هدایای تبلیغاتی و کسب‌ و کارها

0
41
هدایای تبلیغاتی

احساسات بخش مهمی از شخصیت هر انسانی را تشکیل می‌دهند. اگر بعد عاطفی و احساسی انسان را از او جدا کنیم، انسان بودن نیز مفهوم خود را از دست خواهد داد؛ به عبارت دیگر احساسات و عواطف بخش جدایی‌ناپذیر از شخصیت انسان‌ها هستند. به همین دلیل در هدیه دادن باید حس و حالی که هدیه‌ی ما در مخاطب ایجاد می‌کند را در نظر داشته باشیم. حس و حال و احوال هدایا حتی در هدایای تبلیغاتی نیز مهم هستند.

آنچه که باعث ماندگاری شما در ذهن مخاطب می‌شود، تنها هدیه‌ای که داده‌اید نیست، احساساتی که در او برانگیخته می‌کنید نیز برای همیشه ماندگار می‌شود. همه‌ی ما در زندگی احساسات تلخ و شیرین زیادی را تجربه کرده‌ایم. گاهی بعد از گذشت زمانی طولانی احساسی که در لحظه‌ای خاص تجربه کرده‌ایم را با تمام جزئیات به یاد می‌آوریم. گویی دوباره در همان شرایط قرار گرفته‌ایم. هنگام انتخاب هدایای تبلیغاتی نباید از حس و حالی که در مخاطب ایجاد می‌کنند، غافل شویم.

آیا می‌دانید هدایای تبلیغاتی چیست و چه تأثیری بر جلب مشتری دارد؟ قبول کنید که همه ما عاشق دریافت هدیه هستیم. تخفیف و هدایایی که دریافت می‌کنیم، حالمان را خوش می‌کند. همین حس است که بازاریابان را به سمت تهیه و تدارک هدایای تبلیغاتی می‌برد. آن‌ها از احساس ما نسبت به هدایای تبلیغاتی بهره می‌برند و کاری می‌کنند که بیشتر درباره محصول و برندشان صحبت کنیم.

هدیه دادن و هدیه گرفتن موضوع تازه‌ای نیست اما در جامعه صنعت‌زده‌ امروز و شاید سده اخیر هدایایی که به‌صورت تبلیغ به دست ما می‌رسد هرروزه شکل و رنگ تازه‌ای به خود می‌گیرد.

فرقی نمی‌کند که بازاریاب سایت معتبر آمازون باشید یا این وظیفه را در فروشگاهی خواروبارفروشی عهده‌دار هستید، در هر حال باید بدانید هدایای تبلیغاتی چیست و به کمک آن‌ها افزایش فروش و جذب مشتریان تازه را رقم بزنید.

امروزه، شرکت‌های تولیدی و تجاری در کنار تیزرهای تلویزیونی و تبلیغات از طریق رادیو و روزنامه‌ها به «هدایای تبلیغاتی» به‌عنوان شکل مؤثرتری از تبلیغ نگاه می‌کنند. به‌ویژه آنکه ممکن است بهترین تیزرها پس از مدتی با پخش تبلیغ دیگری که از «متن قوی‌تر» یا «شعر و آهنگ زیبا» و اثرگذارتری برخوردار باشد، از یاد برود اما با ارائه‌ی هدایای تبلیغاتی به مشتریان درواقع یادگاری‌هایی را هدیه می‌دهند که در صورت حفظ و نگهداری و استفاده مستمر از آن، کالا، خدمات و نام و نشان تجاری تولیدکننده، مادامی که در دست مشتری است، به یاد خواهد ماند.

هدایای تبلیغاتیماندگاری برند از طریق هدایای تبلیغاتی

مشتریان هرگز آگهی‌های چاپی و نامه‌های تبلیغاتی شرکت‌ها را نزد خود نگه نمی‌دارند اما یک جاکلیدی کوچک یا فلش مموری و غیره را که اطلاعات تماسشان روی آن درج شده باشد، می‌توانند مدت‌ها نام، برند و محصول تولیدی را در خاطر مصرف‌کننده حفظ کرده و به یاد دیگر محصولات شرکت بیندازد.

اگر در گذشته کلاه، خودکار، جاسوئیچی، ساک خرید و بادکنک رایج‌ترین هدایا محسوب می‌شد، امروزه، شرکت‌های تبلیغاتی- که حرفه‌ای‌تر نیز شده‌اند- مخاطبان را دسته‌بندی می‌کنند و این خود باعث هدفمندتر شدن این نوع تبلیغات شده و با گسترش تکنولوژی، محصولات تبلیغی نیز از تنوع بسیاری برخوردار شده است.

