بندی شده، شکلی نامتعارف و ویژه دارد، به ساک‌دستی‌هایی با شکل‌های خاص نیز فکر کنید.

رنگ، یک ابزار جاذب

رنگ‌ها پیام منتقل می‌کنند، احساسات را تحت تأثیر قرار می‌دهند، به برند جلوه‌ای ویژه می‌بخشند و در نهایت بر تصمیم خریدار تأثیر می‌گذارند. برخی از رنگ‌ها ارتباط نزدیکی با برخی از تولیدات دارند. آرایش رنگ‌های شما باید به‌گونه‌ای باشد تا جایگاه تولیداتتان را به‌خوبی منتقل کند و در قفسه فروشگاه مشتری را به‌سوی خود بکشد. مرکب‌های ویژه‌ای وجود دارند که جلوه جذابی به تولیدات شما بخشیده و راه‌های هیجان‌انگیز و تعاملی برای استفاده از رنگ در اختیار شما می‌گذارند.

مرکب طلایی و ایجاد حسی لاکچری

استفاده از رنگ طلایی لاکچری، عمدتاً جلوه‌ای چاپی درخشان و طلایی است، با سطحی برجسته و قابل‌لمس. این جلوه درخشنده با استفاده از پیگمنت‌های رنگی خاص چاپ می‌شود. هنگامی که این جلوه تزئینی روی پس‌زمینه‌ای تیره یا مشکی چاپ می‌شود مثل طلای واقعی می‌درخشد و اگر پس‌زمینه روشن باشد ظاهر و حالتی صدفی و رنگین‌کمانی به کار می‌بخشد. دیگر پیگمنت‌های لاکچری نیز برای ایجاد جلوه رنگی تغییرپذیر ازجمله آبی، ارغوانی و قرمز نیز موجود هستند.

بهره‌گیری از  مرکب‌ های ترموکرومیک

این مرکب‌ها هنگامی که در معرض حرارت قرار می‌گیرند رنگ عوض می‌کنند. مجموعه‌ای از نوارهای حرارتی و رنگ‌های مختلف موجود است و تغییرات می‌تواند برگشت‌پذیر یا برگشت‌ناپذیر باشد. این مرکب برای چاپ پیام‌ها و عناصر طراحی پنهان به کار می‌آیند و به مشتری کمک می‌کنند پی ببرد محصول چه زمانی برای مصرف مناسب و یا تاریخ آن گذشته است.

استفاده از مرکب‌ های متالیک

مرکب‌های متالیک برای خلق جلوه‌هایی شبیه فویل‌کوبی روی کار چاپی به کار می‌روند. گو اینکه فویل نور را به‌خوبی بازتاب نمی‌دهند، درخشش ذرات متالیک در مرکب حالتی فلزی با کیفیت بالا با انواع رنگ‌ها ایجاد می‌کند. به‌تازگی مرکب متالیک نقره‌ای برای چاپ دیجیتال که جلوه‌ای پرزرق‌وبرق دارد، به بازار ارائه شده است.

جذاب‌ سازی با  مرکب چندرنگ

استفاده از این نوع مرکب باعث می‌شود تا هنگامی که از زوایای مختلف به محصول نگاه می‌کنید یک رنگ متفاوت ببیند. استفاده از این مرکب روش فوق‌العاده‌ای برای تغییر شکل عناصر طراحی به‌صورت تعاملی است. چاپ مناطق تمپلات با استفاده از این مرکب بهترین نتیجه را به دست می‌دهد.

مرکب نور خورشیدی و پیام‌رسانی پنهان

جلوه و تأثیر این مرکب تا هنگامی که آن را زیر نور آفتاب نگرفته‌اید هویدا نمی‌شود. در زیر نور آفتاب رنگ این مرکب تغییر می‌کند. از این مرکب برای چاپ پیام و عناصر طراحی پنهان در چارچوب یک کمپین تبلیغاتی و چاپ در تیراژ محدود استفاده می‌شود. ساک‌ های تبلیغاتی

ساک‌ های تبلیغاتیجذابیت‌ بخشی با استفاده از سیلک اسکرین

فرایند سیلک اسکرین یک‌لایه نرم و قابل‌کنترل مرکب را روی کار می‌نشاند، لایه‌ای که رنگ‌هایی با دانسیته بالا و مات ارائه می‌کند. عمق رنگ و یکپارچگی رنگ در سیستم سیلک اسکرین بی‌نظیر است و دیگر فرایندهای چاپی چنین ویژگی‌هایی ندارند. چاپ سیلک اسکرین به‌ویژه هنگامی که از مرکب سفید به‌تنهایی و یا به‌عنوان رنگ پایه برای چاپ عناصر طراحی روی یک کار استفاده می‌شود بیشترین کارایی را دارد.