هدایایی با حس نوستالژیک

برخی هدایا ناخودآگاه به انسان حس نوستالژیک می‌دهند. احساسی که برای همه‌ی افراد خوشایند است. با توجه به احساسی بودن ایرانیان چنین هدایایی از بهترین انواع هدایای تبلیغاتی محسوب می‌شوند. دست شما در انتخاب این قبیل هدایا باز است.

شما می‌توانید از بین مجموعه‌ای از صنایع‌دستی ترکیب یافته از هنرهای اصیل ایرانی از قبیل ظروف خاتم‌کاری یا میناکاری شده، ظروف مسی مزین به خاتم، ست‌های متشکل از مجموعه‌ای جذاب و زیبا از هنر ایرانی از قبیل گلدان الماس‌تراش، بشقاب الماس‌تراش، جعبه ترمه و بسیاری از هدایای دیگر، هدیه‌ای مطابق با سلیقه خودتان و شخصیت دوست یا عزیزتان انتخاب کنید.

علاوه بر تمام نکات مثبتی که این قبیل هدایای عجین شده با هنر اصیل ایرانی هدایا در بردارند، استفاده از آن‌ها نوعی اعتبار برای برند شما خواهد بود. در صورتی که مخاطب شما فردی غیر ایرانی باشد، کاربرد صنایع‌دستی ایرانی به‌عنوان هدیه از این نظر که زمینه‌ی تبلیغ و معرفی هنر ایرانیان را به سایر مردم دنیا فراهم می‌کند نیز اهمیت دارد.

هدایای تبلیغاتیهدایایی از جنس طبیعت

کمتر کسی است که از طبیعت لذت نبرد. متأسفانه بسیاری از ما به دلیل مشغله‌های روزمره زندگی و کار، فرصت چندانی برای استفاده از طبیعت نداریم. اغلب اوقات در فرصت کوتاهی در آخر هفته از کارها و مشغله‌های همیشگی و زندگی روزمره فارغ می‌شویم که در این زمان نیز فهرستی از کارهای شخصی برای انجام دادن داریم.

حس و حال و احوال هدایا ممکن است تداعی‌کننده طبیعت باشند. این هدایا به ما کمک می‌کنند که کمی طعم زیبایی‌های طبیعت را بچشیم. هدایایی از جنس چوب یا هدایای از جنس گل و گیاه چنین حسی را در انسان زنده می‌کنند.

ست‌های هدیه رومیزی از جنس چوب علاوه بر زیبایی، کاربرد زیادی نیز دارند. ست‌هایی متشکل از جاقلمی، گلدان‌های زیبا و تقویم، در عین زیبایی و جذابیت کمک زیادی به سروسامان دادن لوازم ریزودرشت روی میز می‌کند. گاهی بسیاری از لوازم امروزی از جنس چوب نیز در این ست‌ها وجود دارند. برای مثال نگه‌دارنده موبایل چوبی.

هدایایی با ایجاد حس صمیمیت

همه‌ی ما دوستانی در زندگی داریم که با آن‌ها احساس صمیمیت می‌کنیم. گاهی با این دوستانمان از اعضای خانواده نیز صمیمی‌تر هستیم. واقعیت این است که احساس صمیمیت یکی از دلایل اصلی تداوم رابطه‌هاست؛ برخی هدایا نیز به مخاطب شما احساس راحتی می‌دهند. مخاطب با مشاهده این هدایا احساس می‌کند که از دوستی صمیمی هدیه‌ای گرفته است. درواقع مخاطب با شما احساس نزدیکی می‌کند. این حس صمیمیت مخاطب با شما به ماندگاری‌تان کمک زیادی می‌کند. مشتری یا مخاطب با تجربه چنین احساساتی به شما وفادار می‌ماند. بسیاری از انواع ماگ و لیوان با طرح‌های فانتزی و زیبا چنین حسی را به افراد القاء می‌کنند.

هدایای تبلیغاتیهدایایی با ایجاد احساس راحتی و آرامش

ممکن است با شنیدن کلمه‌ی هدایای تبلیغاتی تنها تصویری که در ذهن بسیاری از ما نقش ببندد، هدیه‌ای رسمی با برندی ثبت شده روی آن باشد. در صورتی که این تلقی چندان صحیح به نظر نمی‌رسد. برای برقرار کردن ارتباط با مخاطب می‌توانید از هدایایی با حس و حال و احوال راحتی استفاده کنید.