جلوه‌ها و عناصر ویژه تزئینی چاپی می‌توانند جذابیت یک محصول را روی قفسه کالاها دوچندان کرده و تأثیر حسی و بصری قدرتمندی خلق کنند. چنین تأثیری در قفسه‌های شلوغ و پر از کالای فروشگاه‌ها اهمیت فراوانی دارد. برخی از گزینه‌های این نوع چاپ را در ادامه با هم از نظر می‌گذرانیم.

  • شخصی‌سازی

 فناوری شخصی‌سازی باعث می‌شود تا هر بسته‌بندی با بسته‌بندی دیگر تفاوت پیدا کند. با استفاده از این فناوری می‌توان صدها و حتی میلیون‌ها طرح متفاوت با استفاده از چند عنصر محدود طراحی به دست آورد.

  •  چاپ از پشت (فضای ارتباطی بیشتر)

چاپ پشت یک لیبل باعث کاهش محتوای چاپی روی لیبل و انباشت متن و تصویر می‌شود. این روشی بسیار کارآمد برای اضافه کردن محتوای تبلیغاتی است، بدون اینکه باعث کاهش تأثیر برند و حس و حال آن در مشتری شود. از این روش تنها می‌توان در لیبل‌های بسیار شفاف که پشت آن نیز قابل‌رؤیت است، استفاده کرد. این روش برای آشکار کردن محتوای پنهان یک محصول پس از استفاده آن نیز مناسب است.

  • افزایش ضخامت

 افزایش ضخامت برخی از نقاط و یا عناصر طراحی یک بسته‌بندی می‌تواند جلوه بصری آن را افزایش داد و توجه مخاطب را به آن بخش جلب کرد. همین تمهید باعث می‌شود تا جذابیت بسته‌بندی یک کالا در قفسه فروشگاه‌ها افزایش‌یافته و لمس آن دلپذیر باشد. برای این کار می‌توان یک کوتینگ بسیار درخشان و شفاف را روی پس‌زمینه‌ای مات کار کرد. ضخامت می‌تواند کم، متوسط، زیاد و حتی به‌صورت خط بریل باشد.

  • برجسته‌سازی طرح و متن با اختلاف سطح

برجسته‌سازی یا امباس باعث می‌شود تا بخشی از یک ساک‌دستی و در چارچوب الگوهای از پیش تعیین شده برجسته شود. این کار باعث می‌شود تا ساک دستی جلوه زیبایی روی قفسه فروشگاه داشته و نظرها را به خود جلب کند. گزینه گودسازی یا Debossing نیز از همان روش برجسته‌سازی ولی به‌طور معکوس استفاده می‌کند. در عملیات گودسازی عناصری از بسته‌بندی به‌صورت فرورفتگی به نمایش درمی‌آیند.

  •  فویل کوبی

فویل جلوه بسیار زیبا و شیک به ساک‌دستی و بسته‌بندی می‌دهد. چنین ساک‌دستی کیفیت را عملاً به نمایش می‌گذارد. فویل نور را بازتاب می‌دهد و توجه خریداران را جلب می‌کند، مجموعه گسترده‌ای از رنگ و افکت‌ها ازجمله طلایی، نقره‌ای، برنزی، مسی، طلایی مایل به قرمز هولوگرافیک، نقره‌ای مات، مشکی، سفید و سبز با استفاده از فویل روی ساک‌دستی چاپی به نمایش درمی‌آیند. عملیات فویل‌کوبی به‌صورت سرد و گرم انجام می‌شود. به‌طور نمونه، طلای گرم برای به نمایش درآوردن جزئیات بسیار ریز و با کیفیت بالا روی مواد غیر پوشش‌دار و طرح‌دار مناسب است.

  • مرکب شبرنگ

همان‌گونه که از اسمش پیدا است؛ استفاده از این مرکب باعث می‌شود تا لیبل بسته‌بندی در تاریکی بدرخشد. با استفاده از این مرکب شما می‌توانید عناصر پنهان را درون لیبل چاپ کنید تا هنگامی که پیام‌ها در تاریکی قرار گرفتند روی لیبل به نمایش درآید. نوعی مرکب مشکی ویژه نیز وجود دارد که هنگامی که زیر نور یو وی قرار می‌دهید نور فلورسنت منتشر می‌کند.

  • مرکب معطر

هنگامی که این مرکب را آهسته با ناخن بخراشید، بوی خوبی از آن متصاعد می‌شود. از این پدیده می‌توان برای تبلیغ یک طعم و یا برانگیختن نوعی احساس و با بیان موضوعی استفاده کرد. این مرکب با انواع رایحه‌های استاندارد و یا سفارشی ازجمله وانیل، میوه‌ای، انواع گل، شکلات و غیره ارائه می‌شود. می‌توان گفت که در استفاده از این متریال تنها محدودیت در ارائه‌ی نوع رایحه، نیروی تخیل شما است.