هدایای پذیرایی و ست‌های دمنوش که در لحظات استراحت و آرامش استفاده می‌شوند، از انواع هدایایی هستند که حس راحتی و آرامش را در فرد ایجاد می‌کنند.

هدایای تبلیغاتی فردی

این نوع هدایا در زمانی که افراد به‌تنهایی مشغول استراحت هستند یا در لحظاتی که مشغول صحبت و معاشرت با عزیزی هستند، مورد استفاده قرار می‌گیرند. به این ترتیب در چنین لحظات دل‌چسبی شما نیز همراه آن‌ها خواهید بود. بهتر است بگوییم شما در خلق چنین لحظاتی نقش داشته‌اید و به همین دلیل ماندگار خواهید شد.

هدایای تبلیغاتیهدایایی با حس و حال رسمی و سازمانی

ما در انتخاب هدیه مسائل مختلفی را در نظر می‌گیریم. گاهی با توجه به شخصیت مخاطب، موقعیت اجتماعی او و شکل رابطه ترجیح دهیم از هدایایی رسمی و جدی‌تر استفاده کنیم. به هر حال این‌گونه هدایا نیز در برخی موقعیت‌ها لازم به نظر می‌رسند. سلیقه‌ی افرادی که به آن‌ها هدیه می‌دهیم متنوع است، ممکن است این هدایا هدیه‌ای مناسب برای برخی موقعیت‌ها باشند.

ست‌های هدایای چرمی، کیف پول چرمی، کیف‌های اداری و سمیناری چرمی و خودکارهای مختلف از این قبیل هدایای رسمی هستند. ست‌های دیجیتال متشکل از هدست، پاوربانک، فلش مموری، شارژر فندکی، هولدر موبایل، خودکار فلش‌دار نیز ازجمله هدایای رسمی و جدی هستند که پرستیژ خاصی دارند.

هدایای تبلیغاتیهدایایی از جنس کار و صنعت

گاهی ما می‌خواهیم با توجه به شغل و حرفه‌ی افراد یا نیازهای آن‌ها هدیه انتخاب کنیم یا به عبارت دیگر قصد داریم، هدیه‌ای انتخاب کنیم که بخشی از نیازهای طرف مقابل را برطرف کند و هدیه ما تنها هدیه‌ای فانتزی برای لذت بردن و تماشا کردن نباشد.

جعبه‌های ابزار متشکل از آچارفرانسه، پیچ‌گوشتی، چهارسو، پیچ‌گوشتی دو سو، انبردست، آچار آلن در سایزهای مختلف، فازمتر، کاتر، لنت برق و بسیاری از ابزارهای دیگر مانند چاقو، ابزارها یا ابزارهای چندکاره ازجمله هدایای کاربردی هستند که در زندگی همه‌ی ما کاربرد دارند و طبیعتاً مخاطب شما از دریافت هدایای کاربردی این‌چنین خوشحال خواهد شد.

هدایایی از قبیل لباس کار و نظم‌دهنده عقب خودرو نیز از این قبیل هدایا هستند. شاید برای برخی افراد این قبیل هدایا هدیه مناسبی باشد. مثلاً برای آقایانی که علاقه به کارهای فنی دارند یا به دلیل حرفه‌ی خود با این قبیل ابزارها سروکار دارند، چنین هدیه‌ای می‌تواند هدیه‌ای مناسب باشد. تنوع این محصولات ازنظر ظاهر و اجزاء تشکیل‌دهنده، برند و قیمت قابل‌توجه است.

هدایای تبلیغاتیهدایایی که در انسان حس و حال سفر ایجاد می‌کنند

برخی از هدایا ناخودآگاه در انسان حس سفر ایجاد می‌کنند. یک کوله سفری، ست فلاسک، کلاه یا ابزارهای سفری هدایایی از این جنس هستند که در لحظات خوشی و سفر نیز شما را همراه مخاطب می‌کند.

توجه به حس و حال هدایا و احساسات مخاطب در انتخاب هدایای تبلیغاتی

ما در انتخاب هدیه تنها سلیقه و عقیده خودمان را در نظر نمی‌گیریم، بلکه به دنبال هدیه‌ای هستیم که مخاطبی که به او هدیه می‌دهیم نیز از هدیه ما لذت ببرد، احساسات خوبی را تجربه کند و این موضوع را درک کند که حال خوب او برای ما مهم است. در هدایای تبلیغاتی در کنار تمام این نکات ماندگاری برند نیز اهمیت پیدا می‌کند.

اگر هدیه تبلیغاتی که انتخاب می‌کنیم، تنها بر اساس سلیقه خودمان بوده و جنبه‌ی تبلیغاتی داشته باشد، بدون شک حس خوبی در مخاطب ما ایجاد نخواهد کرد. ناخودآگاه به او این حس دست می‌دهد که ما تنها برای تبلیغ برند و منافع اقتصادی خود به او هدیه داده‌ایم. در صورتی که انتخاب حساب شده هدیه‌ی تبلیغاتی به افراد این احساس را القاء می‌کند که شما دوست دارید او محصولات و خدمات با کیفیت شما را بشناسد و در مواقعی که نیاز دارد، از آن‌ها بهره‌مند شود. درواقع هدیه راهی برای برقراری تعامل و معرفی خودتان به اوست.

در دنیای متنوع حس هفتم شما بهترین انتخاب را خواهید داشت

در انتخاب هدیه‌های تبلیغاتی باید مراقب باشیم، هدیه‌ی ما این حس را در مخاطب ایجاد نکند که تنها به فکر تبلیغ برند خود بوده‌ایم، بلکه حال خوب و نیازهای او نیز به‌اندازه کار و حرفه‌ی ما برایمان مهم بوده است. به‌طور کلی نکته‌سنجی و دقت در انتخاب هدیه به ماندگاری ما کمک زیادی می‌کند. در انتخاب هدایا باید در نظر داشته باشیم که حس و حال و احوال هدایا با یکدیگر متفاوت است.

هدایای تبلیغاتی قبل از فروش

وقتی شرکت‌های مختلف برای نخستین بار محصولی تازه را روانه بازار می‌کنند، معمولاً نمونه‌هایی از محصول را به‌طور رایگان در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. فرقی نمی‌کند که این محصول جدید پیتزا باشد یا عطر؛ این ایده برای تمام محصولات مصرفی اجرایی است.

واقعیت این است که همه‌ی ما محصولات رایگان را دوست داریم و وقتی شرکت‌ها در قالب هدایای تبلیغاتی، محصولی را رایگان در اختیارمان می‌گذارند، برای یک‌بار هم که شده آن را امتحان می‌کنیم. اگر خوشمان بیاید مصرف و خرید را تکرار می‌کنیم و اگر نه دور آن را خط می‌کشیم.

پس این فکر بازاریابان در اهدای تبلیغات قبل از فروش بسیار هوشمندانه است. شرکت‌ها معمولاً هدایای تبلیغاتی‌شان را در اختیار مشتریانی که هدف‌گذاری کرده‌اند، قرار می‌دهند. این مشتریان در فروشگاه‌های مقصد و موردنظر بازاریابان مشغول به خرید هستند و با اهدای نمونه رایگان و سایر انواع هدایای تبلیغاتی با محصولات آشنا می‌شوند.

هدایای تبلیغاتیبسته‌های کاملاً رایگان از محصول

در بعضی محدوده‌های زمانی، برخی فروشگاه‌ها مانند آمازون، بسته‌ای رایگان از محصولات مانند کتاب به مشتریان پیشنهاد می‌کنند. شاید به نظر برسد که این پیشنهاد پیش از آنکه تبلیغی برای فروش بیشتر باشد، باعث ضرر ناشر، نویسنده و سایت می‌شود، ولی باید بگوییم که اصلاً این‌طور نیست.

تجربه نشان داده است که چنین ترفند تبلیغاتی‌ای موجب می‌شود مخاطبان با مطالعه‌ی بسته رایگان درباره سایر آثار نویسنده کنجکاو شوند و به دنبال تهیه محصولات بیشتری باشند. این علاقه شکل ‌گرفته در مخاطب، در نهایت باعث می‌شود مشتریان به سمت خریدهای بعدی و بعدی پیش بروند.

برای مثال در آمازون این شیوه از هدایای تبلیغاتی معمولاً برای کتاب‌های پرفروش انجام می‌شود و مخاطبان به دلیل جاذبه‌ی این آثار حتی پس از خروجشان از حالت هدیه و رایگان، آن را می‌خرند.