  • مرکب خراشیدنی

 هیجان ایجاد کنید. مرکب‌های خراشیدنی (Scratch – off) پیامی را در زیر لایه‌ای که با استفاده از ناخن یا یک سکه خراشیده شده و زدوده می‌شود، به نمایش می‌گذارند. از این نوع مرکب برای کمپین‌های تبلیغاتی که در آن جایزه‌ای به مصرف‌کنندگان داده می‌شود و در آن‌ها ایجاد هیجان می‌کند، استفاده می‌شود.  ساک‌ های تبلیغاتی

ساک‌ های تبلیغاتی

بیشتر بخوانید: نکات ضروری در طراحی ساک دستی

ایجاد حس در ظاهر محصول با عملیات پس از آماده‌سازی

شکل و ظاهر نهایی بسته‌بندی حسی را که القا می‌کند. برای ایجاد حس‌های متنوع می‌توان از پوشش‌های پس از چاپ استفاده کرد. برخی مراحل نهایی قابل اجرا روی ساک‌ های تبلیغاتی شامل موارد زیر می‌شود.

  •  کوتینگ سراسری

پرداخت نهایی کار در این مرحله به این شکل است که کل سطح لیبل با یک کوتینگ مات، صدفی و یا موارد دیگر پوشانده می‌شود. کوتینگ باعث محافظت از بسته‌بندی شده و مانع ایجاد خراش در طول بسته‌بندی حمل‌ونقل و جابه‌جایی کالا می‌شود.

  • کوتینگ موضعی

کوتینگ موضعی یا اسپات روی بخشی از بسته‌بندی یا عناصر خاصی از آن، نشانده می‌شود. این کار نوعی کنتراست بین بخش‌هایی که کوتینگ روی آن نشانده شده با دیگر بخش‌های بسته‌بندی ایجاد می‌کند و نوعی الگو را روی بسته‌بندی به نمایش درمی‌آورد. ورنی موضعی معمولاً یا مات است یا براق. همین امر باعث خلق جلوهای سه‌بعدی با پستی‌وبلندی می‌شود.

  •  کوتینگ بافت‌دار

تفاوت را احساس کنید. وجود این نوع کوتینگ هنگامی که بسته‌بندی را لمس می‌کنید به‌خوبی حس می‌شود. کوتینگ را با نگاه می‌توان تشخیص داد زیرا حالت برجسته و طرح دار دارد. این نوع کوتینگ هنگامی که تنها روی برخی از عناصر و اجزای بسته‌بندی را می‌پوشاند، کارایی خوبی دارد.

  • کوتینگ نرم مخملی

این کوتینگ لاکچری را می‌توان به‌طور گزینشی روی برخی از بسته‌بندی‌های چاپ شده یا روی کل سطح آن نشاند تا نوعی افکت مخملین ایجاد کند.

این کوتینگ لاکچری را می‌توان به‌طور گزینشی روی برخی از بسته‌بندی‌های چاپ شده یا روی کل سطح آن نشاند تا نوعی افکت مخملین ایجاد کند. این بسته‌بندی مخاطب را دعوت می‌کند تا آن را لمس کند و با آن تعامل برقرار کند.

  •  لمینت

کل سطح بسته‌بندی را می‌توان با یک فیلم لمینت گلاسه یا مات پوشاند. این نوع عملیات تکمیلی ظاهر بسته‌بندی را تا حد زیادی زیبا و تأثیرگذار و آن را در مقابل رطوبت و خراش مقاوم می‌کند. حتی لمینت‌های ویژه ازجمله لمینت کتانی یا چرمی، با استفاده از لمینت مخملی بسته‌بندی به تجربه‌ای خوشایند تبدیل می‌شوند.

فرایندهای تکمیلی، تزئینی و ویژه برای چاپ بسته‌بندی فراوان‌اند. هر برند متناسب با نیازهای خاص خود می‌تواند نوع بسته‌بندی و عملیات تکمیلی مناسب را که باید روی آن انجام شود، انتخاب کند. انواع گزینه‌ها می‌توانند به مشتری بسته‌بندی و ساک‌دستی کمک کنند تا بر اساس نیاز خود، بهترین گزینه موجود را انتخاب کند. 

ساک‌ های تبلیغاتی

مقاله قبلینسخه الکترونیک مجله چاپ و نشر شماره ۲۳۹
مقاله بعدینمایش کاغذ تحریر ایرانی در نمایشگاه کتاب تهران

یک پاسخ بدهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.