فروش کالای جانبی

گاهی اوقات نیز شرکت‌ها با ارائه‌ی بن تخفیف یا کالاهایی به شکل نمونه و رایگان، باعث جذب مشتری به سمت فروشگاه‌ها می‌شوند. وقتی مخاطب با پای خودش به فروشگاه بیاید، کارکنان بخش فروش به آن‌ها محصولات دیگری را نیز پیشنهاد داده و مشتریان را با اقلام مرتبط دیگر آشنا می‌کنند.

مثلاً فروشگاهی که به مشتریان بن تخفیف خرید لوسیون خاصی را پیشنهاد می‌دهد با حضور مشتری برای دریافت این هدیه تبلیغاتی در فروشگاه، پیشنهادهای متنوع دیگری نیز در اختیارش می‌گذارد، یعنی به کمک هدایای تبلیغاتی، بازاریابان اقدامی مهم را به ثمر می‌رسانند؛ باز کردن پای مشتری تا آخرین مقصد فروش.

هدایای یک‌بارمصرف

ساده‌ترین، ارزان‌ترین و رایج‌ترین نوع تبلیغات را همه‌ی ما حداقل یک‌بار تجربه کرده‌ایم، خودکار، روان‌نویس و جاسوئیچی که تا مدتی در دست مشتری باقی می‌ماند و دور انداخته می‌شود. تاریخ‌مصرف این نوع هدایا معمولاً یک سال است و برای تبلیغات کوتاه‌مدت، تبلیغ در نمایشگاه‌ها و تحویل به عموم بسیار مناسب است و می‌توان به‌صورت گسترده تولید و پخش کرد؛ اما همان‌گونه که تابلوهای معمولی سر در مغازه‌ها ابتدا به نئون و سپس فلکس و بنر و حتی LED تبدیل شد، هدیه‌های تبلیغاتی مخصوص مشتریان فروشگاه‌ها و مغازه‌های معتبر نیز به‌تدریج تغییر کرد.

لیوان، کیف‌دستی، سررسید و ساعت که بیشتر به مشتریان ثابت تقدیم می‌شود و آن‌ها نیز این هدایا را به یاد خواهند داشت و اغلب تا سه سال چنین هدایایی را مورد مصرف قرار می‌دهند و احتمالاً هر بار نیز به یاد فروشنده و فروشگاه هدیه دهنده می‌افتند.

هدایای ماندگار

همایش‌ها و جشنواره‌ها برای تقدیر از برگزیدگان هدایایی مانند تندیس و کیف را ترجیح می‌دهند که این‌گونه هدایا البته به لحاظ ارزش معنوی که برای دارندگانشان پیدا می‌کنند، طول عمر بیشتری دارند و بهای بالاتری را نیز می‌طلبند و ماندگاری آن نیز به سلیقه‌ی دریافت‌کننده بستگی دارد.

فلش مموری، ساعت‌های گوناگون، پاوربانک، سی‌دی‌ها و غیره دیگر هدایایی هستند که به فراخور بودجه، سلیقه و میزان ارزش مشتری به آن‌ها تقدیم می‌شود و البته هدایای تبلیغاتی خاصی نیز امروزه رایج است.

این دسته از هدایا معمولاً برای کارمندان و همکاران یک شرکت تهیه و تولید می‌شود و عمر استفاده از آن طولانی است و در صورت استفاده برای مشتری، می‌تواند ساده‌تر و کم‌هزینه‌تر تولید شود.

شاید بد نباشد یادآوری کنیم همان‌طور که هدایای تبلیغاتی دارای تنوع شده‌اند، شرکت‌ها نیز با استفاده از تکنولوژی روز، ماشین‌آلات مدرن، کنترل کیفیت پیوسته و دقیق و استفاده از نیروی متخصص و کارآزموده بسیاری از هدایای تبلیغاتی را که پیش‌تر از کشورهای دیگر وارد می‌شد، به تولید انبوه رسانده‌اند و گاهی صادرات نیز می‌کنند.

هدایای تبلیغاتی

هدایای صادراتی

از دیگر اجناسی که به‌عنوان هدیه تبلیغی استفاده می‌شود، می‌توان گنجینه‌های حافظ و قرآن با تلفیقی از چوب و چرم، آفتاب‌گیر اتومبیل، لیوان‌های پلاستیکی سرامیکی و استیل، انواع کلاه‌های کتان، انواع تی‌شرت، پیش‌بند، ساک‌های خرید، تقویم‌های رومیزی و دیواری، سررسید، ساعت‌های دیواری، رومیزی و کنار سالنی، ست‌های رومیزی چوبی مدیران، ست‌های هدیه با جعبه چوبی نفیس و دفتر تلفن و غیره را نام برد.

اگر در گذشته نه‌چندان دور، افراد هدف این‌گونه تبلیغات قرار می‌گرفتند، امروزه، نگاه تولیدکنندگان به سمت‌وسوی مدیران معطوف شده است. از این‌رو سازمان‌ها، شرکت‌ها، مؤسسات، مراکز صنعتی، مراکز تجاری و غیره هدف نخستین شرکت‌های تولید‌کننده هدایای تبلیغاتی هستند و رقابت فشرده‌ای برای به دست آوردن سفارش از این مشتریان وجود دارد -که گاهی- باعث بالا بردن کیفیت و پایین آمدن قیمت کالا می‌شود.

بر اساس برآورد‌های به عمل آمده، شرکت‌هایی که به مشتریانشان هدیه می‌دهند، بیش از دو برابر ‌شانس پیروزی خود را نسبت به آن‌هایی که هدیه نمی‌دهند، بیشتر می‌کنند و این خود به‌احتمال یکی از مهم‌ترین عوامل اقناع مدیران برای اختصاص بودجه‌ای جداگانه برای هدایای تبلیغاتی است.

 

افزایش حسن شهرت

با استفاده از برگزاری کمپین‌های تبلیغاتی و اهدای جوایز و هدایا در شکلی عام و گسترده، شرکت‌ها حسن شهرت پیدا می‌کنند. همه درباره آن‌ها صحبت خواهند کرد و بر سر زبان‌ها خواهند افتاد. باید بدانید که هدایای تبلیغاتی چیست و چگونه باید فرآیندهای آن را مدیریت کنید.

اهدای جوایز، تخفیف‌ها و… در قالب حمایتگری برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی و… باعث افزایش روزافزون شهرت برند می‌شود.

بیشتر بخوانید: بروشور، کاتالوگ، کارت ویزیت و کاربردهایشان

نکات تأمل‌برانگیز

  •  اگر بدانید هدایای تبلیغاتی چیست و چه کمکی به شما می‌کند، به یاری آن شبکه‌های ارتباطی خود را با مخاطب گسترده خواهید کرد و می‌توانید از طریق شبکه‌های اجتماعی این تداوم رابطه را تضمین کنید.
  •  به کمک هدایای تبلیغاتی می‌توانید با مخاطبان و مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کرده و برای ادامه ارتباط و تعامل روی آن‌ها حساب کنید.
  •  هدایای تبلیغاتی در عین حال که روشی بسیار مؤثری در جذب مخاطب هستند، هزینه اندکی دارند و مدیریت فرآیند پیشبرد اقدامات بازاریابی لازم برای آن‌ها بسیار ساده و قابل پیش‌بینی است.
  •  هدایای تبلیغاتی باعث می‌شوند حول‌وحوش محصولتان هیجان و تبلیغات صورت بگیرد. مخاطب از آن به هیجان می‌آید و شما بر سر زبان‌ها می‌افتید.
  •  علاوه بر جذب مخاطبان، هدایای تبلیغاتی می‌توانند روش مناسبی برای قدردانی از مشتریان و همراهان برند و محصولتان باشد.

 برخلاف سایر روش‌های تبلیغاتی و بازاریابی، ساختار این نوع بازاریابی در فروش بسیار ساده است و لزومی به صرف وقت و دانش ویژه‌ای ندارد.

  •  همه از دریافت هدیه و جایزه و از آن مهم‌تر برنده شدن در قرعه‌کشی و… لذت می‌برند. پس با اهدای جوایز و برگزاری قرعه‌کشی‌ها می‌توانید نقش مهمی در ایجاد جاذبه و هیجان میان مخاطبانتان داشته باشید.
  •  با دادن هدایای تبلیغاتی میان مشتریانتان حرف و ارتباطی مشترک ایجاد خواهید کرد و آن‌ها را به هم پیوند می‌دهید. با این کار شبکه تعاملات شما با مشتریان بزرگ و بزرگ‌تر خواهد شد.
مقاله قبلیحمایت از تمام ارکان صنعت نشر از انتظارات رئیس جمهور آینده
مقاله بعدیمعرفی تبلیغات کاغذی پرکاربرد (بخش دوم)

یک پاسخ بدهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.